Olympia

Zwanestraat 12 9712 CM Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Olympia

Tussen architectonische hoogstandjes vergen atletische figuren het uiterste van zichzelf. Aangemoedigd door een enthousiaste menigte en onder toeziend oog van de Griekse zon. Het is 776 voor Christus als in Olympia de eerste Olympische Spelen worden georganiseerd. Naast uitmuntende sportieve prestaties ontstond er ook broederschap. Iets dat restaurant Olympia met heerlijk Griekse gerechten ook tot stand brengt. Gezamenlijk eten met familie, vrienden of collega’s is goed voor de onderlinge banden. Zeker als je uitmuntende culinaire prestaties krijgt voorgeschoteld.

Meer informatie over restaurant Olympia

Dinsdag t/m zondag 17.00 - 00.00 uur

• Airconditioning , Terras
Tia M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Lekker gegeten en vriendelijke bediening, waren niet bekend met de AH bonnen dat gaf een beetje verwarring maar werd goed opgelost!
G D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het interieur is gedateerd, maar toch met authentieke Griekse tintje. De bediening is zeer zeer vriendelijk, we voelden ons werkelijk te gast. Het eten was hoe je de doorgaande Griekse keuken verwacht. Echter heb ik in Groningen bij een ander Grieks restaurant gegeten die het de traditionele Griekse keuken serveert en persoonlijk mijn voorkeur geniet.
Hilbertha K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Erg lekker gegeten, vriendelijk personeel, echt een aanrader
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk gegeten prima service, leuke ambiance echt een aanrader. Wij hadden vooraf taziki en bladerdeeg met spanizie en feta. Hoofdgerecht hadden wij Olympia schotel was meer dan genoeg voor twee personen.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Geweldig ontvangst was hier zaterdag 5 maart en was vergeten te reserveren maar hiervoor had de gastheer een goed oplossing, eerst een drankje op zijn kosten bij altijd gezellige café aan de overkant en werden al binnen 20 minuten opgehaald. Daarna ouderwets heerlijk klaargemaakte Gamba's met heerlijk bereide makreel. Niet mag ontbreken de overheerlijke ossenhaas mals zoals je niet verwacht. Dit Griekse restaurant doet me denken aan Zakynthos heerlijke atmosfeer en een verrassend goed uitvoering van gerechten. De gastvrijheid maakt t verschil.
Ckuijper .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Weer eens een weekendje Groningen, en 's avonds gegeten in Olympia
Als vanouds zeer gastvrij ontvangen, ouzootje.
Lekker gegeten, ook zoals gewoonlijk teveel.
Top Grieks! Deze houden we er in.
Kinds .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Sinds 20 jaar kom ik bijna wekelijks eten met mijn gezin, vrienden en zakelijke relaties bij restaurant Olympia. Het eten vind ik altijd fantastisch lekker en de de kwaliteit is altijd vers en constant, grote porties. De keuken is zeer gevarieerd en flexibel als je dieet wensen hebt of zoals ik vegetarisch ben. Er is altijd de bereidheid iets speciaal voor je te maken als je er om vraagt. Vergeleken met andere Griekse restaurants vinden wij Olympia de beste. De eigenaren en het personeel zijn altijd gastvrij en zeer vriendelijk.
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Afgelopen week weer bij Olympia gegeten. Elke keer weer een feest. Het eten vooral de Kos schotel is super zalig. Je krijgt genoeg van alles. En het vlees is top! De bediening is een schot in de roos, wij voelen ons hier zeer thuis en welkom. De aankleding is gezellig en smaakvol. Echt een aanrader om hier te gaan eten. Echt een leuk avondje uit.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
31-1hier gegeten met het gezin.Heb zelf gekozen voor de Arni Fileto, heerlijk gekruide lamshaasjes.De bediening was vriendelijk en snel.Het is een leuk restaurant om heen te gaan en ben het wel met sommige mensen eens dat de inrichting iets gemoderniseerd mag en kan worden.Maar het zegt natuurlijk genoeg dat het er altijd druk is.Voor mij een toptent.
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Let op: Wanneer je hier besluit heen te gaan (wat ik zou afraden) GEEN extra tzatzikisaus bestellen!!! Deze oplichtingspraktijk werkt als volgt: Je krijgt een miezerbeetje saus bij je bord vol vlees..... Shit denk je na 5 happen vlees.... Mijn saus is op. Even een beetje nieuwe vragen. Binnen no-time krijg je een grote bak saus op tafel. Aardig van ze om zo'n grote bak te geven..... Totdat je achter de prijs komt..... 5,50 euro!!! WAT EEN SLECHTE MANIER OM EXTRA INKOMSTEN TE GENEREREN! Wij komen hierdoor NOOIT WEER! BEKIJK HET FF.
Prijzen zijn sowieso erg hoog. 20+ euro voor een standaard gerecht.
Thessa K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ik heb al en aantal ker bij Olympia gegeten. De service is super goed, aardige mensen en altijd in voor een praatje. Het eten is heerlijk! Zou zo weer heen gaan!
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De sfeer vonden wij oudbollig aandoen, witte pilaren e.d. Het eten was een teleurstelling n.a.v de recensies. Gyros was droog en harde stukjes erdoor. De sla leek niet vers en we kregen een eetlepel tzaziki op het bord. Wij bestelden bij en kregen een heel klein schaaltje saus. Dit is iets waar je helemaal niet op hoeft te bezuinigen. De warme groenten waren slap, wel goed gekruid. De voorgerechtjes waren ook lekker. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wij hebben hier een 4 gangen menu gehad en dat was echt super. Alle 16 personen vonden
het geweldig en smaak vol eten . 9.5 geef ik als beloning
Ben E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Gisteravond samen met mijn vriendin hier gegeten. Zijn hier al vaker geweest en hadden nu een diner bon van Olympia, en daarom een beperkte menukaart maar nog genoeg te kiezen. Als voorgerecht hadden we uiensoep met brood, wat lekker was. Daarna het hoofdgerecht.
Mijn vriendin had de Souflaki schotel (varkenshaasspies, kipfiletspies en gyros), en ik had gyros met bifteki. Hierbij werden salade en boontjes met rijst en gebakken aardappelschijfjes geserveerd. Allemaal erg lekker en rijkelijk veel. Als afsluiting hadden we Griekse yoghurt met honing en 1 walnoot !!! ( beetje jammer) en ik de dame blanche.
Het smaakte ons weer bijzonder goed, en we zijn goed gevuld en tevreden huiswaarts gegaan.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Vandaag via dagpas gebruik gemaakt om eens heerlijk uit eten te gaan bij het Grieks restaurant Olympia in Groningen. Wat meteen opviel was de hartelijke ontvangst van de ober en de gezellige sfeer in het restaurant. Ook de inrichting met een paar mooie beelden kon mij erg bekoren. De ober was heel gezellig en vrolijk en nam ook echt de tijd voor je. Flink pluspunt als ik dat vergelijk met andere restaurants waar lang niet altijd tijd voor de gasten is.

Toen we wat te drinken bestelden kwam de ober terug en verontschuldigde zich nog voor het uitschieten bij het inschenken van de witte wijn. Met als gevolg een flink wijnglas vol met witte wijn. Dit vond ik natuurlijk helemaal niet erg. En het leuke was nog dat je voor je geld echt waar kreeg en goed gevulde glazen witte wijn bij je eten kreeg. Zelfs de andere glazen die ik later nog bestelde waren zeer goed gevuld.

Het voorafje was echt lekker en de porties waren meer dan genoeg.
De hoofdmaaltijd was echt verrukkelijk. We kregen een groot bord met een heerlijke varkenshaas spies, gyros en een stuk plat geslagen gehakt. Ben de naam even kwijt. Met als bijgerechten een heerlijke salade, gebakken aardappels, overheerlijke boontjes, heerlijke rijst. En dan hoop ik dat ik alles heb opgenoemd en niks vergeten ben te noemen.

Het eten is in iedergeval overheerlijk en daar gaat het om. Ook de hoeveelheid eten was ruim voldoende. Echt een maaltijd waar je flink zat van word. De griekse yoghurt met honing en walnoten als afsluiter smaakte ons ook prima. En na het toetje moesten we echt uitpuffen en zaten we meer dan vol.

Al met al vind ik dit restaurant echt een aanrader om eens een keer te gaan eten. En wij komen zeker nog eens een keer er weer terug. Vooral het goede eten en de leuke bediening zijn echt een zeer groot pluspunt. Ik had in iedergeval zeer het gevoel van dat we meer dan welkom waren. Echt super hoe de ober met zijn klanten omgaat.
Sleuteltje .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Ik heb hier gisteren gegeten met de aanbieding van De Leukste Deals: 3 gangenmenu voor 14,95. Het restaurant was bijna leeg toen we binnenkwamen, de voorgerechten waren saai: tomatensoep, stokbrood, salade (met enorme stukken tomaat) en gehaktballetjes. De gehaktballetjes en kruidenboter waren lekker. Hoofdgerecht hadden we het dagmenu van gyros, kipspies en hamburgertje met een klein beetje tzatziki en met gefrituurde aardappelschijfjes, erg smakeloze snijboontjes en lekker gekruide gele rijst. Er was verder helemaal geen saus bij, dus hebben we mayonaise bijbesteld waar we extra voor moesten betalen. De rode wijn was wel erg lekker. Het dessert konden we kiezen tussen koffie,thee,ijs en baklava. Ik vond de baklava niet erg bijzonder en er zaten stukjes bevroren ijs in het ijs. De bediening ging al naar huis terwijl wij nog aan het eten waren (om half 9), dit vond ik ook erg raar. Ik vond het niet waar voor mijn geld en vond het niet bijzonder. Zou het niemand aanraden verder.
Rony K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Aantal jaar geleden hebben wij hier een paar keer gegeten en toen was het eten overheerlijk!
We waren er een tijdje niet geweest en laatst dachten we er ineens weer aan om hier weer eens heen te gaan! Hadden we niet moeten doen..
Het eten is helaas een stuk minder geworden als dat het was.
Mijn vriend had een Athene schotel besteld. De kipspies was nog warm toen hij eraan begon. Daarna waren de varkensspies en ossenhaasspies al zo goed als koud.
Eerder kreeg je ook een royale bak met aardappelschijfjes. Toen wij deze keer de aardappelschijfjes op tafel kregen, hebben wij meteen nog een bak besteld. Het zat in zo'n ongelooflijk klein bakje.
Heel jammer!
Carolien84 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Eten was degelijk en smaakvol, niet heel bijzonder. Voorgerechten: tzatziki was erg goed, zoals het hoort. Hoofdgerecht: Veel vlees, ook zoals het hoort bij de Griek. Standaard dagmenu van 14 euro is vrijwel gelijk aan de menu's van 20-22 euro met gyros en souvlaki. Nagerecht: Griekse likeur, aanrader.
Hannekecoffey .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
na lang hier niet meer geweest te zijn op na Olympia. Het was het zeker waard!! we namen een vlees schotel met verschillende soorten vlees was allemaal prima leuke sfeer en aardige bediening! verwacht een culinaire hoogstandjes maar voor een eetcafé prima te doen veel eten voor weinig
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Wij wonen in de buurt van Rotterdam en komen 1 x per jaar naar Groningen, waar we vorig jaar voor de eerste keer bij deze Griek hebben gegeten. Gisteren waren we er weer en we hebben er wederom heerlijk gegeten. Om verder niet in herhalingen te vervallen: zie onze recensie van 09-05-2012, want het was ook nu allemaal perfect. Deze keer hadden we zelfs nog plaats gehouden voor een dessert (baklava met ijs en slagroom) en ook dat was prima. Vriendelijke en snelle bediening, de eigenaar maakte ondanks de grote drukte toch even tijd voor een praatje: inmiddels in de weekends zelfs de zoon in de zaak. Die gaat vast deze familietraditie doorzetten! Heel veel succes en... tot volgend jaar!