Olympia

Zwanestraat 12 9712 CM Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Olympia

Tussen architectonische hoogstandjes vergen atletische figuren het uiterste van zichzelf. Aangemoedigd door een enthousiaste menigte en onder toeziend oog van de Griekse zon. Het is 776 voor Christus als in Olympia de eerste Olympische Spelen worden georganiseerd. Naast uitmuntende sportieve prestaties ontstond er ook broederschap. Iets dat restaurant Olympia met heerlijk Griekse gerechten ook tot stand brengt. Gezamenlijk eten met familie, vrienden of collega’s is goed voor de onderlinge banden. Zeker als je uitmuntende culinaire prestaties krijgt voorgeschoteld.

Meer informatie over restaurant Olympia

Dinsdag t/m zondag 17.00 - 00.00 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Terras

Jouw recensie over het restaurant Olympia

Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Bij Olympia merk je dat de bediening veel ervaring heeft: ze hebben alles goed in de gaten en zijn doorgewinterde routiniers die de gasten op hun gemak stellen. Zo ben ze tot nu toe alleen nog in Frankrijk tegengekomen.
Het eten is wat je van een doorsnee grieks restaurant mag verwachten: veel gegrild vlees maar goed klaar gemaakt. Grieks eten is voor mij veel meer dan gegrild vlees en een eenzame moussaka op de kaart, maar daarvoor moet je hier niet zijn. Wel voor een prima bediening en goed standaard Grieks eten. Niet voor niets dat de tent vol zat.
Jan Harm R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
altijd goed eten hier bij Olympia.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was prima eten en het menu is zeer divers. Rustige en gezellige sfeer binnen en tot slot is de bediening meer dan oke!
Erik1989 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Van buiten lijkt het een mooie zaak maar van binnen lijkt het wat oudbollig. Hoofdgerecht was lekker maar de salade viel erg tegen. Ook de bediening kan vriendelijker en de opmaak van de borden kan beter. Prima eten maar voor dit geld zijn er veel betere restaurants in Groningen.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Het eten was goed op smaak maar wel te zout. Dit gold voor rijst, kip en aardappels.
En schaaltje mayo op verzoek heeft het kennelijk niet tot onze tafel gered.
Springt er niet uit dus wat ons betreft.
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Super lekker gegeten en erg vriendelijk personeel !
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Gelokt door de hoge waarderingen vanavond Olympia een kans gegeven. Samenvattend een 'standaard Griek' met vrij goed eten, maar matig oubollig decor. Leuk voor even snel een vorkje prikken, maar voor ons niet voldoende voor een avond lang tafelen.
edjedan .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Via "De Leukste Deal" 2 vouchers besteld voor een 3-gangen menu. Het zag er op papier veelbelovend uit maar viel toch wat tegen. Een behoorlijk beperkte keuze uit hoofdgerechten en de proeverij van voor- en nagerecht was wel erg karig.
De inrichting vond ik wat saai maar de bediening was prima en alert.
Ik ken leukere Griekse restaurants.
André P.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Wij zijn woonachtig in Suriname en wanneer wij in Nederland zijnboeken wij zeker een hotel in Groningen om bij Olympia te gaan eten.Diverse keren hebben wij familie uit Zeeland,Rotterdam enz meegenomen .Eten wordt bereid met de lekkerste en verse kruiden.Vlees is zeker 1e soort.Van harte aan te bevelen.
Wien T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Prima restaurant
Harm K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Niet lekker gegeten, koteletten en gyros niet goed gekruid en keihard, grootte porties wel voldoende, weinig sfeer, bediening niet gastvrij, geen aanrader.
David G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk gegeten, eerste ontvangst was goed, alleen de bediening daarna kon beter. Een extra drankje hadden we best willen bestellen en ook om het dessert moesten we zelf vragen. Verder goed eten en betaalbaar.
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten, prima bediening, aankleding wat steriel, mag m.i. wat sfeervoller.
Fokko S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Al jaren een vaste waarde in het gezellige Groningen. En al jaren eten we hier met veel genoegen. Constante kwaliteit, een joviale eigenaar en de ouze vooraf doen mij al dagen tevoren verheugen op een avondje Grieks eten. Beleefd aanbevolen.
chantal D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Alleen de stoelen stonden wat dicht op elkaar
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Enkele weken geleden hier gegeten met een kortingsvoucher (laatste tafeltje), en konden voor een heel leuk bedrag uitstekend smullen.
Je kreeg dan wel een aangepaste menukaart maar met ruim voldoende keuze. We smulden van keftedakia, kalimari, Olympia mixed-grill, souvlaki schotel en een bifteki menu. Hoeveelheid meer dan genoeg (zelfs voor grote eters), grote schaal met heerlijke salade en patat. Wat extra rijst bijgevraagd en gigantes (witte bonen in tomatensaus).
En de Dame Blanché en baklava met vanille-ijs waren ook uitstekend van smaak.

Kortom, als wij weer een keer in Groningen zijn bestellen we gelijk een tafeltje.
Adam B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Zeer goed gegeten, in een gezellige sfeer. Fijne mensen, goede bediening, lekker eten en neem vooral het flesje Griekse biologische witte wijn erbij. Ronduit top. Lang geleden kwamen we hier vaak, maar nu hebben we de smaak wel weer te pakken.
Erik G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Als je goed wilt eten in dit een echte aanrader!
De bediening was ook zeer vriendelijk en als je wat lekkers op je bord hebt en in leuk gezelschap bent dan Let je niet zo op de antourage.
Kortom zeer geslaagd en komen zeker nog een keer weer.
pommie73 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Komen hier al een eeuwigheid. Het blijft super eten voor een goede prijs.
Rijden er graag een stuk voor om een gezellige avond te hebben. Een aanrader!
Kinds .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gezellig restaurant, buitengewoon vriendelijke bediening, heerlijke dagverse gerechten bereidt van verse producten, de keuken is heel schoon. Gevarieerd van daghap tot heerlijke schotels met vlees en vis en ook aandacht voor de vegetarische keuken met goede vervangers. Uitgebreide bijgerechten met veel groenten rijst en gebakken aardappeltjes, al 20 jaar ons vaste adres om met gezin vrienden en zakelijke contacten heerlijk te eten. Zeer betrouwbaar adres en ook voor daggasten van Groningen de moeite waard om naar op zoek te gaan. Wel reserveren bij voorkeur omdat dit een favoriet restaurant is.