Olympia

Havenzicht 8 1357 NN Almere Nederland Kaart

Over het restaurant Olympia

Het heiligdom voor Grieks eten

Altijd al willen weten wat Spanakotiropita is? Grieks eet je al meer dan 25 jaar bij Olympia in de haven van Almere. Voor een vast bedrag eet je hier op doordeweekse dagen onbeperkt mezzes. Kies een plekje in het restaurant, de stijlvolle serre of in de zon op het terras. Leuk weetje: de stad Olympia ligt in een Zuid Griekse vallei en is het oude heiligdom van Zeus.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Olympia

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Zoë B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Ik kom hier regelmatig. Het is bij Olympia zeer gastvrij met erg vriendelijke, oplettende en snelle bediening. Prijs/kwaliteit verhouding is helemaal goed, het eten is altijd lekker.
Wellicht wordt het wel eens tijd voor wat vernieuwing van kaart en misschien interieur, het komt wat gedateerd over en juist om vaste klanten ook vast te houden zou een beetje vernieuwing van de kaart een welkome verrassing zijn.
cor.grootjes .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima restaurant op fijne lokatie. Is echter vrij duur is als je geen korting hebt.
Een gemiddelde Griek is goedkoper terwijl de kwaliteit hetzelfde kan zijn.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij komen al jaren bij Olympia en zijn altijd zeer tevreden over het eten, de sfeer en de service. Voor het eerst gebruik gemaakt van de AH actie. Het menu geeft ruime keus en de kwaliteit is zeer goed. Wij hadden om 17.30 gereserveerd. Het voorgerecht en hoofdgerecht hadden wij redelijk snel maar daarna werd het wat drukker en duurde het wel erg lang voordat wij ons dessert kregen. Helaas was het voor in de serre ook snik heet waar ons hele gezelschap eigenlijk wel last van had. De hitte resulteerde uiteindelijk in een onwelwording van een familielid.
Jammer want wij zijn verder altijd zeer tevreden maar door deze ervaring niet meer het gevoel nog terug te gaan. Maar verder een top restaurant!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Goede prijs kwaliteit verhouding. Erg druk waardoor we langer op het hoofd- en nagerecht hebben moeten wachten. Personeel was vriendelijk en we gaan er gauw weer eens ons laten verwennen.
P. S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Eenvoudige ambiance, maar zonder meer aanbevolen, niet in de laatste plaats om het prettige personeel! En de gerechten waren tot in detail prima.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het eten was heerlijk. Daar helemaal niets op aan te merken. Maar was lauw toen wij het bediend kregen. De borden waren ijskoud. En dan koeld je eten ook snel terug. Heel jammer, maar zelfs lauw was de smaak heerlijk. De frietjes en aardappelschijfjes waren ook lauw. En het portioneren was niet best. Het waren geen gelijke porties. Scheelde het een kleinbeetje valt het niet op. Maar het viel meteen op. Dessert precies het zelfde. Zat een groot verschil in de porties. En ik vond het een lange zit op die banken en weinig beweegruimte. Het leek wel of er 2 banken en een tafel tussen gepropt was omdat er een AH aktie is. Maar des al niet te min hebben we ondaks alles heerlijk gegeten en zijn door vriendelijke bediendes geholpen. Kan het een ieder aan bevelen. Voor een doorde weekse dag zat het echt nokkie vol. En dat mag wel wat zeggen. Van harte aan bevolen dus.
Linsy V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk grieks restaurant met super goed eten!
Ik vind het de beste Griek van Almere!
Ook de aankleding van het restaurant is leuk in gezellige griekse styl.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten, gezellige sfeer en zeer vriendelijke bediening.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was heerlijk. Grote porties, konden het niet op. Prijs/kwaliteit prima. Leuke gezellige sfeer! We hadden alle vier verschillende vleesgerechten genomen. Lekkere tzatziki erbij. Ook het toetje was de moeite waard, zalige chocoladetaart en dame blanche.
Darjakooktook .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, uiterst vriendelijke medewerkers. Ook in september AH-restaurant actie voldoende keuze. Het dessert viel wat tegen. Dat smaakte een beetje goedkoop... Overall hebben we lekker gegeten en een gezellige avond gehad.
y.oosterhoff .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De vermelde prijs was lastig te verifieren. We hadden AH vouchers en op de prijslijst stond 2 diners voor 39 EURO.
Dat daar de korting al in verwerkt zit is niet te checken. Je verwacht namelijk dat de AH vouchers daar nog van af gaan.
Layla G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij vinden de service zeer slecht. We werden ergens achter in een hoekje gedumpt, en er werd totaal niet naar ons omgekeken.
Lege glazen, lege borden, een paar keer oogcontact gemaakt, maar er werd nergens op gereageerd.
Zo hebben wij bijna een uur op ons dessert zitten wachten, die eigenlijk vergeten was.
Ook vinden wij de prijs veel te duur voor datgene wat we gekregen hebben.
Voor ons in ieder geval nooit meer!
Sergio L.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met albert heijn restaurant actie reservering geplaatst. Ondanks de actie heerlijk en voldoende gegeten. Ook ruime keuze uit de 3gangen menu. Een echte aanrader.
Trudie54 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Lekker gegeten samen met mijn vriend. Was een gezellige drukte en de bediening was heel goed. Het loopt daar allemaal gesmeerd.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hebben echt genoten van het eten en de prima service. Lang geleden dat we ergens zijn geweest waarbij we onze bestellingen zo snel kregen en het personeel zo positief ingesteld is. Dat is heel fijn als je weinig tijd hebt en toch maximaal wilt genieten
Rigtje F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
lekker hoofdgerecht voor de lekkere drinker zo heet het gerecht
en sfeervol een aanrader en goede bediening en leuke locatie aan de haven
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Ben gisteravond geweest, ga er nooit meer heen. Als voorgerecht zalm, op zich lekker, echter zwom deze in de olijfolie. Het hoofdgerecht (vlees) was zeer droog en deels koud. Zelfs het nagerecht zag er afgeraffeld uit. Erg jammer.
Richard En Margriet F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Prima restaurant waar wij al jaren komen. Heerlijke gerechten en vriendelijke vlotte bediening. Met de ah bonnen konden we kiesen uit veel gerechten en voor een uitstekende prijs. Restaurant ligt ook nog op een toplocatie in de havenkom van Almere-Haven
Gabrielle H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad bij olympia. Fijn dat de 2e persoon gratis was met de bon van AH
J R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Als je de havenkom binnenloopt valt Olympia gelijk op door zijn gezellige uitstraling. We werden direct warm ontvangen en kregen een prima tafeltje, ietwat krapjes maar in het rustige gedeelte van het restaurant. De tent zat bomvol maar de bediening was zeer vlot en vriendelijk, drankjes stonden in no-time op tafel, uiteraard met een kleintje Ouzo. We kozen inktvisringen als voorgerecht (zeer smakelijk) en als hoofd een Aris schotel. De lamskoteletjes waren erg lekker, fijn gekruid en goed gaar. De retsina werd uitgeserveerd met een aardige anekdote: de ober vertelde dat in Griekenland, daar waar hij vandaan komt de Retsina wordt gemixt met Seven up. Rare jongens die Grieken! Baklava als toetje en tenslotte een Griekse koffie maakten ons avondje helemaal geweldig. Complimenten voor de kok en de bediening, we hebben genoten!