Olivier

Donderdag t/m Zaterdag 11:00 - 02:00

7,2
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Mosselen? In ieder geval een keer per jaar bij Olivier! Lekker met Vlaamse fritten ( de eerste portie moest wat gaarder) en mayonaise. Kind vond risotto en tarte tatin lekker maar niet voldoen aan omschrijving.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijke kaasfondue. Attent personeel en een prachtige locatie. Op een zomeravond kan je heerlijk zitten in de binnentuin. Kaart mag hier en daar misschien iets spannender.
Joyce_H .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Gewoon goed gegeten en een goede service. Je hoeft niet lang te wachten op de bediening, daarnaast ook nog erg vriendelijk. Vooraf hadden wij carpaccio en tomatensoep, hoofdgerecht kaasfondue en entrecote, nagerecht verrassing van chocolade. Prijs/kwaliteitsverhouding top! Wij komen hier zeker terug!
FeHo .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
De ambiance heeft wel wat! Met een groep eten is niet echt succesvol. De keuken kan geen grote verschillen in bestelling aan. Dus krijg je een beperkt menu om uit te kiezen. Of wij nog koffie wilden na ons dessert? Graag. Alleen de koffie/thee kwam eerder dan het dessert. Logistiek? Zo moesten wij zelf nog vragen om visbestek, bij het eten van sliptong. Dit kan alleen maar beter worden!
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Vanmiddag met z'n 4-en (2 kids/2 volw.) wezen lunchen bij Olivier. Hoewel we in 1e intantie de enigen waren was er volop aandacht ( maak je weleens anders mee elders). Cappuchino met ipv en Hartje een Packman, het is een gave ! Gekozen voor verschillende uitsmijters/ omelet/ brood met kroket en 6 consumpties, kost je tegen de 50 euri. Fyne correcte bediening, mooi zaak (gewoon leuk om er eens rond te lopen en rond te kijken) en lekker gegeten. Ik zeg...tot ziens !
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten is lekker gewoon, niet te veel keuze en daarom leuk! keuze met een biertje die erbij past, heel leuk authentiek en altijd gezellig rommelig. Opvallend is dat ze een heer Bart aan de bar hebben die ontzettend veel weet over de smaak, samenstelling en herkomst van alle biertjes en die dan weet te koppelen aan jouw smaak, hij zou een geweldige sommelier zijn. Locatie is zowel zomer als winter echt geweldig.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
In het fraai verbouwde voormalige ziekenhuis heeft café Olivier zijn intrek genomen. Gezellige entourage en voldoende bedienend personeel.
Het hoofdgerecht, de hele dorade, was goed bereid en smaakte prima. Van de perencrumble die volgde kon dat helaas niet gezegd worden. Er zat weinig smaak aan en de peren zwommen in een plas water.
Leuk dat ze veel verschillende bieren hebben maar de prijs ervan zou niet misstaan in een sterrenrestaurant maar voor een eetcafé is dit te hoog.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Olivier heeft achter een mooi terras en dat was voor ons de hoofdreden om er heen te gaan. De bediening liet nogal op zich wachten. Dat kwam voornamelijk omdat degene die de bestellingen opnam nogal graag een praatje maakte. Op zich is dat gezellig, maar als het terras erg vol zit betekent dat wel dat de andere gasten lang moeten wachten.
Het eten kwam, nadat we eenmaal besteld hadden, wel verrassend snel op tafel, en het was erg lekker.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Een paar dagen geleden hier geweest met z'n 3en. Eerst een biertje en bittergarnituurtje gedaan, daarna wat gegeten. Qua inrichting, bierkaart en bittergarnituur is de zaak niet te onderscheiden van Olivier in Utrecht of Boudewijn in Rotterdam. Geen enkele verrassing dus. Het eten was maar matig: eerst een pasteitje met lauwe en niet heel erg uitgesproken smakende ragout, vervolgens een prima beenham met daarbij wat licht gewokte soepgroente zoals prei en bleekselderij, begeleid door bleke patatten en vettige mayo, tenslotte een redelijke speculaascreme brulee die om onduidelijke redenen werd begeleid door diverse bosbessen, bramen en een bol vanille-ijs. eetbaar en voedzaam allemaal, maar zeker niet de moeite van het herhalen waard.
Teye .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
De laatste weken een paar keer bij Olivier geweest en moet zeggen dat ik me er nu al thuisvoel. Leuk als je binnenkomt en begroet wordt: gezellig dat u er weer bent. Weer lekker gegeten en wat gedronken. De kaart voor eten is niet uitgebreid dus een keuze is snel gemaakt. wil je een biertje drinken dan is de keuze wel enorm.
We hebben weer een leuke avond gehad en komen zeker terug
Tonnetjerond .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Het eten bij Oliviers viel een beetje tegen. De balans tussen prijs en kwaliteit is naar mijn mening een beetje zoek. Ik had gekozen voor de vegetarische aubergine. De beschrijving klonk veel belovend. Het resultaat echter was teleurstellend. Het was een aubergine uit de oven. De huid was niet even gegrild, waardoor de buitenkant wat taaiig was. De aubergine lag in een soort tomatensoep rijkelijk met olie gevuld. De aubergine zelf was gevuld met groenten, die niet gekruid waren en vervolgens was er een laag kaas overheen gegooid om het gebrek aan smaken te verdoezelen? Dit alles werd geserveerd met patatjes en een salade. De patatjes waren het beste eigenlijk van alles, maar op zichzelf geen reden om 15 a 16 euro te betalen voor het gerecht.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Fietsend op zoek naar een brasserie zomaar bij Olivier terecht gekomen, en dit keer niet voor een biertje! Waar je meestal in dit soort eetgelegenheden een zelfde soort eten verwacht (soep, carpaccio, sate, biefstuk of dame blanche), verrast Olivier met een uitdagendere kaart.

We hadden gekozen voor het menu (á 24,50) met vooraf een vispalet en een bisque (had je dat verwacht in een brasserie?). Deze was echter wel wat magertjes, er was meer sla dan soep. Snel verder naar het hoofdgerecht: een Ossobuco met gremolata. Het vlees was heerlijk mals, de groenten lekker en de garnering was goed. Mijn eerste Ossobuco in een Belgisch biercafé! Tot slot een omelet Siberienne (ijs in cake in geflambeerd opgeklopt eiwit) wat leuk was om een keer te eten, maar niet iets dat ik snel weer zal bestellen. IJs was ook aan de koude kant.

De bediening was lief en aardig, maar uit vragen over de gerechten bleek dat ze niet veel wisten over wat ze nu eigenlijk opdienden, beetje pijnlijk als dit je 'speciale menu' is. Een groot pluspunt was dat de bediening razend snel was met de gangen. Aankleding is niets mis mee, er bestaat alleen wel het risico dat je op elkaars lip zit.

Als ik leuk wil eten met een lekker biertje weet ik Olivier te vinden.
Rombertus .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Prima prijs kwaliteit verhouding, maar geen spectaculair eten. Voorgerechten en hoofdgerechten zijn prima. Grote zakken heerlijke friets als bijgerecht bij de steaks. Pasta bij de ossobuco was veel te gaar. Desserts vielen tegen, te zoet en heel diep bevroren ijs. Bediening typisch studenten die bijklussen. Wel ondanks dat het een biercafe is, goede wijn, ook open wijnen boven gemiddeld.
Mamamaestro .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Fantastische ambiance bij Olivier Leiden. We hebben heerlijk gegeten,echt om je vingers bij op te eten!! De rundermuis bonbon en de parelhoen zijn n absolute aanrader! De rest gaan we gauw proeven want wij komen ZEKER terug. Niet alleen voor het eten want het personeel geeft je een royal service!! Ga zo door!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Met een vriend voorafgaand aan een optreden van Chip Taylor binnengerold bij Olivier. Een verrassend mooie en grote gelegenheid, waar we een aardig plekje vonden om te zitten. Al snel werd een biertje besteld, en werd ons gevraagd of we wat brood met smeersels erbij wilden. Dat wilden we wel en we kregen een papieren zak met stukjes wit- en bruinbrood alsof we de eendjes gingen voeren, met drie schaaltjes met geroerde boters. Niet heel opwindend, maar wel lekker als je honger hebt en bier drinkt. Achteraf bleek dit voor € 4,50 op de rekening te verschijnen (meestal is brood met boter of olijfolie gratis). Op de kaart stond het als "Botram met smeersels". Botram?
Van een krijtbordje kozen we een Menu Olivier voor € 24,50.
Vooraf iets dat een bonbon werd genoemd, en waarvan we toen we het kregen niet wisten wat we eigenlijk aten. Wat spek, wat piepkleine blokjes kaas, wat chorizo, wat groen... in elk geval wel lekker.
Als hoofdgerecht had mijn vriend een ribeye. Van varken, werd hem gewaarschuwd (op het bord stond een piepklein roze varkentje getekend). Van welk deel van een varken snij je een ribeye? En waarom zou je het zo noemen? Waarom niet gewoon karbonade of filetlapje? Het zag er in elk geval mooi uit en ik hoorde van hem geen klachten.
Ik had een red snapper en papillotte, en dat bleken twee ongare, te zoute filetjes in een stuk aluminiumfolie (dus zonder papier ertussen) met sporen van groenten erbij. Van mij hoorde mijn vriend ook geen klacht, maar ik vond het niet lekker.
Uit de enorme bierkaart was het moeilijk kiezen, dus we vroegen om bij het eten passende bieren. Dat kon, vertelde een vriendelijke meneer. Even later bracht een mevouw twee flesjes Bernardus wit. Wonderlijk dat hetzelfde bier goed zou smaken bij zowel vis als varken. Na een poosje kwam die eerste meneer weer langs en hij zag dat mijn vriend het verkeerde flesje had gekregen. Kan gebeuren, want het flesje Bernardus Abt dat hij bracht leek erg op het andere flesje.
En evenals de Botram verscheen ook het verkeerde flesje (€ 4,00) gewoon op de rekening.
Het toetje, een piepkleine pannacotta met twee lavendeltopjes was gelukkig heel smakelijk.

Kortom: een heel mooi café, veel keuze uit bieren, matig eten, rommelige rekening.
IlMange .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Menuutje van 24,50 gegeten: mosterdsoep, kalfsentrecôte, chocolademousse. Ben een ervaren restaurant-eter en dit paste in het rijtje: uitstekende ervaring! Zowel het eten als de bediening.
En ja, het bier is er zoals je mag verwachten in een "Belg": verrassend lekker.

An5j .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Kom hier vaker en is altijd goed. Gezellige sfeer en veel kennis over de bieren. Friet is heerlijk en het zomer menu is een aanrader, kwaliteit goed voor 24,50. Ga zo door!
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Locatie is prima, mooie binnentuin met fijn terras, sfeervol op een zomeravond, binnen gezellige kroegsfeer. Bediening ok, niks op aan te merken. Maar ja dan het eten. Dit was afgelopen vrijdag zo ongeloofelijk slecht dat we aan olivier onze eerste Iens recensie wijden. Entrecote (21,50) taai, droog enveel te lang gebakken. Caesar salade, met stukken gebakken kipfilet die al meer dan een week gaar in de koeling zullen hebben gelegen, taai, keihard en uitgedroogd. De kinderen waren tevreden met de frites maar daar is dan ook alles mee gezegd. Tip voor Olivier: houd het bij Leffe blond& bitterballen!
Sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Op deze droevige regenachtige zondag lekker geluncht bij Olivier. Lekker genoten van een kippensoep en vervolgens allebei een goed gebakken uitsmijter gegeten. Echte verse jus d' Orange erbij!!! We konden er weer even tegen aan. We komen nog een keer!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Een stokje runderhaas (met een beetje kool en wat frieten) kost € 21,50. Niet te begrijpen deze prijs. Het laatste stukje vlees was nog helemaal rood, de anderen doorbakken. De prijs-kwaliteitsverhouding is nogal scheef. Frieten waren niet goed doorbakken. Bediening was goed en vriendelijk. Prettige omgeving.