Olivia Oosterheem

Westerschelde 2721 Zoetermeer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Olivia Oosterheem

Jolanda1963 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met vrienden hier gegeten, we hebben de schotel van 1 meter besteld voor vier personen! Whooo het was heerlijk ruim voldoende en gevarieerd! De bediening was erg snel en vriendelijk! Zeker een aanrader!!
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Na veel lovende recensies zijn we hier ook gaan eten. Ontvangst was prima en we kregen een glaasje ouzo van het huis. Niet lang daarna vroeg de serveerster wat we wilden drinken en kregen we de menukaart aangereikt. Als voorgerecht nam mijn tafelgenoot keftedakia, die was smakelijk maar had wel wat kruidiger gemogen. Ikzelf had gekozen voor de mantar tavada (champignons in roomsaus, afgeblust met witte wijn). Dat was ook smakelijk maar wat meer kruiden of een laagje kaas erop was nog lekkerder geweest. Als hoofdgerecht had mijn tafelgenoot de Hercules-schotel genomen, die was smakelijk. Ikzelf had de Fileto Olivia (ossenhaas van de grill) dat was heerlijk mals vlees maar voor mij alleen veel te veel, dus dat at mijn tafelgenoot verder op. Frites vond ik niet zo lekker, ze waren wel krokant maar vond het muf ruiken dus liet ik ze liggen. De tzakziki werd er apart bij geserveerd, dat was wel prettig en die was ook heel smakelijk, wel een tikkeltje te zout. Er werd ook een Griekse salade overigens zonder feta bij geserveerd dat was ook prima. Nagerecht hadden we baklava met ijs besteld, die was ook lekker alleen waren het 3 kleine gebakjes in plaats van één groot stuk wat we meestal gewend zijn. Slagroom kwam duidelijk uit een bus, dat was jammer. Bediening is verder vriendelijk en we werden vlot geholpen. Restaurant ziet er netjes mooi en verzorgd uit, wel aan de kleine kant, maar voor ons prima als je niet van een vreetschuur houdt. Wc's waren ook in orde al had een andere toiletbezoeker die voor mij was wel even de de toiletborstel mogen gebruiken. :-(
Monica2013 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Onverwacht op Kerstavond uit eten gegaan.
We konden gelukkig terecht bij Olivia.
Het eten was ontzettend lekker, heerlijk vlees, lekker aardappels. Ook de rijst was lekker. Salade was alleen erg koud.
Het likeurtje na het eten was heel erg lekker! Prima eten, gaan we zeker terug!!
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We halen hier altijd onze Griekse schotels of kapsalons. Het ziet er gezellig uit. Om het wachten bij het afhalen aangenamer te maken hangt er een tv alhoewel het eten altijd snel klaar is. Personelijk vinden wij dat ze hier de beste kapsalons van Zoetermeer maken.
Kokkie1985 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Erg lekker gegeten, zeer ruime portie's. Uiterst competente jonge man in de bediening met goede adviezen, zeer professioneel. Een groot nadeel is dat er ook een afhaal gedeelte is dat in de bestellingen voor gaat op het restaurant, denk dat je door de weeks hier minder last van hebt. Daardoor waren mijn kinderen er al helemaal klaar me wanneer ons hoofdgerecht eindelijk kwam ongeveer een uur na het voorgerecht.

Voor de rest was alles goed en kom zeker nog een keer terug alleen dan niet in het weekend, dan kom ik wel afhalen ;)
Nibor D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Leuk klein restaurant in Winkelcentrum Oosterheem. Erg vriendelijk ontvangen. Eten was heel goed. Bediening vlot en vriendelijk. Aanrader!
MIeketje .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Weer een keertje bij Olivia gegeten.
Toen wij aankwamen zat het restaurant op ons tafeltje na helemaal vol.
We hebben de Rhodos en Herculesschotel genomen, smaakte prima,kregen het niet op.
Er werd gevraagd of we de rest mee wilden nemen, goed idee.
Omdat het moederdag was kreeg iedere dame een roos, leuk gebaar.
Je kan bij dit restaurant ook afhalen, is altijd goed en smakelijk!
Jeffreyhaime .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Meerdere keren hier gegeten. Bediening uitstekend, eten geweldig. Gezellig klein restaurant, geschikt voor mensen die niet van het idee houden in een eetfabriek te zitten. Zal hier vaak naar toe blijven gaan. Echt een aanrader !
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
10 januari 2014.

Olivia is een Grieks restaurant in het winkelcentrum Oosterheem in Zoetermeer.
Het restaurant is redelijk gezellig ingericht en brandschoon.
De bediening is uitermate vriendelijk. De kaart is uitgebreid, de prijzen zijn redelijk, maar voor de bereiding van het eten zijn weinig kruiden gebruikt zodat de smaak vlak is. De porties zijn zo groot, dat je een flinke eter moet zijn om je bord helemaal leeg te krijgen.
Bij binnenkomst wordt een glaasje Ozu van het huis geserveerd, zodat je rustig de kaart kunt doornemen.
We hebben een halve liter Retsina, een Ouzo schotel en een Metaxa schotel genomen. De bestelling werd redelijk snel geserveerd. Als nagerecht hebben we Baklava met ijs, een Olivia koffie en een glaasje Drambui besteld. Dat nagerecht was voor 1 persoon, maar daar kon je met 2 personen ruim van eten. Bij het afrekenen werden we nog eens verrast met een drankje van het huis.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Het pas geopende Griekse restaurant Olivia is een aanwinst voor Zoetermeer omdat er authentieke Griekse gerechten op de kaart staan zoals bijv. Stifado (stoofgerecht met lamsvlees). De prijzen zijn redelijk en de bediening is zeer voorkomend. Wij hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vrijdagavond spontaan langsgegaan om eens te proberen. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een glaasje ouzo als welkomstdrankje. Er werd goed rekening gehouden met ons dochtertje van bijna 3, zodat zij niet lang hoefde te wachten op haar eten. Al het eten was dik in orde, beter dan de gemiddelde griek. Ook voor vegetariërs ruim keus. Eten vers en voldoende. Ook de wijn was lekker.
Roel .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Zaterdagavond gereserveerd in een redelijke volle zaak aan de buitenkant van winkelcentrum Oosterheem. De reservering was prima verwerkt en we konden dan ook direkt plaatsnemen aan een vierpersoonstafel.
Een ouzo om mee te beginnen. Van de behoorlijk uitgebreide kaart bestelden we een Hercules- en een Girosschotel. De schotels werden geserveerd op grote ovale borden met lekkere patat (niet van die dikke patat dus). Ook de apart geserveerde salade smaakte prima. Huiswijn erbij, te bestellen per glas of karaf, smaakt goed. Koffie toe. We sloten af met een rekening onder de 60 euro voor twee personen en een gratis likeurtje.
Personeel ook bijzonder attent. Voor herhaling vatbaar.
MIeketje .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
We hebben het restaurant wat hier nog niet zo lang zit eens bezocht, wisten niet wat ons te wachten viel.
We kregen een glaasje ouzo, daarna hebben we de kaart bekeken.
Uiteindelijk het 3 gangen menu á 29,50 genomen.
Vooraf diverse koude en warme hapjes met stokbrood, smaakte goed.
Hoofdgerecht: 5 verschillende soorten vlees met boerensalade, rijst, gebakken aardappels, tzatziki en knoflooksaus.
Was een behoorlijke schotel maar echt lekker.
Daarna een dame blanche, en toen de rekening gebracht werd kwam er nog een glaasje likeur op tafel.
We hebben lekker gegeten, leuke zaak, voor herhaling vatbaar.
Het restaurant zat trouwens helemaal vol!