Olive Tree House

Lange Veerstraat 11 2011 DA Haarlem Nederland Kaart
31-232049177

Over het restaurant Olive Tree House

Zoals ze eten in Mediterraans gebied

Wat een smaakvol olijfkleurig interieur! Hier wordt gekookt naar Mediterraanse fusion cuisine- je begint met een glas wijn en een mezze (voorgerechtje) aan de bar om de eetlust op te wekken. Vervolgens de hoofdmaaltijd waar de smaak van Zuid-Europa vanaf druipt. De olijven worden zelfs geïmporteerd vanuit kleine Grieke boerderijen!

Meer informatie over restaurant Olive Tree House

• Af te huren
MmhReh3k .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prima kwaliteit, we waren er met Ah restaurant zegels. Anders wel redelijk aan de prijs. Maar kwaliteit eten was heerlijk.
karinwilms .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima gegeten. De service is vriendelijk. De feedback op het hoofdgerecht wordt niet echt ontvangen: kip was wat droog. De beheersing van de Nederlandse taal van de bediening is onvoldoende.
De tafeltjes dicht op elkaar: erg lastig als je naar de w.c wilt of een tafels naast je.
Prima gegeten maar betaalbaar door de zegelactie. Ik vind de prijs- kwaliteit in verhouding te duur.
Ik kies er niet voor om er te eten zonder de actie.
Aniek V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij hebben afgelopen weekend een hele bijzondere ervaring gehad bij Olive Tree House. En niet in de positieve zin! Waar wij met zijn vieren heerlijk hebben gegeten (super lekker, niet heel bijzonder), waren ze helemaal niet ingespeeld op de lactose allergie van mijn moeder, waar ze wel vooraf vanaf wisten, waardoor er geen enkel dessert was wat zij kon eten. Toen we zelf hier een creatieve mogelijkheid zagen (sorbet ijs met prosecco en aardbeien, hoe moeilijk kan het zijn?) ging dit zeer ongemakkelijk. De eigenaresse leek er zelfs boos om te worden! Bij weggaan keek ze ons niet meer aan en toen de deur op een kier bleef hangen (sorry, hadden we niet goed dichtgedaan) kregen we een "THERE IS A DOOR BEHIND YOU" achter ons aan geschreeuwd van haar.
Wij zijn volledig verbaasd vertrokken. Als een eigenaresse geen feedback kan ontvangen, welke niet onaardig is verleend, dan hoeft het van ons ook niet meer. En een lekker hapje vinden wij volgende keer wel ergens anders in Haarlem!! Er is dan ook genoeg keuze :)
Else C.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een fantastisch restaurant met vriendelijke bediening. Enige minpunt vond ik de tafelindeling: doordat de tafels zo dicht op elkaar stonden verstond ik mijn wildevreemds buurman bijna nog beter dan degene met wie ik uit eten was. En even naar het toilet werd om die reden ook een acrobatisch spectakel waarbij je vooral je buik in moest houden en hopen en bidden dat je niet per ongeluk met je derrière de wijn bij de buren omver stootte. Los van deze kleinigheden een absolute aanrader.
pascal D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gezellige en leuke ambiance. Goede, vlotte en prettige bediening. De Tonijn als voorgerecht viel iets tegen maar de biefstuk als hoofdgerecht was erg lekker. Jammer dat de rode wijn bijna warm werd uitgeserveerd.
remivankleef .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We waren er met de AH actie, anders is het wel iets aan de dure kant. Ambiance en eten zijn goed.
Voorgerecht was dermate overdadig dat we daarna eigenlijk al voldoende gegeten hadden.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1e kerstdag heerlijk gegeten
Het eten was erg lekker en de bediening was zonder meer geweldig.
Zeker de moeite waard
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Voor- en hoofdgerecht prima van kwaliteit , nagerecht teleurstellend (Griekse yoghurt met diverse zoetigheden- klein schaaltje met slechts een zoetigheid, wat normaal acht euro zou kosten)
birgitbos .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de mezze is echt een aanrader! Ook een lekker wijntje die erbij geserveerd wordt. Het hoofdgerecht was erg smakelijk en het dessert maakt het af! Echt een aanrader, wij komen terug!
Dash T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een goede sfeer met perfecte service. Complimentenvoor de gehele staf! We komen zeker weer een keer terug.
gerrry1iens .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heel prettige omgeving, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Echt een avondje uit.
Mijn enige opmerking was ten aanzien van de dressing van de (overheerlijke) salade: er was naar mijn smaak te veel balsamico gebruikt.
We komen zeker weer terug bij Olive Tree House
Window .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
We waren hier met de AH actie, en dan kun je uit de hele kaart kiezen. We zijn heel vriendelijk geholpen en hebben een heel plezierige avond gehad. De uitgebreide mezze vooraf verraste ons. Ruime portie met vleeswaren/kaas, plus lekkere huisgemaakte broodstengels met aparte dipjes. Hoofdgerecht (lam) was erg lekker - we hadden geen ovenschotel verwacht op basis van de beschrijving maar waren zeker niet teleurgesteld. Zonder de bon hadden we het dessert waarschijnlijk overgeslagen of misschien gedeeld (want genoeg gegeten) maar toch een bougatsa en een panna cotta erachteraan gedaan. Bougatsa was naar verwachting goed; bastogne bij de panna cotta begrepen we niet helemaal (qua smaak niet nodig en oogt chiquer zonder) maar was verder lekker.
Dit restaurant zit op een leuke plek, is gezellig van binnen en heeft een leuke insteek. We vonden de kaart er zeker mooi genoeg uitzien om een keertje terug te komen, en we hopen dat ze er misschien nog wat meer Griekse elementen in stoppen, of dat ze wisselen met bv de kazen en vleeswaren in de mezze, dan kunnen we steeds iets anders proberen.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Mooie gerechten en dito wijnen. Professionele bediening. Prijzen van de voorgerechten enigszins aan de hoge kant. Een aanrader!
Benedicte V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gisteren net twee vriendinnen daar gedineerd.
We wilden graag aan een ronde tafel zitten, maar het mocht niet, omdat deze voor 5 personen is. Die is de gele avond niet bezet geweest... dit is wel een beetje jammer.
Het eten is met zorg voorbereid en de kwaliteit is goed. Mezze combinatie vooraf; echt heel lekker!!! Als hoofdgerecht had ik zelf de inktvisringen en mijn vriendinnen de zeebaars. Hoeveelheid van de gerechten is perfect (in ieder geval voor vrouwen); niet te veel naar ook niet te weinig.
Het restaurant zelf is mooi ingericht en het personeel (uit Griekenland en Nederland) is zeer vriendelijk en attent.
We gingen als laatste weg en hebben een heel gezellige avond.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Aangenaam verrast, prima restaurant, aanrader.
SanneHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en goede bediening,sfeervolle inrichting, gratis kan water op tafel en broodje vooraf. Kwaliteit van inktvis,zalm en zeebaars was erg goed. Minpuntje dat zowel het voor als hoofdgerecht doordrenkt waren van een olieachtige dressing. Vond ik erg en te overheersend en zonde van de pure smaken.
San P.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Enig minpunt. Toilet is alleen via trap bereikbaar en zelfs voor slanke mensen erg krap oftewel niet voor mensen met mobiliteits of omvangproblemen.
PjenHa .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We werden goed ontvangen in het sfeervolle restaurant. Het was jammer dat de kapper aan de overkant met de zeer felle lampen de personen die het gezicht naar buiten hadden, verblindde. De voorgerechten zagen er mooi uit, helaas was men plaatselijk uitgeschoten met de specerijen (tonijn te scherp, coquilles te zout). De hoofdgerechten werden zonder al te veel franje opgediend (kip, inktvis). We dachten te besluiten met een Irish Coffee, maar helaas was de whiskey op. Kortom, de gerechten zijn niet al te gecompliceerd, maar te duur voor wat men krijgt. De sfeer van het restaurant is goed, de bediening vriendelijk.
Arnout V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een warme sfeer, lekkere griekse gerechten met fijne smaken, zoals truffel, artesjok en yogurt. Ik heb een leuk romantisch diner gehad met mijn vriendin ! De huiswijn viel ons ook goed in de smaak.
Linda.eland2 E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten, jammer dat ze niet flexibel waren.
Mijn man & Ik wilden als dessert allebei een Italian koffie, maar dat mocht niet , we moesten ijs nemen, al was het maar 1 bolletje.
Ik was teleurgesteld en liet dat de ober ook merken, die liep toen boos weg.p
Ik heb toen de eigenaresse erbij gehaald, maar die vertelde dat ze zich aan de regels hield.
Mede doordat zij geen Nederlands sprak , heeft zij zich tekort gedaan, want een Italian koffie is 4 x zo duur als een bolletje ijs.
Al met al wij zullen hier geen tweede keer naar toe gaan.
Maar wij wensen deze Griekse dame veel succes met haar restaurant.