Olive Garden

Vrouwenkerkhof 1 2312 WR Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Olive Garden

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Na te zijn weggestuurd door Just Meet door schuld van hun zelf belden wij Olive garden..ondanks dat ook zij
erg druk waren hebben zij voor ons toch een tafel weten te creëren waardoor wij toch heerlijk konden eten ! Dank Nadar!
Mike M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij de Olive Garden, we blijven terugkomen :) Vriendelijke bediening en vooral de diverse voorgerechten zijn fantastisch. Aanrader: als het wat rustiger is informeer naar de mogelijkheden om een schaal met diverse antipasti te krijgen. Loont zeker de moeite!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gegeten op het buitenterras op een plein met uitzicht op de restanten van een oude kerk. In het centrum maar zonder de drukte van de stad.
Vriendelijke welkom geheten door een wat oudere Italiaanse heer. Eens wat anders dan de vaak zeer jonge bediening in restaurants!
Een wijn van de kaart besteld en een fles water. Brood is helaas niet inbegrepen.
Carpaccio al Tartufo was goed, niet heel bijzonder. De gebakken mosselen van m'n tafelgenote vielen in de smaak. Als hoofdgerecht beiden de gamba's. Die waren goed al hadden ze iets meer op smaak mogen zijn. Zout en peper stonden niet op tafel.
De tiramisu van m'n tafelgenote viel wat tegen, ze had betere, sappigere gegeten.
De pecorino kaas met een glaasje zoete (rode) primitivo wijn was erg lekker.
Al met al goed gegeten. Bediening gezellig en correct. De rekening viel wel wat tegen.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdag hier met 5 personen gegeten en aangenaam verrast. We gingen allemaal voor een driegangenmenu met bijpassende wijnen en hebben daarna nog een dessert genomen. Gerechten zijn zeer smaakvol, blijft toch mooi dat je met relatief eenvoudige ingrediënten zulke mooie gerechten kunt maken. Wijnen van eigen import zijn ook erg lekker en op de juiste temperatuur. Als tafelwater kun je ook gewoon kraanwater krijgen.
Bediening is gastvrij, vriendelijk en op z'n tijd in voor een dolletje.
Restaurant ziet er netjes uit en als het mooi weer is, kun je ook buiten zitten aan een rustig pleintje. Kortom, wij komen hier nog wel een keertje terug!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Weer heerlijk gegeten voorafgaand aan een schouwburgbezoek. Elke keer weer een bevestiging waarom we hier geregeld terugkomen. Deze keer met de Insalata di Verdure en de Filetto Abruzzese. Heerlijk bereid weer met een prettige persoonlijke aandacht van de twee Italiaanse gastheren en de niet-Italiaanse gastheer. Professioneel en goed verzorgd. Met een prima dessertwijn genoten van het gemengde dessert. Volgende keer weer.
AnnaJulia .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
We waren met een groep van acht meiden. Het restaurant was gezellig, de bediening gewoon aardig. Het eten was lekker, maar niet buitengewoon. Ik had de carpaccio als voorgerecht en vond deze niet heel bijzonder. Wel lekker, maar zo eet ik hem veel vaker. Als hoofdgerecht de risotto met ossenhaas. Ik kreeg veel risotto en weinig ossenhaas. Het waren kleine puntjes, wat ik jammer vind. Ook niet echt bijzonder. Wat me echt heeft gestoord was de rekening. Brood en olijven, allebei €7,-. Dat vind ik best veel voor brood en olijven. Er werd ons water aangeboden en we kregen dit in flessen. Er werd ons bij geschonken, maar we hadden niet door dat er steeds nieuwe flessen op tafel kwamen. Dat werd niet gevraagd, maar gewoon gedaan. Op de rekening bleek dat we €24,- aan water hadden gedronken. Ik voelde me behoorlijk genept. Al met al heb ik wel een leuke avond gehad, maar toch niet een heel positief gevoel aan het restaurant over gehouden. Ik kom er niet terug!
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het restaurant is gezellig en sfeervol. Geen standaard Italiaans restaurant.
Het eten was werkelijk voortreffelijk. Heerlijke vitello tonato als voorgerecht en het kalfsvlees als hoofdgerecht was helemaal top. De service en bediening is zoals je als gast mag verwachten. Al met al, als je hier gaat eten ben je ook écht gast. En het eten is echt super en zeker voor herhaling vatbaar en een absolute aanrader.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Maar dat is lekker. Al diverse restaurants in Leiden bezocht. Deze keer Italiaans. Met 6 personen genoten van een keur van smaken. Mooie producten en deze keer eens een zeer attente niet zo jonge Gastheer. Hij gaf een prettige sfeer aan ons bezoek. Een echte aanrader.
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Veel te zout, niet goed gekruid, en echt NIET Italiaans. Niet op smaak. Wel (te) prijzig. Toen we zeiden dat het eten te zout was, werden we niet meer accuraat bediend. Al met al niet aan te bevelen.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Even wennen, maar al met al prima gedineerd! Italiaanse sferen, professionele gastvrijheid, authentiek Italiaanse cuisine. Lekkere drukte (zaterdagavond), gecontroleerde hectiek, en iedere gang was weer oprecht heerlijk. Prima huiswijnen tegen nette prijzen, zowel wit als rood. Perfecte pasta's, en nog perfectere nagerechten. We komen graag terug om er allemaal nog eens wat rustiger van te kunnen genieten. Niet een doorsnee pizza-tent (er staat zelfs geen pizza op het menu), wel echt Italiaans dineren.
Geitebreier .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Binnenkomst in een druk restaurant, sfeer is gezellig en de gastheren gastvrij. Anti-pasti voor gehele tafel van 9 personen. Hier zaten vegetarische mensen bij en werd goed rekening mee gehouden. Echt perfect. Gevulde paddestoelen, tong, olijfen, Zalm tartaar en de klassiekers vitello en carpaccio. Hoofdgerecht a- la card. Mijn Vongole pasta was super op smaak en de wijn die ik hier bij kreeg een fluweeltje. Mooie zaak en echte pure keuken. Dank jullie wel het was een avond die af was.
Sama2015 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Fantastische eetervaring!
Gisteren met vrienden het 3 gangenmenu gekozen. Wat een aanrader! Mooie, smaakvolle bruschetta's en een veelheid aan heerlijke antipasti. De hoofdgerechten werden in het midden van de tafel opgediend zodat we met z'n vieren konden delen. Altijd leuk. Van deze gerechten vond ik de zeebaars het lekkerst.
De service was Italiaans professioneel. Zeker voor Leidse begrippen ongekend goed.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Nadat we een zeer slecht hoofdgerecht bij een Griek in Leiden hadden gegeten en naar de film in het Kijkhuis waren geweest zijn we hier spontaan binnen gelopen met de vraag of we mochten aanschuiven voor een nagerecht. Dat vond men hier geen probleem. We hebben uiteindelijk een voorgerecht en een nagerecht besteld; allebei even heerlijk. We komen graag een keer terug.
Lizette K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Dit restaurant werd mij aangeraden door een collega, maar na het lezen van een aantal reviews was ik niet zeker of de prijs/kwaliteit verhouding goed zou zijn. Toch maar naar binnen gestapt en daar heb ik geen moment spijt van gehad! Goede service en vriendelijke bediening. Het was richting de drukke kant, maar toch hoefden we niet lang te wachten op ons eten.

Het brood met kruidenboter vooraf was heerlijk, net als de pasta met pecorino, peer en walnoten. Lekker flesje wijn uitgekozen van de menu kaart en de hele maaltijd genoten.

Aanmerking: hoewel onze jassen werden aangenomen mochten we ze zelf ophalen aan het einde van de maaltijd. Verder merkte ik op dat bij andere gasten die binnen kwamen naarmate het drukker werd de jassen ook niet meer aangenomen werden.
RealfoodLover .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Dit restaurant valt wat mij betreft in de categorie Vreetschuur. De "Italiaanse" bediening lijkt zelf te geloven dat men in een sterrentent werkt, maar niets is helaas minder waar. Een kaart met 80 items voorspelt weinig goeds en helaas blijkt dat te kloppen: fantasieloze gerechten die stuk voor stuk tegenvallen, hygiene die te wensen over laat, kwaliteit van de ingrediënten niet in orde en laaaaange wachttijden terwijl het restaurant verre van vol zit.
Men lijkt hier helaas de liefde voor het eten volledig verloren te zijn, alles draait om de €€€.
Paulusb B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Met twee personen hebben we op zaterdagavond gegeten bij Olive Garden. We konden meteen aanschuiven. Aardige en vlotte bediening door het personeel. Bij de uitleg kwam men bij iedereen langs met dezelfde grote schaal vlees of vis. Dat maakte geen frisse indruk, omdat het verse (?) voedsel iedere maal opnieuw werd gebruikt als verduidelijking en bloot gesteld werd aan de omgeving.

Maar goed. De voorgerechten waren simpel en lekker. Het hoofdgerecht (diverse soorten vis) was ronduit teleurstellend. Het duurde lang voordat dit werd geserveerd en de vis was droog en vrij smakeloos. We hebben hierover een opmerking gemaakt en men was zo aardig om de koffie en thee voor rekening van het huis te laten.

Al met al beloofde men meer dan men kon waarmaken en de prijs (Euro 50,-- p.p.) was te hoog voor de kwaliteit van het gebodene. Onze tip; zorg voor een goed hoofdgerecht waar ook daadwerkelijk moeite voor wordt gedaan.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Weer eens wat anders dan een standaard Italiaan!

We twijfelde wel even of we naar binnen zoude stappen wat het ziet er chique uit.

Het eten: heerlijk, met loopt regelmatig met schalen door de zaak heen waar je je eigen verse vis of stuk vlees uit kunt zoeken en deze dan voor jou bereid word.

Dit hadden we nog nooit eerder gezien in een betaalbaar restaurant.
Sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Gisteren heerlijk gegeten bij Olive Garden. Alle 3 de bruschette misto (helemaal top) toen allemaal de antipasti misti ( nog beter) . De hoofdgerechten waren ook heerlijk maar hadden we beter weg kunnen laten omdat het te veel werd. Nog een paar ijskoude limoncello bij het dessert en de avond was compleet. Service en sfeer fijn en ongedwongen. Wij komen gauw terug.
Kweku1711 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Een hoestende ober wilde ons een grote fles water en olijven aansmeren. Hij raakte ook ons bestek aan, vlak na het rochelen in zijn handpalm. Het eten viel tegen. Rauwe ui bij een Ossobucco, wat is daar de filosofie achter? De pastas zijn ook matig, vaak met hysterisch veel knoflook. Onze jas werd netjes aangenomen, maar aan het eind van de avond mochten we hem zelf weer gaan halen.... Te experimenteel eten en zeer aanwezige service...
Sascha009 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Heerlijk gegeten, goede service en uitstekende wijnkaart. Alles met zorg bereidt en samengesteld.
Komen snel terug!