Olivar

- Wijnbar 17:30 - 03:00
- Wijnbar 17:30 - 01:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Olivar

Alicia V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Toevallig hier beland. Geen grote honger, maar lekker eten is altijd goed! Het oogt als een restaurant waar nog authentiek Spaans gegeten kan worden. We besloten drie tapas te nemen en een artisjok carpaccio te delen. De artisjok was hard en zuur, jammer. De tapas waren karig voor het geld dat je betaald, dat is in Spanje wel anders! Leuk dat de huiswijnen steeds verschillen! Maar erg beroerd dat de bediening er dan niets zinnigs over kan vertellen..
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
In het kloppend hart van Amsterdam ligt deze heerlijke eetgelegenheid, heerlijke lamsbout met kikkererwtjes en spinazie met een goed glas rioja wijn , vriendelijke bediening in een mooie ambiance , een echte aanrader voor culinaire genieters!!
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
We zijn per toeval hier aangeland. Olivar is een fijne plek om ontspannen te eten. En er is niks mis met het eten en de bediening.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik lees de recensies hier pas nadat ik in het restaurant heb gegeten en ben een beetje verbaasd. Misschien dat wij een mindere avond troffen doordat we er op 1ste Paasdag hebben gegeten. Eten vond ik verre van bijzonder. Vooraf de bisque, deze was dikker dan menig erwtensoep. Veel zetmelen. Als hoofdgerecht gekozen voor een soort paëlla (had een andere naam). Deze was best ok. Andere hoofdgerechten aan tafel waren minder smakelijk, vooral het hert viel erg tegen (zeer droog stoofvlees). Nagerecht zijn we niet aan toegekomen. Er was maar 1 iemand in de bediening en alles duurde voor ons veel te lang.

Wijnen vond ik niet spannend.

We zaten wel op een leuk plekje aan het raam en het restaurantje zelf is knus en leuk ingericht.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Voor de 2e keer naar Olivar. Nog steeds een super leuk tentje met een paar tafels. Maar waarom moet die muziek nou zo hard worden gezet. En als het dan nog Spaanse muziek zou zijn maar gewoon pop muziek en dat past helemaal niet bij de entourage. En als je daar heen gaat, ga je voor de gezelligheid met elkaar en lekker kletsen en dat was op het laatst amper mogelijk. Overigens heb ik dit de 1e keer ook al gemeld maar kennelijk wil men dit zo. Onze Hongaarse ober was bijzonder vriendelijk zij het wat vergeetachtig en we moesten wel steeds er achter aan. De gamba's vooraf waren weer lekker, helaas niet zo goed als de 1e keer, maar nog steeds prima. Ik vond de tapa's voor 2 een beetje armzalig ogen, wetend hoe veel lekkere tapa's er zijn. Broodjes moet je extra vragen en dan komt er niet lekker stokbrood maar kleine puntjes met wel weer goede knoflook mayaonaise. Mijn hoofdgerecht, dorade, vond ik zo veel graatjes hebben dat ik het maar heb opgegeven halverwege. Over de inktvis hoorde ik dat die wel lekker was, maar niet zo lekker als men gehoopt had. Erg flauw. De salades net zo goed als de 1e keer. Nagerechten: chocolade dessert zag er heerlijk uit. De kaas kon me niet echt imponeren. Wel de rioja (crianza) waar we 3 flessen van hebben gedronken. Top wijn.Kraanwater gratis in karaf. Samenvattend: nog steeds een leuk adres, grenzend aan de Zeedijk, weer lekker gegeten, maar ik was toch minder onder de indruk dan de 1e keer. En als die muziek niet zachter gaat kom ik er niet meer. De prijs is heel ok.
roxanadante .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Gisteren heb ik met drie vriendinnen hier gegeten en we waren alle vier onder de indruk van de heerlijke keuken. Werkelijk alles was lekker: de patatas bravas met de pittige saus, de salade met reuzebonen, ham en asperges, heerlijke huiswijn… Ook was de bediening super vriendelijk en er was een gezellige sfeer… Aanrader.
anthonhessing .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Eergisteren hier met een vriend gegeten en echt een hele leuke avond gehad! We werden aan de bar gezet omdat alle tafels gereserveerd waren en we zijn de hele avond hier blijven zitten. Lekker gegeten en goede wijn gedronken, de man achter de bar liet ons vier wijnen proeven voordat we een keuze maakten… Dat maak je (tegenwoordig) niet zo snel mee! Ht restaurant werd snel vol en gezellig en onze tapas bleven maar komen! Alles á la minute gemaakt en heerlijk bereid. Het was een warme avond dus hebben we veel vis gegeten… Pulpo (was erg bijzonder gemaakt), grote gamba's en scheermesjes van de bakplaat, alles was simpelweg lekker! Maar de topper waren de dorades, we stonden er de hele tijd naar te kijken in de vitrines, en toen we zagen dat ze snel weg werden gehaald, hebben we gevraagd of ze meer hadden. Antwoord was nee, dit zijn de laatsten. Dus hebben we er meteen twee voor later gereserveerd. Geen spijt van gekregen, verrukkelijk! De bediening was erg attent, het restaurant zier er erg leuk uit. Kortom een aanrader.
salomedewit .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Erg lekker gegeten hier… Gisteren met een vriendin geweest en de hele avond lekker aan het proeven geweest. Het is een klein restaurantje, dat er leuk uitziet, met een lange bar en een open keuken… De tapas waren heerlijk en de porties waren precies goed. Maar vooral de gevulde inktvis die ik als hoofdgerecht had was bijzonder. Goed wijntje erbij, leuke mensen in de bediening… Gewoon lekker eten in een gezellige plek!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Heerlijk aan de gracht op de wankele stoletjes een goed glas witte wijn (Rueda) gedronken. Zelfs een olijfje stond het strikte terrassenbeleid niet toe. Alleean drankjes.
Binnen in de kleine leuke zaak hebben we gekozen voor verschillende tappa's vooraf. Een voortreffelijke wortel salade en als "hoofdgerecht" de gamba's van de voorgerechten kaart en de coquilles. De 4 grote gamba's heb ik niet vaak zo perfect a la plancha met een goede citroenolie geproefd. Complimenten. De coquilles vonden we goed maar de zoetige bechamel sauce was heel erg jammer. Maar alles bij elkaar hebben we prima gegeten voor een heel schappelijke prijs. Bijzonder aardige jonge meisjes in de bediening, de Spaanse kok achter het fornuis. Een absolute aanrader. En zonder vragen een karaf (gratis) water op tafel. We komen zeker terug om ook een keer de hoofdgerechten op de jaart te proberen.
Michael F.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
zeer matige tapasbar..echt niets bijzonders..zou in Spanje in de onderste regionen zitten..serano kroketten heel droog en veel aardappel, oesters opennemaakt door een amateur, veel gruis erin en helemaal kapot...olijven uit blik..hebben het dus daar maar bij gelaten en zijn toen naar ander spaans restaurant gegaan
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wij hebben afgelopen zaterdag 30 juni 2012 met z,n zessen hier gegeten. Door de lovende kritieken waren de verwachting erg hoog en misschien zelfs iets te veel. Het werden zeer hartelijk ontvangen door een dame die alleen Spaan en wat engels sprak. Het restaurant is smal , maar evengoed geen last van medegasten of acoustiek die ervoor zorgt dat het zeer rumoerig wordt. Wij besloten vooraf van tapas gerechten te delen en kozen voor de garnalen kroketten, visfilet met groenten en de octopus. De olie waarin de kroketten waren gebakken was duidelijk niet heet genoeg, ze waren vet en slap, maar de smaak was prima. De octopus was smakelijk, maar toch duidelijk aangepast qua smaak en niet zoals je hem in Spanje krijgt. Al met al een smakelijk begin maar niet bijzonder. De hoofdgerechten kozen wij de tournedos, de dorade, de gevulde ocopus en het stoofpotje met heek. Het was heerlijk en absoluut zeer smakelijk. De tournedos, het duurste gerecht op de kaart werd geserveerd zonder aardappel en/of rijst waardoor je toch een compleet gerecht miste. Bij andere gerechten zat meer garnituur en kwamen daardoor completer over. We hebben het opgelost door een taps bij te bestellen " patatas bravas" aangezien aardappel of rijst zoals bij de andere gerechten niet mogelijk was. Onze hoofdgerechten werden geserveerd terwijl alle schaaltjes van de voorgerechten nog stonden. Het zijn geen brede tafels en aangezien de dame die ons bediende " niet de dame van de ontvangst" doodleuk bleef staan en geen enkele aanstalte maakte om het servies weg te halen, hadden wij alles opgestapeld tot een grote toren zodat het bord niet op schoot hoefde. Uiteindelijk toen ook echt niks meer op de tafel paste en een nieuwe toren zo goed als onmogelijk werd, werd de tafel wat afgeruimd. Het kwam bij ons zeer vreemd. De sangaria van Olivar is overigens heerlijk. Als desert kozen wij voor de flan en het chocolade dessert. Beide goed maar niet uitstekend. Het chocolade dessert bestond uit chocolade ijs waarin chocolade schaafsel zat vewerkt, een van de tafelgenoten dacht dat er ijskristallen in zaten, maar dit was het fijne schaafsel dat zo nu en dan een vreemd mongevoel gaf, de huisgemaakte bonbon was smakelijk en de het chocolade taartje komt van Arnold Cornelisse of is een 100% kopie van het geen je bij deze patiserie winkel kan krijgen. Wij sloten de avond af met koffie en thee. Misschien voor de toekomst een idee om ook verse jus en verse muntthee te serveren. De avond in zijn geheel was goed maar niet uitstekend. Misschien kwamen wij net op een avond dat het allemaal wat minder liep. Ook kan het zijn dat verwachtingen gewoon te hoog waren. Enige manier omdat te ondervinden is om nogmaals heen te gaan en dat zullen we dan ook zeker in de toekomst doen.