Oliva

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Caroline U.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Zaterdag met 9 personen bij Oliva gegeten. Erg onder de indruk van de vriendelijke ontvangst en behulpzame medewerkers. De charmante chefkok adviseerde ons persoonlijk over het verrassingsmenu en speelde op een sympathieke manier in op bijzondere wensen van twee van ons. Zwaardvis als voorgerecht, een erg leuke bereiding. Ook het tussen- en hoofdgerecht vielen uitstekend in de smaak, evenals het dessert waarbij we zowel mooie kazen als lekkere zoetigheden voor de liefhebbers gesorteerd kregen. Als je in de gelegenheid bent om deze topzaak te bezoeken, dan zou ik zeker op tijd reserveren want bij Oliva ben je gegarandeerd van een hele fijne avond uit.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Recent bij Oliva wezen eten. We konden de keus voor het verrassingsmenu niet laten schieten ;-) Altijd leuk dat je hoopt op de gerechten waar de chef het beste gevoel bij heeft op de dag. Vooraf was een carpacio achtig gerecht met Baambrugse big met een uitstekend bijpassend wijntje. Dit ging zo verder. Het hoofdgerecht kwam heel apart op een grote schaal, zodat we zelf konden opscheppen. Een heerlijk stuk zwaardvisfilet. Blijft een geweldige vis als deze goed is klaargemaakt. We sloten af met een kaasplankje. Een daarvan sprong er boven uit, een combinatie kaasje (helaas is de combinatie me ontschoten).

Het was alweer een flinke tijd terug dat ik hier was geweest, maar het was me wederom goed bevallen.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Het 4-gangen verrassingsmenu gehad. Lekker gegeten, maar alles vrij neutraal van smaak zonder echt uitspringers. Lekker voorgerecht, lekkere pasta, lekker stukje op de huid gebakken vis met aardappeltjes en een lekker stuk cheesecake als dessert. Ik vond het wat aan de prijzige kant bij het betalen, maar nu ik erover na denken valt het mee. 4 gangen eten met 2 glazen wijn voor 50,- pp,
Neutraal decor met lekkere stoelen en gelukkig ruime tafels.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
voor 3 gangen keuzemenu gegaan, leuk verassend menu met gerechten die ik zelf niet snel gekozen zou hebben, maar die me heerlijk smaakten. wel zou het beter zijn als de bediening aan het begin van de avond gebrieved zou worden over de gerechten van het menu die dag. nu wist de dame aan de tafel eigenlijk ook niet wat ik at.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Prima ontvangst met erge vriendelijke bediening. Ondanks drukte vlot bediend met goede uitleg omtrent het gebodene. Gerechte zagen er goed verzorgd uit en de smaak was uitstekend. Dames hadden vis als hoofdgerecht en de heren respectievelijk vlees en gevogelte. Zeer lekker. ook toetjes gingen er prima in.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Op vrijdagavond voor Oud en Nieuw met vrienden/familie 's avonds gegeten bij Oliva. Zaak zat vol maar alle aandacht van de bediening.
Driemaal het verrassingsmenu en éénmaal à la carte (bij het verrassingsmenu uiteraard aan te geven wat er zeker niet gegeten wil worden...).
Viergangen verrassingsmenu met zwaardvis, pasta met paddestoelen, kabeljauw en tiramisú met mandarijn toe (inderdaad 2x vis maar twee gasten wilden geen vlees, dus feitelijk eigen keuze). De gerechten waren héél goed, perfecte garing van de zwaardvis (mooi rosé nog, waar wij van houden). Kabeljauw heel gebleven, ook perfecte garing in plaats van droog. Bij Oliva wordt goed gekookt.
Klein misverstandje over een bestelde fles witte wijn (per ongeluk een duurdere gekregen dan besteld) werd perfect opgelost.
Entourage modern, voldoende ruime opzet wat ons betreft. Vriendelijke, soms joviale en altijd deskundige bediening.
Hier gaan wij héél binnenkort weer terugkomen.
Caroliena .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Goed ontvangen en behulpzaam geholpen
Na tijd zeker geen aandacht meer van de bediening
Lege glazen en als je wilde bestellen werd je afgesnauwd en een blik gegeven van rot op en hou je mond !! Misschien hadden we een duurdere likeur moeten kiezen
Eten paste bij het humeur van de bediening ook slecht helaas
Geen aanrader en ga er niet meer naartoe
Vreemd dat zoveel mensen hier lekker eten
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het was weer heerlijk eten bij Oliva. Eigenlijk ben ik alweer verkocht als dat heerlijke brood op tafel komt zodra je gaat zitten. We hebben er met z'n vieren gegeten en allemaal genoten. 1 van ons at vegetarisch en ook dat was heerlijk. Ik heb als dessert specifiek om teramisu gevraagd, omdat ik daar nu eenmaal gek op ben. En daar ben ik blij om, want de rest kreeg sabayon en daar hou ik niet van. de bediening is snel, persoonlijk en niet te aanwezig. Gewoon heerlijk eten voor een prima prijs.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Samen met collega's hier gegeten. Gekozen voor het verassingsmenu, erg leuk. Je eet dingen die je normaal nooit zou kiezen. Elk gerecht smaakte goed! Ik zou hier zeker nog eens komen!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Ik heb hier gegeten met collega's. Voor het verassingsmenu. Altijd leuk gerechten proeven, welk je soms niet zou nemen. De gerechten vielen stuk voor stuk in de smaak!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Oliva trekt me steeds weer aan met z'n uitstraling. Helaas was dit de laatste keer. Het voorgerecht, kwartel op een bedje van aardappelsalade, was goed. Aardappelblokjes aangemaakt met olijfolie en balsamico azijn met iets rucola. Kwarteltje rosé. Eenvoudig en goed. Hoofdgerecht, risotto, was een ramp. Natuurlijk had ik me vooraf afgevraagd hoe de kok voor één persoon risotto zou maken. Het is een tijdrovende bereiding die de volle aandacht nodig heeft. Desgevraagd gaf de attente bediening aan dat de bereidingstijd geen probleem zou zijn. Alarmbellen hadden moeten rinkelen. Wat er kwam: langkorrelrijst met een roomsausje overgoten. Daarin de beloofde paddestoel en snijbiet. Geen risotto. Bij het eten een goede rode huiswijn. Sfeer was goed. Tafel was dit maal ook goed gedekt. Maar het eten is onder de maat.
sophia theodora Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gisterenavond heelijk bij Oliva buiten op het terras gegeten. Voor Nederland waren dit on-nedelandse omstandigheden nl super zwoel. Heerlijke huiswijnen en fijne kaart. Goed personeel, flexibel. Top ervaring
Triesie08 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We dachten heerlijk te gaan eten totaal met zeven personen . Mijn collega had gereseveerd via de telefoon.
Toen de aardige dame ons vertelde dat we voor het verassings menu van de chef kwamen waren we zeer verbaasd ?
Wij weten nergens van . Toen ging de dame een mannelijke collega erbij halen en die ging vol in de aanval en snauwde naar mijn collega die aan de telefoon een resevering had gemaakt dat hij dat allemaal door de telefoon verteld had!
Nou dat was dus niet waar want ik zat naast mijn collega toen zij de resevering maakte die binnen drie minuten gemaakt was
Vol verbazing en een naar gevoel gingen we verder met de vriendelijke dame en werd ons toch het verassingsmenu aangeraden.
Okee doen we!
Big mistake!
Voorgerecht was prima hoofdgerecht was drama !
Droge eend met een paar aardappeltjes en zuurkool
Dat verwacht je dus totaal niet in een italiaans restaurant !
Nagerecht was prima.
Maar wat een teleurstelling eerst uit gekaffert worden en dan een zeer slecht hoofdgerecht .
Aangegeven dat de eend zeer droog en niet lekker was en dan ook echt niets mee gedaan!
Nee voor ons geen oliva meer daar krijg je een vervelende nasmaak van!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
3e keer Oliva, de tent waar alles klopt. Dit keer geen Chef's choice maar wat sneller diner met hoofdgerecht van ribeye, zwezerik, hele mooie risotto en een goed glas rode wijn. Alles perfect op smaak en met een service waar 020 nog lang voor moet oefenen. Volgende keer weer uitgebreider tafelen op een zondagmiddag, heb er het ritje vanuit de hoofdstad graag voor over.
Han L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Verrassingsmenun4 gangen van de chef genuttigd, onze 2 andere gasten 2 gerechten uitgekozen van de kaart.
Menu was een grote teleurstelling, zeker omdat we goede berichten hadden gehoord.
Helaas vonden we geen enkel gerecht van het menu lekker.
Onze gasten vonden de gerechten redelijk maar niet goed.
Zeker niet voor herhaling vatbaar
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De italiaanse keuken op zijn best. Verse ingredienten van hoge kwaliteit bereidt door een kok met het vakmanschap om de pure smaken dmv de juiste kruiden en garing optimaal tot zijn recht te laten komen. Wij hadden een drie gangen menu met een zoetzure friseesalade met prosicutto en parmaham, op de huid gebakken kabeljauw op bedje van couscous en een chocolade variatie als dessert. De kabeljauw was qua garing en daardoor qua smaak perfect. Een echte aanrader.
Claudia P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Verrassingsmenu van de chef een aanrader. Heerlijk gegeten. Bediening is ook top met veel verstand van wijnen en de gerechten. Prijs kwaliteit verhouding ook prima! Komen hier zeker nog eens terug.
cores76 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Oliva.
Het was alweer een tijdje geleden dat we hier geweest waren, maar de herinneringen werden bevestigd. Heerlijk gegeten in een volledig gevuld, gezellig Oliva.
Verrassingsmenu is leuk, afwisselend en erg lekker. Uitgebreide wijnkeuze.
Bediening is goed en vriendelijk.
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met z'n twee gedineerd bij Oliva. Het was erg rustig. Op zondag. De bediening was vriendelijk. Qua wijn een Gavi besteld. Dit vind ik een heerlijke wijn. Lekker toegangkelijk. Kregen brood en echt heeeeerlijke olijfolie op tafel (die ik nen vergeten te kopen, want dat kan) en wat gerookte amandelnootjes, olijven en zoutjes. Weer eens wat anders dan alleen brood. Het voorgerecht bestond bij mij uit gefrituurde ansjovis met aubergine en ham. Dit was echt supersmakelijk! Voor mij helemaal in balans. Beetje zout, zuur en zoet. Mijn tafelgenote had een carpaccio. Die zeer vers was. Zij vond hem heerlijk. Daarna als hoofdgerecht een risotto met zeevruchren en schelvis. Deze was wel smakelijk, maar de risotto had van mij wat smeuiiger gemogen en de schelvis was wat flauw en kon wat meer boost gebruiken. Het nagerecht, tiramisu van het huis, was heerlijk. Gewoon simpel en goed. Hoe het hoort. Het was een geslaagde avond en het eten was lekker. Wel had het personeel wat vaker de glazen kunnen bijvullen. De pauzes tussen de gangen door duurden net iets te lang. Maar we hadden genoeg gespreksstof waardoor dat dit keer niet zo stoorde. De wijn vond ik helaas aan de dure kant. (€6,50 per glas). Is dat echt nodig vraag ik me af. Ondanks de minpuntjes die ik noemde en de minder spannende risotto, geef ik het eten een 8 omdat de rest gewoon goed was.. Zou er nog wel een keer willen eten om alles nog beter te kunnen beoordelen, goed excuus ;-)
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag, op uitnodiging van vrienden, weer eens bij Oliva gegeten.
Wij waren bijna vergeten hoe lekker het eten er is en wat een lekkere wijnen ze schenken.
Wij zijn die avond ook tot de conclusie gekomen dat de service van Oliva uitstekend is, ze verdienen daarvoor wat ons betreft een dikke 10