Oliva

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het was weer heerlijk eten bij Oliva. Eigenlijk ben ik alweer verkocht als dat heerlijke brood op tafel komt zodra je gaat zitten. We hebben er met z'n vieren gegeten en allemaal genoten. 1 van ons at vegetarisch en ook dat was heerlijk. Ik heb als dessert specifiek om teramisu gevraagd, omdat ik daar nu eenmaal gek op ben. En daar ben ik blij om, want de rest kreeg sabayon en daar hou ik niet van. de bediening is snel, persoonlijk en niet te aanwezig. Gewoon heerlijk eten voor een prima prijs.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Samen met collega's hier gegeten. Gekozen voor het verassingsmenu, erg leuk. Je eet dingen die je normaal nooit zou kiezen. Elk gerecht smaakte goed! Ik zou hier zeker nog eens komen!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Ik heb hier gegeten met collega's. Voor het verassingsmenu. Altijd leuk gerechten proeven, welk je soms niet zou nemen. De gerechten vielen stuk voor stuk in de smaak!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Oliva trekt me steeds weer aan met z'n uitstraling. Helaas was dit de laatste keer. Het voorgerecht, kwartel op een bedje van aardappelsalade, was goed. Aardappelblokjes aangemaakt met olijfolie en balsamico azijn met iets rucola. Kwarteltje rosé. Eenvoudig en goed. Hoofdgerecht, risotto, was een ramp. Natuurlijk had ik me vooraf afgevraagd hoe de kok voor één persoon risotto zou maken. Het is een tijdrovende bereiding die de volle aandacht nodig heeft. Desgevraagd gaf de attente bediening aan dat de bereidingstijd geen probleem zou zijn. Alarmbellen hadden moeten rinkelen. Wat er kwam: langkorrelrijst met een roomsausje overgoten. Daarin de beloofde paddestoel en snijbiet. Geen risotto. Bij het eten een goede rode huiswijn. Sfeer was goed. Tafel was dit maal ook goed gedekt. Maar het eten is onder de maat.
Sophia Theodora Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gisterenavond heelijk bij Oliva buiten op het terras gegeten. Voor Nederland waren dit on-nedelandse omstandigheden nl super zwoel. Heerlijke huiswijnen en fijne kaart. Goed personeel, flexibel. Top ervaring
Triesie08 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We dachten heerlijk te gaan eten totaal met zeven personen . Mijn collega had gereseveerd via de telefoon.
Toen de aardige dame ons vertelde dat we voor het verassings menu van de chef kwamen waren we zeer verbaasd ?
Wij weten nergens van . Toen ging de dame een mannelijke collega erbij halen en die ging vol in de aanval en snauwde naar mijn collega die aan de telefoon een resevering had gemaakt dat hij dat allemaal door de telefoon verteld had!
Nou dat was dus niet waar want ik zat naast mijn collega toen zij de resevering maakte die binnen drie minuten gemaakt was
Vol verbazing en een naar gevoel gingen we verder met de vriendelijke dame en werd ons toch het verassingsmenu aangeraden.
Okee doen we!
Big mistake!
Voorgerecht was prima hoofdgerecht was drama !
Droge eend met een paar aardappeltjes en zuurkool
Dat verwacht je dus totaal niet in een italiaans restaurant !
Nagerecht was prima.
Maar wat een teleurstelling eerst uit gekaffert worden en dan een zeer slecht hoofdgerecht .
Aangegeven dat de eend zeer droog en niet lekker was en dan ook echt niets mee gedaan!
Nee voor ons geen oliva meer daar krijg je een vervelende nasmaak van!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
3e keer Oliva, de tent waar alles klopt. Dit keer geen Chef's choice maar wat sneller diner met hoofdgerecht van ribeye, zwezerik, hele mooie risotto en een goed glas rode wijn. Alles perfect op smaak en met een service waar 020 nog lang voor moet oefenen. Volgende keer weer uitgebreider tafelen op een zondagmiddag, heb er het ritje vanuit de hoofdstad graag voor over.
Han L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Verrassingsmenun4 gangen van de chef genuttigd, onze 2 andere gasten 2 gerechten uitgekozen van de kaart.
Menu was een grote teleurstelling, zeker omdat we goede berichten hadden gehoord.
Helaas vonden we geen enkel gerecht van het menu lekker.
Onze gasten vonden de gerechten redelijk maar niet goed.
Zeker niet voor herhaling vatbaar
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De italiaanse keuken op zijn best. Verse ingredienten van hoge kwaliteit bereidt door een kok met het vakmanschap om de pure smaken dmv de juiste kruiden en garing optimaal tot zijn recht te laten komen. Wij hadden een drie gangen menu met een zoetzure friseesalade met prosicutto en parmaham, op de huid gebakken kabeljauw op bedje van couscous en een chocolade variatie als dessert. De kabeljauw was qua garing en daardoor qua smaak perfect. Een echte aanrader.
Claudia_Sep .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Verrassingsmenu van de chef een aanrader. Heerlijk gegeten. Bediening is ook top met veel verstand van wijnen en de gerechten. Prijs kwaliteit verhouding ook prima! Komen hier zeker nog eens terug.
Cores76 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Oliva.
Het was alweer een tijdje geleden dat we hier geweest waren, maar de herinneringen werden bevestigd. Heerlijk gegeten in een volledig gevuld, gezellig Oliva.
Verrassingsmenu is leuk, afwisselend en erg lekker. Uitgebreide wijnkeuze.
Bediening is goed en vriendelijk.
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met z'n twee gedineerd bij Oliva. Het was erg rustig. Op zondag. De bediening was vriendelijk. Qua wijn een Gavi besteld. Dit vind ik een heerlijke wijn. Lekker toegangkelijk. Kregen brood en echt heeeeerlijke olijfolie op tafel (die ik nen vergeten te kopen, want dat kan) en wat gerookte amandelnootjes, olijven en zoutjes. Weer eens wat anders dan alleen brood. Het voorgerecht bestond bij mij uit gefrituurde ansjovis met aubergine en ham. Dit was echt supersmakelijk! Voor mij helemaal in balans. Beetje zout, zuur en zoet. Mijn tafelgenote had een carpaccio. Die zeer vers was. Zij vond hem heerlijk. Daarna als hoofdgerecht een risotto met zeevruchren en schelvis. Deze was wel smakelijk, maar de risotto had van mij wat smeuiiger gemogen en de schelvis was wat flauw en kon wat meer boost gebruiken. Het nagerecht, tiramisu van het huis, was heerlijk. Gewoon simpel en goed. Hoe het hoort. Het was een geslaagde avond en het eten was lekker. Wel had het personeel wat vaker de glazen kunnen bijvullen. De pauzes tussen de gangen door duurden net iets te lang. Maar we hadden genoeg gespreksstof waardoor dat dit keer niet zo stoorde. De wijn vond ik helaas aan de dure kant. (€6,50 per glas). Is dat echt nodig vraag ik me af. Ondanks de minpuntjes die ik noemde en de minder spannende risotto, geef ik het eten een 8 omdat de rest gewoon goed was.. Zou er nog wel een keer willen eten om alles nog beter te kunnen beoordelen, goed excuus ;-)
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag, op uitnodiging van vrienden, weer eens bij Oliva gegeten.
Wij waren bijna vergeten hoe lekker het eten er is en wat een lekkere wijnen ze schenken.
Wij zijn die avond ook tot de conclusie gekomen dat de service van Oliva uitstekend is, ze verdienen daarvoor wat ons betreft een dikke 10
Kimvandepol .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Normaliter schrijf ik eigenlijk nooit recensies maar voor Olivia maak ik graag een uitzondering, wat was dít lekker. Ik kan me zeker niet vinden in de soms matige cijfers eerder gegeven.

Heerlijke avond met ontzettend goede service, geweldige wijn en werkelijk subliem eten, vooral de Vegetariano was heerlijk. Hartelijk dank en tot snel!

(Qua decor misten we iets van achtergrondmuziek!)
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Prima wijnen, wit en rood. Een 4 gangen verrassingsmenu erbij. Voorgerecht een terrine van kalfswang met tonijn. Erg jammer dat de kalfwang qua smaak de tonijn geheel wegdrukte. De bijgaande groene pprika was te bitter, ondanks dat deze langzaam gekarameliseerd was. Daarna een pasta met wederom kalfswang. de parmezaan werd ook hier weggedrukt, waardoor het een gewone pasta werd zoals thuis. Vervolgens het hoofdgerecht waar we 35 minuten op moesten wachten van 'black' kip. Gek dat de kok de borden op tafel zet, de bediening met het gerecht en de kok zonder iets te zeggen weer vertrekt. Perfect gegaard erg smakelijk. Heerlijke spinazie en zijdezachte polenta, die zeer vochtig was van de bouillon, en daarom echt wat anders. Het zoet van een plak ijs-terrine werd overgoten met een espresso. Zonde die was dus gelijk helemaal koud. We misten daardoor een mooie krul chocola en wat sterke drank waardoor het een spannende uitsmijter werd. Helaas, nu kwam het niet verder dan de bekende Vienetta ijs van de supermark. En die heeft wel chocola. Het was niet druk deze maandagavond. Dus hadden we iets meer verwacht.
Janette M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten met vrienden bij Oliva. Zij hadden hier al eerder gegeten maar voor ons was het de eerste keer. Wij kozen de chef's verrassing. Alles was heerlijk. We hadden als hoofdgerecht Griet, dat had ik nog nooit gegeten maar het was een mooi stuk vis met een "bite". Al met al een fijne avond. De jongen die ons hielp was enthousiast en wist wat hij kwam brengen. Dit is absoluut een herhaling waard.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Donderdag 25-2 gegeten bij Oliva in Rotterdam. Een Lange zaak eenvoudig meubilair en heel druk. Wij kozen voor het verrassingsmenu. Vooral Keegan we roll ode, aantrekkelijk opgemaakt en prima van smaak. Het hoofdgerecht voor 4 personnel werd opgediend op 1 Schaap. De vis was goed maar voor een hoofdgerecht van ongeveer €80,- was het veel te karig.
Het dessert zag er verzorgd uit, was bove nadien lekker.
Alexander- .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Van het 4- gangen menu was eigenlijk alleen het nagerecht echt lekker. Tussengerecht van buikspek was niet goed. Bediening erg nonchalant met weinig aandacht voor de gasten.
GuJiPi .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vol goede verwachtingen gegeten bij Oliva. 4 gangen verassingmenu met bijpassende wijnen. Voorgerecht buikspek met rode biet had weinig smaak. Tussengerecht van gnocchi met kalfswang was heerlijk. Het hoofdgerecht van makreel, calamaris en risotto met paling was gewoonweg niet lekker. Het dessert van bloedsinasappelijs met een chocoladetaartje was daarentegen weer prima. Ook bij de wijnen hetzelfde verhaal, erg wisselend. De wijn bij het hoofdgerecht vonden wij niet lekker, terwijl de desertwijn weer uitstekend was. Ambiance: gezellig. De bediening: goed met leuke uitleg over de gerechten en wijn. De prijs-kwaliteitverhouding van ons menu was niet goed met €130,- voor 2 personen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Ik ben regelmatig te gast bij Oliva en dit zal zeker zo blijven. Goede kwaliteit eten, verrassende wisselende gerechten en alles voor een redelijke prijs. Bediening is casual en correct. Al met al prima!