Olio

Moorvensedijk 2 5674 XC Nuenen Nederland Kaart

Over het restaurant Olio

Bijzondere gerechtjes in klassieke ambiance

Brabantse gezelligheid en gerechten van hoog niveau: dat is Olio in een notendop. Met hun uitgebreide wijnkaart is er voor elk gerecht wel een perfecte match te vinden. De inrichting is klassiek, stijlvol en de ruimte tussen de tafels zorgt voor de perfecte balans tussen een sfeervolle ambiance en toch genoeg privacy met je eetgezelschap.

Meer informatie over restaurant Olio

• : Parkeerplaats

Maandag 18:00 - 00:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 18:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Hier voor de eerste keer gegeten, de ontvangst was vriendelijk en zeer correct wij werden netjes naar ons zeer ruime tafel begeleid ( bij de meeste is dit een tafel voor 4)wat ik persoonlijk fijn vind.

Wij namen eerst een drankje, mijn vrouw een droge Cava en ik een droge Sherry.

Toen kwamen de eerste twee Amuses waarvan een met een ham en de ander ik dacht met een mouse vaan vis, de laatste vond ik heerlijk de eerst wauw.

Hierna kwam het stokbrood met zoute boter en ?met knoflook was lekker.

Het menu was een drie gangen keuze menu(AH actie)deze was zeer mooi samengesteld en zag er mooi uit.

Het voorgerecht : Mijn vrouw nam de gebakken rode mul met quinoa, koriander en creme van sinaasappel, ik ging voor de A la minute gerookte zalm met frisse salade van venkel en mosterd beide gerechten waren mooi op gemaakt en smaakten uitstekend.

Hierna kwam een sorbet met limoen en anijs , mooie combinatie.

Het hoofdgerecht: Mijn vrouw nam de gebakken heilbotfilet met gekonfijte rode ui en jus van truffel, ik nam de hertenrugfilet met gebakken witlof waarbij een fijne wildjus ,het mag gezegd wederom twee hele mooie en smakelijke gerechten, hier kan men nog frietjes bij krijgen maar voor ons waren beide gerechten meer als voldoende.

Het nagerecht: Mijn vrouw nam de parfait van bloedsinaasappel, gemarineerde sinaasappel en gebrand eiwit , ik ging voor het kaasplankje met stroop en vijgen notenbrood.

En als afsluiter een koffie met vier mooi chocolaatjes , bij het voorgerecht hadden wij een witte huiswijn ,bij het hoofdgerecht mijn vrouw wederom de witte huiswijn en ik een rode wijn.

Wij hebben HEERLIJK gegeten en komen zeker nog eens terug, de bediening en gastvrouw zijn zeer attent en vriendelijk.
GeorgeTesd .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Hartelijke ontvangst.Heel goed eten.Het hoofdgerecht ,hertenrugfilet en gebakken tournedos smaakten voortreffelijk,evenals het dessert chocoladebrownie en het assortiment van kazen.Het voorgerecht gebakken rode mul ,was wat vlak ,miste de creme van sinaasappel. Niettemin een hele ontspannende avond gehad en heerlijk genoten van de met zorg bereide gerechten.Chapeau
claudiiag .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw.
We maakten gebruik van het AH menu. We hadden de carpacccio en de salade met zalm als voorgerecht. Beiden erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we hertenrugfilet, deze was echt heerlijk, de saus en groenten pasten er goed bij. Het nagerecht vonden we wat tegenvallen. De mousse van kaneel en witte chocolade had een waterige structuur en er zat niet zo veel smaak aan, de stoofpeer was zo hard, dat je deze niet kon eten. Het ijs was wel lekker. Gedurende het diner werden we voorzien van verschillende amuses en heerlijk vers brood.
Nagerecht viel wat tegen, maar voor- en hoofdgerecht en de amuses waren erg lekker. Op de bediening ook niets op aan te merken.
-PatrickO- .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Wij hadden gereserveerd met de Albert Heijn restaurant bonnen voor de Kerstavond. De ontvangst was netjes en warm. Er was een speciale kaart samengesteld voor de AH restaurant actie. De prijzen lagen daarbij iets boven de prijs die je zou mogen verwachten met deze entourage. Echter, doordat de 2e gratis is, zijn het uitstekende prijzen. De kwaliteit van voor- en hoofdgerecht was prima. De amuses tussendoor hadden iets spannender gekund. Het nagerecht was voor mij iets minder, maar voor de overige gasten aan tafel wel prima.

Wat ook te prijzen is, is dat er rekening wordt gehouden met de kleinere gasten en dat daar bij de amuses en het nagerecht (geen alcohol) rekening mee gehouden is.

Al met al komen we graag nog een keer langs.
brusse1 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, bediening uitstekend en een goede keuze uit het A.H menu.
Grote 2 persoons tafeltjes en gelukkig was het niet rumoerig zodat je een normaal gesprek kon voeren.
Een echte aanrader
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Erg lekker gegeten met een goede en correcte bediening. De gerechten zijn prima opgebouwd. Ook de amuses waren verrassend goed.
apeters .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prima eten in de restaurant actie. Ik weet niet of ik Prive daar zou gaan eten zonder actie. Reguliere prijzen zijn stevig.
loesschroevers .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Dit is de tweede keer dat wij er waren, in een woord GEWELDIG!!!
Het eten voortreffelijk, de gastvrouwen TOP.
Voor herhaling vatbaar.
g.clemente1952 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Lekker gegeten.We komen bij Olio voor de derde keer.Sfeer was prima.Gastvrouw was vriendelijk zoals altijd.
Groetjes fam.Clemente
Henny T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Olio heeft ons een gezellige avond bezorgd met ruim voldoende eten en drinken van prima kwaliteit .
De service was heel goed .Een aanrader
eva-van-vlokhoven .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gezellig ingericht restaurant. Niet te groot.
Eten erg lekker. Goede porties. Wel wat duurder.
Door AH-menu wel beperkte keuze.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hadden een 3 gangen AH menu-tje incl aperitiefje. Alle gerechten smaakten heerlijk en vlotte vriendelijke bediening. We komen zeker nog een keer terug.
boes0046 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Beiden bestelden wij de Tournedos met paddenstoelen.Maar paddenstoelen konden we
niet ontdekken.Mijn tournedos was prima.
Mijn vrouw is diabeet maar de kok was niet flexibel wat het nagerecht betreft.
We moesten het maar doen met wat er op de kaart stond.
Sylvie V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeer goed restaurant. We hadden minder goede recensies gelezen maar die zijn wat ons betreft volledig onterecht. We werden prima ontvangen en de hele avond naar onze behoeften bediend. Zeer smaakvol eten en porties ook goed. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen alberthein gasten of reguliere. Wat ons betreft een echte aanrader!!!
lia.schakenraad .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten en gezellige avond gehad. De gerechten werden mooi opgediend en de bediening was erg aardig en netjes.
yvdweerden .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Kleine porties grote prijs.
Iets kan niet meer in voorraad zijn, ook het alternatief niet.
Het werd niet in dank afgenomen toen daar een opmerking over werd gemaakt.
Er bleven immers nog 3 desserts over.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We zijn naar dit restaurant geweest met de ah actie.
Helaas zullen we dit restaurant niet aanraden en ook niet meer bezoeken. De prijs lwaliteit verhouding. Was absurd. Het was zeer duidelijk dat ze de prijzen hadden angepast om het gratis 3 gangen menu op te vangen.
Maar zelfs voor 2 personen vinden we dat we niet waarhebben gekregen voor het geld.
Het menu kwam niet altijd overeen met hetgeen wat werd beloofd op het menu.
Bijv de hoofdgerechten 2 verschillende: precies hetzelfde opgemaakt zelfde saus alleen ander vlees.
We kwamen zeer teleeugesteld thuis. En hebben zelfs besloten geen koffie te bestellen.
Ook het personeel leek afwezig alsof er iets was gebeurd en ze allemaal heel hard moesten werken om vriendelijk te blijven
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De gerechten waren smakelijk, maar naar verhouding erg duur. Met 4 personen zouden normaal gesproken 400,00 kwijt zijn geweest!!!! We hebben bij elk gerecht een glas huiswijn gedronken. Dus niet overdreven veel gezopen waardoor de prijs zo hoog zou uitkomen. De gastvrouw geeft je niet het gevoel dat je welkom bent en haar hulpbediende wist zelf geen vragen te beantwoorden. Voor ons een leuke ervaring maar niet voor een tweede keer te herhalen.
Nancy D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vanavond heerlijk avondje gegeten bij Olio.
Werden vriendelijk ontvangen,en kregen een gezellige ronde tafel toebedeeld.
Je kon kiezen uit vier voor-hoofd-nagerechten.
De keuze was prima,net zoals het eten.

Een lekkere amuze,tussendoor een sorbetje,en bij de koffie een schaaltje vol heerlijke bonbons.
Ook de prijs viel ons reuze mee,40 pp,en dat inclusief koffie en twee glazen wijn.

Heb hieronder meerdere recensies gelezen,maar wij het zeker als goed ervaren.

Nancy Dijstelbloem Heeze
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Was een geslaagde avond, eten was prima, aan de bovenkant geprijsd. Paar slordigheidjes in de bediening maar sfeer ok