Olio

Moorvensedijk 2 5674 XC Nuenen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Olio

Bijzondere gerechtjes in klassieke ambiance

Brabantse gezelligheid en gerechten van hoog niveau: dat is Olio in een notendop. Met hun uitgebreide wijnkaart is er voor elk gerecht wel een perfecte match te vinden. De inrichting is klassiek, stijlvol en de ruimte tussen de tafels zorgt voor de perfecte balans tussen een sfeervolle ambiance en toch genoeg privacy met je eetgezelschap.

Meer informatie over restaurant Olio

Stan D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
We hadden gereserveerd via het AH menu. Op zich niks mee mis. Kwaliteit was goed, maar niet bijzonder voor het topsegment waar men in wil zitten.
Wit brood is niet meer van deze tijd. Wel behoorlijke portie vlees of vis. De rest was echt minimaal op het bord.
Marleen L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
We werden zeer gastvrij onthaald , het weer was zo goed dat we heerlijk in de mooie achtertuin hebben gegeten.
De amuses zagen er leuk uit en waren bovendien erg lekker.
Prijs kwaliteitsverhouding was goed.
Wij zullen Olio aanbevelen aan andere en komen zeker nog eens terug!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Enthousiaste, aardige gastvrouw. De gerechten waren verrassend EN lekker.
TIPJE: bruin brood?
En iets meer aankleding,dan zou het etablissement gezellig ogen.
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
zeer attente en leuke ontvangst door de gastvrouw. lekker gegeten! Mooi terras waar we buiten hebben gezeten. Het eten was van een goed niveau.
Noortje V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heerlijk gegeten, lekker buiten in de mooie tuin. Gastvrouw maakte je het echt naar wens en was zeer vriendelijk. Eten was heerlijk, maar wel aan de prijs.
louise J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Pascal en Francis, we hebben een leuke avond gehad. Fantastische keuken, dus.. heerlijk gegeten. Leuke ambiance, voor herhaling vatbaar????
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Wij hebben een super avond gehad, echt genoten. Het klopte allemaal van amuse t/m de koffie. Wij kijken al uit naar de zomer kunnen we buiten dineren. Tot dan !
Tien T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
We hebben een heel genoeglijke avond gehad en dat lag vooral aan ons gezelschap. Het restaurant viel een beetje tegen. Het was het allemaal net niet, terwijl het prijsniveau anders deed vermoeden. Een driegangenmenu van € 53,- belooft heel wat. Ook al is het tweede menu gratis met de ah bonnen. De amuses waren al niet veelbelovend (een moeilijk te hanteren aspergebonbon waarbij alleen de smaak van roggebrood overkwam en een plakje geconfijte chorizo, die gelukkig wel smaak had). De rest van het menu was niet verrassend. Technisch goed bereid maar helaas te weinig bijzonder van smaak.
Dit was zeker niet voor herhaling vatbaar.
Dagmar M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gisteren hier geweest. We hadden dit etentje gewonnen dus alleen de drankjes hoeven te betalen, maar toch kijk ik zoals altijd kritisch. Amuses aanfluiting, krentenbrood met pata negra? en Casave chips met tonijnmayo. Amuse is vaak teaser van de chef, nou dan blijkt. Bediening is niet natuurlijk vriendelijk maar geforceerd. Voorgerecht en hoofdgerecht was lekker. Maar ervoer geen smaakexplosie. Stukjes uit het servies en ik had een vies bord. Koffie en thee is met aankleding van 4 bonbons die je zelf betaald. Koffie € 4,60 wijn € 4,05! Wie volgt dit nog. Restaurant is oud bollig maar in modern jasje gestoken maar is het net niet. Oh...vergeet nog de sinasappelparfait waar geen enkele smaak van Sinasappel naar boven kwam. Nee voor ons niet meer.
luc D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Zoals wij hoorde waren wij dit jaar de eerste met de ah bonnen. Nou we zullen zeker niet de laatste zijn ik kan niet anders zeggen dat het gewoon top was. Het was gewoon a la cart eten ( speciale ah kaart) maar dan voor de helft van de normaal gangbare prijs. Wij vonden de hapjes en sorbet van het huis erg geslaagd. TIP de tournedos is geweldig. Wij komen zeker terug!!
franca.adriaansen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met onze vriendengroep (6 personen) gaan we regelmatig uit eten om diverse restaurants uit te proberen. Door de goede waarderingen hadden we hoge verwachtingen. Maar wij zijn erg teleurgesteld. Smaken zijn niet bijzonder en de prijs/kwaliteit is niet in balans. Mij was verteld door het restaurant dat je 50 euro zou betalen. Met de AH actie werd dat 25,75 per persoon hoorden we in het restaurant. Bij het narekenen bleek ook dat nog hoger uit te komen. Maar een paar euro, maar toch. Dit restaurant pretendeert bij het hogere segment te horen. We kunnen vergelijken en dan schieten ze toch echt zwaar tekort. We zaten achter in een zaaltje wat niet echt sfeervol was. Het voorste gedeelte zag er wel gezelliger uit. Bediening is goed en niets op aan te merken. Er zijn veel restaurants waar we graag nog een keer gaan eten maar dat kunnen we van olio niet zeggen.
Peer C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben met 6 personen heerlijk gegeten! Alles was goed verzorgd en een ronde tafel bevordert de sfeer! Jammer was alleen dat aan de tafel naast ons 8 dames ontzettend luidruchtig zaten te kakelen wat alleen maar erger werd na het gebruik van enkele glazen wijn. Restaurant Olio kan hier ook niets aan doen. Normaal is het geluidsniveau prima! We hebben hier al vaker gegeten.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hadden de recensies gelezen en hadden dus erg hoge verwachtingen. De eigenaresse was erg gehaast en leek ons als klanten niet heel belangrijk te vinden. Alles ging snel snel. Weet niet of dat kwam omdat we met de AH zegels kwamen. Wat een geluk want voor de volle mep waren we helemaal enorm teleurgesteld naar huis gegaan. De gerechten waren goed maar echt niks aparts waar we van uit ons dak gingen. Bij het kiezen van mijn dessert kreeg ik zelfs de kaart op de kop aangereikt....over gehaast gesproken. Kortom ons zien ze hier niet meer terug zelfs niet met de AH zegels...
smuldersP .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bijzonder lekker, zeer vriendelijke bediening, een super geslaagde avond met alle reden om hier vaak terug te komen. We hebben gekozen voor de tournedos als hoofdgerecht en deze was uitmuntend.
gitte4 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ondanks gelezen positieve recensies viel dit restaurant ons een beetje tegen. Sommige onderdelen van de bestelde gerechten waren zeker oké, andere vielen juist qua smaak, maar zeker qua hoeveelheid tegen. Bij één gerecht stond beschreven: "gebakken witlof". Er lag zeggen en schrijven één piepklein blaadje witlof bij....
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Hier voor de eerste keer gegeten, de ontvangst was vriendelijk en zeer correct wij werden netjes naar ons zeer ruime tafel begeleid ( bij de meeste is dit een tafel voor 4)wat ik persoonlijk fijn vind.

Wij namen eerst een drankje, mijn vrouw een droge Cava en ik een droge Sherry.

Toen kwamen de eerste twee Amuses waarvan een met een ham en de ander ik dacht met een mouse vaan vis, de laatste vond ik heerlijk de eerst wauw.

Hierna kwam het stokbrood met zoute boter en ?met knoflook was lekker.

Het menu was een drie gangen keuze menu(AH actie)deze was zeer mooi samengesteld en zag er mooi uit.

Het voorgerecht : Mijn vrouw nam de gebakken rode mul met quinoa, koriander en creme van sinaasappel, ik ging voor de A la minute gerookte zalm met frisse salade van venkel en mosterd beide gerechten waren mooi op gemaakt en smaakten uitstekend.

Hierna kwam een sorbet met limoen en anijs , mooie combinatie.

Het hoofdgerecht: Mijn vrouw nam de gebakken heilbotfilet met gekonfijte rode ui en jus van truffel, ik nam de hertenrugfilet met gebakken witlof waarbij een fijne wildjus ,het mag gezegd wederom twee hele mooie en smakelijke gerechten, hier kan men nog frietjes bij krijgen maar voor ons waren beide gerechten meer als voldoende.

Het nagerecht: Mijn vrouw nam de parfait van bloedsinaasappel, gemarineerde sinaasappel en gebrand eiwit , ik ging voor het kaasplankje met stroop en vijgen notenbrood.

En als afsluiter een koffie met vier mooi chocolaatjes , bij het voorgerecht hadden wij een witte huiswijn ,bij het hoofdgerecht mijn vrouw wederom de witte huiswijn en ik een rode wijn.

Wij hebben HEERLIJK gegeten en komen zeker nog eens terug, de bediening en gastvrouw zijn zeer attent en vriendelijk.
GeorgeTesd .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Hartelijke ontvangst.Heel goed eten.Het hoofdgerecht ,hertenrugfilet en gebakken tournedos smaakten voortreffelijk,evenals het dessert chocoladebrownie en het assortiment van kazen.Het voorgerecht gebakken rode mul ,was wat vlak ,miste de creme van sinaasappel. Niettemin een hele ontspannende avond gehad en heerlijk genoten van de met zorg bereide gerechten.Chapeau
claudiiag .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw.
We maakten gebruik van het AH menu. We hadden de carpacccio en de salade met zalm als voorgerecht. Beiden erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we hertenrugfilet, deze was echt heerlijk, de saus en groenten pasten er goed bij. Het nagerecht vonden we wat tegenvallen. De mousse van kaneel en witte chocolade had een waterige structuur en er zat niet zo veel smaak aan, de stoofpeer was zo hard, dat je deze niet kon eten. Het ijs was wel lekker. Gedurende het diner werden we voorzien van verschillende amuses en heerlijk vers brood.
Nagerecht viel wat tegen, maar voor- en hoofdgerecht en de amuses waren erg lekker. Op de bediening ook niets op aan te merken.