Olijf

Korenbeursplein 4 4001 KX Tiel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Olijf

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Olijf

Elizabethan .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Leuk dat je in de keuken kan kijken. Goed eten, zowel voor-hoofd-als nagerecht. Geluiden is iets aan de rumoerige kant. Bediening denkt goed met je mee en komt met voorstellen.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Extreem drukke, grote tafel in het restaurant, veelg geschreeuw, kinderen die over de bank klommen, beklag gedaan bij personeel, heeft er niets aan gedaan, erg jammer.
eten was goed
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Een leuk en gezellig restaurant. Eten is heerlijk en de bediening vriendelijk. We hadden aangegeven dat we naar het theater gingen, kregen op tijd ons eten. Ook een leuke prijs om te eten.
De tafel van Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Het voorgerecht van carpaccio en de pizza bianco waren heerlijk. De ravioli met truffel had iets uitgesprokener van smaak mogen zijn, maas was absoluut heerlijk. Ook de pasta met kip en gorgonzola was geweldig. De gorgonzola kwam goed naar voren, echt top. De nagerechten waren ook om te smullen. De tiramisu was heel luchtig en romig. Misschien iets meer likeur erin? De chocolade truffel taart was echt yummie, maar wel super machtig en compact. Ik had ‘m iets luchtiger/mousse achtiger verwacht. Al met al een top restaurant en zeker de moeite waard. We komen zeker nog een keer.
Fred V.
Prima restaurantje. Goede smaakvolle gerechten meer dan betaalbare prijzen.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Dit is goed restaurant met passie en liefdevol genieten van het Italiaanse keuken. Dit is gewoon top. Heerlijk en een goed warm gevoel
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Er hangt een gezellige sfeer.
Alleen de stoelen.. vreselijk! Het zit voor geen meter. Ja de eerste 5 minuten gaat wel. Puntje ter verbetering want de rest was super!
Francis E.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Het was heerlijk eten in een goede en sfeervolle ambiance geserveerd met een heerlijke Carolus van de Beurs. Wij gaan over een maand weer genieten bij Olijf. Een aanrader!
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Pizza Al Tartufo is geweldig! Kom hier al tijden en het stelt nooit teleur. Lekker plekje, goed eten, helemaal prima, super.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het eten was heerlijk, de entourage gezellig en de bediening was super.
Al met al voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Mijn speltpasta met spinazie, paprika, peen, erwtjes en tomaatjes werd geserveerd en mijn eerste indruk was waarom is alles zwart? De pasta zag zwart, de peen zag zwart. Ik vroeg de ober waarom het zwart zag het antwoord was dat het inktvisinkt was.....inktvis....in mijn vegetarische pasta??? Tijdens mijn zoektocht in de pasta kwam ik van alles tegen behalve spinazie of paprika of erwtjes. Ik ging beleefd informeren bij de hostess. Deze snauwde wel heel snel en zij dat het niet zwart maar paars was van de wijn! De keuken werd gelijk gecommandeerd een nieuw bord te maken en ze greep mijn bord weg. Mijn nieuwe pasta was heel lekker en er werden ook excuses aangeboden. Ik hoefde de pasta zelfs niet af te rekenen. Mijn eerste bord had echt niet zo geserveerd mogen worden. Weet niet wat er verkeerd is gegaan in keuken. Ik weet we blijven nu eenmaal mensen. Maar dit kon echt niet. De rest van het gezelschap heeft overigens een hele lekkere pizza gegeten.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Voordat we naar het theater gingen hebben we eerst gezellig gegeten bij Olijf in Tiel. Omdat het restaurant vlakbij het theater zit vroeg men of wij naar het theater moesten, want dan konden ze er rekening mee houden dat we op tijd klaar zouden zijn. Dat ging prima, we waren er om kwart voor 6 en om 8 uur moesten we in de zaal zitten. Het restaurant is origineel en gezellig ingericht met een mooie houtoven. Vriendelijke dames in de bediening. We hadden vooraf een soort tapas-plankje. Een ruime plank groot genoeg voor twee personen. Met mozarella, kaas, olijven, salami, tomaatjes, ham en lekkere bruchetta's. Daarna twee heerlijke royale pizza's en tiramisu en citroentaart na. Gerechtjes kwamen op een prettig tempo door en we waren ruim op tijd in het theater.
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijke gegeten in een gezellige setting. Personeel was (zoals altijd) zeer vriendelijk. We komen hier graag weer terug.
jojannekeb .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
er was een hele grote groep waardoor het erg rumoerig was (dan werkt de ruimte niet mee) en we deze keer wat langer dan gebruikelijk moesten wachten.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Als eerste in juni na mijn verhuizing naar Tiel op verkenning naar voor mij nieuwe restaurants. Keuze die avond Italiaans. Geiand bij Olijf. Heerlijk restaurant als je met je kinderen en kleikinderen pizza of pasta wilt gaan eten. Gezellig ingericht en zeer vriendelijke bediening.
Bij het aperitief, een flesje witte wijn uit Marche, een plankje met verschillende overheerlijke Italiaanse ham en salami uit Toscane en Lombardije besteld. Zeer smaakvol, een echt aanradertje! Opa en Papa een tomaten soepje van in de oven gegaarde tomaten, Oma een een carpaccio met truffelmayonaise als voorgerecht. de twee boys meteen aan een zelf samengetelde pizza. De oudste al een maatje volwassen de jongste het kindermaatje. Daarna de volwassenen allen aan de pasta. Drie verschillende gerechten, dan kan je zo lekker van elkaar proeven. Wel een kan ijswater erbij, gratis overigens, vanwege de warmte die avond. Kinderen een ijsje naar keuze, wij een doppio toe. Kortom een avondje niet koken maar een rond Italiaans gezinsetentje, daar hadden we zin in en vonden het bij Olijf.
Mascha D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk 3 gangen genoten op een vrijdag avond met een vriendin.
Vooraf een vleesplankje en een zoute pizza. Voortreffelijk om je eerste trek te stillen. Daarna een pasta met pesto en witte wijn. Ook deze is een aanrader.
De cotroentaart als dessert is niet machtig maar juist fris en daardoor goed te combineren als nagerecht met een limoncello. Smakelijk eten zou ik zeggen!

Zelfs kinderen zijn hier erg welkom en geen storingsfactor. Kunnen aanschuiven en door de ambiance genoeg vermaak. Lekker ongecompliceerd restaurant.
Marit S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Olijf vanavond. Erg divers en verrassend assortiment. Zo te proeven alles vers gemaakt. Van de tomatensaus op de pizza tot de heerlijke pasta! Zelfs specials buiten de kaart om die inspelen op het heerlijke zomerweer. Zeer vriendelijke, bekwame en professionele bediening. De moeite waard om eens een net iets andere en betere pizza/pasta te gaan eten.
Tsjek ..
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik vind een 1 voor service niet fair. Die kan slecht zijn geweest, maar zo'n cijfer lijkt meer op wraak van een gefrustreerde gast dan op een gefundeerd oordeel. Het geeft geen reëel beeld en vertekent het gemiddelde. Het zal voor de meeste mensen een momentopname zijn. Dat is het voor mij nu ook, maar er gaan zeker meer momenten komen. Het was matig druk in het restaurant met één dame in de bediening. De kok hielp mee. Dat laatste is gemoedelijk (Italiaans?) en past hier gewoon. En de dame was attent en correct. Niet formeel en kon het prima aan.
Het decor is rommelig (Italiaans). Hip kan ik het niet noemen, maar prima voor het type restaurant. Het terras aan de achterkant is wat naargeestig en niet aantrekkelijk. Het terras aan de voorkant past bij het decor, maar is niet zo comfortabel (picknick-tafels).
Het eten was prima. Goede prijs/prestatie verhouding. Geen hoogvliegers, maar een crispy pizza met smakelijke vulling en een mooie dunne bodem uit een goede oven. Gelukkig geen fantasievullingen die nog bij geen Italiaan zijn opgekomen, maar normale combinaties (Italiaans). Dit geldt ook voor de antipasti want die was smakelijk, één portie ruim voldoende voor twee personen, maar niet herkenbaar vers van de slager. Wijn per glas goed van kwaliteit maar overprijsd. Wel leuke bijstand vanuit café de Beurs als het om een grote keuze aan bieren gaat. Enthousiaste barman!
Kortom, een heel redelijk restaurant waar je voor niet te veel, heel best kunt eten. Tja, het blijft vooral pasta en pizza natuurlijk...
197786 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het zeer onervaren personeel wat zonder begeleiding mag aanklungelen kwam er achter, na onze vraag hoe lang het nog duurt voordat de voorgerechten komen, dat ze onze totale bestelling kwijt waren. Dit was na zo'n 45 minuten. Gelukkig zaten we lekker maar buiten een verplichte sorry kon er niet eens een drankje af. Gerechten werden, ook bij andere tafels, vrij lomp geserveerd. Met teksten als; " Ik heb hier een pizza met iets van kip of zo"
Over alles wat fout ging werd vrij lacherig gedaan maar feit blijft dat het service niveau dramatisch was.
En achteraf bleek de rekening van geen kanten te kloppen.
Verder ok gegeten en gezeten.
Vlerkie .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We wilden dit restaurant een keer proberen, normaal gaan we altijd naar ons vertrouwde Italiaanse adresje in Tiel. Kaart is erg onduidelijk qua layout. Voor- en hoofdgerecht (o.a. bruschetta, anti pasti, pizza salami en calzone) waren oke, maar niets bijzonders, pizza salami erg zout. Wij misten duidelijk de Italiaanse touch! Het desert staat op een aparte kaart. Dit is een vlekkerig, op een inkjetprintertje zelf gefabriceerd vodje. Dit kan echt niet! Tiramisu was middenin nog bevroren, het chocolade taartje was niet meer dan een superkleine platgeslagen browny met een blaadje mint als garnering. Bediening is vriendelijk maar onervaren. Nét geen onvoldoende voor dit restaurant, maar gezien de best hoge rekening toch een beetje spijt. Volgende keer gewoon weer naar de enige echte in Tiel!
AdOnckuls .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
We hebben al een aantal keren tot tevredenheid bij dit restaurant gegeten. Nu is de kaart veranderd en we kozen voor: een plank met prosciuttto en salami als voorgerecht: prima, lekker. Dit heeft niks met koken te maken, goeie spullen kopen, snijden en serveren. Als hoofdgerecht een pasta fruiti di mare: naar keus zwarte of gewone pasta met zeevruchten. Voor beiden gekozen. Een ramp. De pasta wat goed (maar wat kun je daar als Italiaans restaurant verkeerd aan doen?), de zeevruchten waren vreselijk: de garnaaltjes (ik denk uit een diepvries zak van de Sligro oid, in ieder gavel niet vers) veel te lang gekookt tot rubber, de inktvis idem en de mosseltjes waren desastreus: ook diepvries, te lang gekookt, melig en ook nog stukjes schep die tussen je kiezen moesten worden vermalen. Deze kok weet niet wat verse producten zijn. Bah. Dus: het voorgerecht een 5 (want dat is geen koken, alleen op een plank leggen), het hoofdgerecht een 1, dat maakt samen een gemiddelde van drie. Wij komen hier niet meer.