Olijf

Meer informatie over restaurant Olijf

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk 3 gangen genoten op een vrijdag avond met een vriendin.
Vooraf een vleesplankje en een zoute pizza. Voortreffelijk om je eerste trek te stillen. Daarna een pasta met pesto en witte wijn. Ook deze is een aanrader.
De cotroentaart als dessert is niet machtig maar juist fris en daardoor goed te combineren als nagerecht met een limoncello. Smakelijk eten zou ik zeggen!

Zelfs kinderen zijn hier erg welkom en geen storingsfactor. Kunnen aanschuiven en door de ambiance genoeg vermaak. Lekker ongecompliceerd restaurant.
Marit S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Olijf vanavond. Erg divers en verrassend assortiment. Zo te proeven alles vers gemaakt. Van de tomatensaus op de pizza tot de heerlijke pasta! Zelfs specials buiten de kaart om die inspelen op het heerlijke zomerweer. Zeer vriendelijke, bekwame en professionele bediening. De moeite waard om eens een net iets andere en betere pizza/pasta te gaan eten.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik vind een 1 voor service niet fair. Die kan slecht zijn geweest, maar zo'n cijfer lijkt meer op wraak van een gefrustreerde gast dan op een gefundeerd oordeel. Het geeft geen reëel beeld en vertekent het gemiddelde. Het zal voor de meeste mensen een momentopname zijn. Dat is het voor mij nu ook, maar er gaan zeker meer momenten komen. Het was matig druk in het restaurant met één dame in de bediening. De kok hielp mee. Dat laatste is gemoedelijk (Italiaans?) en past hier gewoon. En de dame was attent en correct. Niet formeel en kon het prima aan.
Het decor is rommelig (Italiaans). Hip kan ik het niet noemen, maar prima voor het type restaurant. Het terras aan de achterkant is wat naargeestig en niet aantrekkelijk. Het terras aan de voorkant past bij het decor, maar is niet zo comfortabel (picknick-tafels).
Het eten was prima. Goede prijs/prestatie verhouding. Geen hoogvliegers, maar een crispy pizza met smakelijke vulling en een mooie dunne bodem uit een goede oven. Gelukkig geen fantasievullingen die nog bij geen Italiaan zijn opgekomen, maar normale combinaties (Italiaans). Dit geldt ook voor de antipasti want die was smakelijk, één portie ruim voldoende voor twee personen, maar niet herkenbaar vers van de slager. Wijn per glas goed van kwaliteit maar overprijsd. Wel leuke bijstand vanuit café de Beurs als het om een grote keuze aan bieren gaat. Enthousiaste barman!
Kortom, een heel redelijk restaurant waar je voor niet te veel, heel best kunt eten. Tja, het blijft vooral pasta en pizza natuurlijk...
197786 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het zeer onervaren personeel wat zonder begeleiding mag aanklungelen kwam er achter, na onze vraag hoe lang het nog duurt voordat de voorgerechten komen, dat ze onze totale bestelling kwijt waren. Dit was na zo'n 45 minuten. Gelukkig zaten we lekker maar buiten een verplichte sorry kon er niet eens een drankje af. Gerechten werden, ook bij andere tafels, vrij lomp geserveerd. Met teksten als; " Ik heb hier een pizza met iets van kip of zo"
Over alles wat fout ging werd vrij lacherig gedaan maar feit blijft dat het service niveau dramatisch was.
En achteraf bleek de rekening van geen kanten te kloppen.
Verder ok gegeten en gezeten.
Vlerkie .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We wilden dit restaurant een keer proberen, normaal gaan we altijd naar ons vertrouwde Italiaanse adresje in Tiel. Kaart is erg onduidelijk qua layout. Voor- en hoofdgerecht (o.a. bruschetta, anti pasti, pizza salami en calzone) waren oke, maar niets bijzonders, pizza salami erg zout. Wij misten duidelijk de Italiaanse touch! Het desert staat op een aparte kaart. Dit is een vlekkerig, op een inkjetprintertje zelf gefabriceerd vodje. Dit kan echt niet! Tiramisu was middenin nog bevroren, het chocolade taartje was niet meer dan een superkleine platgeslagen browny met een blaadje mint als garnering. Bediening is vriendelijk maar onervaren. Nét geen onvoldoende voor dit restaurant, maar gezien de best hoge rekening toch een beetje spijt. Volgende keer gewoon weer naar de enige echte in Tiel!
AdOnckuls .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
We hebben al een aantal keren tot tevredenheid bij dit restaurant gegeten. Nu is de kaart veranderd en we kozen voor: een plank met prosciuttto en salami als voorgerecht: prima, lekker. Dit heeft niks met koken te maken, goeie spullen kopen, snijden en serveren. Als hoofdgerecht een pasta fruiti di mare: naar keus zwarte of gewone pasta met zeevruchten. Voor beiden gekozen. Een ramp. De pasta wat goed (maar wat kun je daar als Italiaans restaurant verkeerd aan doen?), de zeevruchten waren vreselijk: de garnaaltjes (ik denk uit een diepvries zak van de Sligro oid, in ieder gavel niet vers) veel te lang gekookt tot rubber, de inktvis idem en de mosseltjes waren desastreus: ook diepvries, te lang gekookt, melig en ook nog stukjes schep die tussen je kiezen moesten worden vermalen. Deze kok weet niet wat verse producten zijn. Bah. Dus: het voorgerecht een 5 (want dat is geen koken, alleen op een plank leggen), het hoofdgerecht een 1, dat maakt samen een gemiddelde van drie. Wij komen hier niet meer.
Liselotte D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vorige week vrijdag was de laatste keer dat ik bij Olijf gegeten heb en zeker ook niet de laatste. Ik was mer twee vriendinnen en kregen een gezellig tafeltje bij het raam aan het plein. De bediening groette ons vriendelijk en er werd gelijk voor een drankje gezorgd.

Als voorgerecht deelden we samen de antipasti en een pizza bianca. Altijd lekker om mee te beginnen en niet te zwaar want natuurlijk moesten we genoeg ruimte bewaren voor het hoofdgerecht. Het leuke aan de voorgerechten vind ik dat je het als een soort tapas met elkaar kan delen.

Wij kozen als hoofdgerecht de kleine portie pasta met gamba's en pasta met kip. Wat voor ons meer dan genoeg was aangezien lint pasta altijd aardig vult. Erg handig dat je zelf die keuze kan maken! We hebben erg lekker gegeten. De gamba's waren precies goed en de kip was ook echt heerlijk.

Het dessert hebben wij even overgeslagen want onze buiken zaten al aardig vol, maar in plaats daarvan koffie en cappuccino genomen.

Het leuke van Olijf vind ik juist dat het niet zo'n kitscherige Italiaanse tent is die je zo vaak ziet. Het hoeft allemaal niet zo overdreven Italiaans en Olijf geeft er op een leuke manier z'n eigen draai aan. Zowel aan sfeer als aan hun gerechten.

Olijf, bedankt voor weer een top avond! Tot de volgende keer!
Joram S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wat een teleurstelling. Op aanraden van een collega bij dit Italiaanse? restaurant gereserveerd. Binnengekomen in een volle zaak, keken wij gelijk ons heen: hip, Italiaans en schoon. Duurde even voor de bediening ons aansprak voor een drank bestelling maar goed het was druk dus geen probleem. Bij Italiaanse toppers denk ik aan; San pellegrino en Peroni, helaas was er alleen chaud fontaine (kleine flesjes) of water uit de kraan in een karaf met een citroen (á 3,00 wat wij pas op de rekening terug zagen). De Peroni werd geserveerd uit flesje (ook gemiste kans).

2 koks die niet in de openkeuken stonden aan tafel gehad: eentje voor opnemen van eet bestelling en eentje die de drankjes kwam brengen. Opzich niet erg maar ja uit eigen ervaring wetende dat het fijn is om te weten wat je gasten hebben gehad en of het nog allemaal goed gaat.

Iets wat ik sowieso gemist heb was een stukje gastvrijheid. Bij binnenkomst al en de hele avond door. Een echte Italiaan legt je in de watten naar mijn mening en idemdito voor een goede gastheer/vrouw.

Geplastificeerde menukaart: ok misschien wat meer van deze tijd maar goed. Helaas hebben wij niks over de specials van de dag gehoord. Dit vingen wij toevallig op bij een andere tafel, gemiste kans.

Wij kozen voor om te delen: antipasti & bruschetta. Bruschetta helaas niet doorgekomen bij de keuken dus alleen van de antipasti gegeten. Iets wat ik raar vond was dat er een bakpapiertje lag op het plankje onder de plakjes vlees.

Eigenlijk wilde we nog graag wat drinken, dit werd pas gevraagd toen wij het hoofdgerecht kregen. Aangezien wij graag water drinken namen wij er weer een karaf water erbij, achteraf had ik dit nooit besteld als er was verteld dat deze 3,00 euro!!! kostte.

Hoofdgerecht: pizza met kippendijen, pulled pork en paprika. Lekker deeg, kip en pork waren lekker, paprika had iets beter gesneden kunnen zijn en de verdeling over de pizza had wat beter gemogen.

Pasta met gamba's, verse knoflook en rode pepers. Pasta was niet al dente en verse knoflook hebben we echt gemist. Verder zat er weinig smaak aan. Er is tussendoor niet verwenst en helaas kregen wij geen oogcontact met het personeel dat "druk" was.

Bij het uithalen van het hoofdgerecht vertelde wij het aan de serveerster en toen werd er eigenlijk niks mee gedaan. Jammer.

Van een geprint a3tje konden wij de desserts aflezen. Helaas was de tiramisu op en als vervanger was er een bitterkoekjes (waarom geen biscotti?) taart. Deze en een pure chocolade taart kozen wij als dessert. Hiermee hoopte wij onze avond nog leuk te kunnen eindigen. Echter viel het ook tegen: klein en het missen van een wow factor bij een dessert.

Een espresso begon ik niet aan want tot mijn verbazing zag ik een automaat staan. Hoeft natuurlijk niks te zeggen maar ik verwacht een kopje espresso waarvoor gewerkt is. Dan liever een espresso thuis.

Sfeer: 6 (muziek: Michael Jackson, Justin Timberlake en Ashanti)
Eten: 5.5

67,50... zonde
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
PLUS:
-Leuk hip restaurant met leuke bediening, waar de keuze van het eten bepaald of je er goed terecht kan of niet.
-Lekkere wijn voor een goede prijs
-Erg lekkere pizza (met pulled pork)

MIN
-Huisgemaakte pasta bevat teveel ei en ligt te lang=ijzerachtige smaak
-Tiramisu is te stijf en bevat te weinig amaretto
-Carpaccio is te koud om goed te smaken

Wij komen zeker nog een keer pizza eten en een wijntje drinken. Kortom, leuke tent, maar nog wel veel verbeterpunten om goed eten te serveren.
Annette-rijnders .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Onze eerste kennismaking met restaurant Olijf was gematigd positief. De carpaccio leek uit de vriezer te komen en was nog een beetje bevroren. Mijn hoofdgerecht was een pasta met ricotta, porcini met verse spinazie. Er zat helaas nog zand in. De smaak van de pasta in het algemeen was vlak. Het eekhoorntjesbrood kon ik bijna niet proeven. Ons werd gevraagd of het eten smaakte en ik meldde dat er zand in het eten zat. Ik kon direct een nieuwe portie krijgen. Dit heb ik niet gedaan, want ik had mijn bord inmiddels half leeg. Een kopje koffie van het huis na afloop had ik een nette compensatie gevonden.
Maansteen .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Olijf is een nieuw restaurant in Tiel. Speciaal voor ons denk ik, want we hebben kinderen die ontzettend van pasta en pizza houden. We hebben in Tiel nog al wat vergelijkingsmateriaal want er zijn veel restaurants en afhaalbedrijfjes in onze woonplaats. Maar de lekkerste is Olijf!
Heeft ook meteen het leukste interieur. Ik ben best gevoelig voor inrichtingen van restaurants en de meesten vind ik teveel Leen Bakker; zwart, zilver, kroonluchters, boedhagevallen, roze en paars. Dit interieur is hip Italiaans. Weet niet of dat de juiste omschrijving is maar weet even niets anders te verzinnen. Heb ik een minpunt? Uh...ja. Ik had het zo koud! De temperatuur mag ook best Italiaans. Zuid-Italië dan.
De pizza's zijn überlekker, de pasta vol smaak, de nagerechten vers en erg dolce.
Wij komen terug. Beloofd!
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De eerste keer was iets tegengevallen qua pizza en drukte. Het was de week van de opening dus probeerden we het zaterdag nog een keer. Een hele positieve ervaring wat het eten en bediening betreft. De pizza's waren heerlijk en de bodem was zo als hij zou moeten zijn bij een Italiaans restaurant: krokant, niet te dik en goed belegd. Ik had de pizza gorgonzola en mijn man de pizza parmaham. Helaas moesten we snel weer weg, maar hebben voor een goede prijs een heerlijke pizza gegeten en lekker ontspannen op het terras gezeten. We gaan vaker terugkomen!
AdOnckuls .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Uitstekende pizza uit de houtgestookte oven; prima huiswijn en een leuk terras aan de achterzijde van het restaurant. Punten tot verbetering: het restaurant is pas open, wat we misten was de drankenkaart: er is wel een wijnkaart maar daar staan de huiswijnen niet op, mogelijkheden voor glas, karaf en fles en prijs ontbreken. Ook de rest van de drankjes: bier, fris etc is geen kaart voor. Een verbeterpunt, maar het gaat om het eten: en dat was prima! Wij gaan terugkomen.
Oozoo .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Heerlijk gegeten, we zijn er met 3 personen geweest. Allemaal wat anders besteld als voorgerecht en alles was heerlijk.
Als hoofdgerecht Pizza en Pasta besteld de pizzabodem heel krokant en de pasta heerlijk op smaak met verse ingrediënten.
De Italiaanse wijn is een hele goede keus, zelf het Italiaanse biertje viel in de smaak.
De dessertkaart bekeken en het was moeilijk om een keuze te maken, dus een bord met alles erop behoorde ook tot de mogelijkheden wat een heerlijke keuze was. (staat niet op de kaart)
De bediening is erg vriendelijk een echte aanrader om te gaan.
We gaan zeker nog een keer.