Olijf

31-181619066

Meer informatie over restaurant Olijf

Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteravond heerlijk ontspannen en lekker gegeten. We waren hier voor de eerste keer en het is ons heel goed bevallen. Gekozen voor het 3-gangen menu met verschillende hapjes. Allemaal waren ze heel smaakvol en vulde elkaar goed aan. Het was een mooie verdeling van koude en warme tapas en verschillende toetjes. Precies goed qua hoeveelheid en tempo dat de gangen elkaar opvolgde. De frisse Tinto de Verano maakte het diner compleet. De bediening was vlot, vriendelijk en met een lach. Erg prettig in de omgang met ons als klant. Het interieur miste een warm gevoel wat goed bij tapas past en de akoestiek was nogal druk en luidruchtig. Dat neemt niet weg dat wij een hele leuke avond hebben gehad en hier zeker nog een keer terug zullen komen.
Loeskim .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Regelmatig hier wezen eten, het eten is erg lekker.
Was 1x hoog zwanger toen werd er geen rekening gehouden met een tafeltje en zouden we aan een hoge tafel moeten zitten.
Toen ik hier iets over vroeg aan een jonge dame kreeg ik een snauw en een grouw.
Zij heb ik hier al regelmatig gezien. Totaal niet klantvriendelijk en geen fooi waard :) wij komen hier puur voor het eten.
Jeanet V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Wij zijn er met z'n 4 wezen lunchen! Een samenstelling van warme en koude tapas! De schaal was mooi opgemaakt en goed verzorgd, de uitleg over de gerechten was duidelijk. De tapas op zich waren heerlijk. Wij gaan er zeker nog eens terug. Misschien ook voor een high wine.
Gwen S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Samen met mijn zwager en schoonzusje zijn we naar de Olijf gegaan. Ik had hoge verwachtingen van het eten en ik ben zeker niet teleurgesteld tijdens de avond.
De verschillende tapas zijn allemaal lekker maar er springen er altijd een paar uit. De hele tafel was een beetje argwanend toen ik de dadels besteld, maar deze zijn een echte aanrader. Verder waren de chimmichanga en de Iberico ham ook een hit.
Het decor sprak me aan, het ziet er gezellig uit en de manier waarop de tafels zijn gemaakt is slim met tapas. Ik ben wel blij dat we in een hoekje zaten want zelfs daar was het al lastig om elkaar allemaal te kunnen verstaan doordat het erg druk, maar dat zie ik als een goed teken.
Het enige punt waarover ik minder tevreden was, was de alertheid van de bediening. Zoals gezegd was het druk en zaten we in een hoek, maar ik heb bijna een halfuur gewacht een aandacht geprobeerd te trekken voordat iemand me (eindelijk) kwam vragen of ik nog iets wilde drinken. Ook voor het bestellen van een volgende ronde, hadden we dit probleem.

Al met al vond ik het eten heerlijk, het decor en de sfeer goed en de bediening vriendelijk, maar niet erg alert.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zondagmiddag een high wine beleefd bij tapasrestaurant Olijf in Spijkenisse. Voor de uiterst schappelijke prijs van 19,50 euro pp krijg je daar drie glazen wijn naar keuze geserveerd plus een keur aan de meest verrukkelijke tapasjes. Met name de bitterballen gevuld met stukjes kip en gekruide aardappelpuree, de rauwe tonijn en de verschillende soorten Spaanse worst in allerlei smaakcombinaties waren tongstrelend. Uitstekende wijnen en als nagerecht een stukje hemels smakende chocoladetaart maakten de middag tot een culinair hoogstandje. De zeer attente en vriendelijke bediening en een gezellige tafel waaraan we met negen personen comfortabel konden zitten, praten en genieten, maakten het feestje compleet. Hier komen we graag terug!
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vandaag geluncht en het was weer prima. Ik had de lunchbroodjes met beleg. Wel wat punten van verbetering:
Broodjes niet vers gebakken, hierdoor was de kaaskorst erg taai. Volgens mij is het prima mogelijk deze broodjes (bijna) op bestelling te maken. Qua beleg: de gorgonzola was lekker maar waren twee redelijk grote stukken en hierdoor slecht verdeeld. Liever iets dunnere plakken die beter te delen zijn. De ham: lekker, ananasjam mag beter verdeeld zijn! Ik vermoed dat de ananascompote niet zelf vers gemaakt was. Rivierkreeftstaartjes waren gewoon lekker! De zalm met guacemole was ook goed.

Bediening is altijd vriendelijk en de sfeer goed. Ik had direct een zakelijke bespreking dus helaas niet handig om op het terras te zitten, dus ook niet gedaan. Normaal is het terras echt een aanrader!

Alles bij elkaar altijd een leuke ongecompliceerde lunch. Aanrader voor een lekkere lunch!
J V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Goeie ontvangst, bediening hulpvaardig en snel. Zaak zat vol maar dat was geen enkel probleem voor bediening, gezellige sfeer. Rekening viel ook mee en wijn prima!
Eten prima, paar uitschieters (wit vis met notenkorstje en ook de andere visgerechten vond ik goed, bijzonderder dan vleesgerechtjes). Hadden met twee verrassingsmenu.
Echt n aanrader in Spijkenisse!
Geja B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wat een heerlijke hapjes. ..Wij nemen nooit een voorgerecht, kiezen voor meerdere rondes hapjes, allemaal even lekker en verzorgd. Leuke ambiance. ..voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Wij komen er zeer graag . Prijs kwaliteit verhouding is redelijk.
Vtje87 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Vandaag hartelijk ontvangen bij Olijf. Wij waren blij verrast door de gezellige sfeer op deze regenachtige zondagmiddag! Ik had de sandwich met verse zalm en het tapas dessert na. Alles heerlijk en goed van smaak. De bitterballetjes met gerookte kip waren ook erg lekker en de coca's zagen er ook top uit. De service prima, beleefd en was er wanneer nodig.
EdSyl .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wij zijn met twee stellen gezellig gaan eten bij Olijf. Het is niet onze eerste keer en zeker ook niet de laatste keer. Het is wel de eerste keer dat ik wat schrijf over het restaurant. Het eten was weer perfect. We kozen het verrassingsmenu. Aan tafel waren er wat wensen met betrekking tot het niet eten van vlees maar ook dit was geen probleem. Het waren weer mooie smakelijke gerechtjes perfect weer,
Service wat lager ingezet men voelt zich iets te vrij dat past niet
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
We zijn met 6 personen naar de Olijf gegaan om van een High wine te genieten. Alles werkte mee we konden nog buiten in de zon zitten en hebben genoten van de verschillende hapjes en drankjes. Ondanks dat het terras voller was dan waar men op gerekend had was de bediening prima. Bij het binnen afrekenen viel de grote open keuken op, we gaan hier zeker een keer echt dineren.
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Lekkere tapas gegeten. De nachos en hamburgertjes waren goed van smaak. Een nare nasmaak hadden we echter van de bediening: chagrijnig, ongeïnteresseerd en luid klagend dat het zo warm was. Het was niet druk. Als de bediening zo blijft, zal dit wel zo blijven. Kom hier regelmatig, maar de laatste drie keer viel het me elke keer zwaar tegen. Thuis kan ik ook lekker eten, dus als ik uit eten ga, is het enige dat verschil maakt de bediening.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Olijf, vlees is super klaargemaakt en de Gamba's waren ook perfect. Bediening was vlot, gezellig avondje gehad. Aanrader
Koen222 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier lekkere tapas gegeten. We hebben ons leuk laten verrassen met verschillende tapas! Bediening was ook erg leuk en attent! De zaak is ook erg mooi!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Mooi restaurant, leuke inrichting, erg warm en gezellig. Eten was erg goed. Vriendelijke bediening. Het was wel druk, dus moesten wel wat langer wachten, maar onder het genot van een goed glas wijn moet dat ook geen probleem zijn. Leuke locatie ook.
LauBvW .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Wij hebben regelmatig bij Olijf gegeten. Het eten is heerlijk en de kaart gevarieerd. Het enige wat helaas constant tegenvalt is de bediening / service. De laatste 3 keer hebben wij 20 tot 45 minuten op een tafel moeten wachten terwijl we wel alle drie de keren hadden gereserveerd en keurig op tijd in het restaurant verschenen. Een drankje van de zaak zou op dat moment sieren, maar daar was geen sprake van. Het duurt lang voordat je de aandacht van de bediening hebt getrokken om een drankje te bestellen. Jammer, want met wat betere service zou het echt een topzaak zijn!
HW32 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Lekker gegeten bij Olijf. Niets mis mee. Alleen als het 10 minuten duurt om een glaasje wijn op een tafel te krijgen dan is er toch iets mis. Daarna de rekening gevraagd en na wee een minuut of 10 maa zel naar de bar gelopen om af te rekenen. Bij een vol restaurant heb ik daar nog begrip voor, maar vanavond was het voor minder dan de helft bezet. Bij het weggaan nog goedenavond gezegd, helaas had niemand van het personeel daar meer oren naar. En ondanks dat het eten lekker was ( wellicht iets te duur) ga ik niet meer terug. Ik wil ook graag een vriendelijke bediening die wat alerter is. Jammer.
HealthyPleasure .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Hier in totaal drie keer gegeten, de tapas zijn vers, huisgemaakt en met een twist, daar houden wij van. De hoeveelheid per tapas is goed, heerlijk op smaak gebracht en aangevuld met passende ingrediënten zoals een sausje, wat groenten, pitten of zaden.

Alle keren vonden we de bediening oke, ze deden wat ze moesten doen maar we merkten telkens een soort gast-onvriendelijkheid; het is toch vol-we hebben het druk-dus stel geen lastige vragen.. Dat is ok als je eet bij een fastfoodketen of ergens anders waar het alleen maar over de maag vullen gaat.. Voor de beleving van een gezellig avondje uit ontbreekt het daar helaas echt aan.

Zowel binnen als buiten is het gezellig aangekleed, buiten een dekentje als het frisser wordt en de zon gaan aan de kant van het terras onder.

ps. Glutenvrij is goed te doen, er is een aparte lijst met allergenen, ze serveren gv brood en er is genoeg keuze.
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Meerdere keren gegeten bij Olijf! De locatie en de inrichting van het restaurant zijn top, je waant je echt in mediterrane sferen. Ook het eten is goed; vaak nemen wij het verrassingsmenu, de ene keer worden we blij verrast en de andere keer iets minder blij. Het personeel en de service vind ik in de loop van de jaren minder geworden. Sinds de opening van het terras is het vooral op warme dagen te druk voor de hoeveelheid personeel die er rond loopt. De bedrijfsleider is warrig en komt niet vriendelijk over; als gasten meerdere keren in korte tijd terug komen mag je toch op z'n minst verwachten dat hij/zij je enigszins herkent en je iets persoonlijker benaderen. Helaas is dat bij deze man niet het geval. De weekendhulpen lopen overigens de benen uit hun lijf om je zo snel mogelijk te voorzien van je bestellingen.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Een heerlijk restaurant om te eten. Het restaurant is erg verzorgd, maar je hoeft er niet perse in je nette kleding heen. Elk gerechtje wat je krijgt is compleet aangekleed en altijd voldoende. Een proeverij als lunch is ook een echte aanrader! Eens een keer heel anders lunchen als gewoon een broodje. Ik ben hier al meerdere keren wezen eten, zowel savonds als smiddags en ben nog nooit teleurgesteld door restaurant olijf. Ook erg prettig wanneer je met mensen uit eten gaat die niet van het gemuts met hapjes houden, zijn er ook 'normale' gerechten zoals een mixed grill.