Olijf

Voorstraat 54 3201 BB Spijkenisse Nederland Kaart
31-181619066

Meer informatie over restaurant Olijf

Jouw recensie over het restaurant Olijf

TheaSpijkenisse .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
We hebben hier met z'n tweeën van een heerlijk 3 gangen tapasmenu genoten. De bediening is vriendelijk en goed op de hoogte van de verschillende tapas, er werd een fijne uitleg gegeven over de verschillende tapas. De hoeveelheid was voor ons te veel, maar er is ook een 2 gangenmenu. De sfeer en muziekkeuze maakte deze avond TOP
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Echt leuke menukaart, voor ieder wat wils. Kwaliteit van het eten is gewoon goed. Aardige en attente bediening, gezellige sfeer. Prima avondje gehad met lekkere huiswijn
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Met 4 personen gegeten. Eten was matig. Flauwe smaken en zeker niet Mediterraans. Tapas gerechten zijn minimale porties. De zaak ziet er sfeervol uit. Aardige bediening maar weinig personeel waardoor je lang moet wachten. Niet voor herhaling vatbaar.
bema7 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Gisteren heerlijk gegeten. We hadden het valentijnsdiner. Erg leuke bediening, er werd ongevraagd uitleg gegeven wat er allemaal geserveerd werd.
Marcels_mening ..
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij Olijf kan je tapas eten, maar op de kaart staan ook hoofdgerechten en nagerechten. Voorgerechten staan niet op de kaart, maar daarvoor kan je tapas (warm of koud) kiezen. Ik had vooraf de carpaccio gekozen. Het gebruikte vlees was niet erg smaakvol wat gemaskerd werd door een overdaad aan kaas. Gek genoeg was deze overdaad niet storend, het haalde het gerecht wat op.
Als hoofdgerecht had ik de mixed grill genomen. Dat bleek geen kinderachtige portie. Op een bord werd een aanzienlijke hoeveelheid vlees geserveerd wat prima in orde was. Daarbij kwam nog een flinke schaal patatas bravas en een schaal salade. Ik ben best een flinke eter, maar moest hier de handdoek in de ring gooien. Als toetje heb ik gekozen voor de nougat parfait met koffiestroop. Dat laatste trok mijn interesse. Ook hier geen kinderachtige portie. Maar liefst twee punten werden geserveerd. Erg lekker parfait (een aanrader) Met als kleine tegenvaller de koffiestroop, daar zat weinig smaak aan.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteravond heerlijk ontspannen en lekker gegeten. We waren hier voor de eerste keer en het is ons heel goed bevallen. Gekozen voor het 3-gangen menu met verschillende hapjes. Allemaal waren ze heel smaakvol en vulde elkaar goed aan. Het was een mooie verdeling van koude en warme tapas en verschillende toetjes. Precies goed qua hoeveelheid en tempo dat de gangen elkaar opvolgde. De frisse Tinto de Verano maakte het diner compleet. De bediening was vlot, vriendelijk en met een lach. Erg prettig in de omgang met ons als klant. Het interieur miste een warm gevoel wat goed bij tapas past en de akoestiek was nogal druk en luidruchtig. Dat neemt niet weg dat wij een hele leuke avond hebben gehad en hier zeker nog een keer terug zullen komen.
loeskim .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Regelmatig hier wezen eten, het eten is erg lekker.
Was 1x hoog zwanger toen werd er geen rekening gehouden met een tafeltje en zouden we aan een hoge tafel moeten zitten.
Toen ik hier iets over vroeg aan een jonge dame kreeg ik een snauw en een grouw.
Zij heb ik hier al regelmatig gezien. Totaal niet klantvriendelijk en geen fooi waard :) wij komen hier puur voor het eten.
jeanet V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Wij zijn er met z'n 4 wezen lunchen! Een samenstelling van warme en koude tapas! De schaal was mooi opgemaakt en goed verzorgd, de uitleg over de gerechten was duidelijk. De tapas op zich waren heerlijk. Wij gaan er zeker nog eens terug. Misschien ook voor een high wine.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Samen met mijn zwager en schoonzusje zijn we naar de Olijf gegaan. Ik had hoge verwachtingen van het eten en ik ben zeker niet teleurgesteld tijdens de avond.
De verschillende tapas zijn allemaal lekker maar er springen er altijd een paar uit. De hele tafel was een beetje argwanend toen ik de dadels besteld, maar deze zijn een echte aanrader. Verder waren de chimmichanga en de Iberico ham ook een hit.
Het decor sprak me aan, het ziet er gezellig uit en de manier waarop de tafels zijn gemaakt is slim met tapas. Ik ben wel blij dat we in een hoekje zaten want zelfs daar was het al lastig om elkaar allemaal te kunnen verstaan doordat het erg druk, maar dat zie ik als een goed teken.
Het enige punt waarover ik minder tevreden was, was de alertheid van de bediening. Zoals gezegd was het druk en zaten we in een hoek, maar ik heb bijna een halfuur gewacht een aandacht geprobeerd te trekken voordat iemand me (eindelijk) kwam vragen of ik nog iets wilde drinken. Ook voor het bestellen van een volgende ronde, hadden we dit probleem.

Al met al vond ik het eten heerlijk, het decor en de sfeer goed en de bediening vriendelijk, maar niet erg alert.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zondagmiddag een high wine beleefd bij tapasrestaurant Olijf in Spijkenisse. Voor de uiterst schappelijke prijs van 19,50 euro pp krijg je daar drie glazen wijn naar keuze geserveerd plus een keur aan de meest verrukkelijke tapasjes. Met name de bitterballen gevuld met stukjes kip en gekruide aardappelpuree, de rauwe tonijn en de verschillende soorten Spaanse worst in allerlei smaakcombinaties waren tongstrelend. Uitstekende wijnen en als nagerecht een stukje hemels smakende chocoladetaart maakten de middag tot een culinair hoogstandje. De zeer attente en vriendelijke bediening en een gezellige tafel waaraan we met negen personen comfortabel konden zitten, praten en genieten, maakten het feestje compleet. Hier komen we graag terug!
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vandaag geluncht en het was weer prima. Ik had de lunchbroodjes met beleg. Wel wat punten van verbetering:
Broodjes niet vers gebakken, hierdoor was de kaaskorst erg taai. Volgens mij is het prima mogelijk deze broodjes (bijna) op bestelling te maken. Qua beleg: de gorgonzola was lekker maar waren twee redelijk grote stukken en hierdoor slecht verdeeld. Liever iets dunnere plakken die beter te delen zijn. De ham: lekker, ananasjam mag beter verdeeld zijn! Ik vermoed dat de ananascompote niet zelf vers gemaakt was. Rivierkreeftstaartjes waren gewoon lekker! De zalm met guacemole was ook goed.

Bediening is altijd vriendelijk en de sfeer goed. Ik had direct een zakelijke bespreking dus helaas niet handig om op het terras te zitten, dus ook niet gedaan. Normaal is het terras echt een aanrader!

Alles bij elkaar altijd een leuke ongecompliceerde lunch. Aanrader voor een lekkere lunch!
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Goeie ontvangst, bediening hulpvaardig en snel. Zaak zat vol maar dat was geen enkel probleem voor bediening, gezellige sfeer. Rekening viel ook mee en wijn prima!
Eten prima, paar uitschieters (wit vis met notenkorstje en ook de andere visgerechten vond ik goed, bijzonderder dan vleesgerechtjes). Hadden met twee verrassingsmenu.
Echt n aanrader in Spijkenisse!
Geja B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wat een heerlijke hapjes. ..Wij nemen nooit een voorgerecht, kiezen voor meerdere rondes hapjes, allemaal even lekker en verzorgd. Leuke ambiance. ..voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Wij komen er zeer graag . Prijs kwaliteit verhouding is redelijk.
Vtje87 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Vandaag hartelijk ontvangen bij Olijf. Wij waren blij verrast door de gezellige sfeer op deze regenachtige zondagmiddag! Ik had de sandwich met verse zalm en het tapas dessert na. Alles heerlijk en goed van smaak. De bitterballetjes met gerookte kip waren ook erg lekker en de coca's zagen er ook top uit. De service prima, beleefd en was er wanneer nodig.
EdSyl .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wij zijn met twee stellen gezellig gaan eten bij Olijf. Het is niet onze eerste keer en zeker ook niet de laatste keer. Het is wel de eerste keer dat ik wat schrijf over het restaurant. Het eten was weer perfect. We kozen het verrassingsmenu. Aan tafel waren er wat wensen met betrekking tot het niet eten van vlees maar ook dit was geen probleem. Het waren weer mooie smakelijke gerechtjes perfect weer,
Service wat lager ingezet men voelt zich iets te vrij dat past niet
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
We zijn met 6 personen naar de Olijf gegaan om van een High wine te genieten. Alles werkte mee we konden nog buiten in de zon zitten en hebben genoten van de verschillende hapjes en drankjes. Ondanks dat het terras voller was dan waar men op gerekend had was de bediening prima. Bij het binnen afrekenen viel de grote open keuken op, we gaan hier zeker een keer echt dineren.
huis03 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Lekkere tapas gegeten. De nachos en hamburgertjes waren goed van smaak. Een nare nasmaak hadden we echter van de bediening: chagrijnig, ongeïnteresseerd en luid klagend dat het zo warm was. Het was niet druk. Als de bediening zo blijft, zal dit wel zo blijven. Kom hier regelmatig, maar de laatste drie keer viel het me elke keer zwaar tegen. Thuis kan ik ook lekker eten, dus als ik uit eten ga, is het enige dat verschil maakt de bediening.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Olijf, vlees is super klaargemaakt en de Gamba's waren ook perfect. Bediening was vlot, gezellig avondje gehad. Aanrader
Koen222 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier lekkere tapas gegeten. We hebben ons leuk laten verrassen met verschillende tapas! Bediening was ook erg leuk en attent! De zaak is ook erg mooi!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Mooi restaurant, leuke inrichting, erg warm en gezellig. Eten was erg goed. Vriendelijke bediening. Het was wel druk, dus moesten wel wat langer wachten, maar onder het genot van een goed glas wijn moet dat ook geen probleem zijn. Leuke locatie ook.