old school Amsterdam

Gaasterlandstraat 3 1079 RH Amsterdam Nederland Kaart
31-206615929

Over restaurant old school Amsterdam

Proef de kwaliteit!

In een voormalig school gebouw heeft old school restaurant haar plek gevonden. Het restaurant focust zich op bewust koken met biologische regionale producten. Eten in een oude school waarbij veel aandacht besteed wordt aan kwaliteit van producten met een vriendelijke service. In de zomer is het zonnige terras de ideale plek voor een heerlijke maaltijd!

Meer informatie over restaurant old school Amsterdam

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Michel B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Nieuwe naam: ALL IN KITCHEN, net als de tv serie die hier werd opgenomen. Het gebouw en de ingang zijn oud en een beetje "underground"...maar dan komt de verrassing op de eerste etage. Wat een sfeer en warme uitstraling. De service is heel persoonlijk en goed, je bent een gewenste gast! Het eten is heerlijk en meer dan een aanrader. Ook heel mooie samengestelde menu's voor hen die terecht geen keuze kunnen maken. Top !
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Grappig concept, een reestaurant in een oude school. Het ligt echter wat afgelegen, dus niet zo gezellige omgeving. Echter wel handig bij bezoekje aan theater Rai. Wij waren hier op een vrijdagavond eten en helaas zo'n beetje de enige gasten dus misten wel de sfeer en gezelligheid van een volle tent. Het eten was echter heerlijk klaargemaakt, mooi opgediend en met zorg geserveerd. De kok kwam er persoonlijk iets bij vertellen. Hopelijk volgende keer wat drukker, want het is de moeite waard.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Als je houdt van industrieel en toch knus en gezellig. Dan zit je hier helemaal goed. Het is even zoeken als je hier voor het eerst komt, maar het is geweldig hoe zo'n lelijk gebouw zo gezellig tot leven komt. De bediening is ontzettend aardig en informeel. Het nieuwe concept behelst een verrassingsmenu waarvan je heus mag vragen wat het betreft ;-) De wijnen zijn top. De viognier en de rode Bole zijn aanraders. Voor gluten- en lactosediëten geen probleem hier. Het wordt er natuurlijk wel iets minder spannend van. Maar er is veel mogelijk en fijn dat alles aangepast kan worden. Old School is zeker de moeite waard om eens gedaan te hebben. Er stond kabeljauw op het menu waar ik geen groot fan van ben. Het is een saaie vis, maar daar weten ze bij Old School dan toch iets goeds van te maken. En van mijn tafelgenoot hoorde ik dat het dessert een feestje was. Af en toe is het wat lang wachten op de bediening, maar het blijft binnen de servicegrenzen. Ik kom nog eens terug (voor de 3e keer). En oja, je kunt gratis parkeren op het eigen terrein. Mijn cijfers zijn relatief laag, omdat ik qua prijskwaliteit en omgevingscombinatie gewoon betere plekjes weet. Maar laat je zeker niet weerhouden van een bezoek!
Marloes B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Old School moet bij je passen. En dan bedoel ik vooral het interieur en de aankleding. Het is niet helemaal mijn smaak, ik hou meer van een goed aangekleed restaurant met prettige stoelen en goede klimaatbeheersing. Een collega wilde hier graag eten en dus zijn we toch gegaan. We hadden niet gereserveerd en het bleek druk te zijn, dus we konden niet in het restaurantgedeelte zitten. Jammer, maar op zich geen probleem. Totdat we nagenoeg de hele avond zo'n beetje "vergeten" werden door de bediening. Jammer en ook gewoon dom, want als restaurant loop je zo een hoop omzet mis. Ik ben zelf tot drie keer toe naar de bar gelopen om te vragen om drankjes, een menukaart en wederom om drankjes. Een heel jonge jongen bediende ons. Hij was uiterst vriendelijk, maar leek geen horeca-ervaring te hebben (in de zin van opletten, anticiperen en proactief te werk te gaan). Gelukkig was ik in goed gezelschap, maar ik kom hier niet meer terug.
Maxamize .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Zoals de naam al doet vermoeden gaat het hier om een restaurant in een oud schoolgebouw. Als je aankomt ziet het er niet fraai uit en vraag je je af of je goed zit, maar eenmaal boven in het restaurant is de sfeer totaal anders. De inrichting is prima en past goed bij het type restaurant. De bediening is uiterst vriendelijk. Oldschool heeft een kleine, maar goede meunukaart met vis, vlees, wild en vega. Wij zijn inmiddels twee keer geweest en dan zou het prettig zijn om naast de paar vaste gerechten ook wat buiten de kaart om te hebben. Voor hadden we heerlijke rauwe tonijn met paksoi en wasabi en als hoofdgerecht filet van heek en ook die was mooi stevig en goed van smaak. Oldschool is zeker de moeite waard.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Een restaurant in een oud schoolgebouw. De naam zegt het al! Goed bereikbaar ook met de auto. (Gratis parkeren!!)Er is niet veel aan verbouwd. De entree is bijna armoedig, de bewegwijzering buiten maar ook binnen naar het restaurant en de WC's is amateuristisch. Reserveren gaat prima ook via Couverts. Er wordt soepel met de reserveringen omgegaan, een persoon meer of minder wordt niet als probleem gezien.
Gelukkig maakt het eten veel goed. We waren met 8 personen en alle voorgerechten bevielen goed.
Hoofdgerechten varieerden: de porties zijn in ieder geval te klein, bestel er een paar patatjes bij. De hertenbiefstuk smaakte goed hoewel hij wel erg verdronken lag in de zeer gare rode kool. Het vegetarisch gerecht was een plankje met veel soorten groentes.
De bediening was prima, spontaan en vriendelijk. Geen gezeur met "smaakt het tot nu toe" maar wel attent.
Eén van ons had zo weinig gegeten, dat ze voor de vulling nog een toetje nam.
Hansdenijs .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Prima eten op een bijzondere lokatie in een oud schoolgebouw met meerdere nieuwe functies.
Heel prettige bediening. Oesters waren vers en mooi. Ouderwets draadjesvlees was mooi klaargemaakt. Rustige sfeer met tafels voldoende ver uit elkaar voor veel privacy.
Een aanrader.
Fabienne V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
gisteravond met mijn dochter bij de Old School gegeten. Als je het pand binnengaat krijg je inderdaad het idee van een school, maar dan één die nog volop wordt gebruikt.
Eerste indruk was, gaan wij weg of blijven wij. Ik ben blij dat wij zijn gebleven, bediening in één woord top. Erg aardig en attent. De old School hanteert een kleine kaart maar het eten was dan ook een ware verassing. Vooraf de Bisque van garnalen en Vacherin gesmolten met crudités waren beide zeer smaakvol, echt een aanrader. Daarna kozen wij allebei voor riblap
heerlijk zacht gestoofd met fijne smaak en mooi opgemaakt op bedje van groeten en puree.
De huiswijnen zowel rood als wit zijn prima. Daarbij alles zeer vriendelijk van prijs.
Wij komen hier zeker terug! Groot voordeel parkeren gratis voor de deur.
Michèle D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Heel leuk ingerichte oude school, op de eerste verdieping, in een ruimte waar lijkt of vroeger een aula zat of zo (niet gevraagd). Wat wel jammer was was toen we binnen kwamen niemand aanwezig was en toen er opeens wel een ober kwam liep hij ons straal voorbij..typisch vonden we dat. Later hebben ze dat wel weer goed gemaakt door een prettige bediening en erg lekker eten. Wel even apart dat we ons dessert kregen na ons voorgerecht..sorry, foutje was voor een andere tafel met ook de iens diner deal... Uiteindelijk netjes voorgerecht, hoofdgerecht en dessert gekregen en dat was heerlijk. Zeker wel voor herhaling vatbaar.
Jildau B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het 3 gangen diner was heerlijk, originele smaken. alleen de service ronduit beroerd, na binnenkomst meer dan een kwartier wachten op menukaart en opnemen aperitief, water vergeten, drie kwartier wachten op hoofdgerecht, dessertwijn weer vergeten, obers die dan weer vragen of je nog iets drinken wilt, terwijl de bestelling van kwartier geleden nog niet is gearriveerd.... Voor het eten zou ik zeker terugkomen. De rest moet veel beter
Brigit V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij oldschool. Vriendelijke bediening en het restaurant-gedeelte is prettig liefdevol-rauw ingericht. De vis met risotto was precies goed van smaak. We houden van speciale, een beetje gekke plekken. Enige minpuntje is wel de entree van het gebouw waar zich ook de toiletten bevinden. Deze bevinden zich in de gemeenschappelijke , beetje armoedige, ruimte van het gebouw en zijn op het randje qua fris en met aandacht onderhouden. Omdat het er best aan de prijs is daar misschien eT meer aandacht asn besteden.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gister met 14 dames gegeten bij old school. Fijn dat het een ongedwongen, informele sfeer heeft want wij waren nogal aanwezig. We begonnen met een drankje buiten in de zon, ook al lekker ontspannende. We hadden gemeenschappelijk wat borrel planken. Die waren wat mager, een stukje osseworst en bitterbal per persoon, wat kaas en twee smeersels. Echter ontbrak het brood, dat bleek nog in de oven te staan en kwam 20 min later. Het vegetarische hoofdgerecht was matig maar de Bavette was uitstekend! Wij hebben een super gezellige avond gehad met veel drank en gelach en waren pp max 30 euro kwijt. Dus prima prijs/kwaliteit verhouding!
Smulllllllen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
voor de derde keer gegeten, deze keer buiten in een wat ongewone omgeving op 't school pleintje. Lekker rustig, na de 'SAIL' gekte in de stad. Binnen of buiten, de sfeer is zeer relaxed.
De schol, charcuterie en beide deserts, appeltaart en rood fruit waren heerlijk en daarom komen we dus ook terug.
Een aan-ra-der!
Madelon B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Heerlijk gegeten bij OldSchool. (Kabeljauw met parelgort, echte smaken!)
De weg er naartoe moet je even vinden maar het is meer dan de moeite waard!
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Leuke plek. Prettige ruimte. Goed, eerlijk en betaalbaar eten. Ik had de kabeljauw als hoofdgerecht, met o.a. risotto, venkel en groene asperge. Was erg goed. Je kunt ook bijgerechten bestellen (o.a. groente, salade, gebakken aardappel). Vega en vleesgerecht leken me ook prima. Aardige bediening, gaf goed wijnadvies. Een plek om terug te komen. Alleen de damestoiletten beneden waren niet al te fris = aandachtspuntje.
Ebinkhuysen .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heerlijk en bovenal gezond gegeten met de dag verse biologische producten. Restaurant bevindt zich in een schoolgebouw in een gebied waar flink gebouwd wordt. Je verwacht niet dat hIer een restaurant zIt. Leuke gezellige no nonsense sfeer. Een echte aanrader voor mensen die de hippe restaurants beu zijn en willen genieten van goed en verrassend eten.
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Lekker ongecompliceerd in een oud schoolgebouw met een terras buiten om voor het eten nog iets te drinken. Tafels mooi gedekt en geen uitgebreide menukaart maar wat er op staat is goed
en erg lekker. Bediening nog iets te onervaren en wat onzeker.
Wel een aandachtspunt zijn de toiletten waarvan de herentoilet in het water stond en dat heb ik
eerder gezien bij andere recensies. Restaurant Old School : die daar iets aan !!
Verder een pluspunt is het gratis parkeren
EvH68 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Gevestigd in een voormalig schoolgebouw moet je even door de omgeving heen kijken maar zodra je het restaurant binnenkomt is er gelijk een hele leuke sfeer te bekennen. Zeer enthousiatste begroeting. De kaart is (gelukkig) niet uitgebruik en de gerechten spreken allemaal zeer aan. Uitstekende wijnen op de kaart zoel die ook per glas te verkrijgen zijn.
De borden zijn mooi opgemaakt, duidelijk een keuken die met plezier en passie de gerechten bereid.
Dit restaurant is nog niet door de grote massa ontdekt maar is zeker een aanrader voor de foodfetisch.
Richard F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
De route, voor mensen die de buurt niet kennen misschien moeilijk, staat duidelijk aangegeven. Het restaurant bevindy zich op de eerste etage. Er is geen lift. Bij binnenkomst branden alle kaarsjes op de tafels. Prima! Vooral als je de eerste bent op die avond. Vooraf hadden we de konijnterrine en de salade messeklever. De konijnterrine , geserveerd op een houten plankje ( waarom..?70'er jaren zagen we die overal. Er zitten altijd sneden/groeven in waarin weer de nodige bacteriën. Het ene gerecht wèl en het andere niet op een plankje voor mij is de noodzaak niet duidelijk. ) , smaakt erg flauw. Op de messeklever salade is niets aan te merken. Als hoofdgerecht nemen we de Lambout en de Kabeljouw. De ronde plakken "lambout" hebben meer weg van een rollade. De smaak is neutraal en niet speciaal. De kabeljouw , een beetje glazig, smaakt goed. Als nagerecht nemen we de worteltaart en de chocolade crème. De worterltaart smaakt prima. De chocoladecème smaakt eveneens goed maar het is "witte" chocolade. Dat is puur vet. We dronken er een goede fles rode Spaanse wijn bij. Meegewogen in de eindbeoordeling is het prijsbeleid. Een hoofgerecht van €20,= waarbij de groenten en de aardappel eveneens apart berekend wordt vind ik aan de ruime kant. Met 2 gangen en een paar glazen wijn zit je al gauw aan de €50,= p.p.
Bij vertrek bezoek ik nog even het toilet. Dat is dan weer beneden. Het herentoilet staat onder water(?) dus maar ff de dames gebruiken.
Al met al hebben we beslist geen onaardige avond gehad hoofdzakelijk dankzij de vriendelijke bediening.
Willemijn Z.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Met een grotere groep gegeten (20 pax), altijd afwachten hoe een restaurant dat aanpakt. Perfect groepsmenu! Voorgerecht een plankje met allerlei lekkers erop, top. Als hoofdgerecht had ik kabeljauw. Heerlijke verse smaken, zalig. Ook over het vleesgerecht hoorde ik om me heen positieve geluiden, vooral de stoof viel goed in de smaak. Goede service, alles ging lekker vlot en soepel. Bediening had alles goed onder controle. Lastige locatie zo net buiten het centrum, maar absoluut de moeite waard om een stukje verder voor te fietsen. Prijs / kwaliteit verhouding prima. Wij komen zeker nog een keer terug, voor de zon op het terras, een diner of een feestje op zondagmiddag!