Old Dutch

Zaterdag en Zondag Gesloten

9,1
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Old Dutch is en blijft een geweldig restaurant. Echt in het hartje van Rotterdam.
Eerst maar iets over de bediening. Hartelijke ontvangst. Deskundig, geïnteresseerd en altijd gezellig. Gastvrijheid zit de zwarte brigade in de genen. Niet gemaakt maar echt zoals ze zijn. En het maakt niet uit wie je aan de tafel krijgt. Wat dat betreft heeft Aad van der Stel (eigenaar) een crew waarop hij kan vertrouwen.
De uitstraling van het restaurant mag dan klassiek zijn maar het is vooral warm en gezellig ingericht. Je voelt je direct thuis. En dat is erg prettig.
Dan de menukaart. Een enorme keuze. Maar niet dat alleen. Je kunt precies aangeven hoe je het wilt ook al wijkt dat af van de kaart. Niets is voor de keuken teveel. Ze bereiden het precies conform jouw wens.
De wijnkaart geeft vele mogelijkheden. Van "gewone" wijnen tot heel bijzondere wijnen. En in elke prijsklasse.
En als je dan uiteindelijk afscheid neemt komt iedereen je nog even een handje geven. Alsof je deel van de familie bent geworden.
Laten we eerlijk zijn. Waar kom je dat nog tegen ?
Aan hen die er nog nooit heeft gedineerd zou ik willen zeggen: ga eens naar Old Dutch. Het is meer dan de moeite waard en ik weet zeker dat je een geweldige en gezellige culinaire avond zult hebben.
Loek Wijchers
Adriaan Z.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
datum bezoek 23 maart 2017
Prima gegeten en gedronken. Fijn personeel. Weinig uitleg over gerechten en wijn maar dat beïnvloedde niet de overheerlijke smaak. Maar........mijn vriend bestelde als voorgerecht de fameuze kreeftensoep. Hij bestelde een kleine omdat hij wist dat een grote voor hem teveel is als voorgerecht. Bij het afrekenen kwamen we er achter dat een grote was gerekend a 30 euro. Toen wij de allervriendelijkste oberin daarop attendeerde op de vermoedelijke vergissing zei zij dat dit normaal was. Ze zei dat zij het ook vreemd vond eigenlijk en het al eerder had doorgegeven aan het management, maar zonder resultaat tot nu toe. Het had wat professioneler geweest al we tevoren waren geattendeerd op deze bijzonder rekenwijze van het management. Dus voorlopig even niet meer naar Old Dutch
AnneDriessen .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten .
Lekkere vegetarische spring rolls en overheerlijke asperges met zalm.
Bijzondere prettig personeel en geweldige service ook voor kleine gasten.
Anne Driessen
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op een prachtige vrijdagavond met 2p gegeten bij dit mooie restaurant. We werden direct meegenomen naar het terras, waar al wat mensen zaten en waar het opvallend goed toeven is. Hoewel dit restaurant midden in het centrum ligt, aan een hoofdweg, is hier niets van te merken. Een vol terras kan hooguit wat rumoerig overkomen.

We zaten nog niet of er werd ons al een amuse aangeboden. Zo snel heb ik die nog nooit gehad! Niet bijzonder, wel lekker. En dat geldt eigenlijk voor alles dat we deze avond gepresenteerd kregen.

We kozen voor het dagmenu, bestaande uit 4 gangen en hebben daar bijpassende wijnen bij gevraagd. Halve glazen, want we moesten allebei nog rijden die avond. Geen probleem voor de bediening.

Alle borden waren netjes opgemaakt, een lust voor het oog. De gerechten vallen het beste te omschrijven als klassiek, net als het interieur. En eigenlijk ook voor de stijl van bedienen.

Dat laatste past namelijk niet meer zo bij deze tijd, maar wellicht dat de vaste gasten dit op prijs stellen. Met klassiek bedoel ik vriendelijk, correct, maar enigszins stijfjes. Gerechten worden bijvoorbeeld uitgeserveerd zonder enige toelichting. Ook de wijnen worden summier toegelicht, zonder daarbij aan te geven waarom deze bij het komende gerecht past.

Bovenstaande leidt tot de magere '7'. Begrijp me goed, de bediening was vlot, vriendelijk en correct. Maar op dit niveau verwacht ik iets meer toelichting en afstemming van het contact. We houden van lekker eten en stellen het op prijs wanneer we vernemen hoe de chef het gerecht bedoeld heeft. Bij een bord carpaccio kan ik me dat prima voorstellen. Bij vier bereidingen van vis (het voorgerecht) vind ik dat toch anders. Een avondje uit eten op dit niveau is immers meer dan het vullen van de maag. En na het eerste gerecht en de eerste toelichting merk je vanzelf of de gast hier prijs op stelt.

Verder lees ik hieronder veel over de prijsstelling. Deze is inderdaad stevig. En voor vergelijkbare a la carte prijzen kun je ook al snel terecht bij restaurants met een ster. Het dagmenu is daarentegen een stuk vriendelijker geprijsd en zo bezien een aanrader.

Al met al heeft deze kennismaking ons niet zeer enthousiast gemaakt. We komen echter graag nog een keer terug om te ervaren hoe representatief onze eerste ervaring was.
JoyvandeMolen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een restaurant waar je een keer geweest moet zijn. Het kost je wel wat want het is niet goedkoop, maar dat moet je er voor over hebben. Leuk ingericht restaurant met echt zijn eigen sfeer. Je word goed en vriendelijk geholpen het is daar erg gezellig. Het eten is ook echt verrukkelijk ik heb echt genoten van mijn eten. Wij hebben afgelopen weekend heerlijk gezeten met z’n 4en en het was een harstikke leuke avond. Ik vind Old Dutch echt een aanrader.
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Eindelijk de tijd en de gelegenheid om hier een keer uitgebreid van de lunch te genieten.
De zaak doet ouderwets aan, parkeren is niet makkelijk, maar je kunt wel gebruik maken van hun service. Uitermate vriendelijk personeel en een gezellige bar.
Service is goed en het eten is goed te noemen, een keer geen lif-lafjes, maar gewoon goede gebakken vis en vooraf een kreeften soepje die er mag wezen.
Prijs / kwaliteit aan de hogere / duurder kant, maar goed het was wel goed ouderwets lekker!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Bijna Rotterdamser dan De Kuip, een begrip in Rotterdam en terecht. Alles tot in de puntjes geregeld, wat een klasse. De meer dan klassieke uitstraling moet zelfs de meest moderne architect doen watertanden, nog klassieker is de zwarte brigade die zich nog keurig in smoking hult, zelden kom je zoveel klassieke deskundigheid, liefde voor het vak en oprechte interesse in de gasten tegen. Al jarenlang dezelfde vertrouwde gezichten, een blik van herkenning bij binnenkomst, een vriendelijke ferme handdruk bij de persoonlijke ontvangst, de gastheer en gastvrouw die je uiterst vriendelijk verwelkomen en je thuis doen voelen. Fantastisch ook hoe men zich herinnert wat je favorieten zijn, het gemak waarmee een menu wordt omgebouwd naar je wensen.
Onze favorieten zijn de aan tafel bereide kreeftensoep, nergens beter gegeten, de Boeuf Stroganoff, eveneens aan tafel bereid en als dessert de Crèpes Suzette, uiteraard ook weer deskundig aan tafel bereid. Fraaie wijnkaart en deskundig advies, ook als je een eenvoudig menu neemt met wijnarrangement mooie wijnen. In de zomer is het goed toeven in de overdekte tuin, iets speelser dan binnen.
Is er dan niets negatiefs te melden? Nee, eigenlijk niet en ik hoop dat dat nog lang zo blijft.
René V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Tja, het decor daar val ik voor, 50 jaar terug in de tijd. Wat een beleving. Het eten is er fantastisch, en de gastheren (in smoking) en de dames zijn zéér attent. Zo zie je dat NIET meegaan met de tijd ook kan werken. Een echter aanrader. Neem wel wat geld mee want de prijzen liegen er niet om, maar zijn het meer dan waard.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
per ongeluk bij dit restaurant naar binnen gelopen (was het dichtsbijzijnde restaurant in de buurt van het hotel) maar we werden hier aangenaam verrast door het geweldige eten. Het decor doet erg ouderwets aan (alsof je 50 jaar terug gaat in de tijd) en ook de obers in smoking kunnen wel een update gebruiken, maar het eten maakt het meer dan goed. Wel flink aan de prijs, maar het geld wel waard.
pvanbakel .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Wat een geweldig heerlijk traditioneel restaurant is dit toch! waar de kreeft bisque nog aan je tafel wordt bereid. gezellige bar, zeer kundige bediening en waanzinnige boeuf stroganoff (kopere pannetjes) en natuurlijk de aloude crepes suzette. Alemaal wauw wauw wauw
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Ik heb hier met 9 personen geluncht. Prijzig maar wel waar voor wat je krijgt. Culinair en het smaakte overheerlijk. Nu begrijp ik waarom dit restaurant al zo lang kan bestaan in Rotterdam. Van binnen vwel een beetje oudbollige sfeer en jammer dat het terras totaal overdekt is, je zit buiten, maar gevoelsmatig bijna binnen.
Wij hebben de driegangenlunch genomen. Vooraf een kalfsfilet met rivierkreeftjes, als hoodfgerecht een witte vis, en een dessert. Alles was super zacht en gaar. Smaakvol opgediend en erg erg veel aandacht aan besteed. Het dessert met zelfgemaakte kletskoppen. Alles was zeer smaakkvol en erg goed bereid. Zeker een aanrader voor wie iets meer wil uitgeven.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Restaurant Old Dutch te Rotterdam ligt verscholen tussen moderne gebouwen en in een woonwijk. Werkelijk in het hartje van Rotterdam. Meer centraal kan niet. Parkeren is geen enkel probleem ook al ligt het restaurant in het centrum. Het restaurant heeft valet parking. Wat direct bij binnenkomst opvalt is dat het restaurant er zeer klassiek uitziet. Alsof de tijd heeft stilgestaan. Heel gezellig en vooral de bar is een ware trekpleister. Niemand gaat direct aan tafel. Eerst een drankje aan de bar. En dan komt het. Je maakt direct kennis met de zeer voorkomende en gezellige obers (zwart kostuum, zwarte strik en, zoals het hoort in vroege tijden, een spierwit servet om de linker arm). Zij willen maar een ding; dat jij je thuis voelt en heerlijk een avond uit bent. En dat lukt ze keer op keer. Je voelt je dan ook echt thuis. Vraag je om een hapje bij de borrel dan vragen ze: wat vindt u lekker ? En dat komt er dan ook. Hoe ze dat doen is en blijft een raadsel. Je kunt het niet zo gek maken of het is er.
Na de borrel gaan wij aan tafel en wij nemen vooraf een garnalencocktail en als hoofdgerecht asperges. Het laatste uiteraard klassieke bereiding.
Maar wil je iets wat niet op de kaart staat dan is dat er ook. Ongelooflijk.
Maak je trouwens geen enkele zorgen over de kwaliteit. Alles is kraakvers en de kok weet echt hoe hij je kan verwennen.
De wijnkaart geeft een enorme keuze. We nemen een Gruner Veltlinger.
Alles bij elkaar verrast dit restaurant ons elke keer. Het kan bijna niet beter.
Wie niet bij Restaurant Old Dutch is geweest heeft Rotterdam niet gezien !
Loek Wijchers
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Verschrikkelijk lekker gegeten in dit traditionele restaurant met echt de lekkerste kreeft bisque die ik ooit op heb. Net zoals de zeetong heerlijk klaargemaakt. Mooie crepe suzette asl toetje en de avond was compleet. Old dutch de juiste naam!
Sssssandra .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Met collega's bij The Old Dutch gegeten, heb hier al vaker mogen eten.... En iedere keer is het een groot feest!!! Het was werkelijk prachtig versierd in kerstsfeer, zeer sfeervol!! De bediening is geweldig, zeer correct en bekwaam en houden ook van een dolletje.
Het eten is werkelijk fantastisch!!! Dagelijks een nieuw 4gangen of 5 gangen menu, wij kozen voor het laatste, van carpaccio, tot zeebaars, wild etc. kwam voorbij en alles was even heerlijk. Zelfs de koffie met heerlijke koekjes was een genot. Dikke pluim!!!!
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Old Dutch doet zijn naam eer aan. Hier lijkt de tijd stil te hebben gestaan en dat past dit restaurant prima. Mens Club aankleding, bediening in smoking en klassieke gerechten op het menu. Aardige amuse van spicy tuna. We kozen vooraf zalm en pata negra, en als hoofdgerecht beide de ossenhaas. Ruime keuze uit klassieke sauzen, al wordt ik persoonlijk liever verrast dan dat ik kan kiezen uit een veelvoud van sauzen. Gerechten goed bereid, al miste er wat finesse qua opmaak. Zoetigheden bij de koffie waren van verschillende grootte, waardoor mijn tafelgenoot en ik plezier hadden in het voeren van een kleine onderhandeling aan het einde van het diner: "neem jij dat kleine stukje chocoladecake, dan neem ik de kleine boterkoek, ok?". Service uitermate correct. Valet parking maakt het af.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
8 augustus hebben mij partner en ik geluncht bij Old Dutch.
Een bekende en vertrouwde stek voor de Rotterdamse zakenwereld

Mooi overdekt verwarmd terras.

De bediening is uitermate vriendelijk.

Wij hebben hier erg lekker gegeten, heerlijke Parelhoen filet met truffel.........
dit smaakte naar meer en had ook wel iets meer mogen zijn.

Goede keuze uit vele verschillende wijnen.

De koffie met diverse huisgemaakte lekkernijen was erg smakelijk.

Het is knap aan de prijs maar we hebben heerlijk gegeten en dat maakte het wel weer goed.

We komen er zeker nog een keer terug.

DeBij .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Nadat de auto door 'valet-parking' werd aangenomen gingen wij het restaurant binnen.
Welkom meneer en mevrouw [achternaam]! Wauw heel netjes. Dit was de eerste keer dat we buiten hebben gezeten op het terras. Door de voetbal was het er niet druk.
Door mijn zwangerschap heb ik wat beperkingen met het menu, wat geen enkel probleem is voor dit restaurant. Waar heeft u zin in? Werd mij gevraagd. Aan de hand van een paar door mij genoemde producten verscheen er een compleet menu, dat niet op de kaart terug is te vinden! Nog eens wauw!
Het eten was weer heerlijk, de bediening uiterst correct. Wat hebben we genoten van deze zwoele avond!
Op de rekening bleek niks meer gerekend dan het menu, ongeacht alle wijzigingen van mijn kant. Wat een service!
HRS .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
zakelijke lunch bij old dutch, die natuurlijk weer uit de hand loopt, qua timing, half vier stonden we weer op de stoep, lekker gegeten, asperges voor, asperges hoofd en als dessert verse aardbeien ! altijd goed bij old dutch ....
EetclubRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Daer waar traditioneel koken hoog in het vaendel staat en waar men nog begrijpt wat gastheerschap op stand betreft. Mooi begonnen aan de bar met de nodige aperitieven en daarna aan de slag met koperen pannetjes en schoteltjes aan tafel om een mooie traditionele kreeftensoep te bereiden. De avond werd vakkundig afgeserveerd zonder dat het knalde of spetterde zowel iin de goede als in de slechte zin van het woord. Prachtige wijnkaart en fantastische nagerechten. Voor als zakelijke zakelijk moet zijn.
Pepper123 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Waar vind je nog een restaurant waar de vleugel bespeeld wordt, de kreeft aan tafel de finale bereiding krijgt, de 'garcon' in het zwart gestoken is. ... Old Dutch in Rotterdam.
De entourage is ouderwets te noemen, wat in dit geval positief is bedoeld. Ruime tafels die ook ruim zijn opgesteld. De bediening is attent en correct. De enige achtergrond muziek die mijns inziens is toegestaan namelijk rechtstreeks uit de vleugel komend.
Helaas was het eten wat minder. Het dagelijks wisselende menu was vlak en erg simpel. Het voorgerecht en tussengerecht waren niet spannend. De vis uit het tussengerecht was goed bereid maar mede door de bijgerechten absoluut niet creatief, maar juist saai. Het hoofdgerecht zou met een rode wijn saus geserveerd worden. Dit bleek vervangen te zijn door een soort morielje saus die niet goed op smaak was gebracht. Het toetje was het dieptepunt : nietszeggend proeverijtje. Geen enkel onderdeel was smaakvol. Verder pasten de verschillende onderdelen niet echt bij elkaar. Liever één mooi gerecht dan een onsamenhangend geheel.
We hebben een hele leuke avond gehad, echter niet dankzij het menu wat geserveerd werd.