Old Barn

Ruwinkelseweg 11 3925 MC Scherpenzeel Nederland Kaart

Over restaurant Old Barn

Vers van het land

Old Barn ligt midden in het prachtige natuurgebied Ruwinkel bij Scherpenzeel. Je bent dan ook even helemaal weg, als je hier aanschuift voor een lunch of diner. De chef kookt hier met lokale producten uit de regio, het vlees van de boeren uit de buurt, de groente vers van het land. Geen wonder dat de kaart vol met lekkere gerechten staat. Heb je moeite met kiezen, ga dan voor het 'shared dining’ concept. Je krijgt dan diverse gerechten op tapas formaat geserveerd, om met elkaar te delen. Zo kun je proeven van al het lekkers dat Old Barn te bieden heeft!

Meer informatie over restaurant Old Barn

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag 16:00 - 22:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Nadat mijn vrouw met haar 5 zussen in januari genoten hebben van een 2-daags arrangement, gingen wij er afgelopen weekend heen. Een zeer gastvrije ontvangst, een fantastisch arrangement en een voortreffelijk bereide maaltijden. wij komen zeker terug. Nogmaals Eric en je team BEDANKT hiervoor.
Miazwanenburg .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We zijn echt verrast de gezellige omgeving en aankleding van de eetgelegenheid. Het warme vuur op gas de verlichting en tafel aankleding. De dames van de bediening erg vriendelijk en netjes met het serveren, een pluim. Het eten alles heerlijk en voldoende. Zeker om terug te komen.
Eeeeline .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Erg leuk restaurant en goed concept. Niet geschikt voor mensen die niet van vlees houden (op de kaart staan 0 gerechten zonder vlees, ook geen vis, ze hebben een vega burger, maar daar moet je wel om vragen). Creme brulee was wat verbrand, maar toen ik het aangaf, kreeg ik direct een nieuwe. Personeel is vriendelijk, maar wat onervaren.
Henkmorren1 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
het eten was prima; de zalm als voorgerecht was redelijk; het hoofdgerecht-Old Barn-schnitzel smaakte goed en was goed gevuld/ het nagerecht- dame blanche ook goed
Renymasmeyer .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij waren hier uit eten met de AH actie: 6 volwassenen en 3 kleinkinderen. Vond de menukaart zeer beperkt, geen vis producten en de versheid van het vlees was twijfelachtig evenals de producten uit de streek kwamen.
De spare-ribs waren droog en oud toen wel in plaats daarvan een schnitzel gekregen, werd op hetzelfde bord van de spare-ribs gedaan en hadden volgens de serveerster geen tijd om de bijbehorende spekjes te maken. Mijn zoon had ook schnitzel besteld, deze dreef in het vet. De salade was niet lekker aangemaakt, helemaal geen dressing enkel een plakje tomaat erbij. Bij het afrekenen viel het te betalen bedrag erg tegen. Toen ik vroeg of ze er rekening mee hadden gehouden van de AH actie 2e driegangenmenu gratis, vertelde de serveerster, ja de kindermenu's waren gratis, die waren het goedkoopst. Daar heb ik de zegels niet voor gespaard, gaat om het 2e volwassen diner. Al met al is het toch goegekomen, maar ons zien ze daar niet meer, erg jammer want het restaurant zag er zelf erg gezellig uit! Old Barn jammer hoor, maak er gewoon een goed restaurant van en de pijnboompitten op de carpaccio moet echt geroosterd en niet rauw erop!
Jannie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We waren als eerste in het restaurant. Mochten zelf een plaats zoeken, de open haard werd aangestoken en de temperatuur werd zo behaaglijk. Het eten was lekker, vlees prima, alles goed warm. Bediening prima.
Schic06 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Carpaccio vooraf was heerlijk. Tomatensoep was o.i. uit blik.
Varkenshaassate en spareribs waren heerlijk, schnitzel old barn was groot en lekker mals.
de spekjes, uitjes en champignons waren wat weinig, maar al met al hebben wij hier heerlijk gegeten. Als toetje sorbet van ambachtelijk ijs en wafel met ijs en slagroom, echt GENIETEN ! De Irish Coffee was daarentegen slap en meer slagroom dan koffie laat staan whisky, jammer.
Op de Irish Coffee na, zeker een aanrader !
Sharonvanos .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Bij aankomst waren vrijwel alle tafels bezet maar toch mochten we zelf een eigen tafeltje uitkiezen. Dit werd een tafeltje dicht bij de open haard zodat we zeker wisten dat we het niet koud zouden krijgen tijdens het eten. Iets te drinken werd al snel aangeboden en ook de kaart liet niet lang op zich wachten.

Het voorgerecht was niet zo lastig te kiezen, het hoofdgerecht was wat lastiger want er stond alleen vlees op de kaart. We gingen voor kipwraps en een zalmtartaartje als voorgerecht en spare-ribs en een teriyaki biefstuk als hoofdgerecht maar we trapten de avond af met een broodplankje. Brood was heerlijk vers en ook de tapenade en de kruidenboter vielen in goede smaak. Het voorgerecht liet even op zich wachten (lees: 30 minuten) maar was ook heerlijk.

Op het hoofdgerecht moesten we ook eventjes wachten, want we hadden vernomen van andere tafels dat het nogal druk was in de keuken. Geen probleem voor ons, we wachten onze beurt rustig af. Daar was het hoofdgerecht dan eindelijk, daar waren we wel aan toe. Helaas was de biefstuk teriyaki niet medium zoals gevraagd en zelfs wat aan de harde kant, de spare-ribs waren lichtelijk aan de droge kant. Aangegeven bij een serveerster dat de biefstuk niet medium was, waarna zij slechts antwoord gaf met: Oké. Bij het afhalen van de borden vroeg een andere serveerster of het naar wens was, waarop wij antwoorden dat het niet naar wens was geweest. Zij vroeg daarop waarom we dit niet hadden aangegeven zodat ze een nieuw bord aan had kunnen bieden waarop wij antwoorden dat we dit wel degelijk hebben gedaan maar de serveerster enkel met 'oké' had beantwoord. We kregen excuses en zouden een drankje van het huis krijgen, maar het drankje liet lang op zich wachten waardoor wij het welletjes vonden en naar huis zijn gegaan.
MaaikeMarie .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Bij binnenkomst duurde het lang voor dat we werden geholpen. We moesten zelf om de kaart vragen. Ook om te kunnen bestellen moesten wij zelf vragen of ze even tijd hadden om dit te doen. Het was erg opvallend dat de 2 dames op de vloer er niet veel zin in hadden deze stonden meer achter de bar te kletsen en te drinken dan dat zij oog hadden voor hun gasten op de vloer, want er liep een 3de 1 wat kleiner meisje haar benen onder haar lijf vandaan om alle tafels uit te serveren. Eenmaal besteld duurde het nog heel lang voordat we ons voorgerecht kregen. Wij hadden een tafel om 19:00uur en ons voorgerecht om 20:30 uur.
Het eten was smakelijk. Ook het restaurant is leuk en gezellig.
Als je goed en lekker wilt eten producten uit de regio dan raden we zeker aan om hier te eten, maar houd rekening met dat wanneer het management er niet is de logistiek iets af kan wijken van wat je normaal gewend bent.
Cgmkever .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de openhaard. De kogelbiefstuk de Gelderse vallei en de kogelbiefstuk teriyaki zijn een aanrader.Ga zeker nog een keer terug????
Evert D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met de laatste AH bon besloten we te kiezen voor the Old Barn, een voor ons onbekend restaurant. Het was wat lastig te vinden. Een verlicht reklamebord aan de grote weg zou geen overbodige luxe zijn.
Ook op het vakantiepark waar het restaurant bleek te zitten, was het nog even zoeken.
We werden vriendelijk ontvangen en kozen een plek bij de open haard.
De dame die onze bestelling op nam was vriendelijk, maar wist niets over de huiswijn te vertellen, alleen dat iedereen hem wel lekker vond.
We kozen voor het voorgerecht carpaccio en wrapps. De carpaccio was lekker, de wrapp was taai en niet warm.
Na te lang wachten werd het hoofdgerecht gerecht geserveerd: de biefstuk met kippenlevertjes.
Er werd niet gevraagd hoe we de biefstuk wilden, maar hij was goed, alhoewel iets meer medium onze voorkeur had. De frites was lekker.
Na een kopje koffie namen we afscheid van the Old Barn. Of we er nog eens heen gaan?
Waarschijnlijk niet.
Essiepeterenesther85 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijke saté van varkenshaas, heerlijke dunne schnitzel en overheerlijk biefstuk met kippelevertjes! In een woord perfect!
ZimmermannC .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik vond het broodje hamburger het lekkerste dat ik ooit had gehad. Sfeer was goed alleen persoonlijk vond ik het jammer dat het een grote ruimte was wat afgescheiden Door alleen paar plantenbakken. Echter de hasrd geeft wel veel sfeer. De felle ledlampen zijn minder.

Onze tafel zat wel erg dicht op andere tafel waardoor het moeilijker was te gaan zitten bij binnenkomst.

Na het voorgerecht duurde het wel erg lang voor het hoofdgerecht kwam maar toen het kwam was het echt heerlijk dus het wachten waard. Het dessert duurde ook erg lang en dat vond ik persoonlijk vreemd omdat ik alleen twee bollen ijs had.

Al met al was het eten heerlijk maar we vonden de wachttijd erg lang.
LCSmits .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was prima. De bediening was netjes, maar wat afwachtend. De entourage is gezellig, maar het was koud. Het was en ook een koude dag, maar tegen de tijd dag je gasten komen hoor je het binnen op een aangename temperatuur te hebben. Dat was het niet. We zijn verhuisd naar een plek dichter bij de open haard. Dat was beter, maar toen we naar huis gingen was het onder de tafel nog steeds koud.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We hebben hier gegeten met ah actie. Menukaart op Iens bekeken van mei 2015. Wat schetst onze verbazing, de menukaart in restaurant is veranderd maar de prijzen van dezelfde gerechten euro's duurder geworden. Bijv. Carpaccio van 6 euro naar 8,50. Niet netjes. Op hun website zelf doet de menukaart het ook niet als je aanklikt. Nu betaal je voor drie gangen gemiddeld 30 euro, niet echt goedkoop voor simpel restaurant. Suggestie, geef ook een driegangenkeuze menu voor bijv. 25 euro. En geen vis op de kaart, oude kaart wel! Ook de wachttijden zijn vrij lang tussen de gerechten terwijl het niet zo druk was. Verder was bediening vriendelijk en eten simpel maar smakelijk genoeg
Gebruikersnasm .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
We zijn met 7 volwassenen en 2 peuters, gezellig wezen eten bij de old barn lekker bij de open haard..voor de peuters was er een speelhoek met o.a een speelhuis, lego, blokken keukentje enz.. we hadden geen omkijken meer naar ze. Wat als ouders ook heel fijn is.
Met de ah bon mocht je gewoon van de kaart kiezen het duurste gerecht werd dan gerekend.
We misten wel een vis of kip menu op de kaart..Misschien een tip voor de kok???? Ook moesten we aardig lang op ons eten wachten..maar daar tegenover stond dat het eten met zorg klaar gemaakt was. ..We hebben lekker gegeten bij de old barn!
Anke.smits .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Het voor- en hoofdgerechten waren heerlijk. We waren met 4 personen en hebben genoten. Een van ons was jarig en we kregen ter gelegenheid hiervan een borrel na het diner. Vriendelijke bediening, leuk en gemoedelijk gesprek met de kok.
Fam.cox .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het eten, de carpaccio en de biefstuk waren heel erg lekker, dit geld zeker ook voor de wraps en de spareribs. De bediening was heel vriendelijk, het duurde wel even, maar we kregen wel alles tegelijk. Gezellige omgeving !!
Reinjanny74rotte116 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Carpaccio teveel groen. Vlees was Prima.
Biefstuk leek kleiner dan 250 gram. Kwaliteit was voortreffelijk.
Algehele indruk was prima.
Jonkman .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Je komt binnen en het valt meteen op dat de naam klopt met hetgeen je ziet; balken, stro, haardvuurtje, landelijke, informele, inrichting.
Ik heb het decor een 7 gegeven omdat je, als je eenmaal in het eetgedeelte zit, ziet dat het een lange, diepe zaak is, met een grote bar. Dat gedeelte wordt waarschijnlijk gebruikt voor gelegenheden met grotere gezelschappen en daarvoor uitstekend geschikt. Ik vind wel dat dat het intieme karakter van het restaurantgedeelte ondermijnt; een verrijdbare afscheiding of scheidingswand zou het karakter van het landelijke restaurant waarschijnlijk versterken.
Er zitten mensen te eten, er branden kaartjes en bediening loopt rond met zichtbaar goed gevulde borden en in uniforme kleding. We worden ontvangen, krijgen de kaart, kunnen een drankje bestelling en broodjes met kruidenboter. Ons lekkere gezellige kletsavondje met " de meiden van de stal" kan beginnen!
We krijgen een overzichtelijke kaart met leuke gerechten, er komt een " aanrader" van de bediening en we kunnen onze keuze makkelijk bepalen.
Als voorgerechten hebben we gekozen; uiensoep, carpaccio en zalmtaartje; alles verzorgd uitgeserveerd en lekker.
Als hoofdgerechten hebben we gekozen; spareribs en biefstuk teriyaki. Daarbij komen heerlijke zelfgemaakte frites en een gemengde salade.
Persoonlijk ben ik niet eens echt een biefstuk liefhebber maar van dit malse, smakelijke gerecht heb ik genoten. De spareribs waren heerlijk.
De dranken die we dronken waren voornamelijk frisdranken, 2 glazen wijn; wit en rood. Deze glazen kwamen per glas op verzoek; rode wijn of witte, droge wijn.
Bediening is tweemaal langs geweest om te vragen of alles naar wens was en of het voldoende was.
Als dessert hebben wij ( op aanraden van de bediening) alle vier de wafel genomen, die per keer, vers gebakken werd, erg lekker!
Kersen erbij en slagroom erop; kost me morgen een extra fitnessrondje!
( als tip; soms wordt er slagroom geserveerd die zwaarder is en langer mooi blijft op het gerecht)
We hebben uitgebreid nagetafeld met koffie en een koekje, de bedrijfsleider/kok heeft bij onze tafel even staan praten en gevraagd naar onze ervaringen.
Het was een gezellige avond met een heerlijk etentje.