Okay

Vijf Werelddelen 71 3071 PS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Okay

In een oud pakhuis

Het vriendelijk personeel komt je al tegemoet! Met uitzicht op de Erasmusbrug bevind je je hier op de Kop van Zuid- van oudsher het centrum van handel en nijverheid. In een eeuwenoud pakhuis zit nu restaurant oKay waar de internationale keuken centraal staat.

Meer informatie over restaurant Okay

metrohalte Wilhelminaplein op loopafstand
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 11:00 - 22:30

RGBV .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Leuk en gezellig (eet)cafe op een hele mooi locatie. Met name in de zomer heerlijk op het terras. Het eten is goed te noemen maar verder niet speciaal. Service kan iets sneller maar verder gezellige dames/heren.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Gekozen voor het "shared dining" menu. Leuk concept lekker proeven van allerlei gerechtjes, uitvoering echter minder. De voorgerechten zijn prima, hoofdgerechten zijn echter smakeloos. Jammer.. De toetjes waren daarentegen wel weer redelijk. Bediening was ontzettend vriendelijk.
Petra4726 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben voor het Shared Dining Menu gekozen. Dat was meer dan geweldig! De orginele manier van opdienen, de verrukkelijke smaak van de gerechten, de zeer vriendelijke bediening, er was werkelijk niks wat niet klopten.
's Middags waren we er al langs gelopen en de buitenkant sprak ons niet echt aan. Maar de commentaren op internet waren zo lovend, dat we 's avonds toch terug zijn gegaan.
En daar hebben we geen spijt van gehad.
De makreelmayonaise (een van de voorgerechten) was heerlijk. De manier van opdienen van de carpaccio en zalm is meer dan origineel, maar dat was het hele voorgerecht.
Ook de hoofdgerechten waren stuk voor stuk heerlijk en ondanks dat er gewaarschuwd werd dat sommige gasten het allemaal te veel vonden, hebben we alles opgegeten en van elke hap genoten. ook hier weer een niet zo standaard manier van opdienen.
De opdiening van het dessert was niet zo bijzonder, maar de smaak was wederom verrukkelijk.
De tijd tussen de gerechten was prima, de bediening attent en zeer vriendelijk.
Bij binnenkomst sta je in een soort bruin cafe, maar het restaurant gedeelte is rustig en gezellig.
De prijs-kwaliteit verhouding is +++
Wil je een avond genieten, ga dan naar Okay.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ik woon vlakbij, regelmatig komen mijn vrouw en ik langs bij Rene en zijn vriendelijke personeel. Een vriendelijk restaurant met lekker eten. Ze hebben een leuke gevarieerde kaart. We eten meestal alleen een hoofdgerecht, en dat is hier altijd goed.
Ze doen hier hun best voor je, niets is te veel. We gaan ook regelmatig met een groep hier bordspelletjes spelen. Iedereen is hier ook erg tevreden over. Ook voor een biertje of alleen een kop koffie ben je meer dan welkom. Tot gauw! Groeten Joris
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Leuk restaurant op mooie locatie.Vanaf onze tafel hadden we uitzicht op Erasmusbrug. Het restaurant ziet er gezellig en sfeervol uit. Beetje huiskamer gevoel. Het eten was goed,niet heel bijzonder..maar ook zeker niet slecht.
Wat mij vooral is bijgebleven is het vriendelijke en betrokken personeel.
We hebben hier een gezellig avondje gehad!
Lisette L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Een leuk, gezellig Rotterdams restaurant op een mooie locatie. Wil je lekker een hapje eten dan ben je bij Okay aan het juiste adres. Vooral de sate is een aanrader.
De bediening is vriendelijk en snel.
Plus een mooi uitzicht op de Erasmusbrug en Entrepothaven.
BrechtvanBeuningen .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Afgelopen maand hebben we al eens op het heerlijke terras van Okay gezeten; nu een keer binnen. Okay heeft een nieuwe kaart met hele verrassende gerechten! Ook als je niet van spannende dingen houdt kun je er terecht want de basis is gewoon heel goed! Ik had als voorgerecht de gravad lax (echt prima!) en als hoofdgerecht de dagvis: kabeljauw op de huid gebakken (goed stukje vis, prima gebakken!!). Ober adviseerde ons er nog een uitstekende viognier bij. We hebben in een woord heerlijk en gezellig gegeten! Aanradertje hoor tussen al het horeca-sterren-geweld. Gewoon een leuke Rotterdamse zaak!
Daarna zijn wij ook doorgegaan naar het Nieuwe Luxor. Fijn dat de keuken daar rekening mee houdt!
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Omdat het buiten redelijk weer was, zat het terras goed vol en konden wij als enige plaats nemen in het restaurantgedeelte.

Attente bediening, lekker eten voor volwassenen en kinderen.

Leuk restaurant op een mooie locatie aan de jachthaven. Parkeren kan op 5 minuten lopen in de woonwijk. Na 18:00 is dat gratis; Een pluspunt voor een Rotterdams restaurant.
Moon1981 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Wat een service en wat een lekker eten!!

Afgelopen maandag bij dit cafe / restaurant gegeten.
Het was mooi weer en druk op het terras, maar de dame en heer die het terras runde deden ontzettend hun best oom te zorgen dat elke gast zich welkom voelde!
De spareribs, runder fajitas en citroentaart waren heerlijk!

Wij komen zeker terug!
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Niets mis mee. Heerlijk in de ondergaande zon op het terras gegeten. Lekkere hamburgers, goed gebakken zwaardvis en een paar biertjes. Bediening ook op orde. Leuk plekje in Rotterdam, aan een haventje met uitzicht op de bootjes (en een paar luxu-jachten).
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Leuk eetcafe op een mooie locatie aan een rustig binnenhaventje op Rotterdam Zuid. Verzorgde inrichting. Vlees, vis, salades, alles is er prima. Bediening vriendelijk, goed en snel. Rode en witte wijnen zijn ok. In de zomer is dit een erg leuke plek voor een lunch of (kantoor)borrel buiten aan het water. Voor ca €50 eet je er samen met wijn erbij ieder een prima hoofdgerecht.
Han B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Oprecht gastvrij ontvangen en een (h)eerlijke maaltijd gehad. Een aanrader voor een gezellige borrel of goede maaltijd of lunch.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Bij toeval hier gisteravond op het terras beland. Wat meteen opviel was de uitstekende service van echt al het bedienend personeel. Ze zjn snel, vriendelijk en weten ook nog waar ze mee bezig zijn. Als je wat vraagt is niets teveel en dat is precies wat je als gast graag wilt zien. Het eten werd ook heel keurig geserveerd. De borden mooi opgemaakt en ook het tapas gerecht voor twee personen zag er erg leuk uit. Wat de porties betreft is het allemaal ruim voldoende en je hoeft hier zeker niet met honger weg te gaan. Het terras aan het haventje is heerlijk. Genoeg te kijken en het ligt perfect qua zonneschijn. Aanradertje!
Mick R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Zaterdag 2 augustus zijn wij geheel onverwacht in dit restaurant terecht gekomen. Het was verrassend goed! Met name de bediening, vlot en zeer attent. Ook het eten was heerlijk, duurde wat lang maar het was dan ook erg druk en de bezettingen de keuken liet te wensen over.
Het enige wat echt niet prettig is zijn de stoelen op het terras. Zelden zulke slechte stoelen. Gehad.
Verder absoluut een aanrader, gezellig, mooie plek, goede bediening en lekker eten! Wij komen hier ZEKER nog eens.
M V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Spontaan werd besloten om met een zakelijke collega hier te dineren, dit bleek een goede keus. Vriendelijke ontvangst, goede bezetting, wat de sfeer ten goede kwam. Mooi uitzicht op de haven, met een sfeervolle inrichting. Een 3-gangen menu tegen een redelijke prijs behoorde tot de mogelijkheden, maar wij besloten om a la carte te gaan omdat we maar 2 gangen wilden nuttigen. Wat betreft mijn voorgerecht: de bouillabaisse was smaakvol en goed gevuld, maar niet uitgesproken authentiek. Voor het hoofdgerecht koos mijn collega voor de lam met flageolet bonen en een bijzondere mint pesto. Het geheel harmonieerde goed, het lamsvlees was zeer mals en smakelijk. Mijn hoofdgerecht van "poulet noir" met gemengde groenten was ook heel smaakvol, maar kon wellicht nog aangevuld worden met een toepasselijke saus of jus. De wijnkaart is niet uitgebreid, maar er is genoeg keuze om alle smaken en beurzen tevreden te stellen. Om de maaltijd te completeren deelden wij alsnog een kaasplateau, deze bood een goede combinatie van kazen en was mooi gepresenteerd. De service was zeer vriendelijk en attent. Al met al vonden wij beiden dat Cafe Okay een plezierige afronding van de zakelijke dag had verzorgd. Helaas was het weer te fris om buiten te kunnen genieten van het mooie terras aangrenzend aan de haven, hier komen we graag nog een keer op terug.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Bij toeval ben ik op het terras van dit café - restaurant neergestreken om iets te drinken. De bediening was zeer attent en had ons direct opgemerkt. De ober was uiterst vriendelijk en de bestelling werd kort daarop gebracht.

Zonder dat wij daarom vroegen, werd de terrasverwarming aangedaan. Hierdoor konden wij zeer behagelijk genieten van het uitzicht op de jachthaven.

Ook gedurende de tijd dat wij daar zaten, en er inmiddels gasten in het restaurant waren gaan zitten, werden we niet vergeten door de bediening, die kwam vragen of er nog iets gewenst was.

Enig puntje van opbouwende kritiek voor het restaurant is de kledingkeuze van de bediening. Een overhemd met groot achterop een biermerk, een schort van datzelfde biermerk en een spijkerbroek downsized de entourage van het restaurant naar eetcafe. Niet dat het eten daar beter van gaat smaken, maar het oog wil ook wat tijdens een restaurantbezoek. De kleding was niet in overeenstemming met het decor van het restaurant dat er zeer netjes uit zag.

Mijn ervaring met de vriendelijke bediening en de recenties op Iens maken het voor mij zeker een locatie waar ik nog een keer terug ga en ga eten in het restaurant.
Schoonderwaldt .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Wij waren met 14 personen, waaronder 7 kinderen, en hadden gereserveerd na met de gastheer te hebben kennisgemaakt.
Ieder koos à la carte en allen waren over de gerechten, de uitstekende en
zeer vriendelijke bediening en de ambiance zeer te spreken.
We komen daar zeker nog eens terug.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Alles Okay om het zo maar te zeggen. Een prima restaurantje voor een doordeweeks dinertje. Geen poespas en ook geen ingewikkelde kaart. De bediening is vriendelijk en snel.
Het decor buiten is mooier dan binnen, dus met name in de zomer een leuke plek om te eten of om een drankje te doen aan het eind van de avond.
Pa9am .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Gisteren met mijn vriendin daar wezen eten,3 gangen menu genomen,als voorgerecht zalmcocktail was heel flauw leek zo uit de vriezer dat zag mijn vriendin.als hoofdgerecht Australische
rundersteake was goed mals maar weinig of geen groente,patat was klein bakje zeker niet voor 2 personen ,was ook zo op ,naar vragen naar nog wat patat geen probleem allen duurde heel lang bleek dat de bedienster het aan een verkeerde tafel had gegeven ,op dat moment waren er maar 2 tafels bezet.dus was intussen me steak op daarna kwam de patat na gevraagd te hebben waar het bleef al en met al was het geen succes bij okay vonden wij .als doekje voor het bloeden kregen we wel een tia maria bij de koffie van het huis.\

Bert en Ellie
Josvanstiphout .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
We hebben onze trouw receptie en dinner voor 25 personen hier gedaan.
Alles was perfect geregeld.
Vooraf eerst door besproken over hoe en wat.
Op de menu kaart werd ook wat toegevoegd en er werd naar
de beste optie van betalen gekeken wat voor ons het voordeligst was.
Het eten was erg lekker en er werd geregeld langs gelopen om bestellingen op te nemen.
De locatie was ook perfect met mooi uitzicht.
Hier gaan we zeker vaker eten.