Okami Sushi

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
heerlijke sushi en een vriendelijke bediening. ideaal dat je voor 30euro inclusief drankjes kunt kiezen. het is dat we niet in de buurt wonen anders kwamen we er zeker vaker!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
All in sushi gedaan: lekker dooreten inclusief standaard drankjes. Goede sushi, voortreffelijke ossenhaas en kangoeroebiefstuk. Bediening was attent en vlot: nieuwe gang was er altijd snel terwijl restaurant vol zat. De ambiance van de tent is een beetje een allegaartje maar dat heeft de pret niet gedrukt. Qua prijs-kwaliteit tot nu toe de beste sushitent die ik in de stad heb bezocht. Kwaliteit an sich was trouwens goed. Enige jammere vind ik dat ze geen sushi's met laagje tempurabeslag hebben, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk.
Cyl .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Meerdere keren hier gegeten. Altijd prima. Er gaat wel eens iets fout, vooral als het er erg druk is. Maar als je hier wat van zegt wordt dat altijd keurig opgelost.

Sushi is prima en de kaart heeft erg veel keuze!
Ik ben vaak niet zo'n fan van all you can eat concepten maar voor Okami maak ik graag een uitzondering.
Menmgroningen .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Beste en lekkerste sushi van Groningen. Veel keus, en echt verse sushi (in tegenstelling tot andere sushi restaurants in Groningen). Hele snelle service. Erg vriendelijk. Helemaal top.
De prijs is ook inclusief drankjes.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Prima voor een avondje all you can eat sushi voor een goede prijs, zelfs optioneel inclusief drankjes. Echter, naar mijn mening zeker niet de beste sushi hier in de buurt. Ik vond de nori soms wat taai (alsof de sushi al een tijd geleden gerold was), en er zat veel rijst t.o.v. de andere ingrediënten in. Wel een uitgebreide kaart met verrassende opties die ik niet eerder in andere sushi restaurants zag. Het uitgebreide toetjesbuffet is een leuke toevoeging. Het restaurant is ruim opgezet, je zit niet vreselijk dicht op elkaar, verder is het interieur niet veel bijzonders. Al met al een goed te betalen sushi all you can eat restaurant, maar ook niet meer dan dat.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Lekker gegeten bij Okami, de gerechten waren lekker en zagen er goed uit. Onbeperkt gegeten en gedronken. Veel jonge mensen in de bediening die niet echt zelfstandig leken te kunnen werken, waardoor het soms wat lang duurde voordat er om drinken werd gevraagd of de bestelling werd opgenomen. Aan de andere kant werd de bestelling wel weer snel uitgeserveerd.
Het decor is niet bijzonder mooi, maar het is wel een van de weinige sushi restaurants waar je ruim kunt zitten en niet dicht op tafels zit.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
De prijs/kwaliteitverhouding is erg goed. Het eten is lekker en bijzonder, ook voor vegetariërs is er veel keus. Afwisselende gerechtjes in de verschillende bestelrondes maken het een leuke ervaring. De sfeer in het restaurant is gezellig, hoewel het zeer rustig was toen mijn vriend en ik er kwamen eten. De bediening is netjes en vriendelijk.
Melissa S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Gisteravond met z´n tweetjes gegeten bij Okami, om weer eens wat anders te proberen. Het beviel ons echt super goed! Heerlijke sushi, vriendelijke en behulpzame bediening, gezellige gastvrouw. Wij hadden gekozen voor het all-in arrangement, waarmee je voor 28 euro onbeperkt kunt eten en drinken. De prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed. Het eten smaakte echt heerlijk, en als onze glazen leeg waren, konden we snel een nieuw drankje bestellen. We gaan hier zeker vaker heen, voor ons is dit echt een nieuwe, goede ontdekking in Groningen!
Mary I.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Wij hebben gegeten bij Okami omdat het bij een ander sushi restaurant te druk was. Helaas was het een teleurstellende ervaring. De rijst en de vis in de sushi leek niet vers te zijn(te zien en te proeven aan de substantie en kleur) en smaakte ook niet zo. Ook de champignon & courgette gerechten waren veel te ver door gegaard en smaakten niet vers. Daarnaast vonden wij dat de sushi veel te veel rijst bevatte, bij sushi is het toch meer de bedoeling dat het mooie elegante hapjes zijn waarbij rijst niet de hoofdrol moet spelen. Het lijkt erop dat Okami er goedkoop van af wil komen door heel weinig vis/groentes te gebruiken en heel veel rijst. Ze mogen dan wat goedkoper zijn dan andere sushi restaurants maar de kwaliteit die je ervoor krijgt laat toch echt te wensen over. Wat betreft de bediening was het redelijk.. de meiden hebben inderdaad weinig ervaring en dat straalt er wel vanaf. Er wordt dan ook nooit tussendoor gevraagd of we nog wat willen drinken. De oudere mevrouw is vriendelijk. Jammer ook dat we het laatste ingevulde gerecht nooit hebben gekregen. De sfeer van het restaurant is ook behoorlijk fantasieloos en kaal, als het eten nou erg goed was dan maakte dit minder uit. Dat de bezorger zo'n beetje de hele avond aan de bar zat vonden wij ook vreemd.. geen bestellingen op vrijdagavond? Wij hebben besloten hier niet meer te komen omdat we liever wat meer betalen en genieten dan goedkoper uit te komen met een teleurstellend gevoel en een buik vol sushi-rijst.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Met een groep vrienden hier gegeten. Het was vol, en naar ons idee stond er maar 1 kok in de keuken. In ieder geval niet voldoende want na 2 uur waren we nog maar bij ronde 2 en een aantal sushi vielen uit elkaar . Het eten was verder redelijk. De jonge meiden in de bediening waren vriendelijk maar onervaren en werden constant (ook aan tafel) afgeblaft door de oudere dames wat voor ons erg onprettig was. Wij komen er niet weer.
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
De bediening en gastvrouw zijn vriendelijk. Het eten is helaas in kwaliteit achteruit gegaan, maar je kan hier nog steeds lekker eten voor een goede prijs. De ene keer is een gerecht heerlijk en als je het dan weer besteld is het of te flauw, veel te zout of niet mals. Het zou elke keer super moeten zijn. Ook moer okami wat meer aandacht aan de sushi geven, het was vroeger smakelijk en mooi gepresenteerd. Nu is de sushi minder van smaak en de presentatie is slecht (een kapot gedrukte sushi met een blad sla erin?). We komen hier nog steeds graag maar okami moet wel wat aan de kwaliteit gaan werken en weer terug komen op hun oude niveau.
Pui Yeng F.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Nu 2x bij Okami gegeten. In Groningen heb ik bij inmiddels elk sushi restaurant gegeten en Okami is inmiddels 1 van de favorieten geworden. In tegenstelling tot bijv Sumo (waar alles hetzelfde smaakt) proef je bij de gerechten van Okami de eigenheid. Meest bijzondere sushi is de sushi met banaan. Bediening gaat lekker vlot, soms wat chaotisch maar de eigenaresse is daarbij op haar manier zo charmant dat het eerder grappig is dan vervelend. Het dessert buffet is ook erg fijn, je hebt wat te kiezen! Het ijs wat ze hebben is een dikke aanrader. We komen zeker vaker!
RadioKies .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
#Samenvattend (ga hier niet naartoe! waar komen die hoge reviews vandaan?)
Ik heb alle Sushi restaurants in Groningen bezocht behalve Okami en daarom ben ik vorige vrijdag avond Okami uit wezen proberen. Om de maand eet ik met familie of vrienden Sushi en dit was de ergste ervaring ooit. Wat een verschrikking! Eten en service waren HEEL SLECHT, de omgeving was functioneel maar niet vormgegeven. Ze bestaan iets langer dan een jaar en je zou denken dat ze zonder ervaring vorige week de deuren voor het eerst open hebben gedaan. De Sushi vreetschuuren voor studenten hebben het vele malen beter voor elkaar. Mijn tafel en de klanten hebben elkaar vaak genoeg raar aangekeken met de blik: Gebeurd dit nu echt? Is SBS met een nieuwe bananasplit bezig?
-Je hebt normaal 2,5 uur de tijd om 5 rondes te nemen. Na 3 uur gezeten te hebben was het laatste gerecht van de 2e ronde pas uitgeserveerd.
Om even aan te geven hoe erg het was, mijn neef ging trouwen die avond en het meest besproken moment van dat weekend was het geweldige avondje eten bij Okami.
#Decor
Er is niks mis met de omgeving, het is strak maar sober en minimalistisch omdat er alleen staat wat je nodig hebt om mensen te bedienen en te laten eten.
#Service
De service was een hell. Er zijn 2 koks die de boel maken, 1 iemand die snel de afwas in de keuken doet en 2 dames die 6 of 7 tafels met 4 tot 6 man moesten bedienen. De bediening zou af kunnen met 2 mensen, mits ze echt heel goed in hun vak waren. Helaas waren ze overwerkt en was 1 van de 2 dames totaal niet geschikt omdat ze opdrachten moest krijgen om wat te doen.. iets vanuit haarzelf doen deed ze niet. Wij (de klanten in het restaurant) gingen op een gegeven moment onze eigen drank halen van de bar en zelf bier tappen. Mijn tafel is zelfs gaan vragen of we konden helpen met serveren omdat je om de 5 minuten 1 gerecht kreeg (en dan mocht je hopen dat het voor jouw tafel was of dat jouw gerecht niet bij een ander kwam). Dat was zelfs zo erg dat de koks zelf eten uit gingen serveren. Een 2 voor de moeite.
#Drank
Ze schenken hier de merken Pepsi en Royal Club. Het bier is kroeg/festival bier. Oftewel waterig. Bij de all in variant met drank zeggen ze dat alleen sterke drank er niet onder valt. Echter valt er heel veel niet onder. De Japanse Sapporo biertjes van een paar cent duurder dan het festival bier is niet inbegrepen.
#Voedsel
Het voedsel dat we kregen schommelde enorm in kwaliteit. Als het goed ging was het lekker, maar over het algemeen was de vis (zoals zalm) en het vlees door en doorbakken (helemaal grijs, zelfs bij lamsvlees zoals de koteletten). De sushi bleef te lang op de toonbank liggen en daardoor was de Nori (zeewiervel) niet knapperig maar vochtig en rubberig geworden. De gerechten gebakken in tempura beslag (zoals de garnalen) bevatte te veel beslag waardoor je bij een gerecht in verhouding eigenlijk alleen tempura eet en geen garnaal.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Vanavond voor het eerst bij Okami Sushi gegeten. De inrichting van het restaurant is modern, wel wat sober/kaal (niet heel erg sfeervol of gezellig). De kwaliteit van de sushi en andere, warme gerechten is prima, hoewel de kaart qua originaliteit weinig punten scoort. Bediening is ietwat onbeholpen, maar over het algemeen vriendelijk en snel.
Concluderend; in zijn soort (een all-you-can-eat sushi restaurant) prima, maar weinig onderscheidend.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Wij komen regelmatig bij Okami, zo ook gisteren.
De sushi was weer zoals altijd erg vers en lekker.
Wij halen nooit de maximale vijf rondes. Nummer 14 is mijn favoriet deze is altijd lekker vers gebrand. Het dessertbuffet is altijd een groot succes, er zijn diverse zoetigheden, (vers)fruit en Japans ijs. Ik kan mij niet voorstellen dat er een beter sushi restaurant in Groningen is.
Wij maken altijd gebruik van het all in arrangement zodat wij ook onbeperkt kunnen genieten van de drankjes. Wij zijn geen alcohol drinkers maar de Zoete witte wijn vind ik erg lekker en de cola light smaakt ook goed.
Bettina B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Afgelopen vrijdag hebben wij gegeten bij Okami. Het eten is goed, zowel de sushi als de andere gerechten. Er ging verder helaas ontzettend veel fout. De drankjes die we bestelden kwamen niet, pas na nogmaals vragen werden deze gebracht. Dit kan natuurlijk gebeuren. Na 2 ronden eten zijn we helaas überhaupt niet meer bediend. We zaten in een hoek en de bediening is niet meer langs geweest om de bestelling op te nemen. Na een tijdje was de stemming bij ons weg en hebben we besloten dan nog maar wat van het toetjesbuffet te nemen. Toen de eigenaresse vervolgens kwam vragen of alles goed ging en wij ons beklag deden, ga zij aan dat het kwam doordat we het kaartje waar de bestelling op stond verkeerd hadden neergelegd, we hadden hem niet dubbel mogen vouwen.... Geen excuses voor het feit dat we bijna een uur geen eten én drankjes hadden gehad. De serveersters waren inmiddels klaar,voor hun gevoel tenminste, ze zaten bij de bar met hun telefoon de klooien en zelf de eten van het toetjesbuffet, terwijl de eigenaresse de tafels alleen moest afruimen, deed erg onprofessioneel aan. Alles bij elkaar was het deze keer zeer onder de maat. Dit is jammer want de kwaliteit van het eten is wel goed.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Na een groot aantal sushi restaurants in Groningen al te hebben geprobeerd, werd het tijd voor Okami, mede vanwege de positieve verhalen kort na de opening. Het pand zit in een oude galerij en ziet er niet fraai uit. Ook bij binnenkomst valt het tegen wat we zien. Al zouden er maar een aantal planten of iets van vazen worden neergezet, dan zou het al veel beter zijn. Nee, eerste indruk valt tegen.

Het concept is de bekende AYCE, zelfs met een inclusief dranken variant. De sushi's zien er niet geweldig uit, ook niet slecht maar niet het niveau dat ik een sushirestaurant verwacht. Ook de smaak valt toch wat tegen. Een zeer positieve uitzondering daarop was trouwens een avocado-sushi met paling. Super lekker! Ook de Gunkan waren goed. Maar alle Nigiri's vielen qua smaak, structuur en vooral qua vis tegen. De Maki's waren naar mijn gevoel te simpel. De tonijn en crispy waren te simpel qua "vulling", één brij zonder verdere inhoud. Niet slechts qua smaak maar zeer zeker niet goed.

Naast de sushi doet Okami ook tepanyaki en dat was eigenlijk best goed. Maar eerst, tot mijn verbazing was mijn sashimi van Sint Jakobsschelpen ook over de plaat heen gegaan!! Terwijl ik mij verheugd had op heerlijke rauwe coquilles, kreeg ik wat anders. Beetje jammer als je daar extra voor betaalt. Voor het ingrediënt op zich prima maar het is uiteindelijk een ander gerecht dan ik heb besteld en dat is erg jammer. De helft van de coquilles was perfect bereid en de andere helft is toch te lang verhit en dan wordt het wat taai en rubberachtig.

De gerechten die wel bedoeld warm waren, waren meestal goed. Het meeste vlees was kort gebakken dus lekker zacht en smakelijk, alleen waren de stukjes ossenhaas en kangoeroe 50-50 goed of toch te lang. Sowieso waren dat veel te grote porties, de helft was al prima geweest. De groenten waren geweldig lekker, prima courgette, heerlijke seizoensgroenten (die overigens als groente niet in het seizoen zijn maar dat terzijde) en super lekkere sojabonen. Goede groentegerechten vind ik erg belangrijk en het compenseert een beetje voor de zeer matige sushi. De gebakken sashimi is echter een vol punt aftrek.

Tot slot nog drie opmerkingen ter verbetering. Okami heeft haar originele prijzen aangepast. Op de menukaart is dat gedaan door het met pen de oude prijs door te strepen en er een ander bedrag op te schrijven. De bedragen op twee verschillende kaarten verschilden echter van elkaar. Dat is slordig en nog slordiger is dat op de website weer andere prijzen staan. Ook staat er dat het 3 uur AYCE is, terwijl dat inmiddels 2,5 uur is. En er zijn ook nog meer verschillen. Niet goed... En ten derde zag ik de tekst op hun kaart "wat is sashimi?" Die tekst is één op één gekopieerd van Wikipedia, niet echt sterk. Anderzijds ook niet verkeerd als de informatie juist is maar dat maakt de gegrilde coquilles alleen maar vreemder. Ze weten dus wel wat sashimi is. Eindconclusie is dat Okami echt wat tegenvalt. Met veel alternatieven in Groningen zul je mij daar niet meer zien.
Rieks G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Op Valentijnsdag met een groep van vijf personen gegeten bij Okami in Groningen. Het was een topavond voor dit restaurant: een volle bak en zelfs diverse mensen voor wie geen plek was.
Het eten (all you can eat gedurende drie uur, inclusief een (karig) toetjesbuffet) was in orde hoewel we meerdere keren niet kregen wat we bestelden. De drukte was de bediening kennelijk boven het hoofd gegroeid.
Ook het kruikje warme sake dat ons was beloofd hebben we niet gekregen.
Aan het einde van ons diner wilden we afsluiten met een kop koffie maar we kregen de mededeling dat onze tijd was verstreken. Voor de duidelijkheid: we kwamen binnen om 19.05 uur, kregen ons eerste gerecht om 19.40 uur en bestelden de koffie om 21.45 uur. Bij het afrekenen heb ik de bediening hier op aangesproken. Het personeel gaf hun fout toe, maar de stugge eigenaresse gaf geen krimp. Onze tijd was volgens haar verstreken.
Voor ons eens maar nooit weer naar Okami.
Bij ons all you can eat duur de 2.5 uur,Jullie was binnen kawmen om 19:05 uur.Jullie hebben bij ons gekozen onbepert eten en drinken,het eerste drankje aan de tafel was 19:15,Als eerste drankje besteld,Het tijd loopt beginnen.ongeveer bij naar 10.00 uur,willen jullie nog koffie bestellen,excus!
Ma N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
ik ben een vast gast hier en dat zegt eigenlijk al genoeg. Sushi is lekker, vers en snel!
De eigenaar staat in de Keuken en heeft erg veel ervaring dat is te proeven. De lieve vrouw van de eigenaar staat in de bediening en is naast een goede gastvrouw ook zeer oplettend, je glas is nooit leeg!
Ik kom snel weer eten!