Oika

6,4
7,1
Roy G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Wij zijn al meerdere keren bij Oika geweest en deze keer was het opnieuw top. Het interieur heeft niet de gezelligste uitstraling maar who cares. Het assortiment is ontzettend uitgebreid en als je jarig bent, eet je hier gratis!

De Beefrolletjes zijn een echte aanrader. Vriendelijk personeel en alles ziet er netjes en verzorgd uit. thx Oika!
PierrePM .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ik ben hier nu al heel wat keren wezen eten en dit restaurant gaat eerlijk gezegd alleen maar achteruit. Zijn er ooit terecht gekomen als alternatief voor Soya omdat dat vol zat en dat beviel toen dermate goed dat we er zijn blijven komen. Maar de laatste paar keren werd het alleen maar slechter en na vanavond ben ik wel klaar met Oika. De rijst in de sushi was taai en smaakte oud en de gebakken gerechten waren ook gewoon niet lekker en/of goed op smaak. De bediening was vriendelijk maar verder onder de maat: het was niet eens zo druk maar we moesten vreselijk lang op gerechten wachten. We moesten ook meerdere keren vragen of we onze keuzekaart terug konden krijgen om een volgende bestelling op te geven. En dan kregen we ook nog verkeerde gerechten of helemaal niet wat we hadden besteld. Er stond 5 man in de keuken en 3 in de bediening en naarmate de avond vorderde nam de chaos en de wachttijd toe. Dit was voor ons dan ook de laatste keer dat we hier waren.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Standaard sushi-restaurant, met redelijke sushi.
De bediening is vriendelijk, maar opmerkingen als: "U kunt bij mij niet bestellen, dat doet een collega." zijn echt ongehoord. Stuur dan je collega direct naar de tafel in plaats van niets door te geven en de gasten te laten wachten.
Voor een plaats als Hoorn zal dit als all-you-can-eat werken, met meer concurrentie in bijvoorbeeld Rotterdam was het na een week leeg.
Antoine-B .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het kan hier erg druk zijn en dat is niet voor niets. De sushi is van prima kwaliteit en de keuze is groot. Het gaat hier volgens het "all-you-can-eat"-principe. Is het rustig, dan komen je bestellingen vlot door. Maar op deze avond was het druk. Daardoor kwamen er verkeerde bestellingen, waarop we lang moesten wachten. Een prima sushi-restaurant, maar ga liever buiten het spitsuur. En reserveer, want anders is de kans groot dat er geen plek voor je is.
Lisanne H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ik ben al vaker bij Oika wezen eten en tot nu toe bevalt het mij nog steeds prima. Er is een grote keus uit gerechten en de vis smaakt heerlijk vers. Mijn favorieten zijn de Cheese Maki, Tobiko Gunkan en de Ika Kushi. Wat betreft de service vind ik dat dit nog wel beter kan. De laatste keer (22 mei 2016) moest ik, samen met mijn partner, minimaal een kwartier wachten vóór onze bestellingen werden opgehaald. In het restaurant waren er toen 5 tafels bezet, waarvan drie tweepersoons tafels, één vierpersoons tafel en één zespersoons tafel. Er liepen twee serveerders rond, maar zij waren drukker bezig met de lege tafels schoonmaken en klaar te zetten dan met bestellingen opnemen. Daarentegen is de bediening wel erg vriendelijk. Het decor vind ik erg rustgevend. Wanneer ik Oika binnen kom voelt het alsof ik eventjes Japan binnen stap.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Oika is een 12 in een dozijn Sushi restaurant, m.a.w. geen bijzonder concept. Het eten is van prima kwaliteit maar dan voornamelijk de sushi zelf. De andere type gerechten zijn wat fantasieloos en soms ronduit vreemd (een carpaccio-achtig iets op ijsbergsla met een schep chilisaus wordt ik niet heel gelukkig van).
Groot punt van commentaar is de bediening. Het lijkt wel alsof ze met een of twee man te kort staan. Drankbestellingen duren erg lang (tot wel 20 minuten en na twee keer opnieuw vragen) of worden gewoon vergeten. Er wordt ook niet tussendoor gevraagd of je nog wat wilt drinken. Het eten wordt snel op tafel gezet en met loopt zo snel mogelijk weer door met de rest van de "zending".
Al met al, lekker makkelijk eten op een zondag, maar niet echt een uitje.
Jani O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Ondanks dat het all you can eat is vond ik het smaakvol ingericht. Het eten kwam snel en niet ineens maar steeds weer een paar gerechtjes. Het was erg lekker, goed bereid, genoeg variatie.
De bediening vond ik niet erg oplettend, we moesten lang wachten om naar een tafel gebracht te worden, dat werd niet op volgorde gedaan. Regelmatig moeten vragen om aandacht van de bediening, dan wel vriendelijk maar ze leken het te druk te hebben. Een mannetje/vrouwtje erbij zou wellicht fijn zijn.
ManboH .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Maandagochtend geweest, de sushi is erg goed. Lekker vers, smaakvol en tegen een scherpe prijs. De bediening is functioneel en stug. Niet onvriendelijk maar een warm gevoel heb ik niet gekregen. Gewoon goede sushi dus, verder niets bijzonders.
Natascha R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Inmiddels een aantal keer bij Oika gegeten. Het restaurant heette eerst anders maar die naam was snel van de gevel. Geen idee waarom dat was. Eten is op zich best prima. Beter dan in vergelijkbare concepten in de buurt van Hoorn. Echter het is wel een beetje een "vreetschuur" niet echt gezellig en als je ook nog een de pech hebt dat je aan de kleine tafeltjes in het midden zit dan krijg je niet echt het idee dat je privacyrijk aan het eten bent. De bediening kwakt de bordjes echt op tafel zonder even te vertellen wat ze serveren. Kleine moeite lijkt mij. Eten is wisselend. De ene keer beter dan de andere keer. Geen vaste kwaliteitsnormen aan het eten te bespeuren. Ik denk dat als de eigenaar zich meer zou toeleggen op kwaliteit in plaats van kwantiteit dat dit het restaurant ten goede komt. Maar wie ben ik?! Een klant die nog een keer terugkomt of niet meer terug komt! En het blijft iedere keer weer de vraag of ik tevreden ben en blijf. Nog een tipje. Mocht de slagroom uit de spuitbus komen, doe die dan weg en ga eens voor echte slagroom. Kleine moeite en 100 keer lekkerder. Succes!
TamarahD .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Het eten bij restaurant Oika is van goede kwaliteit. Echter worden de gerechten zonder enige benoeming geserveerd. Het contact tussen personeel en gasten is minimaal. Ik kom er zeker terug voor het eten, alleen de service was de tweede keer echt een tegenvaller
Romy Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Lekker gegeten bij restaurant Oika.

Vriendelijk personeel en gezellig praatje gemaakt.

Het eten kwam super snel op tafel. Dat vond ik goed.

Decor is netjes, leuk en hip ingericht. Mooie cherry blossom behang.
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Met z'n 4-en gegeten op zaterdagavond(14-feb). We zaten in het begin van het restaurant en was erg rumoerig door de "afhaal". Zeer uitgebreide kaart met goede sushi. De vis was van onberispelijke versheid. Een aantal heerlijke maki`s gegeten. Ebi fry, Beef en Tempura waren heel goed. Ook de Nigiri licht gerookte zalm is het vermelden waard. Veel warme gerechtjes die ook allemaal prima van smaak waren. Tempo is prima en we hebben 4 volle gangen genoten in 2½ uur tijd. Daarna nog een heerlijk bolletje niet te zoet Black Sesame ijs.Prijs/kwaliteitsverhouding prima voor elkaar, ofschoon de glaasjes dunne witte wijn erg klein waren. Al met al een adres waar we zeker terug zullen komen.
Marion1971 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Wij hebben hier erg vaak gegeten maar ik twijfel of we dat nog eens zullen doen. Ht eten is op zich prima maar de bediening valt steeds meer tegen, gebeuren gekke dingen; zit je krap een uur aan tafel 2e ronde wordt gevraagd of je klaar bent, zeg je nee we zijn nog aan het eten, sushi stond nog volop aan tafel....Afijn paar minuten later wordt gevraagd of ze het bordje kan meenemen, nog eens NEE we zijn aan het eten. Komt vervolgens de vrouwelijke manager met de vraag of we al ijs willen?! Hoezo relaxed eten?! En dat vroegen ze bij meerdere tafels. Zo kan ik ook geld verdienen: adverteren met onbeperkt eten en dan mensen je restaurant uitkijken, gaat hard achteruit zo!
Ilona222 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Ons eerste bezoek hier en ik moet zeggen het was redelijk . Allereerst kwamen we binnen door een rookgordijn ( klanten waren aan het roken in het kleine halletje en dit werd goed bevonden ) Er jammer !! De sashimi salade vond ik erg lekker . De sushi leek niet vers . Minpuntje vind ik dat er geen sesamolie op tafel stond en ook niet aanwezig was . De rundvlees stukjes ( zgn biefstuk ) hadden een vreemde smaak met sausje wat ik niet thuis kon brengen maar wat leek op wat ik thuis in de koelkast heb staan van conimex ??? Wat ik erg netjes vond dat er bij de garnalen natte doekjes werden bij gegeven . Wij zijn gek op sushi maar komen hier toch niet meer terug . Personeel erg vriendelijk .
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Ons eerste bezoek aan deze all-you-can-eat.

Vriendelijk geholpen en eerste gang vlot op tafel.

Helaas viel de Sashimi (tegen meerprijs) tegen. De vis was vers en lekker maar met dik 1cm te dik gesneden.

Hierna ruim 15 minuten gewacht voor de bediening door had dat er een nieuwe ronde besteld was.
Ook op drinken lang moeten wachten.

De sushi kwaliteit is niet constant. Sommige erg lekker andere minder.

Al met al zijn er betere Sushi plekken in Hoorn.
Carmen W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Tot mijn verbazing heten ze nu Oika ipv Misaki. Personeel lijkt nog hetzelfde, want de bediening is nog steeds zo vriendelijk en vlot. Het eten is ook nog steeds prima. Sushi rijst is goed op smaak, verse vis en goede verhouding. Warme gerechten oik prima, vers van de plaat en niet te zout/vettig. Het eten komt altijd vlot. Decor is hetzelfde gebleven. Mooi en modern ingericht.
Maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Vanavond met een bevriend echtpaar bij Oika gegeten. De vrienden kenden dit restaurant al, ik nog niet. En inderdaad, het is de moeite waard! Van buiten misschien niet super aantrekkelijk en qua inrichting vrij standaard maar het eten is uitstekend. Zowel de sushi en maki als ook de lamsspiesjes, de ossehaaspuntjes, de plakken krokante varkenhaas, de zalm en niet te vergeten de meer dan uitstekende eendeborstfilet: allemaal even vers en van goede kwaliteit. De zaak zat rond 19.00 uur vol, maar niet hinderlijk vol. De bediening was vlot zonder gehaast te zijn. Al met al zeker een aanrader.
Sanders1980 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Tegenwoordig heet dit restaurant Oika. Laatst hier tijdens de lunch gegeten. Viel helaas wat tegen, had hoge verwachtingen vanwege de positieve reacties. De nigiri Zalm was goed en lekker. Maar de zalm die in de Maki rollen werd gebruikt was was duidelijk niet vers meer. Een grauwe kleur, weinig smaak, zelfde met de tonijn. Ik zag de bestelbus omstreeks 14.00 uur met verse vis (zalm en tonijn) aankomen dus waarschijnlijk heb ik nog Maki rollen van (eer)gisteren voorgeschoteld gekregen. Een groot verschil dus tussen de Nigiri zalm en de Salmon Cheese Maki. De Temaki rollen waren wel lekker, alleen slordig voorgeschoteld, ze vielen uit elkaar (zeewier liet los) en de helft was erin 'gepropt', waaronder de avocado die eruit viel. De gegrilde granalen/zalm en vlees waren wel lekker maar als sushi restaurant gaat het mij toch om verse vis en daarin heeft Misaki/Oika helaas steken laten vallen. Ik hoop voor de gasten die savonds gaan dineren dat de vis wel allemaal vers is. Let dus vooral op de Maki rollen. Service was vriendelijk en snel, dat voordeel heb je wel tijdens de lunch. Het kost 17,50 all-you-can-eat, drankje is algauw 2,40 euro.
Pingping P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Momenteel mijn favoriete Sushi restaurant, alles is vers, smaakt heerlijk en ik kan niets bedenken wat slecht is, bediening is ongelofelijk vriendelijk, het restaurant is mooi ingericht en betaalbaar.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Japans all you can eat restaurant in Hoorn. Het ziet er mooi uit met een open sushi keuken. Nadeel was wel dat onze kleding erg na frituurvet rook na afloop. Een betere afzuiginstallatie in de keuken is geen overbodige luxe.

De bediening is vriendelijk. Wel werden er af en toe wat bestellingen vergeten. Het was die avond dodenherdenking en men vroeg om precies acht uur om stilte en binnen 5 seconden viel er in het rumoerige restaurant een indrukwekkende stilte van 2 minuten, waarbij ook de koks in de keuken hun werk stil hadden gelegd.

Het eten was niet verkeerd, maar ik heb betere sushi gegeten. De kaart is verder erg uitgebreid wellicht een beetje te uitgebreid. Er staan ook veel Japanse vleesspiesjes op evenals Udon gerechten. Dus ook voor mensen die niet van sushi houden is er genoeg keuze. Er wordt echter ook patat geserveerd. Dat de gerechten worden aangepast aan de Nederlandse smaak kan ik inkomen, maar schoenmaker hou je bij je leest. Bij de snack- bar bestel je naast je patat met en frikandel speciaal ook geen california maki en ebi tempura.

Het is een Japans restaurant waar je prima kunt eten voor een redelijke prijs. Niets meer en niets minder.