Oele Tôn's Gasterij

Dorpsstraat 2 5846 AA Ledeacker Nederland Kaart

Over het restaurant Oele Tôn's Gasterij

LEKKER ETEN á la carte of specials

Hier vindt u voor ieder wat wils. Heerlijk uiteten, à la carte in ons sfeervolle Huiskamerrestaurant. Laat u zich graag verrassen? Reserveer dan een heerlijk avondje specials bij Oele Tôn's Gasterij, zoals het 'Huiskamermenu', 'de 25 beste van Oele Tôn's' of de 'Huiskameravondproeverij', ons heerlijke tapasmenu. Wilt u gezellig samen bezig zijn? Lekker kokkerellen met bijvoorbeeld een superpan of een barbecue. Wat dacht u van Bourgondisch tafelen of een gehele verzorgde theateravond met Duo Vreemd. Veel is er mogelijk bij Oele Tôn's Gasterij.

Meer informatie over restaurant Oele Tôn's Gasterij

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 17:00

Frank V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Met zes personen een drie gangen verrassingsmenu genoten. Dat was ook genieten. Prettige bediening met een ontspannen sfeer. Elke gang had drie goed combinerende gerechten.
Fam. V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
We hebben met ons gezin, bestaande uit 7 personen, heerlijk gegeten bij Oele Ton's. De gastvrouw en haar personeel weten precies hoe je gasten moet ontvangen: Keurige ontvangst met jas aanname, naar de tafel begeleiden en prima uitleg bij gerechten. Helemaal perfect. De inrichting en ambiance bij Oele Ton's zijn erg prettig. Het heeft een huiskamer idee, met leuke zitjes en voldoende ruimte tussen de tafels, zodat er voldoende privacy is. De kaart is gevarieerd en de diverse gerechten waren zeer verrassend, voldoende en vooral erg lekker. Ondanks onze verschillende wensen waren de wachttijden tussen de gerechten waren precies goed. Kortom: Een echte aanrader voor een leuk avondje uit!
Arnold Johan A.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Prima eten , fijne bediening, exclusief eten, restaurant iets stijfjes maar beslist een aanrader voor de liefhebber
John D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De wachttijd tussen de gerechten was perfect! Niet te vlot op elkaar, mooi gedoseerd. Als je haast hebt kan ik me voorstellen dat het redelijk lang duurt, maar dan moet je naar de snackbar...
j-i .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst, jasaanname en begeleiding naar gereserveerde tafel; goede info omtrent de geserveerde gerechten, goed wijn/alcoholvrij bieradvies, eenvoudig maar net opgemaakte borden, het Oelebrood was bijzonder, gerechten prima van smaak, nagerechtjes niet te zoet, goede prijs-kwaliteitverhouding, wijn in verhouding redelijk prijzig. Gezellige sfeer en juiste aandacht van bediening.
Kortom een aanrader als je niet gehaast wilt dineren.
Sandor M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig restaurant met een heerlijke huiskamersfeer. Het eten en drinken is prima in orde en de bediening is vriendelijk en attent. Lekkere toetjes! :)
toon S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Na een sobere ontvangst, kregen we een mooi tafeltje. Er zou een keuze menu van AH geserveerd worden, maar dat was niet geheel duidelijk. Al met al kwam er toch een heerlijke 3 gangen maaltijd.
Zeker om een keertje terug te gaan.
PaBoBe .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Door de laatste dagen van de AH actie zeer druk. Doordat er te weinig personeel was lang moeten wachtten, zeker met 2 kleine kinderen erbij. Misschien is het een optie om in zulke situatie het personeel per ruimte of deel hiervan te laten werken.
Huub C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was prima en heel mooi opgediend, Het personeel was heel vriendelijk en zorgde voor duidelijke uitleg van de gerechten. De ruimte waarin wij zaten was heel mooi. Aanvankelijk was het geluidsniveau van de muziek iets te hoog (voor mij als hoortoesteldrager), maar toen zaten wij nog alleen. Toen het later helemaal vol zat vroeg je je af of de muziek wel aan stond. Al met al zeer aan te bevelen.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Twee AH kaarten vol, dus tijd om een goed restaurant (gekeken naar recensies), waar we nog niet eerder zijn geweest, uit te kiezen in onze buurt. We kwamen bij Oele Ton's uit. Met hoge verwachtingen en veel honger gingen we er naar toe. Het ontvangst was heel vriendelijk en het interieur ziet er leuk uit.
Het AH menu bestaat uit een proeverij, een leuk idee.
Er werd gevraagd of we vooraf brood wilden. Natuurlijk wilden we dat wel. We kregen heel lekker brood met tapenades. Het voorgerecht bestond uit een klein slasoepje, een toastje met champignons en het duurste ingrediënt bij uitstek was het kleine stukje gerookte zalm. Vervolgens het hoofdgerecht een mixed grill met garnituur. Garnituur was lekker. Het vlees vond ik persoonlijk minder. Kleine stukjes en niet mals, waardoor medium niet van toepassing was. Vervolgens het nagerecht. 2 x kleine mousse (wel lekker) en een chocolade krentenbrownie (leuk bedacht). Eindconclusie was "prima eetcafe", de hoge verwachtingen (ik bedoel tussen een 8 - 9 is gewoon culinair goed) waren mijn inziens niet terecht. Toen we de rekening kregen schrok ik. Voor het brood was 2 x 4 euro aangeslagen (hoezo 2 keer?). Een glas huiswijn kost 4,50 euro. Dat betaal je aan de Cote d'Aur ook zo ongeveer. Daarnaast was 1 menuprijs redelijk prijzig (wist van tevoren niet hoeveel het kostte, hier had ik me in moeten verdiepen). Idee leuk bedacht, ook wel lekkere dingen en ingrediënten, maar het was eetcafe-kwaliteit.
Ik verwacht dat het doel van AH-actie is om vooral een goede indruk te maken zodat we ook zonder actie terugkomen (of het anderen aanraden), maar dit hebben ze niet bereikt. Achteraf heb ik er geen goed gevoel aan over gehouden, zelfs een niet al te best.
Je gaat niet voor niets uit eten (met tweede gratis), maar ik voel me nu hetzelfde als ik de kleine lettertjes niet heb gelezen (terwijl deze er niet waren). Als kind zou ik teleurgesteld geweest zijn. Nu heb ik het gevoel dat ik voor iets meer veel beter had kunnen eten, dus daar baal ik van.
Nee, geen Oele Ton's meer. In ieder geval niet met deze prijzen.
Piel H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bij binnenkomst de mededeling dat we een verrassingsmenu zouden krijgen. Er werd niet gevraagd of er iemand bij was die vegetariër was of iemand die geen vis wilde. Na 35 minuten kregen we het voorgerecht geserveerd. Nadat we meer dan een half uur tegen de lege borden hadden aangekeken werden ze opgehaald. Precies 5 kwartier na het voorgerecht werd het hoofdgerecht gebracht. Het nagerecht hebben we maar met spoed laten komen want we hadden geen zin om misschien weer 'n uur te wachten. Generaliserend lekker gegeten met te dure wijn (4,50 per glas) en onacceptabele wachttijden. Jong personeel die veel met lege handen lopen en het werk niet zien.
Annabel01 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik lees de andere recenties en ben zeer verbaasd. De bediening is inderdaad zeer vriendelijk maar het eten is helaas echt matig. Droog vlees, spinazie doordrenkt in room, sla idem. Voorgerechtje is een combinatie van goedkope ingredienten waardoor je niets bijzonders krijgt. Heb dit niet gemeld aan tafel omdat we uitgenodigd waren, maar was wel teleurgesteld.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De ontvangst was zeer vriendelijk, ik had de black angus en mijn zoon varkenshaas. We hebben heerlijk gegeten en ruim voldoende. Het duurde wat lang, maar er was een hele grote groep net voor ons, dus verklaarbaar. Daar werd ook excuses voor gegeven en geaccepteerd. Maar wat een prachtig interieur. Supertent!
maria_bressers .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hebben drie kwartier zitten wachten voor we een tafel hadden. Voorgerecht was snel daarna weer lang wachten op hoofdgerecht.
Het eten was lekker, maar dat was het dan. Wijn duur.
maria_bressers .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De wachttijd was erg lang, de mensen zaten te mopperen. Wij kwamen om 19.25 binnen en om 20.20 was er een tafel vrij, waar een meisje tien minuten mee bezig was om de tafel te dekken. Tussen de gerechten duurde het ook erg lang. We hebben verschillende smoezen gehoord waarom het zo lang duurde. Dat is niet goed want dan komen de mensen niet meer terug.
De kok was geweldig, wij vonden het eten lekker.
Alleen de wijn is erg duur, duurder als in Eindhoven waar je nog kunt kiezen welke wijn je wilt.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was erg lekker, de bediening erg vriendelijk en de sfeer qua uitstraling erg leuk. Het enige wat een beetje apart was, is dat we samen met een ander stel aan een tafel zaten, slechts gescheiden door een grote bloempot. Maar dat was verder niet echt vervelend. Complimenten!
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zoals ook de vorige keer was alles weer uitstekend verzorgd en wederom lekker gegeten en gedronken. Oele Ton blijft een aanrader !
Huub C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten was voortreffelijk hoewel in sommige gerechten misschien wat veel suiker is gebruikt. De bediening was prima. Wij komen zeker terug.
j.dommelen54 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We moesten even wachten ivm de drukte voordat we een tafeltje hadden. Dat was prima alleen had ik dan wel alvast een drankje geserveerd, wij hadden tenslotte gereserveerd. Verder was de bediening heel attent, het eten verassend, de sfeer gezellig. Vond het wel aan de prijzige kant, wij hadden via AH actie gereserveerd dus 1 menu gratis dus uiteindelijk was de prijs redelijk, maar had ik voor 2 de volle mep moeten betalen had ik het wel duur gevonden. Maar zeker de moeite waard geweest, geen spijt van gehad!
Marieke E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Fijne avond!
Heerlijk gegeten, bediening super attent!
Oele brood komt met heerlijke dipsauzen!
Het AH menu is erg leuk! 3x3 gerechtjes.
Aanrader!