Odessa

Duivengas 14 6511 TR Nijmegen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 27.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Paddestoelen tartelette met wilde paddestoelen en rode biet salade
      Gravlax met zoet-zure komkommer, granny Smith en citroenmayonaise
      Rundercarpaccio met Parmezaanse kaas, pesto, pitjes en salade +1
      Geroosterde pompoensalade met peer, balsamico en vegan kaas
  • Hoofdgerechten
    • Pompoenrisotto met kastanje, kervel en Parmezaan
      Vis van de dag op een stampot en beurre blanc
      Bierkip op pastinaakpuree met seizoensgroenten en bierjus +2
      Aardappel-tofutaart met eekhoorntjesbrood en kastanje
  • Nagerecht
    • Pure chocoladebrownie met vanille-ijs, karamelsaus en kletskop
      Tarte tatin met peer, amandel en vegan slagroom
      Grand dessert - proeverij van alle zoete desserts +2
      Koffie met borrel en friandise

Over het restaurant Odessa

Ambachtelijk, lokaal en biologisch, dat typeert Odessa. Vlakbij het Valkhofpark even relaxen en smullen bij Odessa. Heerlijke Nederlandse bieren van de tap met risottoballen of bitterballen mét biermosterd. Ingelegde zalm of zacht gegaarde kip. Een prima plek voor zowel de grote als de kleine eter, want de gerechten zijn als hele én als halve portie te bestellen.

Meer informatie over restaurant Odessa

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Bar , Engels gesproken
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Ongedwongen sfeer, warme huiselijke inrichting, heerlijke vers bereide smakelijke gerechten met verrassende ingrediënten en wijnen. Voor de AH actie was het best aan de prijs.
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Met de AH actie super lekker en goed geprijsd gegeten hier. Erg gastvrij, alles biologisch en zelfgemaakt en veel keuze wat betreft biertjes!
Iris K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Een echte aanrader! Eten en service waren goed, en het was er erg gezellig. Het AH menu bood veel verschillende gerechten, wat erg fijn was!
Cora N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Na de verhuizing is het aanbod enorm verslechterd. Het aantal menus was op de oude locaties veel gevarieerder en beter. De burger was eerder lauw, dan warm, smaakte niet, zoals een burger hoort te smaken. Frieten maakten het nog een beetje goed. Bediening was erg goed, wachttijd was goed. Inrichting van de zaak was ook erg goed. Prijs-kwaliteit-verhouding is wat ver te zoeken. Ik weet betere zaken waar je voor minder veel beter krijgt, (en dan heb ik het niet over snackbars, of afhaal-pizzeria's!).

Hallo Cora,

Bedankt voor je kritische recensie.

Wij vinden het jammer te horen dat het eten je is tegengevallen. Als je dit had aangegeven tijdens het diner hadden we met alle liefde het probleem voor je opgelost.

Alles is vers en voornamelijk biologisch en lokaal. Wij serveren dus geen standaard gerechten.

Wij zijn benieuwd naar wat je bedoelt met de verhuizing en de oude menu's.

Met vriendelijke groet,

Restaurant Odessa
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wat een geluk dat we in een ander restaurant niet terecht konden en uiteindelijk hier belanden! We hebben genoten van het bier en de mogelijkheid tot het bestellen van halve porties. Dat zouden meer restaurants moeten doen. Het was wat druk doordat er veel deelnemers van het GoShort-festival ook aan het eten waren maar het deed niets af aan de aandacht van het personeel voor ons. We komen graag nog eens terug.
Ozeagar .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk gegeten, bestel vooral de krokante bacon met ahornsiroop. We kwamen binnen toen de keuken al was gesloten, toch hebben ze nog een heerlijke maaltijd voor ons bereid.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben heerlijke bieren gedronken en een overheerlijke plank hapjes erbij, met name de risotto- bal was uitmuntend. We hebben alle vier verschillende gerechten gehad, echt toppie. De bediening en de sfeer is ook helemaal goed. Helaas wat moeilijk te vinden, maar als je er bent is het echt genieten. Helaas wat minder wijnkeuze, maar het is ook echt een bierdrinkend ingesteld die van lekker eten houden. Marja
Lo12 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Superleuke plek " dowtown". Heerlijke hapjes, biertjes en supervriendelijk personeel. Alles is puur en verantwoordelijk. Hier ga ik vaker naartoe.
Job S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben hier een middag geborreld en dit was top. De bediening was erg vriendelijk en de aankleding heel uniek en sfeervol. We hebben niet gegeten, maar hebben wel een plankje met de verschillende borrelhapjes gehad. Deze waren erg orgineel en ook nog eens supergoed bereid. Ook een groot pluspunt zijn de vele lekkere bieren die ze schenken.
DanielleGommers .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het hernieuwde Odessa centraal in Nijmegen is een restaurant naar mijn hart.
" What you see, is what you get" is hier volledig van toepassing; een goed stuk mals vlees of een heerlijke vis en daarbij passende bijgerechten maken het helemaal compleet. De vriendelijke bediening met oog voor de klant maken dat ik me meteen thuisvoelde, waar de prachtige inrichting daarnaast ook aan bijdraagt.
Al met al dus een echte aanrader voor een avondje uit in hartje Nijmegen.
Albert L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Onlangs heb ik - wederom - het ingangspad van "Odessa" bewandeld (= Duivengas, links van "de Lindenberg") voor een culinaire verwennerij!
Dit was opnieuw een feest voor mijn smaakpapillen door originele smaakcombinaties die je niet meteen zou verwachten, dat is ongekend in Nijmegen! Complimenten, chefs!
En niet te vergeten: het verrassend assortiment aan speciale "oriegionale" biersoorten (zeker voor mij als NederBelg met kritische smaak!)...maar de huiswijn of verse jus mogen er ook wezen.
De sfeer in het restaurant heeft een gezellige warme gloed, bijna huiselijk, en het personeel biedt service met een glimlach en zelfs een vleugje humor (en da's zeer plaisant).
Kortom een totaalbeeld van 'feel good' met (h)eerlijk voedsel in onstpannen sfeer.
Menu en bierkaart zijn online te vinden (website of Facebook)