OCHA

Erg voordelig
Erg kort
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Ohohohoh heerlijk gegeten bij OCHA, vooral de bediening was echt op en top, een dikke aanrader hoor! Ik heb neueman hooi gegeten, en het was echt verrukkelijk! doei
San7910 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een echte aanrader! Heerlijk authentiek Thais eten, met zorg en verse ingredienten klaargemaakt. Zeer sympathieke bediening. Je waant je zo in Thailand. Topper!
Doortje T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ocha komen mijn kinderen en partner wel 3 tot 4 keer per maand! Altijd vers en heel erg lekker. Goed voor je dieet en je portemonnee!
Erg lieve mensen. Oke het is een beetje klein maar dat heeft ook zo zijn charmes.
Top restaurantje... echt een aanrader.. Wil eigenlijk nergens anders meer Thais eten..
RubenvdV .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Op vrijdag 20nov hier met zijn vieren gegeten. Ondanks de drukte hadden we snel een plek. Ocha is echt een restaurant zoals je deze in Thailand ziet, krap en klein maar het eten is betaalbaar en goed! De beef Laos is een aanrader naast de traditionele Thaise gerechten.
Hansvandewaard .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wat een toprestaurant. Kan het niet echt een restaurant noemen maar het ademt wel thais met de stoeltjes en tafeltjes. Voor een snelle hap ben je hier aan het perfecte adres. Thaise dames koken het gerecht voor je en dat doen ze met de bekende thaise glimlach
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Een Thais restaurantje in de Nieuwmarkt buurt in Amsterdam is niet vreemd. Ocha is niet een plek om romantisch te dineren en lang na te tafelen. Wat je wel krijgt is zeer goed eten. Keuze uit een zeer uitgebreid menu en gerechten. Service is goed. Probeer de rode curry gerechten of de typische Thaise salades. Neem wel cash mee want er is geen pin aanwezig.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Miniem eettentje vlak bij de Zeedijk waar de befaamde Thaise snackbar (en restaurant aan de overkant) Bird zit. Voor de verandering maar eens eten bij O-Cha, nieuwsgierig door de vele positieve recensies. We hadden al een keer eerder hier eten afgehaald en dat viel ons toen een beetje tegen, en eerlijk gezegd hadden we nu weer dezelfde ervaring. Hele leuke ambiance in zo'n klein tentje met de tafels op elkaar, verwacht geen privacy, en het is er bijna altijd vol. De dames van de bediening en de keuken, twee in totaal, blijven superrelaxed en haasten zich niet, het duurt daardoor wel even voor het eten op tafel staat maar hun vriendelijkheid maakt veel goed. Wij vonden het eten toch minder dan bij Bird: de biefstuk met rode curry was niet echt pittig en er waren heel weinig kruiden gebruikt waardoor het weinig smaak had, de specialiteit van de chef (eend met aubergine) was een ietwat vreemde combinatie van eend, lychee en tomaatjes en kon niet bepaald overtuigen, bovendien ontbrak de aubergine. Eend is natuurlijk ook een beetje wezensvreemd aan de Thaise keuken, en dit experiment is dan ook niet echt een succes. We blijven het proberen maar we zijn nog steeds niet overtuigd.
Anand K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Klein zaakje ingeklemd tussen Gelderse Kade en de Oude Waal. 3 Thaise dames die bedienen en koken. Het zit er vol met een mix van toeristen en locals.
Geen goede afzuiging dus binnen no time ruik je zelf ook naar Thaise curry.
Wij bestellen de specialiteit van het huis, Eend met aubergine extra spicy. Dat hebben we geweten, het leek wel Vindaloo zo pittig. Jammer dat de eend wat karig was, 5 stukjes. Half bakje. Beetje zuunig! Smaak waanzinnig lekker. Een 7 omdat hiermee de prijs/kwaliteit niet klopt voor iets van 19 euro voor 1 klein hoofdgerecht. Gebakken rijst er bij , prima. Alleen de kokkin zou niet in een open keuken met haar vinger moeten proeven, ook niet in een gesloten keuken. Niet; Comme il faut. Proeven doe je met een schone lepel.
Inrichting is sober maar functioneel. We zullen voortaan elders gaan eten.
Foodexpertamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Heerlijke keuken en goede prijs kwaliteit. Alles is best pittig maar dat hoort dan ook bij de thaise keuken. De beef salade is voortreffelijk! De vrouw in de keuken is heel vriendelijk, zit vaak vol dus bellen van tevoren kan geen kwaad
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Ocha is een klein zaakje waar niet veel mensen in passen, je kan er niet pinnen en geen bier drinken. Dit draagt allemaal bij aan de charme. Bij binnenkomst kan je de keuken in kijken en word je begroet door vriendelijke vermoedelijk Thaise vrouwen. In mijn ervaring is het eten altijd snel verschrikkelijk goed geprijsd en boven alles lekker! Zeker een aanrader voor de kleinere beurs. En mocht je wat pittiger willen eten omdat je merkt dat je eten niet zo pittig is gewoon even vragen om de "spicy".
May085 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
De Thaise kip basillicum was heerlijk. Ik was er vorige week ook met een goede vriend en toen vond ik het heerlijk spicy. Dit keer iets minder spicy maar net zo lekker.
Ik vind de bediening niet altijd even aardig, daar heb ik wel wat van gezegd. Reserveren kan ook niet, dus dat vind ik erg jammer.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Ocha is een eenvoudig Thais eethuisje dat pretendeert authentiek Thais eten te serveren. De prijzen zijn aards, in tegenstelling tot het bekendste Thaise restaurant aan de Zeedijk. En ondanks de kleinere kaart blijkt het eten hier niet minder lekker te smaken. Sterker nog: de dames in de open keuken weten te overtuigen!

De soepen smaken authentiek en ook de biefstuksalade smaakt goed, al zou de ui verfijnder geneden kunnen worden, deze overheerst hierdoor. De Phad Thai wordt smaakt niet slecht maar wordt aangepast geserveerd: verwacht geen Chinese bieslook of ingelegde radijs in dit gerecht.

Samenvattend? Ocha heeft charme maar weet mij nèt niet te overtuigen. Ik ga liever een blokje om, om de Marnixstraat te bezoeken...
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Mijn kennismaking vrijdagavond bij O cha: Klein maar gezellig, ideaal voor een snelle, goedkope maar zeker goede maaltijd. De bediening was snel, het eten prima.
Ik vond het erg gezellig om zo met anderen dicht bij elkaar even wat te eten. Op een bepaalde manier sfeervol. Top
Danny A.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Dacht ik een vriend blij te maken met een garnalencurry van Ocha (afhaal) en wat viskoekjes. Wat een deceptie. Een halfvol bakje met scherpe maar weinig smaakvolle currysaus met enkele garnaaltjes en wat jonge bamboe. Voor 18,50 euro! Spijt van.
EvaChar .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Ocha!! Je bent en blijft geweldig!!
Even na het werk hier aan schuiven. Tafelgenoot ging voor koeng pad phed, ik ditmaal voor de keng massaman neua. De tod man pla zijn voor mij een standaard. Het waa weer voortreffelijk dames! Tot volgende week!
Thomas ..
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Hier gegeten op aanraden van wikitravel, zo kom je nog eens ergens. Het zat gelukkig niet vol met toeristen, maar vol zat het zeker. De combinatie van de prijs met het lekkere eten, de drukte en de thaise vrouwtjes maakt het voor mij een leuke ervaring.
Ga hier alsjeblieft niet heen om gezellig een avondje te dineren, maar als je lekker eens buiten de deur wilt eten voor een betaalbare prijs en tegen drukte kan.
Ik denk dat ik nog wel terugkom.
MarjoleinEvelien .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Mijn partner wilde hier persé eten (hij had er goede verhalen over gehoord) maar bij binnenkomst schrok ik me wild. Ten eerste kwam de kokende hitte uit de keuken je tegemoet (er was overduidelijk geen airco of ventilatie) en daarnaast was de ruimte niet veel meer dan een betegeld hok van slechts een paar vierkante meter met vieze, oude TL-verlichting aan het plafond. Schoon zag het er allemaal niet uit en de stoeltjes en tafeltjes waren erg krap. Ik dacht wel iets gewend te zijn op dit gebied maar dit overtrof alles. Daarnaast zijn de dames achter de balie niet bepaald vriendelijk of gastvrij. En last but not least wordt er ook geen alcohol geschonken en kan er niet gepind worden.

Meer dan genoeg reden om deze plek des onheils zo snel mogelijk te verlaten, zou je zeggen. Eén blik op de tafeltjes om ons heen heeft ons echter doen besluiten te blijven zitten. Men komt hier overduidelijk en uitsluitend voor het eten en voor niets of niemand anders. Iedereen om ons heen zat smakelijk te eten en wat ik op de borden zag liggen zag er, in schrik contrast met de rest van dit afschuwelijk hok, prachtig en zeer smaakvol uit. Het door ons bestelde eten (viskoekjes vooraf en als hoofdgerecht kai phat) waren ronduit verrukkelijk.
Desondanks zal ik hier niet snel terug komen. Het eten is goddelijk maar de rest is te erg en te slecht voor woorden!
Jessica S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Super lekker gegeten! :)
Vooral de curry's zijn heerlijk, en het restaurant heeft een leuke huiselijke sfeer!
Bediening is ook prima.
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
ondanks matige bediening en erg krappe tafels is het eten hier goddelijk, net Thailand! Probeer de viskoekjes in ieder geval Let op wel contant meenemen!
Mdoodeman .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Leuk tentje bij binnenkomst. De sfeer zoals je in Thailand ook zou kunnen vinden. De verwachtingen waren dan ook hoog.
Helaas viel het eten erg tegen. Geen authentieke smaak. Ook niet erg smakelijk. Jammer, het zou zo'n restaurantje kunnen worden waar je vaker aanklopt. Zeker gezien de prijs.