Oceania

Scheldestraat 77 1078 GH Amsterdam Nederland Kaart
31-206738907

Over restaurant Oceania

Heerlijke Chinese zeevruchten

De naam Oceania betekent ‘geluk van de zee’ in het Chinees. De specialiteit is dan ook seafood, verse zeevruchten met een heerlijke smaak. Geniet van de traditionele Chinese keuken met de lekkerste authentieke gerechten. De warme en stijlvolle sfeer zorgen gegarandeerd voor een hele fijne avond!

Meer informatie over restaurant Oceania

7,1
Duur
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met 8 personen gedineerd, vooraf een mix van eendenvleugeltjes, visballetjes met zachte varkenshuid, gemarineerde varkenslever en waarschijnlijk iets met St. Jacobs schelpen: weer een iets anders en o.i. heel smakelijk. Verder de huisgemaakte tofu met zwam, honey beef, gebakken vis met zoetzure- en zwarte bonensaus, kikkerbilletjes, garnalen met groene asperges, bami, gehakt met gezouten vis, allemaal goed bereid en van constante kwaliteit. Zeer prettige service, ietwat verouderd, maar net interieur. Nog altijd o.i. een aanrader voor wat sjieker Chinees eten...
Djurdjica S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Vandaag hier geluncht. Vriendelijk ontvangen, maar het smaak viel tegen. Van matig naar - smakeloos. De prijzen waren zeer scherp. (Oplet: mocht je een wan tan soep bestellen, betaal je een prijs, maar als je hem als een gerecht bestelt, betaal je een dubbele prijs voor, zelfs dat je maar een hoop smakeloze, taaie, niet goed gaar noodles de bij krijgt!) De porties waren heel klein en het prijs daar in tegen - heel hoog. De zee vruchten met nasi: je kon ze nauwelijks in een portie vinden, in vergelijking met rijst. Smaakloos en karakterloos. Voor de geld dat je hier kwijt bent, zijn er veel betere Chinese of andere restaurants in Amsterdam te vinden. Jammer.
Frankiepankie .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
gekozen voor afhaal bij oceania. Werden vriendelijk ontvangen en de wachttijd was vrij kort. Het is een mooi restaurant, niet zoals de gemiddelde afhaalchinees. De kwaliteit van, in het bijzonder de bami en nasi, was echter heel erg matig. Beiden waren heel vettig (zodanig dat je de smaak van de olie gewoon proefde) en hadden verder vrij weinig smaak. Dit in combinatie met de forse prijzen vond ik niet in verhouding. Afgezien van de andere gerechten telden een kleine nasi, kleine bami en 3 mini loempiatjes op tot 17(!) Euro. Een hoge prijs opzich is geen probleem, maar in combinatie met deze kwaliteit helaas wel.
Haxster .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Erg beleefde bediening, gerechten waren klasse qua opmaak en smaak. Prima uitleg wat er allemaal werd voorgeschoteld! Kwaliteit en uitstekende service heeft echter een prijskaartje.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Hier met z’n vieren gegeten met een Groupon voucher, de zgn. Peking Eend-beleving om precies te zijn. Uiteindelijk met gemengde gevoelens het restaurant verlaten na afloop van het 3-gangen-diner. Op zich was het een goede kennismaking voor ons met dit restaurant. Nette ontvangst en service. Wel jammer dat het personeel slecht nederlands spreekt, maar gelukkig was engels voor ons ook geen probleem. Leuk om op deze manier een volledig menu te eten, gebaseerd op een en hetzelfde hoofdingrediënt, nl eend. De Peking eend wordt aan je tafel getrancheerd, wat leuk is om te zien. Vooraf pannekoekjes met de gelakte huid van de eend. Daarna bouillon, die getrokken is met het karkas van de eend. En als hoofdgerecht eend op drie manieren bereid; zoetzuur, bbq en met tauge. We vonden de bbq lekker, maar vrij zoutig. De tauge was iets teveel tauge én te weinig eend. De zoutzuur was prima. Bij het opdienen kregen we allemaal 1 schepje rijst op het bord, de schaal waaruit het geschept werd, werd direct mee terug genomen (normaliter laten ze zoiets op tafel staan). We vroegen tijdens het diner dan ook om wat extra rijst. Echter wat schetste onze verbazing; op de rekening werd dit vermeld als zijnde 3 bowls rijst (terwijl we 3 schepjes rijst uit welgeteld 1 schaal hadden gekregen)?! En we mochten dan ook bijbetalen voor 3 bowls. Oftewel 9 euro extra voor 3 schepjes rijst?! Vreemde gang van zaken vond ons hele gezelschap. Dit hebben wij nog nooit mee mogen maken in een aziatisch restaurant. Sterker nog, vaak bieden deze zelfs onbeperkt rijst als de klant wat extra vraagt. Omdat we geen zin hadden in discussies hebben we het maar gelaten. Maar die goede indruk was hierdoor helaas wel gedaald bij ons. Het restaurant is normaliter al niet goedkoop. Maar om op dit soort dingen nu te willen verdienen… Wij vinden dit soort deals ideaal om nieuwe restaurants te ontdekken. En als dit bevalt, komen we ook vaak normaal terug. Maar zo’n soort ervaring is nu niet echt positief, jammer. Het gaat tenslotte om de totaalervaring. En voor het geld wat je hier kwijt bent, of een fractie hiervan, zijn er genoeg andere goede chinese restaurants in Amsterdam te vinden.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Onze dochter is helemaal weg van de Duck Pancakes van Oceania. Heerlijke dunne pannekoekjes en knapperige eend. Daarnaast hebben ze nog een paar top gerechten zoals de gestoomde vis (tarbot of zeebaars) met gember en bosui, honey glazed pork, en five spices squid. De inrichting is misschien niet hip of modern, maar dit is een restaurant waar je naar toegaat voor uitstekend Chinees eten. De bediening was deze avond goed. Dat kan wel eens minder zijn, maar Mike was in topvorm. Attent, vrolijk en begaan met zijn gasten.
We komen al jaren terug bij Oceania, en deze avond was een bevestiging waarom we dat doen. Is er dan nog wat te zeuren? Ja dat kan altijd, het is niet een goedkope Chinees.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Goed eten, je moet Oceania zien als restaurant en niet als typisch NL Chinees. Het draait hierom kwaliteit en niet kwantiteit en dat is dus zowel als aan het eten als aan de prijs te zien.

Service was niet heel goed, na 45 maar zelf om de kaart gevraagd, 1 hoofdgerecht vergeten, tegen de tijd dat dit kwam waren de andere 2 al klaar. De serveersters sprak geen NL, maar wel uitermate slecht Eng en begreep dus heel weinig van wat wij zeiden. Ik vind ook als er gevraagd wordt of je 'Chinese Brocolli' wilt (schaaltje met groente) dat er bij moet worden vermeld dat dit 20 euro kost!!!
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Gisteren uitgenodigd door echtpaar dat geen vlees eet. Vooraf gestoomde oesters en gefrituurde soft shell crab, als hoofdgerecht: St. jacobs schelpen met groene asperges, aubergine gevuld met visgehakt en tausi ( zwarte soja bonen ) saus, za=chte tofu met een zwam en broccoli, king crab gestoomd met gember en lente ui. Was zoals vanouds prima bereid, bediening keurig, interieur wat ouderwets, vanwege kwaliteit eten en vriendelijke bejegening m.i. nog altijd een aanrader voor het betere ( ook wat prijzigere ) Chinese eten...
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We waren met zijn vieren. Eten was redelijk, niets bijzonder. Voor had ik wonton soep. Waarschijnlijk kippen bouillon met wat wontons erin. Erg zout, maar verder niet veel smaak aan.
We hebben ieder een voorgerecht genomen : kippensoep, kippenpootjes en loempiaatjes, alles ok maar niet meer dan dat, niet veel beter dan dat je bij afhaal Chinees om de hoek krijgt. Verder hebben we 2 hoofdgerechten gedeeld, deze waren te eten, maar ook niet meer dan dat. Het dessert hebben we maar overgeslagen. Als bijgerecht hadden we kroepoek besteld (2 blaadjes) De serveerster vroeg of wij daar een sausje bij wilde, wij hebben ingestemd en moesten nog € 3 betalen voor een beetje pindasaus in een bakje. Wij moesten ook € 6 bij betalen voor een soepkop nasi ipv witte rijst! Prijzen zijn naar mijn mening veel te hoog voor het eten dat je krijgt. We aten ""gewoon Chinees" maar dan voor veel geld. Bediening was vriendelijk en adequaat.
LaurensMatic .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Bij binnenkomst was ik blij verrast met de mooie aankleding; je waant je even in een andere wereld. Dit veranderde echter toen de eerste chagrijnige bediende ons tegemoet kwam. Uiteindelijk lang op ons eten gewacht aangezien het personeel meer oog voor zijn telefoon had dan voor zijn gasten. Voor het geld dat ik er voor heb betaald was ik liever naar een fastfoodketen gegaan, een sterke afrader; er zitten veel leukere tentjes in de buurt!
Pauli B .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Met een aantal collega's (Japans, Nederlands en Engels) hier gegeten. In goed overleg de menukeuze bij de bediening weggelegd die het prima invulden. Als starter de coquilles met chili, glasnoodles, lente-ui en net iets teveeol knoflook (bleek bij thuiskomst...). De "honey glaced chicken" was heerlijk bereid, zoet en krokant. Ook de eend met pancakes was voortreffelijk. Daarbij een super vriendelijke en attente bediening. Prijs kwaliteit vergelijking heb ik niet kunnen maken aangezien ik niet heb afgerekend wat het wel makkelijker maakt om puur over het eten te recenseren. Ook met mijn niet vleesetende tafelgenoot werd prima en zeer attent rekening gehouden. Ik ga hier zeker terug komen.
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Als je houd van de Chinese keuken dan is Oceania helemaal het einde. Vorige week gegeten en ik moet zeggen het eten is een streling voor de tong. Ook het inteieur ziet er zeer mooi uit, bediening was ook erg leuk en aardig.
Silva020 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Dit is toch wel de beste chinees van Amsterdam. Veel spannende gerechten. De tarbot (los van de kaaart) met 5 kruidenmarinade was fantastisch! De gestoomde Dim Sum als voorgerecht was gezellig om samen te eten. Het restaurant bestaat a lang, en dat is wel te zien aan t interieur. Hoog tijd om een beetje op te knappen. Maar vor het eten kom ik zeker terug.
Enrico H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Goed gegeten. Leuke gerechten op de kaart. Interieur is wat ouderwets. Maar ook hier weer enkele personen in de bediening die met andere dingen bezig zijn en denken dat ze bij de gaarkeuken werken. Al zeilend worden de borden voor je neer gezwiept omdat meneer te lui is om om de tafel heen te lopen. Constant vallend service en bestek. Bestellingen en gerechten vergeten met als grappig moment, de ober zet chocola op tafel voor bij de koffie en neemt ze dan ook direct weer mee
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Wij hebben hier gegeten met onze zeven jaar oude zoon, voor de zoon kippenvleugels en rijst en voor ons een heeeerlijk voorgerecht van traditioneel gemaakte eend met soort pannenkoekjes en salade met een sausje erover, top!!! Als hoofdgerecht hebben wij een hete curry met ossenhaas (erg lekker). Bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Wij komen zeker terug
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Op instigatie van een lovende recensie in een van de kranten met een groepje van 4 gegeten. De verwachtingen waren misschien toch wat te hoog gespannen. Hoewel het eten van een abalone (zee-oor) hier mogelijk is, valt de uiteindelijke smaak tegen ten opzichte van de prijs. De verdere maaltijden zijn meer authentiek Chinees dan gewoonlijk en ook goed. Er zijn echter meer restaurants in Amsterdam met een goede authentieke Chinese Keuken. Een vriendelijke maar wat slordige bediening en een wat gedateerde inrichting doen de rest. Je kunt voor dezelfde prijs dus m.i. beter ergens anders gaan eten.
Knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Afgelopen zondag van een perfecte lunch genoten. Vooraf Kingcrab en flensjes met Peking eend. Als hoofdgerecht op advies van de gastheer geweldige garnalen en ossenhaas met heerlijke gebakken rijst. Heerlijke fles witte Macon Talmard erbij, smullen!
Verbetertip, de witte huiswijnen kunnen beter, maar toen we melden dat we deze niet lekker vonden werden ze direct van tafel gehaald en niet in rekening gebracht, top!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Fijn dat de beide broers weer aan het roer staan na een lange afwezigheid van een van hen. We waren met een groep Chinese zakenlui die dit totaal niet verwacht hadden. Ze hadden gestampte Hollandse pot verwacht, maar waren zeer blij verrast. Het eten was uitstekend, de Chinese Thee ceremonie deed het ook heel goed, en iedereen was weer zoals vanouds blij. Dit is de Chinese keuken waar weinigen in Nederland aan tippen.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Verrassend lekker en goede service! Na 2 jaar in Hong Kong te hebben gewoond waren wij op zoek naar een echte Chinees met authentiek Cantonees eten. Oceania komt heel dicht in de buurt! We zijn verrast met een menu waarin we moesten aangeven wat we niet lekker vinden. Van coquilles, Peking Duck (met pannenkoekjes) tot biefstuk in pepersaus en Chinese broccoli in oestersaus. Heerlijke klassiekers. Niet goedkoop maar wel een goede prijs en kwaliteit verhouding waar de bediening in het verrassingsmenu rekening mee houdt!
Echt een aanrader!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Als je voor je dure centen voor leugenaar uitgemaakt wil worden, moet je daar gaan eten.
Bestel 3 gestoomde Oesters a 4,80 pst worden gebracht en al pratend tijdens de 1e oester neem een hapje alleen groenten geen Oester, andere 2 prima vertel bij het afruimen over het ontbreken van de Oester, keurig een nieuwe gebracht. Na nog wat voorgerechten niet super maar redelijk de rekening gevraagd €124.00 zegt de ober in gebrekkig of slecht Nederlands dat de 4e oester wel in rekening is gebracht, want hun checken alles wat de keuken uitkomt en er zat wel een Oester in, ten eerste ga niet met gasten in discussie (bedoeling is toch dat ze tevreden weggaan) en zeker niet over 1 Oester en al zeker niet iemand voor leugenaar uitmaken schandalig. Bij de way wijn wordt uit de fles in je glas geschonken ongeveer 2 cm.