Oceania

Scheldestraat 77 1078 GH Amsterdam Nederland Kaart
31-206738907

Over het restaurant Oceania

Heerlijke Chinese zeevruchten

De naam Oceania betekent ‘geluk van de zee’ in het Chinees. De specialiteit is dan ook seafood, verse zeevruchten met een heerlijke smaak. Geniet van de traditionele Chinese keuken met de lekkerste authentieke gerechten. De warme en stijlvolle sfeer zorgen gegarandeerd voor een hele fijne avond!

Meer informatie over restaurant Oceania

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning
9,1

Jouw recensie over het restaurant Oceania

Roxanne T.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Honey chickenwings en honey beef waten echt heerlijk. Nette vriendelijke bediening. Ook lekkere formaat rose schonken ze in. Binnen zag alles er ook schoon en fris uit. Kortom weer top gegeten bij oceania. En met dit zomerse weer heerlijk buiten oo het terras onder de heater. Helemaal top.
Fleur N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Wat een heerlijke avond! We waren begonnen met de Dim Sum. Die waren ontzettend goed! Daarna hebben we de Peking Eend gekozen en dat was echt een feestje met alle verschillende gangen! Zeker een aanrader!!
frits A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten , prettige bediening, We lieten ons adviseren wat goed geslaagd was. De menukaart was zeer uitgebreid met een hoeveelheid van gerechten. Voor ons was het voorgerecht Oesters, Inktvis en Dim Sum. Gevolgd door Eend , Beef van ossenhaas , Garnalen . Als dessert namen we French coffee . Een fijne avond en heerlijk gegeten.
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
De eend was lekker van smaak. Leuk dat je warme bandietjes krijgt bij binnenkomst en vertrek. Verder was het een leuke gelegenheid om via de 50% korting het restaurant te leren kennen. Bediening is vakkundig.
Nick B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Service is top. Eten is heerlijk. Helaas is er bijna geen keus voor veganisten.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Normaal is dit restaurant te duur voor ons, (er staan gerechten van boven de 100 euro op de kaart, die hebben we nu natuurlijk ook niet genomen), maar met de 50% korting was het goed te doen. Heel fijn dat wij het nu eens konden uitproberen. Het eten was verrukkelijk en de bediening zeer attent en vriendelijk. Wij hebben genoten van heel veel verschillende gerechten.
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk GEGETEN!!!
Roelof V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Heerlijk gegeten
Beth V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het was erg geweldig! We zullen zeker terug gaan.
jan G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten,parkeren erg moeilijk.
David B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Uitstekende keuken en goede service. Genoten van selectie van gerechten op aanbeveling van de chef.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag 4-3 geluncht met 8 personen, vooraf de gestoomde oesters met zwarte bonen saus, als hoofdgerechten: krokant gebakken zeebaars, kip in klei pot, honing beef, tofu met pittig rundvlees, gestoomd gehakt met gezouten vis, kreeft met gember en bosuitjes, inktvis met zwarte bonen saus ( het enige m.i. niet zo bijzondere gerecht ), Chinese bami, witte rijst en gebakken rijst. Zeer vriendelijke service, zoals altijd, interieur blijt m.i. wat verouderd,maar wel keurig. Aanrader voor wat sjieker Chinees eten ( daar is de prijs ook naar, maar m.i. beslist waar voor je geld )
Ryan L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Geweldig restaurant... het eten is geweldig en de service uitstekend.
Echt een aanrader.
mike D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
was in de rai met vrienden en kwamen hier binnen met een smile van de eigenaar werden wij naar de mooie grote ronde tafel gebracht.na een paar drankjes namen wij met zijn drieeen de peking eend en de vierde tafelgenoot nam een vegetarische schotel.heerlijke krokante peking eend met de saus apart een aanrader en mijn tafel genoot vond de groenten schotel met broccolie erg smakelijk,ook de service was goed en snel.jammer dat ik niet in amsterdam woon anders zou ik elke maand komen.aanbeveling waard.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wat hebben wij slecht gegeten gisteravond!
Komen hier regelmatig, paar weken geleden was het ook niet goed. Maar toch maar weer proberen, wij hadden tenslotte iets te vieren.
De pekingeend was slap, en zonder smaak, niet zoals beloofd crispy gebakken. De drooggebakken kip was alleen maar een laag meel zonder smaak. De mihoen en nasi goreng waren lauw en smakeloos.
Jammer.........Maar wij komen niet meer!
Beste Yvonne en Axel (branchegenoten),

Allereerst danken wij u voor uw bezoek op 27 december en voor de weken daarvoor.
Vervelend te moeten horen dat uw viering niet "vlekkeloos" was verlopen op 27 december.

Teleurstellend was de constatering dat de klacht na uw diner moest gebeuren, waardoor het niet meer mogelijk was om de "verkeerd" bereide gerechten te herstellen.

Voorts willen wij u op aanwijzen dat alleen het menu met de hele eend aan tafel met flensjes een "crispy skin" heeft.

Spijtig dat wij in de toekomst twee fijnproevers moeten missen.

Hopende u in de toekomst toch nog te mogen begroeten in ons restaurant Oceania.

U bent beide altijd van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Team Oceania
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met 8 personen gedineerd, vooraf een mix van eendenvleugeltjes, visballetjes met zachte varkenshuid, gemarineerde varkenslever en waarschijnlijk iets met St. Jacobs schelpen: weer een iets anders en o.i. heel smakelijk. Verder de huisgemaakte tofu met zwam, honey beef, gebakken vis met zoetzure- en zwarte bonensaus, kikkerbilletjes, garnalen met groene asperges, bami, gehakt met gezouten vis, allemaal goed bereid en van constante kwaliteit. Zeer prettige service, ietwat verouderd, maar net interieur. Nog altijd o.i. een aanrader voor wat sjieker Chinees eten...
Djurdjica S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Vandaag hier geluncht. Vriendelijk ontvangen, maar het smaak viel tegen. Van matig naar - smakeloos. De prijzen waren zeer scherp. (Oplet: mocht je een wan tan soep bestellen, betaal je een prijs, maar als je hem als een gerecht bestelt, betaal je een dubbele prijs voor, zelfs dat je maar een hoop smakeloze, taaie, niet goed gaar noodles de bij krijgt!) De porties waren heel klein en het prijs daar in tegen - heel hoog. De zee vruchten met nasi: je kon ze nauwelijks in een portie vinden, in vergelijking met rijst. Smaakloos en karakterloos. Voor de geld dat je hier kwijt bent, zijn er veel betere Chinese of andere restaurants in Amsterdam te vinden. Jammer.
frankiepankie .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
gekozen voor afhaal bij oceania. Werden vriendelijk ontvangen en de wachttijd was vrij kort. Het is een mooi restaurant, niet zoals de gemiddelde afhaalchinees. De kwaliteit van, in het bijzonder de bami en nasi, was echter heel erg matig. Beiden waren heel vettig (zodanig dat je de smaak van de olie gewoon proefde) en hadden verder vrij weinig smaak. Dit in combinatie met de forse prijzen vond ik niet in verhouding. Afgezien van de andere gerechten telden een kleine nasi, kleine bami en 3 mini loempiatjes op tot 17(!) Euro. Een hoge prijs opzich is geen probleem, maar in combinatie met deze kwaliteit helaas wel.
Haxster .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Erg beleefde bediening, gerechten waren klasse qua opmaak en smaak. Prima uitleg wat er allemaal werd voorgeschoteld! Kwaliteit en uitstekende service heeft echter een prijskaartje.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Hier met z’n vieren gegeten met een Groupon voucher, de zgn. Peking Eend-beleving om precies te zijn. Uiteindelijk met gemengde gevoelens het restaurant verlaten na afloop van het 3-gangen-diner. Op zich was het een goede kennismaking voor ons met dit restaurant. Nette ontvangst en service. Wel jammer dat het personeel slecht nederlands spreekt, maar gelukkig was engels voor ons ook geen probleem. Leuk om op deze manier een volledig menu te eten, gebaseerd op een en hetzelfde hoofdingrediënt, nl eend. De Peking eend wordt aan je tafel getrancheerd, wat leuk is om te zien. Vooraf pannekoekjes met de gelakte huid van de eend. Daarna bouillon, die getrokken is met het karkas van de eend. En als hoofdgerecht eend op drie manieren bereid; zoetzuur, bbq en met tauge. We vonden de bbq lekker, maar vrij zoutig. De tauge was iets teveel tauge én te weinig eend. De zoutzuur was prima. Bij het opdienen kregen we allemaal 1 schepje rijst op het bord, de schaal waaruit het geschept werd, werd direct mee terug genomen (normaliter laten ze zoiets op tafel staan). We vroegen tijdens het diner dan ook om wat extra rijst. Echter wat schetste onze verbazing; op de rekening werd dit vermeld als zijnde 3 bowls rijst (terwijl we 3 schepjes rijst uit welgeteld 1 schaal hadden gekregen)?! En we mochten dan ook bijbetalen voor 3 bowls. Oftewel 9 euro extra voor 3 schepjes rijst?! Vreemde gang van zaken vond ons hele gezelschap. Dit hebben wij nog nooit mee mogen maken in een aziatisch restaurant. Sterker nog, vaak bieden deze zelfs onbeperkt rijst als de klant wat extra vraagt. Omdat we geen zin hadden in discussies hebben we het maar gelaten. Maar die goede indruk was hierdoor helaas wel gedaald bij ons. Het restaurant is normaliter al niet goedkoop. Maar om op dit soort dingen nu te willen verdienen… Wij vinden dit soort deals ideaal om nieuwe restaurants te ontdekken. En als dit bevalt, komen we ook vaak normaal terug. Maar zo’n soort ervaring is nu niet echt positief, jammer. Het gaat tenslotte om de totaalervaring. En voor het geld wat je hier kwijt bent, of een fractie hiervan, zijn er genoeg andere goede chinese restaurants in Amsterdam te vinden.