Obba

Hillelaan 2 3072 JD Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Obba

Dit is een heel bijzonder restaurant aan de Maas, aan de skyline van Rotterdam, want het is opgebouwd uit 40ft zeecontainers. Geserveerd op sierlijk servies brengen ze je Mediterraanse halal gerechten in de vorm van kleine hapjes ofwel mezze’s. De boom in het midden van het restaurant vol tierelantijntjes en kleuren springt gelijk in het oog. In die lijn past Obba Jewels, de eigen sieradenlijn, er uitstekend bij.

Meer informatie over restaurant Obba

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 00:00
Zaterdag en zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Obba

Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wij waren niet op de hoogte gesteld dat we niks anders konden bestellen dan het valentijnsmenu en hebben daardoor de reservering af moeten zeggen
Tuscha E.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Belachelijke prijs/kwaliteitsverhouding: 30 euro p.p. voor wat turks brood met een paar kleine bakjes met niet bijzonder smaakvolle smeerseltjes, 1 gehaktballetje, 1 falafelballetje, 1 kipkluifje, 1 groentekroketje en vooral veel rijst en patat. Geen Turkse/Mediterrane of Marokkaanse kruiden te bekennen in het eten, het smaakte allemaal vrij goedkoop, alsof het uit pakjes kwam. Bediening is vooral met zichzelf bezig, vergat meerdere keren verschillende delen van de bestelling en we moesten continu zelf opstaan om aan de bar om een drankje te gaan vragen omdat het zo lang duurde. Met een opgelicht gevoel en ruim 200euro lichter (zonder dessert of voorgerecht) naar huis gegaan. Voor ons NOOIT meer, wat een teleurstelling!
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Afgelopen zondag bij Obba gegeten. We moesten echt om de kaart vragen , de ober wilde ons het verrassingsmenu aansmeren. Nadat ik besteld had ( combi vlees vis en gevogelte) kwam de ober terug of ik het zeker wist. De kok vroeg of ik geen vlees wilde? Mijn vriendin had alleen vlees . Eenmaal geserveerd kwam het vlees gesneden( net een half biefstukje) ik kreeg de andere helft bij mijn combi????? Ernaast lag aardappelpuree? Bij het vertrek stond de ober sieraden te verkopen bij de ingang aan klanten en wij moesten zelf onze jas pakken. Nooit meer , was eenmalig!!!!!
Zeynep S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Verrassingsmenu was gedeeltelijk Turks en gedeeltelijk Hollands. Dit vonden wij jammer. Hadden liever alleen Turks willen eten. Personeel erg vriendelijk! Turkse koffie maakte het voor mij wel beetje goed!
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Vanavond hier voor het eerst wezen eten met 4 personen
en dit viel zwaar tegen. De service/bediening was zeer slecht. Zeer lang moeten wachten op de gerechten die niet in verhouding stonden met het prijskaartje wat er aanhing. Toen we weggingen was er niemand om je jas aan te geven. Het personeel zat nl buiten in een tent te roken. Hier komen wij nooit meer!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Super leuke bediening een leuke avond gehad ????
Boyd B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Het was druk met verkeer, waardoor we ervoor kozen om even n hapje te doen en na de file verder te rijden. We werden heel gastvrij ontvangen en kregen duidelijke uitleg over de kaart. Het eten was heerlijk en uiteindelijk zijn we toch de lang blijven zitten...
anneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Excellente gerechten. Perfecte balans in smaken en textuur. Bediening zeer goed.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
We hebben daar heerlijk gegeten er hing ook een goede sfeer in de lucht en het personeel daar deden hun werk goed maar ook heel leuk lekker informeel het is in mijn ogen een aanrader!
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
lekkere gerechten, al krijg je niet exact wat op de kaart staat. Maar dat zullen we maar creatieve vrijheid noemen.
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
De gerechten waren heerlijk, gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. De service en sfeer waren goed en vriendelijk. Het mooie uitzicht helpt ook natuurlijk.
Mike U.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Leuk personeel en goed eten.
Nenno F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten, geweldige ambiance en sfeer.
Een echte aanrader!
Clementine V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Met vrienden een avondje uit weten in die zaak die wel al jaren langs de weg gezien hadden. Het was erg rustig maar dat zal komen door het slechte weer. De bedienende dames erg vriendelijk en attent. Toen een tafelgenoot bijvoorbeeld cola met ijs kreeg en vroeg of de volgende cola zonder is kon werd er een nieuwe cola gebracht en de koude weggehaald. Begonnen met een heerlijk broodje wat gevuld was en waarbij een heerlijk smeerseltje. Ook nog een extra hapje van de kok gehad, soort kroepoek met Obbanaise dat was ook al heerlijk. Daarna een 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Alle gangen waren heerlijk maar het dessert spande de kroon! Al met al een super gezellige avond met heerlijk eten. Komen we zeker nog eens terug!
Duska L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Helaas hele slechte ervaring gehad bij Obba.

Toen we binnenkwamen werd ons eerst vertelt dat we onze jassen niet bij ons mochten houden en aan de stoel hangen, maar we moesten het op een hoopje op de stoel in het hoekje neerzetten. Toen we zaten moesten we 30 minuten wachten op de menukaart. Nadat we eindelijk konden bestellen werd ons verteld dat we niet zelf een gerecht van de kaart mochten kiezen (wij waren met een gezelschap van 6 personen). Volgens de eigenaren was je als gezelschap van zes personen of meer verplicht (?) om allemaal het verrassingmenu te bestellen (dit was telefonisch niet verteld, en stond ook nergens op de kaart. Nadat wij verbaast reageerde, probeerde de eigenaresse wijs te maken dat dit in elk restaurant van Nederland de verplichte gang van zaken was bij een gezelschap van 6+ personen. Het eten werd uiteindelijk pas om kwart voor 10 geserveerd, terwijl wij om half 8 aan tafel zaten. Daarnaast kregen we ook niet allemaal ons eten tegelijk, maar werd het op verschillende tijdstippen geserveerd.
Het eten zelf was niet goed, ook niet heel slecht. Wij zullen hier niet meer terugkomen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Hele fijne avond gehad met 6 personen, erg vriendelijke, correcte, vakbekwMe bediening. Gerechten zeer goed, omdat wij een avondvullend programma hadden werd er een mooie tijd tussen de gangen aangehouden. Kortom: een geweldige avond uit, voor herhaling vatbaar! Rijden wij graag vanuit Brabant voor naar Rotterdam!
Nanet O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een Turkse sfeer in een restaurant in een container aan een binnenhaven in Rotterdam-Zuid, kortom: echt Rotterdam! Heerlijke Mezze de luxe plateau gedeeld met z'n drieën. Warme en koude happen, allemaal heerlijk. Wijnen zijn goed. Bediening vriendelijk en alert. We zijn in de lounge banken blijven zitten met eten, met uitzicht op het water. Relaxt! Grote parkeerplaats op 50 meter afstand, aan het water. Dit restaurant is een aanrader!
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben vanavond heerlijk gegeten bij Obba. Nadat we Maaike hebben ontmoet tijdens Dinner in the sky bij #ziezuid moesten we bij haar eten. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en zijn verrast. Vooraf genoten we van mezes met vier heerlijke smeersels. Erna kregen canelloni, erna bisque met garnalen. Daarna garnalen in Liquor 43, malse kippendij en adana met yoghurt en tomatensaus. Als dessert kregen we vanille ijs met crumble met baklava en blondie: witte chocoladebrownies wat smolt als boterkoek. De bediening is attent en prettig. De ambiance met uitzicht op de stad is fantastisch.