Obba

Hillelaan 2 3072 JD Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Obba

Dit is een heel bijzonder restaurant aan de Maas, aan de skyline van Rotterdam, want het is opgebouwd uit 40ft zeecontainers. Geserveerd op sierlijk servies brengen ze je Mediterraanse halal gerechten in de vorm van kleine hapjes ofwel mezze’s. De boom in het midden van het restaurant vol tierelantijntjes en kleuren springt gelijk in het oog. In die lijn past Obba Jewels, de eigen sieradenlijn, er uitstekend bij.

Meer informatie over restaurant Obba

6,9
7,1
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een Turkse sfeer in een restaurant in een container aan een binnenhaven in Rotterdam-Zuid, kortom: echt Rotterdam! Heerlijke Mezze de luxe plateau gedeeld met z'n drieën. Warme en koude happen, allemaal heerlijk. Wijnen zijn goed. Bediening vriendelijk en alert. We zijn in de lounge banken blijven zitten met eten, met uitzicht op het water. Relaxt! Grote parkeerplaats op 50 meter afstand, aan het water. Dit restaurant is een aanrader!
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben vanavond heerlijk gegeten bij Obba. Nadat we Maaike hebben ontmoet tijdens Dinner in the sky bij #ziezuid moesten we bij haar eten. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en zijn verrast. Vooraf genoten we van mezes met vier heerlijke smeersels. Erna kregen canelloni, erna bisque met garnalen. Daarna garnalen in Liquor 43, malse kippendij en adana met yoghurt en tomatensaus. Als dessert kregen we vanille ijs met crumble met baklava en blondie: witte chocoladebrownies wat smolt als boterkoek. De bediening is attent en prettig. De ambiance met uitzicht op de stad is fantastisch.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Zaterdag 21 januari alleen het restaurant bezocht om binnen ruim een uur een lekker hoofdmenu te eten. De ontvangst was hartelijk, het eerste drankje stond snel voor me, de bestelde Obba kip volgde wat later. Het hoofdgerecht was voorzien van een bakje salade, een bakje frietjes en een bakje rijst. Het glaasje wijn werd snel bijgevuld, en nadat de maaltijd op was (ruim voldoende) kwam ook de koffie snel. De verlichting stond op sfeervol, de muziek nam me even mee naar verre oorden, kortom een zeer geslaagd voorafje voor de verdere avond.
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Bij Obba wezen eten met een vriendin. Wilde al een erg lange tijd hier eten en uiteindelijk toch maar eens gegaan. En wat zijn we teleurgesteld!!!

De service is traag, hebben erg lang moeten wachten tot iemand ons kwam helpen. Qua hoofdgerechten was er weinig keus, ze hadden het gerecht niet meer wat we wilden bestellen. Dus we kozen op advies van de ober voor een "super DELUXE menu" die ons "culinair" zou verrassen. Helaas was er niks luxe of culinair aan en dat wel voor de prijs van 28,50 pp. gefrituurde hapjes door de helft gesneden en enkele goedkope smeersels met brood. Alleen het brood met bietensalade beviel ons. Hele slechte prijs kwaliteit verhouding. Het was het geld zeker niet waard, er zijn genoeg andere restaurants waar je veel "luxer" kan dineren voor die prijs. Nogmaals heel erg jammer, voor ons dus nooit meer.
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017

De service is traag, hebben erg lang moeten wachten tot iemand ons kwam helpen en dat terwijl de helft van de zaak leeg was. Qua hoofdgerechten was er weinig keus, ze hadden het gerecht niet meer wat we wilden bestellen. Dus we kozen op advies van de ober voor een "super DELUXE menu" die ons "culinair" zou verrassen. Helaas was er niks luxe of culinair aan en dat wel voor de prijs van 28,50 pp. Gefrituurde hapjes door de helft gesneden en enkele goedkope smeersels met brood. Alleen het brood met bietensalade beviel ons. Hele slechte prijs kwaliteit verhouding. Het was het geld zeker niet waard, er zijn genoeg andere restaurants waar je veel "luxer" kan dineren voor die prijs. Nogmaals heel erg jammer, voor ons dus nooit meer.
Ratna B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Lekker gegeten en mooi uitzicht. Service is traag, dus hou er rekening. mee dat je geen haast moet hebben.
Tippen van het personeel mag alleen. met contant geld. Extra pinnen mag niet.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op zaterdag 17-9-017 hier samen met mijn vrouw wezen eten. Vanaf buiten gezien, ziet het er niet echt super uitnodigend uit. Echter eenmaal binnen is het een leuk oosters/Turks aangekleed restaurant.
Ontvangst was hartelijk te noemen.
Minpunt blijf ik hoge tafels vinden met dito krukken, zit niet echt comfortabel.
We namen allebei het 4 gangen verrassingsmenu. Dit omdat een aantal andere gerechten op de kaart alleen per 2 personen geserveerd word.
Bij de eerste gang, brood met smeersels, was er weinig brood aanwezig in verhouding tot de smeersels, bij vraag naar brood werd dit direct geserveerd.
Brood was erg vers.
Ik had zelf besloten om de huiswijn te nemen, een tempranillo. Deze was echter echt op kamertemperatuur, dus veel te warm. Op mijn vraag of men geen klimaatkast heeft, werd geantwoord, ja hebben we wel, maar de huiswijn staat daar eigenlijk niet in, want die pakken we vaak en dat scheelt tijd.
De serveerster, Latife, bood me, gratis, een andere wijn aan, deze kwam idd uit een klimaatkast en was voor mij een prima alternatief.
De rode wijnglazen waren mooie glazen om uit te drinken, dit is vaak anders.
2e Gerecht was Linzesoep, voortreffelijk bereid, echter ook wat aan de karige kant.
Ik meldde dit en het bleek dat je onbeperkt kon bijbestellen, wat we overigens niet gedaan hebben.
Het hoofdgerecht was goed, echter vond ik zelf niet super byzonder, gezien het feit dat we kort daarvoor bij Obba in de Markthal hadden gegeten en de schaal daar eigenlijk lekkerder was dan bij Obba's Lounge.
De eigenaresse toonde zich een prima gastvrouw en schonk al haar klanten aandacht.
Het nagerecht was prima.
Als kers op de taart werd ons nog een heerlijke koffie met 4 likeuren aangeboden. Top.
Al met al een geslaagde avond, goed gegeten voor een acceptabel bedrag. Leuk en goed personeel. Sommige zaken voor verbetering vatbaar, dit dus ook aangegeven.
emirgazi .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren avond gegeten bij Obba. Wij hadden iftar menu, zogenaamd 3 gangen menu met verschillende soorten vlees!! en als nagerecht een bord met verschillende toetjes!! Nou het klonk veel en veel beter dan dat het was!!. Voorgerecht, meze stelde niet veel voor en we kregen voor 2 personen 4 sneetjes brood!! Na hele dag niks gegeten te hebben (ivm vasten) zaten we na tegenvallende voorgerecht met smacht op onze "hoofdgerecht" te wachten. Wat we op tafel kregen als "hoofdgerecht"was letterlijk een lachertje!! In een kleinbakje bulgur en friet,friet was ook nog eens te lang gebakken. Verschillende soorten vlees was, klein schoteltje kip een halve adana die weer in tweeën is gedeeld en echt waar twee kleine vis mootjes en dit allemaal voor 2 personen!! Ook de dessert viel vies tegen.. Al met al het was een karig maal!! Was het geld zeker niet waard.
Gastvrouw was brutaal, bediening was sloom. Het enige wat positief was het decor en het uitzicht. Het was een teleurstellende ervaring en ik zou Obba echt aan niemand aanraden en zelfs absoluut afraden.. Niet doen zonde van je geld en vooral (wat in onze geval was) van je TIJD..
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gisterenavond hier met 4 personen gegeten voor bezoek aan Luxor. We bestelden de Mezze de Luxe als hoofdgerecht met verzoek om garnalen.
We kregen 5 sausjes met stokbrood, dat moest doorgaan voor de 5 koude gerechten. De 5 warme gerechten waren naar ons idee "te hoog" op smaak. Niet echt lekker. De garnalen ontbraken, maar werden op verzoek nagebracht en niet berekend. Mooi gebaar. Het grand dessert was "aardig" maar niet bijster goed. Daarnaast een bediening die het vooral met elkaar druk had...
Onze ober kwam pas tot leven bij afrekenen. Tot die tijd hadden we niet het idee dat hij er zin in had.
Wel €200,- lichter, maar was laatste keer voor ons. Jammer.
Maud M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gisteravond wederom bij Obba gegeten. Ik blijf het een fantastische plek vinden, het uitzicht, de vriendelijke bediening en uiteraard het eten. Mijn favoriet zijn de spareribs, goddelijk. We hadden een aantal gerechten besteld waaronder de Burrata, echt een aanrader.
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Vervolgens gebeurde er niets. Na enige tijd wisten we de aandacht van het bedienend personeel te trekken om drinken te bestellen en de kaart te vragen. We bestelden een fles spa rood om te drinken.

Nadat we een keuze van de kaart hadden gemaakt kwam een meisje onze bestelling opnemen, maar zij werd vervolgens zonder toelichting op een nogal onbeleefde manier weggestuurd door een collega die waarschijnlijk haar leidinggevende is. Toen ik daarover m'n wenkbrauwen ophaalde werd ik door deze jongen bijdehand aangekeken. We gaven vervolgens onze bestelling door aan deze jongen en weg was hij weer.

De kaart biedt keuze uit verschillende voorgerechten. Qua hoofdgerechten is er slechts keus uit 5 gerechten, waarvan er één alleen door twee personen besteld kan worden. Er blijft daarnaast dus weinig over. Wij kozen als voorgerecht voor drie mezzes: lahmacun, worstjes en auberginepasta. E.e.a. werd met veel brood geserveerd. De voorgerechten smaakten prima.
Als hoofdgerecht namen we beiden kebab. Dit viel zwaar tegen. Het was een bord met reepjes vlees en heel veel stukken brood met daarover heel veel rode saus en heel veel yoghurt. In de gemiddelde shoarmazaak betaal je hier hooguit € 8,- voor, maar bij Obba lounge wordt hiervoor een prijs gerekend van € 19,95. Er werd een theeschoteltje met een klein beetje bulgur bij geserveerd en patat en een bakje salade wat niet meer bleek dan wat slablaadjes met wat geraspte kaas erover.

Bediening: het jonge personeel was volgens mij van goede wil, maar ik had het idee dat er een totaal gebrek aan aansturing en overzicht was.

Al met al was dit een nogal teleurstellende ervaring, zeker voor een totaalbedrag van zo'n € 80,-.
M'n vriend zei op een gegeven moment: "Ik zou hier niemand naar toesturen." Hier sluit ik me volledig bij aan!
Woosje .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
sfeervol, leuke locatie aan het water. Eten viel erg tegen voor 22.50 pp. Krijg je 5 koude en 5 warme gerechten. Stelde niet veel voor..veel smeerseltjes waar je elders de helft voor betaald. Ook de dessert was een domper.. De beloofde verschillende chocolade toetjes bleek niet meer dan een bord rommel te zijn.
De baklava was goddelijk..in iedergeval 1 pluspunt.
saniwotag .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eerste indruk was echt fantastisch! Hele warme ontvangst. Het eten was echt mond verwaterend! Gezellige sfeer waarbij je het gevoel krijgt alsof je op een vakantie locatie zit. Wij komen zeker terug ;)
Samorah .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Lekker en gevarieerd eten. Soms wel iets te lang wachten tijdens de gangen. Vriendelijk personeel. Bijzondere plek qua decor met prachtig uitzicht over de Maas.
karin D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Eerst de regen getrotseerd, toen de houten loopplank getrotseerd. Dat was niet makkelijk, want hooggehakte schoenen aan en de combinatie leuke hakken en natte loopplank is geen fijne.
Binnen werd ons gevraagd om onze jasjes en vestjes af te geven. Ik wilde m'n vestje graag bij me houden, want ik wist nu al dat ik het koud ging krijgen. Maar dat mocht niet. 'We hebben leuke stoelen en we vinden het niet leuk, als daar iets over heen hangt'.
Zit wat in. Sowieso al bijzonder dat je jas wordt aangenomen. Maar het mag wat minder zwart wit. Als ik een jasje of versje uit wil doen, moet ik dat wel mogen.
Enfin. Aan tafel. En daar gingen we weer...:
'Zal ik alvast wat brood brengen om mee te beginnen?'
@#$%^
Laat dat nou toch!
Het kost 5,95 en je doet het voorkomen, alsof het van het huis is, want we hadden de kaart nog niet eens in ons handen.
Het is ook dom, want we gaan er veel minder van eten.
We bestellen wijn, maar willen ook een glaasje kraanwater.
Dat mag ook niet, want water wordt alleen maar verkocht.
Het meisje wat ons bediende kwam uiteindelijk toch met een karafje, wat we wel erg lief vonden.
Maar dat hele kraanwater gedoe... als je het als restaurant dààrvan moet hebben, ben je wel sneu.
Het eten was heerlijk.
Een zoet kip pasteitje spande de kroon.
De bediening was vriendelijk. Dat ze brood en water moesten verkopen, ach, dat komt van de leiding, dat begrepen we ook wel. Maar het waren echt aardige meiden, die hun best deden.
De entourage is bijzonder en leuk.
Dus we komen terug.
Op platte stappers en een vestje wat we in onze tas weg kunnen moffelen.
En we bezatten ons van te voren aan kraanwater, zodat we niet teut worden van de wijn.
cohendenijs .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
bediening prima hoor. aardige meisjes. maar eten was echt slecht. opgewarmd en zeker niet vers klaargemaakt. teveel geld voor een 3 gangen menu. was het geld zeker niet waard.
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteravond gegeten bij Obba, eerste indruk; goede sfeer! Heerlijk gegeten en goede bediening. Goede service en prima uitzicht! Wij hebben erg genoten van het eten bij Obba. De verse bloemen op de tafel namen je nog meer mee in de experience! Echt een aanrader.
patrick250 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij aten met zijn zessen en hadden het 3 gangen menu. Relaxed sfeertje, vriendelijke bediening met voldoende humor en prima eten.
paladry .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat een mooie en gezellige tent
We hebben erg lekker gegeten met z'n 8, 3 gangen menu + dessert en was voldoende voor iedereen; alles was om wens, vriendelijke personeel. We gaan zekker terug om andere lekker dingen te ontdekken en voor het fantastische uitzicht
Brian V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Erg lekkere mezza's gegeten in de leukst aangeklede container van Rotterdam! Personeel was niet alleen erg vriendelijk, maar hield ook veel rekening met de verscheidene allergieen en etenswensen van ons gezelschap bij de vele mezza's. Wij komen zeker weer terug.