Obba

Hillelaan 2 3072 JD Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Obba

Dit is een heel bijzonder restaurant aan de Maas, aan de skyline van Rotterdam, want het is opgebouwd uit 40ft zeecontainers. Geserveerd op sierlijk servies brengen ze je Mediterraanse halal gerechten in de vorm van kleine hapjes ofwel mezze’s. De boom in het midden van het restaurant vol tierelantijntjes en kleuren springt gelijk in het oog. In die lijn past Obba Jewels, de eigen sieradenlijn, er uitstekend bij.

Meer informatie over restaurant Obba

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 00:00
Zaterdag en zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Obba

Boyd B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Het was druk met verkeer, waardoor we ervoor kozen om even n hapje te doen en na de file verder te rijden. We werden heel gastvrij ontvangen en kregen duidelijke uitleg over de kaart. Het eten was heerlijk en uiteindelijk zijn we toch de lang blijven zitten...
anneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Excellente gerechten. Perfecte balans in smaken en textuur. Bediening zeer goed.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
We hebben daar heerlijk gegeten er hing ook een goede sfeer in de lucht en het personeel daar deden hun werk goed maar ook heel leuk lekker informeel het is in mijn ogen een aanrader!
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
lekkere gerechten, al krijg je niet exact wat op de kaart staat. Maar dat zullen we maar creatieve vrijheid noemen.
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
De gerechten waren heerlijk, gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. De service en sfeer waren goed en vriendelijk. Het mooie uitzicht helpt ook natuurlijk.
Mike U.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Leuk personeel en goed eten.
Nenno F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten, geweldige ambiance en sfeer.
Een echte aanrader!
Clementine V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Met vrienden een avondje uit weten in die zaak die wel al jaren langs de weg gezien hadden. Het was erg rustig maar dat zal komen door het slechte weer. De bedienende dames erg vriendelijk en attent. Toen een tafelgenoot bijvoorbeeld cola met ijs kreeg en vroeg of de volgende cola zonder is kon werd er een nieuwe cola gebracht en de koude weggehaald. Begonnen met een heerlijk broodje wat gevuld was en waarbij een heerlijk smeerseltje. Ook nog een extra hapje van de kok gehad, soort kroepoek met Obbanaise dat was ook al heerlijk. Daarna een 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Alle gangen waren heerlijk maar het dessert spande de kroon! Al met al een super gezellige avond met heerlijk eten. Komen we zeker nog eens terug!
D L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Helaas hele slechte ervaring gehad bij Obba.

Toen we binnenkwamen werd ons eerst vertelt dat we onze jassen niet bij ons mochten houden en aan de stoel hangen, maar we moesten het op een hoopje op de stoel in het hoekje neerzetten. Toen we zaten moesten we 30 minuten wachten op de menukaart. Nadat we eindelijk konden bestellen werd ons verteld dat we niet zelf een gerecht van de kaart mochten kiezen (wij waren met een gezelschap van 6 personen). Volgens de eigenaren was je als gezelschap van zes personen of meer verplicht (?) om allemaal het verrassingmenu te bestellen (dit was telefonisch niet verteld, en stond ook nergens op de kaart. Nadat wij verbaast reageerde, probeerde de eigenaresse wijs te maken dat dit in elk restaurant van Nederland de verplichte gang van zaken was bij een gezelschap van 6+ personen. Het eten werd uiteindelijk pas om kwart voor 10 geserveerd, terwijl wij om half 8 aan tafel zaten. Daarnaast kregen we ook niet allemaal ons eten tegelijk, maar werd het op verschillende tijdstippen geserveerd.
Het eten zelf was niet goed, ook niet heel slecht. Wij zullen hier niet meer terugkomen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Hele fijne avond gehad met 6 personen, erg vriendelijke, correcte, vakbekwMe bediening. Gerechten zeer goed, omdat wij een avondvullend programma hadden werd er een mooie tijd tussen de gangen aangehouden. Kortom: een geweldige avond uit, voor herhaling vatbaar! Rijden wij graag vanuit Brabant voor naar Rotterdam!
Nanet O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een Turkse sfeer in een restaurant in een container aan een binnenhaven in Rotterdam-Zuid, kortom: echt Rotterdam! Heerlijke Mezze de luxe plateau gedeeld met z'n drieën. Warme en koude happen, allemaal heerlijk. Wijnen zijn goed. Bediening vriendelijk en alert. We zijn in de lounge banken blijven zitten met eten, met uitzicht op het water. Relaxt! Grote parkeerplaats op 50 meter afstand, aan het water. Dit restaurant is een aanrader!
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben vanavond heerlijk gegeten bij Obba. Nadat we Maaike hebben ontmoet tijdens Dinner in the sky bij #ziezuid moesten we bij haar eten. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en zijn verrast. Vooraf genoten we van mezes met vier heerlijke smeersels. Erna kregen canelloni, erna bisque met garnalen. Daarna garnalen in Liquor 43, malse kippendij en adana met yoghurt en tomatensaus. Als dessert kregen we vanille ijs met crumble met baklava en blondie: witte chocoladebrownies wat smolt als boterkoek. De bediening is attent en prettig. De ambiance met uitzicht op de stad is fantastisch.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Zaterdag 21 januari alleen het restaurant bezocht om binnen ruim een uur een lekker hoofdmenu te eten. De ontvangst was hartelijk, het eerste drankje stond snel voor me, de bestelde Obba kip volgde wat later. Het hoofdgerecht was voorzien van een bakje salade, een bakje frietjes en een bakje rijst. Het glaasje wijn werd snel bijgevuld, en nadat de maaltijd op was (ruim voldoende) kwam ook de koffie snel. De verlichting stond op sfeervol, de muziek nam me even mee naar verre oorden, kortom een zeer geslaagd voorafje voor de verdere avond.
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Bij Obba wezen eten met een vriendin. Wilde al een erg lange tijd hier eten en uiteindelijk toch maar eens gegaan. En wat zijn we teleurgesteld!!!

De service is traag, hebben erg lang moeten wachten tot iemand ons kwam helpen. Qua hoofdgerechten was er weinig keus, ze hadden het gerecht niet meer wat we wilden bestellen. Dus we kozen op advies van de ober voor een "super DELUXE menu" die ons "culinair" zou verrassen. Helaas was er niks luxe of culinair aan en dat wel voor de prijs van 28,50 pp. gefrituurde hapjes door de helft gesneden en enkele goedkope smeersels met brood. Alleen het brood met bietensalade beviel ons. Hele slechte prijs kwaliteit verhouding. Het was het geld zeker niet waard, er zijn genoeg andere restaurants waar je veel "luxer" kan dineren voor die prijs. Nogmaals heel erg jammer, voor ons dus nooit meer.
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017

De service is traag, hebben erg lang moeten wachten tot iemand ons kwam helpen en dat terwijl de helft van de zaak leeg was. Qua hoofdgerechten was er weinig keus, ze hadden het gerecht niet meer wat we wilden bestellen. Dus we kozen op advies van de ober voor een "super DELUXE menu" die ons "culinair" zou verrassen. Helaas was er niks luxe of culinair aan en dat wel voor de prijs van 28,50 pp. Gefrituurde hapjes door de helft gesneden en enkele goedkope smeersels met brood. Alleen het brood met bietensalade beviel ons. Hele slechte prijs kwaliteit verhouding. Het was het geld zeker niet waard, er zijn genoeg andere restaurants waar je veel "luxer" kan dineren voor die prijs. Nogmaals heel erg jammer, voor ons dus nooit meer.
Ratna B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Lekker gegeten en mooi uitzicht. Service is traag, dus hou er rekening. mee dat je geen haast moet hebben.
Tippen van het personeel mag alleen. met contant geld. Extra pinnen mag niet.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op zaterdag 17-9-017 hier samen met mijn vrouw wezen eten. Vanaf buiten gezien, ziet het er niet echt super uitnodigend uit. Echter eenmaal binnen is het een leuk oosters/Turks aangekleed restaurant.
Ontvangst was hartelijk te noemen.
Minpunt blijf ik hoge tafels vinden met dito krukken, zit niet echt comfortabel.
We namen allebei het 4 gangen verrassingsmenu. Dit omdat een aantal andere gerechten op de kaart alleen per 2 personen geserveerd word.
Bij de eerste gang, brood met smeersels, was er weinig brood aanwezig in verhouding tot de smeersels, bij vraag naar brood werd dit direct geserveerd.
Brood was erg vers.
Ik had zelf besloten om de huiswijn te nemen, een tempranillo. Deze was echter echt op kamertemperatuur, dus veel te warm. Op mijn vraag of men geen klimaatkast heeft, werd geantwoord, ja hebben we wel, maar de huiswijn staat daar eigenlijk niet in, want die pakken we vaak en dat scheelt tijd.
De serveerster, Latife, bood me, gratis, een andere wijn aan, deze kwam idd uit een klimaatkast en was voor mij een prima alternatief.
De rode wijnglazen waren mooie glazen om uit te drinken, dit is vaak anders.
2e Gerecht was Linzesoep, voortreffelijk bereid, echter ook wat aan de karige kant.
Ik meldde dit en het bleek dat je onbeperkt kon bijbestellen, wat we overigens niet gedaan hebben.
Het hoofdgerecht was goed, echter vond ik zelf niet super byzonder, gezien het feit dat we kort daarvoor bij Obba in de Markthal hadden gegeten en de schaal daar eigenlijk lekkerder was dan bij Obba's Lounge.
De eigenaresse toonde zich een prima gastvrouw en schonk al haar klanten aandacht.
Het nagerecht was prima.
Als kers op de taart werd ons nog een heerlijke koffie met 4 likeuren aangeboden. Top.
Al met al een geslaagde avond, goed gegeten voor een acceptabel bedrag. Leuk en goed personeel. Sommige zaken voor verbetering vatbaar, dit dus ook aangegeven.
emirgazi .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren avond gegeten bij Obba. Wij hadden iftar menu, zogenaamd 3 gangen menu met verschillende soorten vlees!! en als nagerecht een bord met verschillende toetjes!! Nou het klonk veel en veel beter dan dat het was!!. Voorgerecht, meze stelde niet veel voor en we kregen voor 2 personen 4 sneetjes brood!! Na hele dag niks gegeten te hebben (ivm vasten) zaten we na tegenvallende voorgerecht met smacht op onze "hoofdgerecht" te wachten. Wat we op tafel kregen als "hoofdgerecht"was letterlijk een lachertje!! In een kleinbakje bulgur en friet,friet was ook nog eens te lang gebakken. Verschillende soorten vlees was, klein schoteltje kip een halve adana die weer in tweeën is gedeeld en echt waar twee kleine vis mootjes en dit allemaal voor 2 personen!! Ook de dessert viel vies tegen.. Al met al het was een karig maal!! Was het geld zeker niet waard.
Gastvrouw was brutaal, bediening was sloom. Het enige wat positief was het decor en het uitzicht. Het was een teleurstellende ervaring en ik zou Obba echt aan niemand aanraden en zelfs absoluut afraden.. Niet doen zonde van je geld en vooral (wat in onze geval was) van je TIJD..