O Sole Mio

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Dayenne G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben wij hier heerlijk gegeten. Het hele restaurant zat bomvol maar hier hebben we weinig van gemerkt. Er werd regelmatig gevraagd of we nog wat wilden drinken en op het eten hoefden we niet heel lang te wachten. Bij een volgende keer in Amersfoort zouden we hier zeker terug gaan!
Cecilia1970 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met 10 personen mochten we boven zitten. Meteen konden we drankjes bestellen, bij de vraag of er een kan water bij mocht werd gezegd dat alleen als er een glas wijn besteld werd er een glaasje water bij mocht. Als er meerdere wijn zouden drinken kon er een karafje water komen. Bij onze opmerking of water niet gewoon een service is werd er nogal gepikeerd gereageerd. We werden eigenlijk afgesnauwd en hebben dus dure flessen Sourcy moeten aanschaffen. Vervolgens na heeeeeeel lang wachten en is iemand van ons naar beneden gegaan om te vragen of er iemand kwam om onze bestelling op te nemen. Weer lang wachten voor het eten werd gebracht. Er waren twee tomatensalades besteld, dit bleek te bestaan uit 2 in parten gesneden tomaten per persoon geserveerd op 2 grote schalen met niets erbij. Het eten was ok, normale pizzeria kwaliteit. De bediening liet op meerdere vlakken grote steken vallen.
Wil alleen maar even zeggen dat kraan water in een restaurant niet gratis zoals thuis word gedronken. Er zit service aan verbonden. Kraan water moet bediend worden afgewassen worden afgeruimd in de vaat afgedrogen snapt de meerderheid dat dan gewoon niet. Snap nog een ding niet je heb heb oke gegeten slechte service op een hele drukke zaterdag kan gebeuren. Ik heb van u tafel paar gehad die hadden top gegeten. En alle 10 heb ik fooi gehad ik zou dat niet hebben gedaan als het slecht was zoals u omschrijft. Kortom het water voelt hier in Holland vaak als een belediging bij weigering. Verdiep je in de kosten van een horeca zaak .
Limabaco .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier komen we al jaren met enige regelmaat. We genieten van het goede Italiaanse eten. Het personeel is altijd vriendelijk. Laatst een zakje meel meegekregen voor mijn broodbakactiviteiten...
PaulaB .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Slecht. 3 verschillende gerechten en 3x vlak en smakeloos zonder enige fantasie.
Bediening niet alert op glutenvrij. Speciaal voor gebeld zou geen probleem zijn maar het broodje vooraf kon niet glutenvrij en het koekje bij de koffie was eveneens niet glutenvrij. Er waren nog meer kritiekpunten over de kwaliteit van het eten. Eerst een reactie naar het restaurant gestuurd en deze gaan direct in de verdediging en het zou niet aan het eten liggen en er komen al jaren de vaste klanten.
Misschien hadden wij pech maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, in ons geval voor 3 wij zullen er niet meer komen ondanks dat ons de drankjes worden aangeboden als we weer komen eten.
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Leuk italiaans restaurant met zeer vriendelijke bediening. De gerechten waren zeker niet slecht maar wat vlakjes van smaak. Het interieur is wel typisch maar verdient toch een opfrissertje
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Restaurant O’Sole Mio is een familiebedrijf en dat merk je. Iedereen is betrokken bij het verzorgen van een leuke avond voor de gasten. Met de service zit het wel goed hier. Je zit in een leuke ambiance met als blikvanger het mooie aquarium.
De kaart is zeer uitgebreid, naast een veelheid aan pizza’s is er ruim voldoende keus voor liefhebbers van andere gerechten. Alle dagen is er een “schoolbordmenu” voor bijzonderheden, die de keuken die dag bieden kan buiten de kaart om. Een aanrader voor diegenen, die even van het geijkte pad (pizza’s, pasta’s) willen afwijken. De porties zijn ruim bemeten en voorzien van uitgebreide en goed verzorgde garnering. Voor de liefhebber: De pizza’s zijn bijzonder goed klaargemaakt met een perfecte bodem en een rijke vulling.
Geheel voldaan vind je bij de kassa een bescheiden afrekening. Een adres om weer terug te komen!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij zijn hier vaste klant en komen op de meest ongeplande momenten regelmatig binnenvallen. Altijd een warm onthaal door de bediening, altijd een contante kwaliteit. Wanneer je met mensen gaat die er voor het eesrt komen, zijn ze altijd verrast door twee zaken: inrichting/ aquarium, die over het algemeen als negatoief worden ervaren- en de kwaliteit. Ik zelf zie het interieur niet als negatief, maar ieder zijn smaak.
Ik val voor de eerlijke, kwalitatief goede en traditionele Italiuaanse keueken. Of het nou pizza, pasta of buiten de kaart om is, het is altijd met liefde voor traditie gemaakt. Perfecte prijs/kwaliteit verhouding!
Jaque12 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Het eten is uitstekend! Een echte traditionele Italiaanse keuken. Prijs kwaliteit is goed. Vriendelijke bediening en een gezellige sfeervolle ambiance. Wij komen hier met veel plezier!
J00pbraakhekke .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Lekker en goed Italiaans eten. De prijs is wat wel bovengemiddels voor Italiaans eten maar dat maakt het eten dan wel weer goed.

De bediening is prima en zijn erg bereidwillig.

Het restaurant zelf mag wat mij betreft wel een opknapbeurtje gebruiken. Oudbollig is leuk maar het kan ook te zijn.
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Een leuk, niet al te groot restaurant dat, wat mij betreft, Italiaans ruikt. Degenen die mij kennen weten, dat ik een echte zeurpiet ben wat eten betreft. We hadden een bruschetta als voorgerecht; niet erg veel fantasie, maar wel gewoon goed en smakelijk. Hier moest wel een Italiaanse kok aan het werk zijn geweest.

Het hoofdgerecht was ook erg goed. De gorgonzolasaus bij de filetto wat dit keer ook een echte filetto (ossenhaas, vaak krijg je gewone biefstuk) was en de cannelloni was ook; gewoon goed.

De bediening was ook beleefd en netjes, al had niet iedereen voldoende kennis van zaken; dat zou nog even een verfijning behoeven. Nadat ik thuis kwam een paar recente recensies gelezen en van enkele schrok ik werkelijk. Onze beleving was geheel anders!
Hoe het ook zij: dit restaurant doet in ieder geval NU zijn uiterste best en is zeker niet kansloos. Wellicht iets aan de prijzige kant, dat wel, maar vanwege de gezellige ligging en juist het grappige, intieme, decor, een restaurant waar we zeker nog wel eens zullen terugkomen.
Jeroenvandenhengel .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Een goede italiaan, met duidelijk een Italiaanse kok. Ze willen het echt naar je zin maken. Elk jaar komen we hier voor ons jubileum. Gegeten met gezin met 3 kleine kinderen. Interieur is klassiek gezellig maar je zou het ook oubollig kunnen noemen.
Pudding 10 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Was niet bijzonder,nadat ik toch gekozen heb na de recensies op Iens.
Pizza niet echt super, service onder de maat en decor is aan vervanging toe.
Zijn in de stad betere restaurants als je een pizza wilt eten.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Van oudsher een prima adres, wij komen er al jaren. De kwaliteit van het gebodene is (stabiel) hoog. De pizza's missen iets qua verfijning maar aan alle overige gerechten proef je het vakmanschap en het gebruik van goede ingrediënten af! De aanbevolen wijnen (zeker niet de duurste) voldoen immer prima.
Absolute aanrader!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Heb hier gegeten met mijn vriendin. Als voorgerecht hadden wij pasta en carpaccio. De pasta was flauw en niet aldente. De carpaccio was te koud, de parmezaanse kaas te droog en de olijfolie was niet van goede kwaliteit. Als hoofdgerecht hadden wij lamscottelet en entrecot, beide vonden wij niet bijzonder. De garnituur vonden wij ook niet zo lekker. De huiswijn vinden wij ook geen aanrader. De bediening, gedaan door twee jongens, was goed, maar niet proffessioneel(geen voldoende kennis van zaken?). Wij zullen hier niet snel terug komen
Jorg G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Eigenlijk staat o solo mio vooral tussen de verkeerde andere zaken. Het is eigenlijk een pizzaria, en de sfeer is dat van een eetcafe. Als je het op die manier bekijkt, hebben ze een uitgebreide kaart en best goed eten.
Wat het niet is, is een restaurant. Daarvoor is het setting te verouderd, met een matig onderhoude acquarium, veel tafeltjes in een kleine ruimte, en de ruim ingeslagen plastic druiven voor aan het plafond.

De service was deze keer echt matig: tafel was niet klaar op gereserveerde moment, maar geen sorry of verwijzing naar de bar. Een van onze bestellingen kwam niet door: weer geen excuus. Bij afrekenen stonden er twee drankjes niet op de rekening: geen bedankje, wel hogere rekening. Misschien was het te druk, of hadden ze hun dag niet, maar dit was niet erg attent allemaal.

Al met al is het een prima tentje, maar heb ik vooral het gevoel dat het hier op iens in de verkeerde categorie staat, en een beetje ruim is beoordeeld.
Dennis W .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Ik ben wezen eten bij O Sole Mio nadat ik gekeken had op Iens. De bestelde carbonara vond ik matig en weinig Italiaans. Voor de prijs had ik meer verwacht. Moest erg mijn best doen om mijn bestelling te doen na het eerste drankje, wat ik niet netjes vond. Het restaurant zelf is gevestigd op een druk kruispunt, wat een negatieve invloed heeft op de sfeer. Al met al zijn er betere (italiaanse) restaurants in Amersfoort.
Lekkerla364 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Wij komen hier heel graag, heerlijk eten, aardige bediening! En niet alleen de pizza's of de pasta's zijn lekker maar ook b.v. de vlees gerechten.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2012
De pizza bij O Sole Mio is altijd erg lekker, het ziet er netjes uit en het personeel is altijd aardig. Als je besteld is pizza ook snel klaar
Arthurc .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
We hebben het afgelopen jaar een paar keer hier gegeten.
De pizza's zijn altijd heerlijk. Een echte aanrader! De beste pizzeria van Amersfoort. De bediening is niet altijd even scherp. Een tonic besteld en een biertje gekregen, maar het lekkere eten maak veel goed.