O'Reilly's

• Amex , Mastercard , Visa card
  • Airconditioning , Terras
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Ik ging voor de fish-and-chips naar O'Reilly's. Voor de atmosfeer hoef ik niet naar zo'n zaak. Het lijkt nog het meest op een bruine kroeg maar dan met allemaal televisieschermen waarop voetbal wordt uitgezonden en gasten die dit lijken te waarderen. Gelukkig was het personeel buitengewoon vriendelijk. De fish-and-chips bestond uit een grote in bierbeslag gefrituurde moot kabeljauw. Daarbij werden frieten, doperwtjespuree en tartaarsaus geserveerd. De smaken waren prima al was de hoeveelheid beslag rondom de kabeljauw dusdanig dat er soms meer korst dan vis te zien was. De frieten waren de dikste ooit en hadden wel wat krokanter gemogen.
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Top zaak. Een echte Irish pub nabij de Dam. Ik kom hier regelmatig voor een biertje en een snack. Je voelt je altijd oprecht welkom hier. Personeel is super vriendelijk en bekwaam in hun vak. Zoals eerder beschreven in een recencie over deze zaak, werken hier niet alleen mensen uit Groot Brittannië. Ook de echte Ier is hier vertegenwoordigd. Clientèle bestaat uit de meest gevarieerde, van expat en "local" tot backpacker. De warme sfeer draagt bij aan het huiskamer gevoel. Onlangs heeft alles een likje verf gekregen en ziet het er weer mooi uit. Altijd fijn vertoeven hier, mij zien ze nog vaak terug.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
O’Reilly is een gezellige Ierse pub in de Paleisstraat, vlak bij het paleis. Tot in de zeventiger jaren werd hier het Handelsblad gedrukt. De naam staat nog op de gevel. Toen het handelsblad hier weg ging is O’Reilly’s hier ingekomen. Ik kan me nog herinneren dat de inrichting vanuit Ierland kwam. Sinds die tijd is er nooit iets veranderd. Een gezellige hoekbar, daarachter een opstapje met een soort bovenkamertje waar je rustig kunt eten. Er wordt hier echt pub food geserveerd, erg lekker. En de pints (Guiness uiteraard) worden met zorg getapt. Eerst ¾ vol, dan bezinken en vervolgens weer afgetapt. We hebben hier zoals altijd genoeglijke uurtjes doorgebracht. Het publiek is voornamelijk Engels en Iers, zelfs het personeel. Overal in de pub hangen televisie schermen en er worden voortdurend sportwedstrijden uitgezonden. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Ik vind het pub sfeertje zonder tv veel leuker.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
We zijn hier de afgelopen maanden twee keer geweest.
O'Reilly's is een hele gezellig Iers café in het centrum van Amsterdam. Er komen veel Britse en Ierse gasten.
De eerste keer hebben wij er met vrienden een hamburger met friet gegeten. Hier was niks mis mee. Lekkere beef burger. De tweede keer hebben wij er een soort pre kerstmenu gegeten, Engelse stijl. Best goed te doen ook. Veel typisch Engelse en Ierse gerechten ook op de kaart.
Het eten is echt van eetcafé / daghap kwaliteit>> degelijk, lekker, maar niet al te hoog niveau. De bieren op de tap varieren van Guiness tot Leffe Blond tot gewoon Nederlands bier. Veel keus dus! Personeel is aardig en behulpzaam en komen allemaal uit Groot-Brittanie.
Kortom: gezellige kroeg om af te spreken, een snelle hap te doen of om sport te kijken op de ongeveer 10 TV's :).
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Heerlijke fish & chips gegeten. Superkrokant en een enorme portie. Echt waar voor je geld. Vlotte vriendelijke bediening. Helaas spreken ze geen Nederlands, een minpunt.
Maar verder een aanrader als je eenvoudig , maar goed en goedkoop wilt eten.
RH R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Even gezellig binnengelopen en vervolgens gebleven om iets te eten. Leuke en sfeervolle bar, het bestelde eten was redelijk van kwaliteit. Bediening aan de bar was vlot en vriendelijk.
Ierlandpleinnl .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Tja, een Ierse Pub heeft natuurlijk alleen maar pub food. Dat kan best heel goed zijn. Voordeel is ook dat je al vroeger kunt eten. Een klassieker is natuurlijk fish & chips. Eerste kleine teleurstelling, in hartje Amsterdam kun je bij het personeel niet met Nederlands terecht. Het Engels van de dames uit het hoge noorden is ook niet perfect maar een kniesoor die daar op let. Dat de Guinness te koud is kun je dit restaurant niet aanrekenen. Sinds de Amerikaanse ziekte is overgewaaid is dit bier bijna wereldwijd veel te koud en is de oude aanbevolen temperatuur van 14 graden ook door de brouwerij zelf verlaten. Wel redelijk getapt, hoewel het schuim nog niet tot rust was gekomen zoals in de goede pub in Ierland de gewoonte is. Op zich een redelijk stuk vis. DE BBC tv kok Gary Rhodes suggereerde al in 1999 dat je de vis met wat citroensap moest besprenkelen voordat die in het beslag gaat maar hier krijg je een stuk citroen erbij. Nederlandse traditie en op zich niet slecht. Jammer is dat het deeg niet echt krokant is maar nog wat slap. De ravigotesaus erbij was weer prima. Voor de frites waren er van die lange zakjes mayonaise beschikbaar. Ook nog een beetje salade erbij. Dus zeker voldoende voor een redelijk maal. De salade met geitenkaas die een van mijn tafelgenoten had genomen bevatte een flinke plak zachte geitenkaas, wel nagenoeg koud na een kort verblijf onder grill of microwave. Een kleine afknapper was de cottage pie voor de derde persoon. Een klein bakje voornamelijk bestaande uit puree en gehakt waarbij je van het ene flintertje groente naar het andere kon schaatsen. Op zich een leuke tent, wel een wereldreis trapje af, op en weer af naar de toiletten met, als je die even met de handen had opgewarmd, beste lekkere Guinness maar ook onder de pubs zeker geen wereldklasse. Als Ierland fan vind ik het natuurlijk ook jammer dat er absoluut geen Ierse muziek was te horen, uitsluitend een soort lawaai dat in ieder geval niet-Ierse muziek moest voorstellen. Maar andere bezoekers vinden het wellicht een zegen juist geen Ierse muziek te horen.
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Super gezellig, heerlijke muziek, fantastische warme huiskamer midden in Amsterdam. Het ontbijt wordt geserveerd tot 17.00 uur. De warme wiskey is een aanrader!