Als je wel eens langs deze zaak bent gelopen, maar nog nooit naar binnen bent gegaan dan moet je hier snel verandering in brengen. Het is een enorm restaurant, met eigenlijk 2 restaurants erin. Het verschil tussen ‘de pizzeria’ en ‘het restaurant’ herken je door het wit linnen op de tafels. Dat zijn de tafels waar je a la carte bestelt (geen pizza’s) en op die andere tafels zijn vlees en vis juist zeldzaam. Als je niet weet wat chef Jeroen Smits a la carte voor je moet maken, ga dan voor het wekelijks wisselende 4 gangen menu.
Op zaterdag is de pizzeria de hele dag lekker druk voor pizza’s en broodjes en doordeweeks wordt er juist veel a la carte gegeten. Op de kaart vind je bijzondere, betaalbare wijnen. Kijk goed welke plek in het restaurant je reserveert, a la carte kan al vanaf 1 persoon en de pizzeria pas vanaf 6. De pizza’s van de pizzeria komen uit een prachtige houtgestookte oven, waar je een octopus in ziet.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Op de kaart staan geen klassiekers als een Napolitana, maar die kun je uiteraard wel bestellen

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Frittura di Calamari:Gefrituurde inktvisringen
      Insalata Primavera O'Pazzo: Salade van parmaham, truffel mascarpone, zwarte olijven en Parmezaanse kaas croutons
      Insalata Caprino O'Pazzo: Salade met gefrituurde geitenkaas, radicchio, walnoten en honing-basilicumdressing
      Focaccia con Aglio e Pecorino: Italiaans pizza-brood met oregano en pecorino
      Pizza Bruschetta: Italiaans pizza-brood met koude ingredienten; verse tomaten, knoflook, basilicum en olifolie
  • Hoofdgerechten
    • Pizza Margheritha
      Pizza Bufalina
      Pizza Calabrese e Gorgonzola: met salami spinata Calabra (pikante salami) en gorgonzola
      Pizza Formaggio Caprino con Spinaci: rode ui, geitenkaas, oregano, basilicum, verse spinazie, olifolie, Parmezaanse kaas en aceto balsamico
      Pizza Quattro Formaggi: Vier soorten kaas (mozzarella, gorgonzola, tallegio, Parmezaanse kaas)
      Pizza Napolitana: Ansjovis, kappertjes, zwarte olijven, knoflook, rode pepers, oregano en basilicum
      Pizza Pollo e Pancetta: Gemarineerde kippendijen, oregano, semi-zongedroogde tomaten, pancetta (spek), Parmezaanse kaas, salsa van gegrilde paprika, peterselie en knoflook
      Pizza Capriciossa Ricetta Originale; Prosciutto cotto (gekookte ham), champignons en artisjok
      Risotto Tartufi: Romige risotto met truffel tapenade, pecorino en champignons
      Bigoli alla Campagnola: Bigoli pasta met gestoofd lamsvlees, asperge, doperwten, muntpesto en pecorino
  • Nagerecht
    • Dolci del Giorno: Huis gemaakt dessert van de dag
      Gelato del Giorno (ook lactosevrij verkrijgbaar): Huis gedraaid ijs van de dag
      Tiramisu Sottospra: (ook glutenvrij verkrijgbaar) Mislukte tiramisu gemaakt met huisgebakken lange vingers, O'Pazzo koffie en mascarponecreme, geserveerd met baileys-ijs

Over het restaurant O'Pazzo Pizzeria

Pizza perfectie

Een stukje Napels in onze schitterende havenstad. Pizza bakken is hier tot kunst verheven. Het perfecte deeg, knapperig afgebakken en de heerlijkste toppings: superverse rauwe tonijn, de beste mozzarella en de mooiste groente. Geen zin in pizza? Kies dan voor een authentieke risotto of een goed gevulde salade. Sluit af met een heerlijk zoete dolce en je bent diep en diep tevreden.

We willen u erop wijzen dat de AH aktie alleen geldig is in het pizzeria gedeelte en niet in het à la carte gedeelte van het restaurant.

Meer informatie over restaurant O'Pazzo Pizzeria

metro en trein Blaak en tram
  • : Parkeerplaats

Maandag 17.30 - 22.30
Dinsdag t/m zondag 12:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant O'Pazzo Pizzeria

Helga V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heel lang in de rij gewacht voor een tafel die we gereserveerd hadden en na 1 uur kregen we pas onze pizza
Ongeorganiseerd
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten. Hele prettige bediening. Was via ah actie 2e 3 gangel diner gratis.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het eten was heerlijk jammer dat we 5 kwartier op een beetje brood met olie en ons voorgerecht hebben moeten wachten. Vervolgens een uur op het hoofdgerecht en daarna een half uur op het toetje. De tafel naast ons had overigens voldoende bediening, misschien vergaten de obers ons daarom? Hebben van 8 tot 12 gezeten terwijl het in 1,5 uur klaar had kunnen zijn. De bediening was aardig maar erg langzaam en chaotisch. Ondanks het lange lange lange wachten ook geen drankje van het huis ter compensatie.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Lekkerste pizza's die je in Rotterdam kan eten! (Extra tip: als je nog niet vol zit, kies dan de tiramisu als toetje)
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Opazzo is een heerlijke Italiaan waar ik graag kom, erg vriendelijke en leuke bediening en het eten is gewoon goed. Het is een levendige sfeer in het restaurant maar zeker niet storend, gewoon gezellig.
Jasper S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Bediening kan hartelijker en vriendelijker. Verbazend dat Engels de voertaal is.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Lekker gegeten en goede service. Een aanrader!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Het eten was top. De wijnen vonden wij iets te duur.
Vriendelijk en vakbekwaam personeel.
We komen graag terug.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het eten was heerlijk en mooi, aantrekkelijk gepresenteerd. Vriendelijke bediening, maar je moest lang wachten voordat je werd geholpen, het eten werd opgediend en de gevraagde dranken werden gebracht. We hebben daa 2 uur en drie kwartier gezeten, wat op zich lang is, maar niet erg als je een prettige tafelgenote hebt.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Altijd gezellig, heerlijk eten en leuke bediening.
A V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Heerlijk gegeten met AH actie. Echt een aanrader.
Het viel ons alleen op dat er Engels/Italiaans talige bediening loopt.
Yuri A.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Top gegeten , top bediening. Stoelen en tafels aan vervanging toe. Verdere inrichting leuk gedaan.
Frederieke V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Superleuk en superlekker! Kunstige en heerlijke gerechten! Prachtige zaak! Wel erg druk qua geluid. Ontzettend fijn personeel!
Noelle L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Erg lekker gegeten. Het duurde alleen erg lang voor we hoofd- en voorgerecht hadden, dat was wel een minpuntje. Het toetje maakte echter veel goed.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Fabelachtige ambiance, eten was heerlijk, echt genoten met vrienden! We komen zeker terug!
Geert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Prima restaurant, heerlijk gegeten, zeker een aanrader.
De tafel van Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Prima maaltijd genuttigd. Mooie combi voor de AH restaurantactie. Mooie gerechten , vegetarisch ook en geweldig lekker nagerecht
Hélène T.
Wij hebben voortreffelijk gegeten. Vooral het vegetarische voorgerecht en de tiramisu waren erg apart en voortreffelijk.
We komen zeker terug!????????????
Ger M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
De pizzabodem was wel dun maar niet knapperig. Te slap.
Enrique D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Helaas lange wachttijden, maar het personeel was erg vriendelijk.
Gklapperdane K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Bij alles werd gemeld, dat we voor de AH-kaart kwamen, daar houd ik niet van, maakt het geen uitje maar iets armoedigs. Gebruiken elk jaar die kaart en zijn tot nog toe altiojd enthousiast geweest.