Als je wel eens langs deze zaak bent gelopen, maar nog nooit naar binnen bent gegaan dan moet je hier snel verandering in brengen. Het is een enorm restaurant, met eigenlijk 2 restaurants erin. Het verschil tussen ‘de pizzeria’ en ‘het restaurant’ herken je door het wit linnen op de tafels. Dat zijn de tafels waar je a la carte bestelt (geen pizza’s) en op die andere tafels zijn vlees en vis juist zeldzaam. Als je niet weet wat chef Jeroen Smits a la carte voor je moet maken, ga dan voor het wekelijks wisselende 4 gangen menu.
Op zaterdag is de pizzeria de hele dag lekker druk voor pizza’s en broodjes en doordeweeks wordt er juist veel a la carte gegeten. Op de kaart vind je bijzondere, betaalbare wijnen. Kijk goed welke plek in het restaurant je reserveert, a la carte kan al vanaf 1 persoon en de pizzeria pas vanaf 6. De pizza’s van de pizzeria komen uit een prachtige houtgestookte oven, waar je een octopus in ziet.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Op de kaart staan geen klassiekers als een Napolitana, maar die kun je uiteraard wel bestellen

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Frittura di Calamari:Gefrituurde inktvisringen
      Insalata Primavera O'Pazzo: Salade van parmaham, truffel mascarpone, zwarte olijven en Parmezaanse kaas croutons
      Insalata Caprino O'Pazzo: Salade met gefrituurde geitenkaas, radicchio, walnoten en honing-basilicumdressing
      Focaccia con Aglio e Pecorino: Italiaans pizza-brood met oregano en pecorino
      Pizza Bruschetta: Italiaans pizza-brood met koude ingredienten; verse tomaten, knoflook, basilicum en olifolie
  • Hoofdgerechten
    • Pizza Margheritha
      Pizza Bufalina
      Pizza Calabrese e Gorgonzola: met salami spinata Calabra (pikante salami) en gorgonzola
      Pizza Formaggio Caprino con Spinaci: rode ui, geitenkaas, oregano, basilicum, verse spinazie, olifolie, Parmezaanse kaas en aceto balsamico
      Pizza Quattro Formaggi: Vier soorten kaas (mozzarella, gorgonzola, tallegio, Parmezaanse kaas)
      Pizza Napolitana: Ansjovis, kappertjes, zwarte olijven, knoflook, rode pepers, oregano en basilicum
      Pizza Pollo e Pancetta: Gemarineerde kippendijen, oregano, semi-zongedroogde tomaten, pancetta (spek), Parmezaanse kaas, salsa van gegrilde paprika, peterselie en knoflook
      Pizza Capriciossa Ricetta Originale; Prosciutto cotto (gekookte ham), champignons en artisjok
      Risotto Tartufi: Romige risotto met truffel tapenade, pecorino en champignons
      Bigoli alla Campagnola: Bigoli pasta met gestoofd lamsvlees, asperge, doperwten, muntpesto en pecorino
  • Nagerecht
    • Dolci del Giorno: Huis gemaakt dessert van de dag
      Gelato del Giorno (ook lactosevrij verkrijgbaar): Huis gedraaid ijs van de dag
      Tiramisu Sottospra: (ook glutenvrij verkrijgbaar) Mislukte tiramisu gemaakt met huisgebakken lange vingers, O'Pazzo koffie en mascarponecreme, geserveerd met baileys-ijs

Over het restaurant O'Pazzo Pizzeria

Pizza perfectie

Een stukje Napels in onze schitterende havenstad. Pizza bakken is hier tot kunst verheven. Het perfecte deeg, knapperig afgebakken en de heerlijkste toppings: superverse rauwe tonijn, de beste mozzarella en de mooiste groente. Geen zin in pizza? Kies dan voor een authentieke risotto of een goed gevulde salade. Sluit af met een heerlijk zoete dolce en je bent diep en diep tevreden.

We willen u erop wijzen dat de AH aktie alleen geldig is in het pizzeria gedeelte en niet in het à la carte gedeelte van het restaurant.

Meer informatie over restaurant O'Pazzo Pizzeria

metro en trein Blaak en tram
  • : Parkeerplaats

• Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
prima zo
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
GEWELDIG, al meerdere malen geweest, prijs-/kwaliteit top, heerlijk eten, super bediening, echte aanrader! Hier word je blij van!
Ina K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Uitermate vriendelijke en vlotte bediening, lekker eten, prachtig opgemaakt dessert ('oogstrelend'), in een gezellige atmosfeer. De moeite waard.
Arnolda Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Een mooi en sfeervol restaurant.Op het moment dat wij er waren(12.30) was het vrij rustig.
De bediening was netjes, beleefd en correct.
Het eten was goed(de echte Italiaanse keuken), erg lekker.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Het eerste dat in me opkomt is vergane glorie na hier voor het eerst sinds jaren weereens gegeten te hebben. De bediening is matig tot slecht, spreken geen Nederlands en het eten is eveneens matig tot slecht. De calamaris zijn smakeloos, het is dat er tartaarsaus bij zat wat nog wat smaak gaf. M’n tonijn pizza bavatte amper tonijn en was ook niet heel smaakvol. Het dessert van de dag was qua eten het hoogtepunt maar heel snel zul je me hier niet terug zien......
stiffie56 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wat een slechte service. Na 5 minuten aan de deur met een groep van 8 inclusief een vrouw van 88 jaar, zelf maar even op de 'gerant' afgelopen. Vervolgens lang op een drankje gewacht en 1 uur en 30 minuten op het voorgerecht uit een keuzemenu. Alles bij elkaar 3,5 uur binnen gezeten met een duur parkeertarief voor de deur voor twee auto's. Nooit kwam er iemand vragen of alles naar wens was en of er misschien nog iemand iets wilde drinken. Van de 7 pizza's gingen er zeven met meer dan de helft nog op het bord terug. Opvallend was de weinige tomaat op de bodem en elke bodem was zeer zacht en enigszins taai. Ook de afrekening was weer zakelijk. Al met al niet voor herhaling vatbaar. Op weer naar Angelo Betti.
ron V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
lang wachten op eten , waren ons vergeten . pizza aangebrand ,weinig keus met AH actie ,vond het tegenvallen . weinig ruimte om te zitten stoelen tegen elkaar als een andere tafel ook bezet is
Isolde M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Wij hebben gisteravond weer lekker gegeten. Leuke vlotte bediening, goede sfeer. Eerst nog lekker een wijntje gedronken totdat gezelschap compleet was. Helemaal geen probleem dat we later gingen eten dan de gereserveerde tijd.
George L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Mooie restaurant met vriendelijke bediening en lekkere gerechten. Zowel de antipasti als de hoofdgerechten waren smaakvol. De papardele met ragu is zeker een aanrader. All in all, Perfect voor een gezellige avondje buiten eten!
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Ik eet geen gluten en dan is uit eten gaan altijd wat lastiger. Bij O'pazzo kan je bijna alles glutenvrij bestellen. Ik had een pizza en deze was lekker. Ook werd er bij het bestellen gevraagd hoe allergisch je bent en word er dus goed aan gedacht. Toen ik de dessert kaart kreeg was ik zeer verrast want mijn favoriete toetje van vroeger; tiramisu hadden ze hier dus glutenvrij. Dit was werkelijk heerlijk. Beste toetje ooit!

De service was in het begin goed maar werd steeds minder. Het duurde lang voordat ze aan de tafel kwamen en we moesten ze zelf ook een paar keer aanspreken.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Zeer vriendelijke bedienin, flexibele bediening. Erg druk, daardoor zeer rumoerig. Gezellige aankleding van het restaurant.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
O'pazzo is heel leuk verdeeld in een restaurant, pizzeria en een bar. Ik heb in de pizzeria en in het restaurant gegeten, het was voortreffelijk. De bediening was erg vriendelijk en attent.
lbaylis .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Met de AH actie naar o'ṕazzo pizzaria. Het was perfect. Met de actie mag met een kaart een person van een special gesteld menu kiezen en de andere van de gewoon menu kiezen. En dat betaal je allen de duurste van de twee. Met acht mensen hadden wij meer dan 100 euro korting. De eten was Erg lekker van smaak. En met de drie gangen hebben wij andre dingen geprobeert dat wij normaal niet zou nemen. Ook is de resturant prma voor kinderen. De bedieing is erg bekwaam en geduildig. Vriendelijk ook. Ik vond drie gangen erg veel. De eerste gang kon kliener. Wij hebben ook pizza naar huis genomen achteraf omdat het zoveel was. Verder bij het uitrekenen van de rekening ( wat zo een puzzel is met de korting) was het helemaal juist gedaan. Dus oṕazzo zorgde voor onze een prima avond. Bedankt oṕazzo.
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Lekker gegeten. Genoeg keuze. Goede bediening. Erg rumoerig. Divers publiek. Prijs kwaliteit net voldoende. Goede locatie
John B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Als van ouds een top restaurant. De pizza's zijn heerlijk, de gerechten origineel en worden mooi geserveerd door vriendelijk personeel. We moesten dit keer wel wat langer wachten dan gewoonlijk, maar soms Is dat niet erg. Al met al blijft dit een aanrader.
Mischa S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Erg lang op onze gerechten moeten wachten, 1 uur na bestelling op het voorgerecht. In het nagerecht zat een lange zwarte haar en ik ben blond dus die was niet van mij. Het eten is redelijk maar niet bijzonder. De ambiance daarentegen is fantastisch. Ober was superaardig en kon er ook niets aan doen dat het zo lang duurde er was gewoonweg veelte weinig personeel.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Vriendelijk ontvangen. Snelle bediening. Ons tafeltje stond vlakbij de open keuken waar de pizza's werden gemaakt. Erg leuk om te zien! Dessert zag er prachtig uit.Kwaliteit van het eten was goed. We hebben heerlijk gegeten!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Restaurant O'Pazzo stelt eigenlijk nooit teleur. Ook dit keer niet dus. Sommige Pizzaria's willen wel eens doorschieten met de hoeveelheid kaas en tomatensaus, waardoor elke pizza eigenlijk hetzelfde smaakt. Bij O'pazzo zijn Pizza's echter van hoge klasse waarbij de kok gebruikt maakt van verassende combinaties, de juiste dosering van ingrediënten en kwaliteitsproducten.
Diane M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Menu van de dag genomen. Heerlijk gegeten, borden mooi opgemaakt en de bediening is heel vriendelijk.
We konden kiezen of er pizza of ala carte wilde eten.
Gabry V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Goede prijs-kwaliteitverhouding, prettig personeel en WC-bezoek is bijzonder (in de positieve zin van het woord). Ook mooi: geen enkel probleem om niet-opgegeten pizza in een doos mee te nemen.