O Mundo

Mei Plein 5 6703 CD Wageningen Nederland Kaart

Over restaurant O Mundo

Warme zuidelijke sfeer in Wageningen

Kom eten bij Restaurant O Mundo, want het is werkelijk een feest! Proef de smaken, ruik de geuren en hoor het plezier om je heen! De gerechten van de kaart zijn puur en worden met grote liefde toebereid. O Mundo brengt je in een warme zuidelijke sfeer en is geïnspireerd door de beste voortbrengselen die moeder aarde te bieden heeft!

Meer informatie over restaurant O Mundo

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Tineke P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vrijdagavond vanuit Duitsland( Kranenburg)richting Wageningen.
We hadden een tafel gereserveerd , en vol verwachting klopte ons hart.
We hebben voortreffelijk gegeten, de gerechten waren allemaal een schilderijtje, op een hoog niveau word er hier gekookt.
Maar ook dikke pluim voor de bediening, hadden alles in het snotje, op een zeer relaxte manier.
Toen we na een heerlijke avond de jas weer kregen, liep de gastheer met ons mee naar de uitgang, gaf een hand, en bedankte ons, en wenste ons een goede reis.
En zo hoort het!!!!!! TOP
Bedankt we komen zeker terug.
Twee hele enthousiaste gasten.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Tijdens de "Heerlijke10Daagse" dit restaurant uitgekozen. De ontvangst was hartelijk en correct. Onze tafel bevond zich in een hoek van het restaurant. Drie gasten hadden uitzicht op de andere gasten en drie gasten keken tegen een muur. De dame van de bediening was volledig ongeintesseerd in ons als gasten. Ze stelde een aantal functionele vragen, maar daar bleef het bij. Een sommelier hebben we niet gezien. Het was niet bepaald dat je het gevoel hebt, dat de bediening je in de watten wil leggen. De wijnkaart zag er redelijk uit, maar op dit niveau verwacht je niet dat er meerdere spelfouten in staan. De gerechten waren goed, maar niet het niveau wat we van een sterrenzaak hadden verwacht. De timing van inzetten was goed. Bij de koffie/thee kregen we nog allerlei zoetigheden (smakelijk, maar ongevraagd en na het dessert voor ons niet meer zo nodig). We hebben in O'Mundo een plezierige avond gehad, maar het niveau bij de beide brigades is wat ons betreft geen ster waardig. Geen aanbeveling om nog eens terug te komen, helaas.
Ron2010 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We hebben hier op 27 oktober 2016 met zijn tweeën genoten van een heerlijk 4 gangen diner + bijbehorend wijnarrangement. Na wat lekkere mond vullende hapjes, amuses en zuurdesembrood bij het aperitief begonnen we aan een heerlijk voorgerecht, bestaande uit cannelloni van hert met knolselderij en pecannoten + bijpassend garnituur. Vervolgens kregen we gepocheerde slibtong gevuld met paddenstoelen (trompet de la mort) met bijpassend garnituur, waarbij jammer genoeg de paddenstoelen de vis overheerste. Het heerlijke hoofdgerecht bestond uit everzwijn (wang en filet) met bijpassend garnituur. Het lekkere nagerecht bestond uit combinaties van kastanje met ahornmousse. De borden waren mooi opgemaakt. De bediening was prima. De sfeer ongedwongen. Kortom genoten van een heerlijk avondje dineren bij O Mundo.
Halucobo .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Het verblijf in Hotel de Wereld gecombineerd met een diner in O Mundo is een voltreffer. We hebben het driegangendiner uitgebreid met foie gras en beleefden een heerlijk culinaire avond. Veel lof ook voor een mooi wijnarrangement. De bediening is attent en zorgt voor een prettig getimede avond. De amuses hadden misschien net iets spannender gemogen, maar dat is slechts een minuscuul kritiekpuntje. Heerlijke plek!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een warme zomeravond buiten op het terras van dit restaurant Hotel gegeten.
Binnen de historische ambiance van Hotel de Wereld met achterin een mooi ruime open keuken.
Vriendelijke ontvangst en na een amuse van haring gestart met ons 5 gangen menu met begeleidende wijnen.
Prima gerechten komen op tafel te beginnen met een rouleau van garnalen die iets smeuiger had gemogen. Gevolgd door een mooi stukje scholfilet en een fantastische snoekbaars bereiding.
Hoofdgerecht eendenborst met een bitterbal van de poot geserveerd met een lekkere saus waarbij het saus-kannetje gelukkig op tafel bleef. Nagerecht was lekker en een mooie afsluiter. Begeleidend wijnen prima gekozen en mooi op temperatuur.
Bediening en gastheerschap top. Prima benaderbaar en een voortreffelijke sfeer.
Dit restaurant verdient zeker zijn ster en plaats in de top 100.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voortreffelijk en sterwaardig gegeten. Originele en kwalitatief zeer goede gerechten. De bediening attent, professioneel maar toch vriendelijk en met verstand van zaken. Echter het decor had wat ons betreft iets stijlvoller gekund. We gaan zeker een keer terug komen!
Ilja W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren heeft mijn vriend me getrakteerd op een verjaardagsdiner bij O Mundo. Onze gastheer Tom kennen we goed van zusje-estaurant Drinks and Bites.
Een topgastheer zoals we weinig tegenkomen. We kozen voor het viergangenmenu. Mijn vriend wilde graag Anjou duif. Geen probleem. We werden gewezen op het feit dat we dan kwartel en duif in ons menu zouden hebben. Twee gevogeltegerechten. Voor ons geen probleem. Maaqr na overleg met de keuken werd ons aangeboden om de kwartel te vervangen door ossestaart met zwezerik. Een uitstekende suggestie. We hebben genoten van begin tot eind. De verrassend3e en indringende smaaksensaties maken van dit restaurant een terecht michelinrestaurant. Een amuse van chocolade met knolselderijvulling. Alleen een topkok kan dit verzinnen en zo lekker. Alle gerechten blinken uit in de verfijnde smaak met garnituur waarvan een mespuntje genoeg is om te proeven. Een eerdere recensie had commentaar op de hoeveelheid van de ossenstaart. Zoveel uitgebalanceerdheid en diversiteit in smaaksensatie vraagt om kleine hapjes. De hoeveelheden van het totale menu zijn ruim voldoende. Uitzonderlijk lekker brood. Voor de Anjou duif betaalden we meer dan terecht een meerprijs. Ieder gerecht was verrassend tot aan de koffie complet toe. De manier waarop het restaurant aandacht besteedde aan mijn verjaardag was attent en leuk. We gaan heel graag eten bij Drinks and Bites maar voor iets bijzonders wat we samen willen vieren is O Mundo nog een stapje hoger. Prijs kwaliteit is meer dan goed.
GCDD .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hadden gelukkig weer iets bijzonders om samen te vieren. En daarvoor wilden we weer graag naar O Mundo. En die heeft ons wederom bepaald niet teleurgesteld. Wat een fijne avond! We ondergingen ook nu weer een culinair avontuur, dat ook nu weer een feest bleek te zijn, waarbij we ons lot in handen van de gastheer Tom en de keukenbrigade hadden gelegd. De geweldige gastheer Tom en een keukenbrigade, met uitstekende suggesties, die dus nog beter blijkt te weten wat lekker is dan wij. En dat terwijl wij inmiddels behoorlijk verwend en kritisch zijn geworden doordat we regelmatig in de betere restaurants zijn gaan eten.

Spannende, verfijnde en haast onverwachte en gebalanceerde smaaksensaties. Alleen topkoks kunnen en durven dit te bedenken en kunnen dit ook nog maken. En als het is gemaakt, wordt het ook nog in een schitterende compositie gepresenteerd. Ieder gerecht is een foto waardig.

Een fantastisch 4 gangen menu met gerechten als heerlijk brood vooraf, ossenstaart en zwezerik, Anjou duif. En dan ook nog een heerlijk dessert. Geweldig! En alles meer dan genoeg. En dan konden we het toch nog niet laten een koffie complet te nemen. Dat bleek een heerlijke afsluiting te zijn.

De bediening is erg prettig, maar toch zeker correct en niet stijf. De gerechten komen in een plezierig tempo, met een goede beschrijving. En we hoefden niet tegen lege glazen en koffiekopjes aan te kijken.

De prijzen zijn het gebodene zeker waard. De prijs/ kwaliteit is dus zeker in orde. Graag zo door. Wij komen dus weer heel graag terug.

Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij O'Mundo.
We hadden het driegangenmenu uitgebreid met een kaasplateau.
Voorgerecht van Hollandse garnalen was heerlijk, hoofdgerecht van kwartel was meer dan sterwaardig. Het kaasplateau was subliem, zeker met de bijpassende wijn.
Dessert was heerlijk, chocolade met kers een combi die niet mis kan gaan. De bijbehorende rode port paste hier meer dan prima bij.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wat een top keuken. Geweldig! Heerlijk gegeten en prima en aardige bediening in mooi gebouw. Komen zeker snel terug. Alle gangen op sternniveau. We begonnen met enkele heerlijke amuses en Hollandse garnalen als voorgerecht. Daarna snoekbaars en als hoofdgerecht anjou duif. Voortreffelijk! En ook zeer aan te raden: de kaaswagen. Een heerlijke avond uit.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Geluncht bij O Mundo met een Groupon bon. Vriendelijke ontvangst en uitstekende bediening. De 3 gangenlunch met amuses was heerlijk, de gerechtjes met komkommer kunnen wat meer pit gebruiken, maar het was een uitstekende lunch met lekkere wijn. De cappuccino met gourmandises was een lekkere afsluiting.
Minpuntje: in het invalidentoilet was geen zeep.
Gerrit Jan H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
l.s.,
gisteren avond 12 juli in wageningen gegeten met vrienden, omdat wij al vaak succes hebben gehad om hier te gaan eten en dat was meestal goed tot zeer goed. Helaas geldt dat niet voor gisteren avond, zeer kleine porties tot minimaal een totale afknapper,vootgerecht makreel, die alleen naar nieuwe haring smaakte , het hoofdgerecht met ossestaart sloeg nergens op en was op een lepel in een hap naar binnen te werken, het dessert ging nog maar niet zoals wij gewend zijn, kortom een totale afknapper
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Buiten bij O Mundo, op een van de weinige mooie middagen ,geluncht met het 3 gangen menu van O Mundo. leuke gevarieerde smaken bij de amuses. Van het voorgerecht met makreeltartaar ben ik niet echt een fan. De gesmoorde ossenstaart smolt in de mond, mooie saus erbij, wat kleine groentetjes. Het toetje met variaties op aardbei en komkommermousse, iets te geforceerd, maar wel lekker. Het geheel werd heel smaakvol opgediend, mooie kleur kombinaties.
CCM .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Voor de tweede keer super lekker gegeten. Ik ben geen toetjesmens, maar wat waren de frambozen met het basilicum ijs heerlijk.

Zeker in combinatie met een overnachting in het hotel krijgt de prijs/kwaliteit verhouding een 10!!
InekeenPeter .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Via Heerlijk 10-daagse voor 2 personen een 3-gangen menu bij O Mundo gereserveerd. Een vriendelijke ontvangst en na een aantal amuses te hebben genuttigd , werden wij naar de tafel in het restaurant gebracht. Vooraf kregen wij beiden een frisse smakelijke bietensalade met geitenkaas en mierikswortel. Als hoofdgerecht was er voor mijn tafelgenoot lam en voor mij zeeduivel. De zeeduivel was heerlijk van smaak met een goede bite. Als dessert 1 x het kaasplankje en voor mij een variatie aan frambozen en frambozen mousse. Daarbij hadden wij een wijnarrangement besteld en dat was ietwat minder. Vooral bij het hoofdgerecht met zeeduivel was de witte wijn die werd ingeschonken geen goed match. Heb dat glas wijn laten staan.

Jammer genoeg duurde het na ons voorafje te hebben genuttigd erg lang (bijna 5 kwartier) voordat wij ons hoofdgerecht kregen. Uiteraard doorgegeven en het personeel reageerden daar adequaat op. Het totaalplaatje: heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening , maar qua logistiek mag er wel wat verbeterd worden.

Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Een bijzondere gelegenheid gevierd in O Mundo. En dat viel zeker niet tegen. Correcte bediening met veel wijnkennis. Mooi opgemaakte gerechten, welke vaak als tuintje met verschillende onderdelen werden geserveerd. Er wordt op smaak gekookt en met een lichte toets: in dat opzicht gaat O Mundo helemaal met de tijdgeest mee. Op naar meer bijzondere gelegenheden, zodat we hier vaker kunnen komen!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, een vier gangenmenu met Groupon bon, met als extra een kaasplankje. Dit laatste met de nadruk op "je", er wordt wel erg zuinig afgesneden (wel € 15). De gerechten waren prima, veel kleine versiering erbij (druppels mousse, schuim, gebakken rolletjes tomaat, geleiblokjes), maar dat maakte de gerechten elke keer wel tot een prachtig bord. Ook mooi verzorgde amuses. Bediening wat wisselend, maar werd gelukkig wel losser op de avond. Toch een minpuntje: bied toch ook gewoon een karaf water (met ijsklontjes) aan, desnoods voor € 1. Beter voor milieu en ook gastvrij!
Ingetje_boe .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Inmiddels heb ik al 3x keer gedineerd (en 2x overnacht) in Hotel de Wereld. Als vegetariër ben ik erg te spreken van de gerechten - mét bijpassende wijnen - die geserveerd worden. Gecombineerd met de vriendelijkheid en gastvrijheid, kom ik hier graag terug!
Nirela .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We hadden een arrangement om hier te eten. Vooraf werd gevraagd of er speciale dieetwensen waren. We hebben ons laten verrassen en daar hadden we zeker geen spijt van. Met zorg bereide gerechten,vooral het lamsvlees was bijzonder van smaak. De bediening was zeer plezierig. Absoluut geen sterallures hier in dit restaurant. De wijnen waren perfect gekozen bij de gerechten. Tegen bijbetaling mocht je een extra (vis)gerecht of een kaasplank. We kozen voor het laatste. We waren vier jaar geleden al enthousiaste gasten en de kwaliteit is nog steeds erg goed. Wij komen hier zeker terug om ons weer in de watten te laten leggen.
JBBB .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met zes personen gegeten met de winteractie van OMundo. Drie gangen menu voor €30. We kozen er een vierde gang bij. ( Was met €15 wel relatief prijzig t.o.v. menuprijs maar was voortreffelijk en maakt het geheel wel af). Bijzonder om te zien hoe met eenvoudige basis bestanddelen maar met zeer uiteenlopende bereidingswijzen een heerlijk gevarieerd en zeer smakelijk diner geserveerd kon worden. In gel vorm, krokante flinters, schuimvorm enz het was ook nog eens mooi om te zien en feestelijk opgemaakt elke gang. Ook de amuses waren zeer creatief en verfijnd van smaak en zijn zoals ook hier een mooie indicatie van wat je mag verwachten. De wijnkaart biedt voor elk wat wils een heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ook voor minder dan €40 de fles kun een prima wijn drinken. De bediening was echter sterk wisselend van professionaliteit maar de sommelier maakte veel goed. De inrichting en decor is keurig en verzorgd zoals op dit niveau ook hoort. Wij hadden een zeer geslaagde avond en hebben echt genoten van het heerlijke eten met ons allen!