Ô MAI

Utrechtsestraat 12 1017 VN Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Ô MAI

Verse Vietnamese gerechten

Vlakbij het altijd gezellige Rembrandtplein in Amsterdam ligt dit Vietnamese restaurant. De gerechten worden hier met liefde voor jou en Vietnam bereid. Traditie is het sleutelwoord voor de specialiteiten van het huis, zoals de spring rolls, summer rolls en noodles. Alles gemaakt op mama’s wijze, vers en ambachtelijk, zoals ze het thuis ook eten. Kortom, verantwoord smullen van lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Ô MAI

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
6,8
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Gisteravond lekker gegeten bij omai. We hadden een pannenkoek met spek en garnalen (bijzondere combi) met een grote berg sla en noodles met garnalen, een kwarteleitje en gehakt. We waren laat en binnen een uur stonden we weer buiten met een goed gevulde maag.
Benvandijk .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ô mai is niet meer wat het was geweest. Begon zo mooi met een 8 in het Parool, maar het niveau konden ze niet vasthouden. Bouillon van de pho is niet smaakvol. Enige wat ik proef is zout. De noedels ook te lang gekookt. De summer rolls zijn daarentegen wel goed. Fris, knapperig en stevig gerold.
Erikbrandjes .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Mijn favoriete vietnamese eettentje van Amsterdam. Prijzen zijn goed en het eten ook. Ik heb al vanalles van de kaart gehad, van de lenterollen naar de rauwe biefsalade, van de rauwe biefsalade naar de Bun-gerechten, van de Bun naar de Pho. Ik kom hier maandelijks en blijf het lekker vinden. Vaak kan ik niet kiezen en pak dus meerdere voorgerechtjes en een Pho of Bun gerecht erbij terwijl ik t nauwelijks op krijg.
Ornstein1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Service is zeer vriendelijk maar niet supersnel. Eten was verrukkelijk!
Technisch punt: er was iets fout gegaan me de reservering. Het restaurant had deze niet gekregen. Gelukkig konden ze ons toch seaten.
Xoxoxtina .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijke pho soep gehad vandaag, en de vissaus die ze hebben, zeker een aanrader voor bij de soep!! Hier ga ik zeker nog een keer heen :)
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wij houden erg van vietnamees eten, maar helaas voldeed dit restaurant niet aan onze verwachting. Locatie oogt op zich fris en modern, maar de felle verlichting biedt weinig gezelligheid.
De summer rolls waren niet strak gerold, wellicht door de enorme lading sla die erin zat. Als hoofdgerecht hadden we een beefsalade (was meer een reguliere carpaccio met een vietnamese twist) en noodles met spring rolls (was een enorme bak vermicelli noodles met een in stukken gesneden spring roll aangevuld met opnieuw heel veel sla). Een gezonde hap was het zeker, maar het kan veel verfijnder! Volgende keer toch maar weer terug naar ons vaste Vietnamese tentje in Amsterdam.
Miekevdm .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
14 Euro voor wat noodles en wat bouillon, 4 kleine plakjes spek en wat kruimeltjes gehakt.
als groente een schoteltje met tauge. ik kan me voorstellen, dat dit de originele gerechten zijn, die in Vietnam worden gegeten. Hier in NL moet echt de hoeveelheid groente en vlees omhoog, of de prijs drastisch verlaagd.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Een restaurantje zoals je er op en rond de Zeedijk veel hebt. Een gerecht van noedels met varkensvlees, gehakt, tauge en twee garnalen was echt goed, maar de bouillon daarbij smaakte zo zout als die uit een pot van de supermarkt voordat je er drie potten water bij doet: ondrinkbaar. De rode wijn (Khipu, een Chileense Cabinet Sauvignon ) was enigszins traumatisch, de bediening was lief en in de zaak hing een onplezierige geur, was er een probleem met het riool?
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Leuke tent en vlotte bediening. Summer spring rolls waren lekker. Hoofdgerecht de pannekoek met kruiden en sla besteld, maar hier kregen we geen nieuwe sausjes bij wat wel nodig is. Prima gegeten, maar ze kunnen iets minder zuinig zijn met de saus en sla. Home made ice tea is een aanrader, maar was gek genoeg een heel stuk duurder dan de normale frisdranken. Kom hier vast terug als we weer in de buurt zijn.
Sjaak Z.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Werkelijk subliem vers Vietnamees eten. De verse springrolls (de original met spek en garnalen is favoriet) met 3 verschillende sausjes zijn ongeveer de lekkerste die ik ooit geproefd heb. Ook de verschillende soepgerechten zijn heerlijk en gisteren voor het eerst de gevulde pannenkoek gegeten. Ook die was ongelooflijk lekker. Als het druk is kan het soms even duren maar over het algemeen komt alles heel snel. Zo als meer mensen opgemerkt hebben: de tent ziet er niet erg gezellig uit. Maar hier kom ik puur voor het eten en dat kan niet beter.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Wat een topper! Echt heerlijk gegeten en veel verschillende dingen geprobeerd! Ik wil sowieso nog een keer terug om de andere soepen te proberen en om die heerlijke summerrolls nog een keer te eten. De toetjes waren ook echt té lekker! :D
Steek .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Heerlijk gegeten in dit kleine Vietnamese restaurant! Summer roll met beef, spring roll East, salade met varkensvlees en garnalen, een hartig gevulde pannenkoek en toe bijzondere honingcake met karamelsaus. De Vietnamese namen voor deze gerechten voor mij te ingewikkeld om te kunnen onthouden, maar allemaal zeker voor herhaling vatbaar. Vers en met zorg en liefde klaargemaakt. En dit alles vriendelijk en servicegericht geserveerd voor een prima prijs.
Wij komen zeker terug, trouvaille in Amsterdam!

Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Een kleine pijpela met simpele tafeltjes, snelle bediening en diverse (relatief kleine) verse gerechten. Veel vegetarische keuzes en mooi gepresenteerd, wel wat te zuinig met verse kruiden zowel in hoeveelheid als soorten, maar alles vers en knapperig.
Ook om mee te nemen.
Ideaal om snel iets lichts en gezonds te eten voor relatief weinig geld.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Werkelijk heerlijk gegeten bij O'Mai. De springrolls en hoofdgerecht (Noodles met varkerensvlees, garanalen en bouillon) zijn simpele maar tongstrelende gerechten. De prijs / kwaliteitsverhouding is uniek voor Amsterdam, ik kom hier zeker zeer snel terug. Enige minpunt vond ik het interieur dat is behoorlijk kaal en ongezellig.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Zaterdagavond gegeten bij O Mai, een relatief nieuw Vietnamees restaurant in hartje Amsterdam. Voorgerecht summerrolls die heerlijk waren, vergezeld met prachtig versierde Gin-Tonics. Hoofdgerecht een noodlegerecht met garnalen en varkensvlees die aangelengd werd met bouillon. Wederom prima, alhoewel de summerrolls meer een hoogtepunt waren. De service viel wat tegen; ietwat onbeholpen bij binnenkomst, een wel heel jong en onervaren meisje in de bediening en de chef kwam geen toelichting geven bij de gerechten (dit schijnt doorgaans wel te gebeuren). Ook het 'decor' was niet mijn smaak, je hebt het gevoel dat je in een kantine plaatsneemt. Voor het eten: ja, de rest: mwah.
Cbronker .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
De beste Vietnamees in Amsterdam voor mij! Summerrolls waren strak gedraaid, goed gevuld met een sprietje garlicsprout, getuigd van oog voor detail. Kruiden en groenten waren krakend vers. Bij de springrolls kreeg je zelfs sla en kruiden, precies zoals het hoort! Waar veel Aziatische eetgelegenheden in Amsterdam vaak de plank misslaan is de aandacht voor detail, service en kwaliteit. Omai is hierin een uitblinker, ga zo door!
Wendy303 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Het eten was heerlijk bij O mai, vooral de Summer rolls en de Pho met kip. Helaas is de inrichting erg somber en het lijkt inderdaad op een kantine, erg zonde voor zo'n mooi eten. Bediening was niet behulpzaam en kwam ook erg arrogant over. Er waren wat tafels leeg, wij wouden per se NIET achterin zitten tussen twee tafels in, ik vroeg of we aan die lege tafels aan de muur konden zitten, de serveerster deed er helaas heel moeilijk over, maar wij kregen toch onze zin. Achteraf waren de lege tafels ook niet bezet geweest. Ik kom helaas niet meer hier.
Food L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Leuk nieuw Vietnamees restaurantje, creatief modern ingericht. Summer roles zijn heerlijk en vers. Aparte crispy pannekoek met vlees, verse groenten en shrimps. Lekker met vissaus. Ook de pho was prima op smaak met verse groenten, tofu en Vietnamese worst. Goede aanwinst voor de buurt, handig als je nog even betaalbaar maar goed wilt eten voor de film.
Ede100 D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Op dinsdag in de middag belde ik met O mai om te reserveren voor woensdag. Ik kwam op woensdag maar mijn reservering was onbekend. Gelukkig was er genoeg plek
We bestelden de springrolls met garnaal vooraf. Super lekker! De Pho Soep daarna was niet bijzonder. Geen uitgesproken speciale smaak helaas. Meest vervelend vond ik het feit dat ik tot twee keer toe om een glas water naast mijn (3 glazen) wijn vroeg maar dat nooit heb gekregen. Ook niet na de tweede keer waarbij wel oh sorry sorry vergeten werd gezegd. Dat maakt ô Mai niet meteen een restaurant om snel naar terug te keren.
Acantus .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Basic eetcafe. In dat concept prima ingericht met langs de lange muur ontelbaar veel zelf gevouwen kraanvogeltjes. We hebben eind van de middag als snack spring rolls en summer rolls gegeten. Er werden 3 verschillende sauzen bij geserveerd. Alles vers en smaakvol. De bediening is nog wat onwennig en het pinapparaat moest nog opstarten, waarvoor keurig excuus werd aangeboden.