Nyonya Malaysia Express

Meer informatie over restaurant Nyonya Malaysia Express

• Af te huren
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Het is hier ontegenzeggelijk gezellig. Het eten is gewoon goed, althans wat wij gisteren gegeten hebben. Rijst, kip, garnalen, rundvlees: alles is subtiel en rijk gekruid. Je zit wel bovenop elkaar. De bediening had het iets te druk om iedereen voldoende aandacht te geven.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Super lekker maleisisch gegeten. De nasi lemak is zeker een aanrader. Personeel is vriendelijk en snel en je waant je even in Maleisie als je je eerste hap neemt. Ik kom hier graag terug.
Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat een leuke verassing bij de Nieuwmarkt! Een gezellig klein familierestaurant met heerlijke gerechten. De eigenaar is een hele vriendelijke, beleefde man die zorgt voor een mooie culinaire ontdekkingsreis door de Maleisische keuken.
Steven1 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Zeer goed Maleisisch restaurant. Eigenlijk is ieder gerecht hier op de kaart wel lekker. Wij nemen vaak de laksa of de mihoen. Maleisische thee erbij en de avond kan niet meer stuk. Het is een heel klein restaurant (formaat huiskamer) en de keuken is al om 21:00 uur dicht. Het is dus van belang dat je er tijdig bent. Aan de ventilatie mag wel wat gedaan worden, maar dat is een kleinigheid. Bediening is vlot en attent en herkennen vaste gasten ondanks het drukke Amsterdam. Vergeet geen contant geld mee te nemen (ze hebben geen pin).
A-Kit W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Hier zijn we meerdere malen eerder geweest. De Roti Canai mag niet overgeslagen worden wanneer je hier eet! Die zou eigenlijk standaard mee geserveerd moeten worden. Deze is onwijs lekker.

Als hoofdgerecht hadden we de "Char Kway Teow (Penang style)" en de "Kari Bami Soup (Laksa)" genomen. Deze gerechten vielen niet in de prijzen, misschien gecombineerd met Roti Canai als voorgerecht, omdat Roti Canai al veel smaak heeft, waardoor de smaak van de hoofdgerechten weg vielen. Dat was jammer.

Maar gelukkig maakte de "Thee Tarik" het weer goed!
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Toen ik nog op de uni zat liep ik er iedere dag langs, maar dit keer ging ik er ook maar eens eten! We werden snel geholpen! Fijn! Onze drankjes kwamen snel op tafel en we hadden allebei gekozen voor nasi lemak. Heerlijk! Rijst werd geserveerd op de juiste temperatuur en de smaak was echt goed!
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Tweede keer dat ik bij dit kleine restaurant ging eten. Eerste keer was het vrij rustig, nu dus ook niet gereserveerd. Het was enorm druk maar de bediening was flexibel waardoor er een plaats vrijgemaakt kon worden voor 2 personen.
Aankleding van het restaurant niets bijzonder. De muren zijn zeer chaotisch ingericht en de tafels eigenlijk iets te hoog voor de stoelen.
Eten zoals gewoonlijk heerlijk en (zover dat kan bij uit eten) gezond! Genoeg groenten en alles goed op smaak. Een aanrader!
Let wel op: er wordt geen alcohol geschonken en betaling altijd met cash!
Asianlover .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Niets mis mee. Laksa & Kai Fan zijn goed te noemen char kwai is goed goed gevuld en de roti canai ook altijd lekker. Bestel met zijn 2en lekker 3 gerechten en je zit goed vol. Prijs/Kwalitieit is goed
JackOrinda .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Ik voel me hier zeer thuis. Vriendelijke bediening, altijd hetzelfde team, dat is fijn. Ik neem meestal de laksa-soep. Perfectie in een grote kom. Soms pannenkoekjes vooraf, ook niet te versmaden met dat zacht pittig sausje. En ik ben dol op de zoete thee die ze hier serveren. De Maleisische keuken is subtiel, dat proef je hier.
In de recensies hieronder (en later vast ook hier boven) lees ik veel gezeur over het interieur. Ik vind dat onterecht. En onbegrijpelijk. Natuurlijk, dit is een kleine zaak. Maar wat is daar mis mee? In mijn ogen is dit een juweel. Houd toch op met dat gezeur. Vraag liever eens om uitleg over de bijzondere vogelnestjes die in het interieur hangen, daar kan de staf prachtig over vertellen, er gaat dan een wereld voor je open....
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Af en toe op vrijdag even snel een hapje doen met vrienden bij dit kleine tentje. Het is er rommelig en erg klein maar het eten is er zeer goed. Meestal neem ik saté en rijst. Veel gerechten zijn voor mij te pittig maar als je vraagt of ze hier rekening mee willen houden is dat geen probleem. Prijs is niet duur. Personeel is vriendelijk. Het enige dat ik zo jammer vind is dat de zaak zeer klein is en je vaak pal naast iemand zit die je niet kent. Niet echt een eetgelegenheid waar je rustig kun zitten en praten met je tafelgenoot. Vandaar dat ik er ook alleen kom om even snel wat te eten.
Njoek .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Klein huiselijk eettentje. Geen geweldig decor, maar het eten was SUPER lekker!! Goed op smaak, lekker pittig (ik dacht dat het 'nederlands pittig' was dus vroeg om extra pepers. Nou, mn mond stond in brand en ik ben aardig heet gewend :) )
De soep was ook goed gevuld, echt heerlijk. Heb er alweer zin in :)
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Mijn absolute troostsoep aller tijden is de laksasoep van Nyonya. Daar fiets ik enorm voor om. Een grote kom, rijk gevuld, en alles even vers. Maar ook de curry's zijn goddelijk. Leuk is dat de eigenaresse bij afhalen steeds vraagt waar je naartoe moet, en hoe. Afhankelijk van de afstand en vervoersmiddel wordt het extra ingepakt, of op een andere manier. Bijzonder is ook dat het altijd exact hetzelfde smaakt. Dus steeds precies even lekker.
Stuyf .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Soms heb je gewoon eens zin in 2 stokjes saté ipv 4. Als een gast, die al meer dan 10 jaar voor jullie restaurant kiest, om een halve portie vraagt - ga daar dan niet zo moeilijk over doen. Ga dan geen dingen mompelen als dat het „niet mogelijk” is, of dat het echt als „hele portie” MOET worden verkocht, terwijl je bij de side dishes werkelijk ALLES kunt bijbestellen. Moeilijk en daarna arrogant doen is bijna net zo klant-onvriendelijk als het steevast niet herkennen van clientèle dat jullie etablissement geregeld bezoekt. We begrijpen dat een toeristische omgeving publiek aantrekt dat je niet snel meer terugziet, maar vergeet je locals niet. Kortom, doe wat aan je service.
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Ik kom hier al jaren regelmatig, altijd na mijn werk, het voelt alsof je thuiskomt en er een heerlijke maaltijd op je staat te wachten. Bij binnenkomst ruik je vaak al de geuren die er uit de keuken komen, het doet me denken aan mijn thuis vroeger. Ben van indische afkomst en kan van harte zeggen dat dit eten helemaal klopt! Heb al vele gerechten uitgeprobeerd en alles is even smaakvol. De laksa is favoriet, die is echt fantastisch, precies zoals het hoort. De rendangs van inktvis en garnalen blijven je bij en de groenten zijn perfect klaargemaakt. De okra's (ladyfingers) zijn knapperig gebakken, de kangkung (aziatische waterspinazie) zijn heerlijk. En alles supervers. Het enige dat ik nooit begrepen heb zijn de gefrituurde aardappelballetjes die bij veel gerechten bij liggen. Beetje verdwaald naar mijn idee.
Wel een minpuntje voor de tafels en stoelen, De stoelen zijn erg hard en laag waardoor de tafel veel te hoog lijkt. Maar dat weerhoudt ons er niet van om hier nog vaak te komen.
Anness .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Ontvangst prima gedaan door een vriendelijke doch zekere dame. letterlijk op je plek gezet en dat vind ik heerlijk zo met zelfvertrouwen. In je waarde gelaten. Eens wat anders dan een stug restaurant. Adviezen zijn eerlijk en niet gericht op winst maximalisatie. bijvoorbeeld: een salade bij verkopen doen ze liever niet als het eventjes niet helemaal past bij je gerecht. Gemiste omzet voor een tevreden klant, waar zie je dat nou nog?

Eten was snel geserveerd en prima op smaak. porties waren goed in orde en goed in evenwicht voor de prijzen die je ervoor betaald.

Ik zie dat mensen het decor juist een lagere cijfer geven. Hier ben ik het niet mee eens. Juist dit is wat ik verwacht en het is helemaal goed!
Malou .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Heerlijke, maleischische gerechten. We hadden de laksa en hainan chicken en vooraf de pannenkoekjes. Alle gerechten heerlijk op smaak. Snelle service en vriendelijke bediening. Wel reserveren want het is er klein. Grote aanrader!
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Voor het eerst gegeten, vrienden komen hier vaker en ik begrijp ook waarom!
Het ziet er simpel uit maar wat lekker zeg!!! Daging rendang gegeten met nasi, top!!
En goedkoop ook nog. Alleen jammer dat je geen biertje kan bestellen. Kom zeker terug!!!!
David B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Als je op zoek bent naar voordelig, interessant en authentiek eten in Amsterdam is er ruime keus in de omgeving van de Nieuwmarkt.
Maar voor Maleisisch eten is er maar één restaurant, Nyonya, met een verrassend breed assortiment traditionele gerechten die snel voorbereid worden en vlot en vriendelijk geserveerd aan de ongewoon vrij hoge tafels.
De inrichting typeert dit soort eenvoudig eethuis – en het draait om het woord ‘eenvoud’. Functioneel ingericht, de wanden zijn bekleed met geplastificeerde recensies die in verschillende talen de kwaliteiten van Nyonya bevestigen.
Dit is een plek waar je gaat ETEN en niet om het decor te bewonderen, noch ervoor te betalen.
Voor 2 vegetarische hoofdgerechten + een grote kan thee: €24.
Charmant detail: de openingsuren zijn 13.00-21.46.
Tip: vooral als je na 18.00 hier wilt eten, kan je beter reserveren!
Evilangel07 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Na een paar keer er langs gelopen te hebben en alle positieve Iens reacties, hebben mijn vriend en ik besloten om er een keer te gaan eten. We hadden gereserveerd, maar voor 2 personen was dat niet echt nodig. Vooraf kozen wij de roti canai en de garnalen loempia's, als hoofdgerecht de nasi Nyonya en hainan chickenrice. De gerechten kwamen vlot, waren uitstekend bereid èn echt authentiek. De roti canai was zelfs zodanig appetijtelijk dat we na het hoofdgerecht maar nog een portie hadden besteld. De bediening was erg attent en behulpzaam en het decor was gezellig en familiaal. Dit zorgde direct voor een thuisgevoel zodra ik binnen liep. Als Chinese Maleisiër ben ik zeer trots dat maaltijden van dit kaliber worden geserveerd, ik kom hier nog zeker terug met de rest van de familie!
Sophia V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Nadat ik een half jaar stage heb gelopen in Maleisië, ging ik eenmaal terug in Nederland natuurlijk op zoek naar een Maleisisch restaurant, zodat ik het lekkere eten nog eens kon proeven. Bij Nyonya is de roti canai precies zoals in Maleisië, heerlijk! En ook alle andere gerechten zijn lekker! Klein, schattig, knus restaurantje zonder poespas. Gewoon lekker eten en vriendelijk personeel.