NY Basement

Koninginnenhoofd 1 3072 AD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant NY Basement

Watertaxi (voor de deur). Metro en Tram (halte Wilhelminaplein)

Maandag t/m Vrijdag 16:30 - 01:00
Zaterdag 11:00 - 01:30

Bianca M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Vreselijk restaurant. Eten is erg weinig. Je gaat weg met trek. Bediening vriendelijk en snel. Restaurant zelf ziet er netjes uit.
Hanne M.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Met een groep vrienden hebben we een verjaardagsdiner gevierd bij NY Basement. Het was een top avond! We hebben heerlijk gegeten. We begonnen met een borrel aan een hoge tafel. Minpunt is dat er niemand naar ons toe kwam om een drankje op te nemen! Toen alle cocktails gebracht waren, was er een biertje vergeten. Geen punt, snel halen en dan kunnen we proosten. Helaas moesten hier ook om vragen... Maar goed, daarna eindelijk proosten!

Gelukkig is de avond helemaal goed gekomen toen we aan tafel zaten. Wijn werd netjes bijgeschonken, De gerechten volgende in een goede snelheid en ze smaakten heerlijk! Kortom, na een stroeve start goed gerevancheerd!
jefwagen .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Een nachtje in Hotel New York vooraf gegaan door een diner in The Basement was het idee voor mijn 70e verjaardag.
In een sfeervolle ambiance werden mijn vrouw en ik onthaald op een voortreffelijk diner. We zijn niet zulke grote eters maar wilden toch van zoveel mogelijk gerechten genieten. Dankzij de mogelijkheid om halve porties te bestellen, is dit prima gelukt. De heerlijke, bijpassende wijnen, door Nick voorzien van interessante wetenswaardigheden, en het nagerecht maakten de ervaring compleet. De persoonlijke aandacht van de bediening verdient ook alle lof. Kortom, het was top!
Proever1008 H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Hier gisteren Valentijnsdag gevierd. Wat een heerlijke avond. De welkomstcocktail, het eten en de bediening waren allemaal top! De zaak liep zo'n beetje in 1x vol maar toch kreeg onze tafel veel persoonlijke aandacht. Nick en Thijs bedankt voor jullie gastheerschap, wijnkennis en verwennerij!

Het eten was heerlijk nogmaals, maar de mensen die hier werken maken dat je graag terugkomt!
URSULA V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Ik was hier voor mijn verjaardag en had dat bij de reservering ook vermeld. Nadat ik aan de cocktailbar 30 minuten op mijn cocktail hag gewacht (!) werd ik naar mijn tafeltje gewezen. Wat denk je? Aan zo'n hoog 2-persoonstafeltje, op krukken, volop in de drukte, waar continu mensen af en aan lopen. Wat een afknapper. Mogen gezelschappen twee alleen maar aan die hoge tafeltjes zitten? Heel on-Rotterdams, vind ik ook. Het onderscheidt zich juist van de Amsterdamse horeca door de voorbeeldige en vriendelijke, 'ouderwets goede' bediening. Behalve dan in dit geval.
Gijs B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De bediening was slecht. Er werd rode wijn gemorst op mijn broek, bediening liep geïrriteerd weg omdat ik vroeg of er speciaal bier werd geschonken en het duurde tussen de drankjes door lang voordat je weer geholpen werd. Goed eten maar de bediening haalt de hele boel naar beneden.
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wat een leuke sfeer en ook nog heerlijk gegeten!!! We zaten op één van de ronde (chesterfield idee) banken, heel gezellig, mooi servies en glaswerk. Leuke vlotte bediening en heerlijk eten. Borden mooi opgemaakt! Wij hadden a la carte gekozen, een verrassingsmenu is ook mogelijk. Hoofdgerecht hert was subliem. Kaas dessert ook top! Superleuk 'nieuw' restaurant voor ons!!
martin D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
vanaf de binnenkomst langs de open keuken tot het einde zeer goed het eten is voortrefelijk net zo als het personeel de prijs kwaliteit is zeer goed te noemen bediening is zeer goed en houd de tafel netjes in de gaten en geeft zeer goede adviezen zeker een terugkeer waard
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voor onze 25 jarige trouwdag hier gegeten. Het restaurant is kleiner dan wij verwachtte. Het eten is uitstekend, echte smaakexplosies. De borden zijn prachtige plaatjes en worden goed gepresenteerd. De gerechten zijn wat klein. Wij hadden een 5 gerechten verrassingsmenu. Je kan wel goed aangegeven wat je niet in het menu wilt en daar houden zij rekening mee. De bediening is vlot en vriendelijk. Wij zijn gestart aan de bar voor een cocktail, de eerste tafel bij de bar. Helaas hadden wij daar wel last van de wind. De cocktails waren heerlijk.
De tafellocatie was prima. Leuk in een nis met een bank, zit prima de gehele avond.
Wat opviel was dat soms het restaurant als doorgang naar boven gebruikt wordt, dat vind ik persoonlijk minder, aangezien NY Basement een bepaalde uitstraling heeft en het eten niet goedkoop is. In het bar gedeelte zat een grote groep die nogal luidruchtig was, dat hoor ook minder bij dit restaurant. Dergelijke groepen passen beter boven. Beide restaurants zijn een wereld van verschil. NY Basement is echt een aanrader en laat je verrassen.
Bianca M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Prachtig en sfeervol restaurant! Erg warm binnen, nauwelijks ventilatie. Eten ziet er prachtig uit maar is erg weinig. Na 4 gangen verre van verzadigd. Eten wel van meer als goede kwaliteit.
Er wordt goed rekening gehouden met diëten en allergieën dat verdiend een aandachtspunt! Omdat dit in veel restaurants wordt afgedaan als onzin! Hier werd er uiterst serieus mee omgegaan zeker een pluspunt.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gisteravond met een vriendin hier wezen eten. Ontvangst was hartelijk. Decor is heel mooi. Had het gevoel weer even in New York Central Station te zijn. Het is een formele setting, geïnspireerd op de jaren '20-'30. Bediening is formeel en dan besef je dat het dus ook anders kan, in plaats van de joviale bediening in een hoop zaken tegenwoordig. Ik had de Noordzee krab vooraf en mijn tafelgenote de zalm. Beiden heerlijk licht en goed bereid. Allebei hadden we de kalfsribeye als hoofdgerecht. Zo heerlijk mals met wel erg klassiek bijgerecht haricot verts met gebakken champignons, uien en spekjes. Als toetje had ik de mango en mijn tafelgenote de Aardbeien. Ook heerlijk. Met 1 fles Pelligrino en 2 tonic en een glas wijn en 2 koffie na waren we €135,- kwijt. Beetje duur dat wel, maar oh wat was het lekker genieten!
Truus D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben met vrienden gegeten bij NY Basement. We hadden alle vier een andere keuze gemaakt en hebben heerlijk gegeten. De kalfsribeye was voortreffelijk, het Hollands lam verrukkelijk met heerlijke groenten. De pata negra was heerlijk, evenals de risotto. Ook de desserts waren heerlijk. En de bediening? Top! We hadden een heerlijke avond.
Rudy y Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Tijdens de reservering een alleraardigste jongedame aan de lijn gehad, gelukkig had er net een gezelschap van 5 afgebeld. Bij binnenkomst kwam een warme sfeer je al tegemoet, eerst aan de bar een Gin Tonic besteld, bij hele gezellige barkeepers, die van de GT een feestje maakten. We hoefden ons niet te haasten maar mochten lekker relaxed aan de bar blijven zitten, want de keuken gaat gelukkig niet zo vroeg dicht, eindelijk iemand die het snapt. Aan tafel ook alweer lieve leuke gezellige dames die onze gastvrouwen waren. Mooie kaart, niet te groot, maar wat er op staat is heerlijk én wat ik helemaal geweldig vind is dat je de hoofdgerechten in halve porties kan bestellen. wij zijn begonnen met steak tartare en oesters, als hoofd risotto met verse truffel en als toet chocolade taartje met basilicum joghurt ijs en coupe Romanoff. Onze tafeldame kwam in eerste instantie vertellen dat er nog maar 1 portie Romanoff was maar uiteindelijk heeft zij toch nog een portie los weten te peuteren bij de keukenbrigade. Nu hou ik van lekker kletsen met de bediening omdat ik van ieder etentje een feestje wil maken en dit personeel gaat er helemaal in mee, helemaal tóp. Arrogantie ben ik wars van en tenslotte hebben we elkaar nodig om er een leuke avond van te maken toch? Nou, na de lekkere mooi verzorgde capuccino huiswaarts gegaan, helemaal gelukkig en voldaan en oh ja, ook de wijn, goede prijs, mooie kaart, lekker wijntje. Dus ik zeg een 10! Wij komen heeeeel snel weer
LdeB .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Eindelijk eens ingechecked bij NY basement. Heerlijk ontspannen middag gehad met zalige gerechten en een vrolijke bediening. Noordzeecrab vooraf, zwezerik met toebehoren als hoofdgerecht en zalige toetjes, aardbeien Romanov en een chocolade met hazelnoot etc. Alle gerechten waren heerlijk. Komen zeker terug.
Leonne N.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een geweldige plek is dit: goede ambiance, lekker eten en heerlijke drankjes. Het personeel was uiterst vriendelijk en wist precies op de goede momenten te komen om te informeren of alles naar wens was. Als afsluiter een heerlijke bijpassende cocktail genomen bij het dessert, wat de avond helemaal compleet maakte!
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Weer heerlijk gegeten in de Basement de cocktail ook weer top en de wijn nog beter. De heer en mevrouw die ons bedienden deden dit top. Jullie zien ons terug( zwezerik en malbec is een aanrader)
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
ja het moet er een keer van komen om hier gegeten te hebben. Op woensdagavond , het was redelijk druk. Toen wij aankwamen waren er nog genoeg tafels vrij maar werden redelijk bezet in de loop van de avond. We konden op bepaalde plaatsen niet zitten omdat deze gesloten waren die avond?? We kregen een plek die prima was. De kaart werd uitgelegd en was duidelijk. De 2 obers waren vriendelijk maar niet meer dan dat.
Het eten was lekker, vitello Tonato en Garnalen vooraf, hoofdgerecht ribeye voor 2 personen wat meer dan voldoende was.
Wijn werd de ene keer wel en dan weer niet bijgeschonken. Doe het wel of niet, of je bent alert en de controle is er of laat de gasten het zelf regelen dat is voor ons geen probleem.
Het was leuk om er een keer gegeten te hebben maar het gevoel van nog een keer was er niet echt...
huis03 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Hier afgelopen week gegeten na nieuwsgierig te zijn geworden door positieve verhalen uit de vriendenkring. En inderdaad: vriendelijk ontvangst, mijn jas werd keurig aangenomen en daarna een cocktail (Port of Rotterdam) aan de bar gedronken. So far so good!
We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu. Dit was smullen met een hoofdletter S! 2x vis (zalm en griet), 2x vlees (parelhoender en runderlende); alle goed klaar gemaakt en goed van smaak. Een lekker dessert met hangop en aardbei merengues. Vervolgens nog een kaasplankje als extra gang genomen. Heb 3 glazen wijn genomen, op advies van onze verder supergeweldige bediening, waarvan ik er 2 matig vond smaken bij de gerechten , maar waarvan de prijzen wel € 8 en € 9 per glas waren... Wel was er elke keer een uitgebreide uitleg en werd de wijn in mooie glazen geschonken. Maar al met al een heerlijke avond uit gehad en er hangt een goede sfeer, top!
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Deze keer eens gegeten in de brasserie van Hotel New York, NY Basement, dus niet waar je gelijk naar binnenloopt maar trapje naar beneden en men is in de brasserie.

NY Basement oogt en is gezellig, mooie bar, Amerikaanse huisstijl van de verloren jaren 20-30, het doet inderdaad denken aan een jazz-tent. Voelt goed en we worden warm onthaalt.

Vooraf nemen we nog een biertje aan de bar en daarna worden we naar de tafel geleid, perfect, vrolijk en vriendelijk.
De brasserie / restaurant ziet er ook keurig verzorgt uit en ligt er goed bij.
Dus qua ambiance helemaal goed en de bediening is ook dik in order.
Aan tafel gekomen, kunnen we ook rustig een gesprek voeren, wat soms boven in het restaurant niet mogelijk is omdat het daar wel een kakofonie van geluiden is.
Beneden in de brasserie helemaal niet, een gemoedelijke en goede sfeer.

Maar dan, het eten, of het menu, of de mogelijkheden, nou ja wat kan ik ervan zeggen, mijn mening en visie.

Het menu wordt aangekondigd als Amerikaans met Franse haute cuisine.
Ter info Haute Cuisine is de Franse keuken, en de term Franse Haute Cuisine laat de onkunde zien van de brigade.
Volgens mij klopt dit niet, of men doet the American way of cooking of pure haute cuisine.
Er bestaat een uitstekende “Amerikaanse” keuken, denk aan in San Francisco (Frances / Rich Table ed in New York bijv Bouley / La Bernardin ed)
of men heeft een Haute Cuisine, want nu is het echt helemaal niks.
Deze verzonnen, zelf gemaakte 'fusion' is rubish! Gewoon pure onzin, zo jammer want de look van NY Basement is schitterend.

Waarom niet zult u vragen, terecht om de volgende redenen:
- Voorgerecht bijv steak tartare, dient geen osseworst te zijn, de combinatie van bijbehorende chips een combi van kaas en aardappel, past absoluut niet, de smaak is bitter, rokerig en zeker niet hartig, de verzameling is zonder spijs en smaak. Gewoon qua combinatie niet juist, not refined, dit kan ik zelf thuis beter klaar maken!
- Hollandse garnalen geperst in een terrine van, in de trend van hoe vernietig ik mooie ingredienten tot een niet zeggend geheel, nee dank u
- Hoofdgerecht, tonijn ook gevraagd om rare. Krijgen medium tot well done, en kaal..
- Hoofdgerecht steak, in stukjes, reepjes gesneden, dus lijkt het meer op je bord, nee not very Amerikaans en geen seasoning op de steak…., maar wel houtskool olie er over gedonderd in de pan.

Kort samengevat, good looking place, great staff, rubbish food.
Lida M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Namens mijn moeder Soeri Mooini en haar 8 vriendinnen:

Vandaag bij NY basement gelunched. Het was in één woord tóp! Wat hebben wij een geweldige middag gehad. De ontvangst, ambiance, het eten, de wijnen,alles was werkelijk perfect. Wij bezoeken met onze vaste damesclub regelmatig restaurants en zijn zeker wel wat 'gewend' Maar deze middag hebben we op nummer 1 gezet! Bediening NYB: Dank jullie wel voor de gastvrijheid, we hebben genoten van álles. En complimenten aan de keuken, alle gerechtjes waren helemaal af en zeer smaakvol. Graag tot ziens! Soeri Mooini en vriendinnen.