Nxt Door

Zondag
13:00 - 21.00

Tanja P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Het is een trendy doch zeer sfeervol interieur door het zachte licht, de paarse accenten en zalige ontspannende lounge muziek op de achtergrond.
Het eten wordt met zorg bereid en heeft verassende smaak combinaties. Culinair. De bediening is persoonlijk, vriendelijk en men is zeer attent. Al met al een zeer geschikt restaurant voor speciale of intieme gelegenheden. Een aanrader
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
De ontvangst was zeer hartelijk. We moesten even wachten maar er werd ons direct een aperitief aangeboden. De bediening was vlot en met kennis van zaken. Het eten was uitstekend. Mooi opgemaakte borden en de smaak was perfect. Kortom, heerlijke avond gehad!
JIPE .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Genoten van een heel gezellige Wild avond. Na een hartelijk ontvangst met een glaasje bubbels werden onze smaakpapillen gestreeld met 7 originele en overheerlijke wildgerechten. Elk gerecht werd door een perfect afgestemde wijn begeleid. Complimenten ook voor de gastvrouw en heren voor hun gastvrijheid, productkennis en goed service. Een prima ambiance....! Zeker een aanrader.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
De locatie was in alles apart; met 3 andere gasten in de eeuwenoude kelder (daar waar wij er van uit gingen boven te eten). In het kader van het verwachtingenmanagement zou het slim zijn dat vooraf (ook bij online boekingen) aan te geven. Het meubilair was wat uitgezeten maar het eten vergoedde alles. De voorgerechten (coquilles met rode biet en cannelloni van groenten en geitenkaas) waren top en de sashimi zelfs super. Het dessert (crêpe suzette) trok deze positieve lijn door. Erg lekker en een aanrader!
PB B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Bij binnenkomst stonden we erg in de weg. Jassen werden niet aangenomen. Kaart lag al op tafel, nadat we allang een keuze hadden gemaakt werd er verteld over een 3 gangen menu. Wij wilde graag voor het 4 gangen verrassingsmenu gaan, maar er was geen verrassings menu volgens onze gastvrouw ('laat u verrassen door de chef' staatop de kaart) en ook geen 4 gangen menu. Onze reactie: 'maar dat staat toch op de kaart?'. Die dag bleek dat ze geen 4 gangen hadden, wel 3 gangen, maar de gastvrouw wilde wel even aan de chef vragen of het mogelijk was. Geen probleem: zeebaars als tussengerecht. Jammer dat er dan 2 x witvis achter elkaar geserveerd wordt, eerst zeebaars, vervolgens zeewolf. Volgens de gastvrouw was deze combinatie heel erg lekker. Toch hebben we allemaal maar voor de vleesvariant van het hoofdgerecht gekozen. Duroc varken. Vreselijk fantasieloos, droog en heel veel vlees, weinig bijgerecht, ik had welgeteld 2 spruiten op m'n bord liggen en nog 4 kleine blokjes andere groenten. Voorgerecht 4 kleine plakjes eend op een hoopje sla. Zeebaars was heerlijk vooral de saus, dessert, moelleux au chocolat was bij mij fantastisch, bij mijn vriendin helaas niet vloeibaar van binnen. Heel veel geld voor weinig gastvrijheid en 2 slechte gerechten, waar 2 supergerechten tegenover staan, blijkbaar kunnen ze het dus wel.
Ivo S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het eten was o.k., maar niet bijzonder. Porties aan de kleine kant. Vooraf werd er, gemakkelijksheidhalver, maar vanuitgegaan dat iedereen in de groep voor het 3-gangen menu zou gaan. A la carte werd 'toch een probleem'. Bij een grotere groep kan ik me dat voorstellen, voor 6 personen vind ik dat erg vreemd. Uiteindelijk toch 3 personen a la carte 'mogen' eten. Ook vreemd: de flessen water waren maar 0,5L. Nog nooit eerder gezien. Geen uitleg over de kazen van het nagerecht.
Om half 10 werden we gevraagd om ruimte te maken voor een nieuwe tafelbezetting. Als compensatie waren koffie en 1 digestief p.p. op kosten van de zaak. Vind ik eigenlijk niet kunnen en niet bepaald de afsluiting die we gewild hadden.
Verder vond ik de zaak erg krap, je kunt je kont nauwelijks keren.
1x, nooit meer.
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Het werkplezier spat ervan af in deze zaak. Er wordt keihard aangepoot, het was volle bak, maar ze blijven tijd hebben voor een persoonlijke touch aan het geheel met een enthousiasme en met humor.
koengerits .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We hebben er lekker gegeten in een gezellige omgeving. Prijs-kwaliteit was het perfect in orde. Op een gegeven momen zijn ze ons wel even uit het oog verloren wat maakte dat we een uurtje op het hoofdgerecht hebben gewacht. Was helemaal geen drama en dit is ruimschoots gecompenseerd geworden door de vriendelijke uitbaters, waarvoor dank! Wij komen zeker terug!
Friend .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijk gegeten! Hertenbiefstuk en coquille waren perfect. Porties waren precies goed. Gastheer had, ondanks dat het druk was, alles onder controle. Komen zeker terug!
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Vrijdag hebben wij bij Nxt Door gegeen. Het eten dat we bestelden was werkelijk fantastisch. We hebben zelden zo lekker gegeten. Vooraf kregen cava van het huis. De gekonfijte eend en de coquilles waren heerlijk, evenals de lamsbiefstuk en het hert. Helaas moesten we erg lang wachten op het dessert. Bediening was beleefd en kundig. Verder was het erg gezellig en hebben wij een leuke avond gehad.
Grummes .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Vorig jaar heb ik hier al eens gegeten en het beviel destijds zo goed dat ik hier zeker nog eens wilde eten als ik in de buurt van Maastricht was. Gelukkig maar want het was weer een heerlijke avond. Heerlijk eten, een goede service en een leuk klein restaurantje. Niets dan complimenten voor Nxt Door!
kuowei .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het eten is goed en lekker. Het enige nadeel vond ik de redelijk krappe ruimte. Ondanks de goede ambiance en bediening waren de plaatsen voor 2 persoon vrij krapjes. Als je niet aan de buitenkant zat dan moest de tafel geschoven worden om naar het toilet te gaan. Als voorgerecht hadden we de Cannelloni van gegrilde groenten / geitenkaas /
honing mosterd dressing en Kreeft / meloen / munt / vinaigrette meloen. Hoofdgerecht Kabeljauw / tomaat / groenten salade / tomaten saus. Het dessert Aardbei / mascarpone crème / bruine suiker / vanille room ijs is een aanrader. Het maakt het diner "af". Zou ik nog een keer terug willen gaan, ja ondanks de prijs. Het is sjiek en een hoger segment van spenderen. Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven maar je moet het eens een keer gedaan hebben.
Tigra .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Het eten was prima, maar voor een bedrag van 45€ hadden wij iets meer van de hele avond verwacht. Grootste minpunt was dat het gehele viergangenmenu erop zat binnen anderhalf uur. Om vervolgens na 20 min zelf te moeten vragen voor koffie of thee. Nadien wat van gezegd, toen werd opgemerkt dat wij dit hadden kunnen aangeven. Maar hoe moesten wij vantevoren weten dat het tussengerecht al geserveerd werd nog voordat wij ons aperitief ophadden?
Klimbim .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
GEWELDIG.....deze mensen snappen, eten, drinken en gezelligheid!
Gegrilde tonijn heerlijk!! Roodbaard top!! Alle gerechten zien en smaken geweldig, alles is vers, mooie, eerlijke producten. Sfeer die het restaurant uit straalt is hip maar warm, je voelt je welkom. De gastheer een geweldige kerel, die het begrijpt en vol liefde over zijn zaak en producten verteld! De gastvrouw charmant, zeer vriendelijk en ook zij snapt het met haar mooie wijn adviezen! Maar de koek die ze severen bij de koffie, zelf gemaakte honingkoek moeten ze echt gaan verkopen, graag bij mij in Utrecht .....echt smullen!
marietablommers .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Wij hebben afgelopen woensdag 4 juni 2014 heerlijk gegeten bij dit restaurant. Marcel heeft ons uitstekend en zeer professioneel geholpen, wat n gastheer is hij. We hadden een 4 gangen diner, met heerlijke gerechten, echt een aanrader! Wij komen zeer snel terug!
Familie Blommers
lovegoodfoodies .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
In een oogopslag een hip & knus restaurant in een van de gezelligste straatjes van Maastricht. We hadden gereserveerd, en gelukkig want bijna alle tafeltjes waren bezet. Wij kregen een gezellig tafeltje en werden hartelijk ontvangen door de gastheer. Na een aperitief hadden wij gekozen voor het 3-gangenmenu van de week. Wij hebben echt genoten van het heerlijke eten en een lekker wijntje ! Een echte aanrader !
Liz W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Leuk onthaal door de gastheer. Maar enigszins teleurgesteld door de vier tafels in de kelder terwijl boven er zo gezellig uitzag. Jas werd niet aangenomen of opgehangen, apart. Amuses van t huis waren erg lekker. We hebben beide de bisque gekozen, die erg heftig en veel was. Tweede gang was oke, maar niet spannend, verassend of vernieuwend (kabeljauw en hamburger). Er werd niet meer gevraagd of ik nog een glaasje wijn wilde nadat mijn eerste glas leeg was, dus heb t daar bij gelaten. Gastheer en vrouw waren vriendelijk maar t kwam wat onrustig over door het heen en weer "geren" tussen boven en beneden. Prima tent, maar niet echt een aanrader.
Hancla .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Nxt.door stond al heel lang op ons lijstje om een keer te gaan eten. Afgelopen Vrijdag avond was het eindelijk zover. Onze verwachtingen waren hoog. Het voorgerecht was niet spannend maar o.k. Alleen een rauwe tonijn op oosterse wijzen met soja en sesam dressing combineer je niet met een garnituur van gemarineerde artisjok. Het hoofdgerecht. Mijn partner had heilbot met parmezaan en knoflook schuim met iets wat leek op mayonaise , de vis had een gefrituurde korstlaag. Ik zelf had krokant gebakken zeewolf met dragoncurry saus besteld. Ook deze vis bleek in een gefrituurde korst te komen en dreef in een saus waar de smaken van curry en dragon ver te zoeken waren! De saus leek meer op een dikke zure mayonaise ! De smaak van de vis in deze gerechten ging helaas totaal verloren. Teleurgesteld gingen wij de deur uit.
Ab-Nijgh .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Met zes volwassenen het verrassingsmenu van 4 gangen gekozen. Werkelijk voortreffelijk en de smaakpapillen geraakt. Geweldige beleving. Dit is koken met een hoofdletter K. Aanbevolen!
PaulSmet .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Afgelopen donderdag een tafeltje voor 2 bij Nxt Door, samen met m'n vriendin die hier al eerder was geweest. Uitstekende ontvangst in prima sfeer. Het interieur was anders, veel moderner en wat zakelijker, dan ik had gedacht maar door de gastvrijheid waarmee we werden begroet werd dat direct weggenomen. We kregen een ruime tafel en direct een glas heerlijke champagne, 'nieuwjaarsbubbels'. Het enige nadeel van de tafel waaraan we zaten was dat ik de hele avond tegen een brede witte pilaar zat aan te kijken.
Toen begon het feestje. We zijn meegegaan met het voorstel van het 4 gangen menu: coquilles, zeewolf, sliptong/zwijn, crêpes.
Al deze gerechten waren zinnestrelend lekker bereid ( de coquilles bijvoorbeeld met knoflookschuim, een mousse van rode bietjes en krokant gebakken bloedworst), het was een genot ze te proeven. De wijn van de maand vormde een prima begeleiding.
Regelmatig kwam gastheer Marcel Mullenders langs om op perfect vriendelijke wijze te informeren of alles naar wens was. En dat was het.
Ik heb wel in sterrenrestaurants gegeten. Daar doet Nxt Door beslist niet voor onder! Bij een volgend bezoek aan Maastricht zullen we hier beslist weer gaan eten.

Paul Smet