Novus

Kuper 18 8447 Heerenveen Nederland Kaart

Over het restaurant Novus

Tussen kantoren en loodsen verwacht je niet direct een gezellig restaurant te treffen. Toch is het zo, op Kuper 18 huist restaurant Novus. Pure klasse, zowel het eten als de gastvrijheid. Eigenaar, chef en gastheer Pietro Milan wekt met zijn hartelijkheid en vakmanschap alom bewondering op. Er is geen menu, je geeft eventuele allergieën, dieetwensen en het gewenste aantal gangen aan hem door. In de open keuken zie je hoe hij een geweldige maaltijd voor je bereidt. Hier kom je graag terug.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Novus

Dinsdag t/m Zaterdag van 17:00 tot 22:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Airconditioning , Bar , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wij hebben het diner als zeer verassend ervaren. De aimabele manier waarop de chef ons ontving en met ons omging, hebben we als zeer plezierig ervaren.
We hebben de chef aangegeven, dat we voor het geheel een 9,8 geven.
Het zou een 10 zijn geweest, wanneer het bedienend personeel het bestek op de juiste wijze had neergelegd.
anjaversluijs .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Topkwaliteit van de gerechten en goede combinaties. Daarnaast persoonlijke aandacht. Kortom, een aanrader!
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Heerlijk gegeten, 3-gangenmenu met AH-bon. Zeer smakelijk en mooi opgediend. Alleen jammer, dat we de enige gasten waren op een woensdagavond. Maar daardoor wel leuk gepraat met Pietro Milan over eten en over Italië.
Ghieske .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Leuk restaurant. Alles wordt vers bereid. Gerechten worden besteld in overleg met de kok. Het was allemaal erg heerlijk! En aangepast aan mijn dieet, dat was ook erg fijn! Voor herhaling vatbaar.
Jettie V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijke smaaksensaties en geweldige gastheer en crew. Voor een avond weer even terug in Italie niet alleen qua eten maar ook qua sfeer/gastvrijheid van de bediening.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Ons eerste keer hier op aanbeveling v een collega.
We hebben hier voortreffelijk gegeten ,echt smullen.
Echt een geweldig mooi concept waarbij de kok bij je komt informeren waar je voorkeur ligt en dan een zeer smaakvol menu voor je maakt , echt perfekt op smaak. De passie vd chef proef je ook bij elke hap die je neemt. Kortom wij bevelen dit restaurant een ieder aan. Wij gaan zeker hier regelmatig terug komen
WeperA01 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wij zijn buitengewoon goed te spreken over het hoge niveau van de gerechten die ons werden 'voorgeschoteld'.
We hadden gekozen voor een vier gangen verrassingsmenu, dat kunnen we iedereen aanbevelen. Deze kok beheerst de èchte, verfijnde Italiaanse keuken en is daarbij ook nog eens aanstekelijk enthousiast, ee prima gastheer me leuke humor.
Kortom: een echte aanrader, dit restaurant met deze kok en zijn vrouwelijke 'side kick'.
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Zakelijke inrichting, werd niet aan tafel verteld wat de gerechten waren, daar moesten we zelf om vragen. Eten was wel heerlijk.
Loes N.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk bij Novus gegeten. Vegetarisch ook prima. Mooi terras op zonnige zijde. Wij gaan daar zeker nog een keer van genieten.
K.J. D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
datum bezoek 6 mei 2017
Bar slecht.
Amuse een paar plakjes stokbrood met olijfolie. 1 uur wachttijd.
Voorgerecht vitello tonato, een zeer eenvoudige saus erop.
Tussengerecht 3 stukjes ravioli gevuld met tomatensaus (uit een pakje ?)
Hoofdgerecht lamsrack met 1 witte en 1 groene niet gare asperges.
Het geheel zeer zout.
Er was vooraf gevraagd of iemand allergie problemen had. Ja 1 persoon geen varkensvlees. Bij de lamsrack 3 plakjes salami en ham. (varkensvlees!) geen enkel rekening gehouden met de aangegeven allergie.
Wijnarrangement werd zonder te vragen of een ieder de wijn wilde gepresenteerd in glazen.
Van chef Pietro Milan geen spoor.
Meer dan voldoende woorden aan vuil gemaakt.
urtjebbes .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Met de wel gevraagde dieetwensen werd onvoldoende rekening gehouden.
Het uitserveren van het wijnarrangement moet echt anders.
Het hoofdgerecht was echt te zout.
Voor een 4 gangen diner met wijnarrangement ver onder onze verwachtingen .
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De wachttijd was precies goed voor onze avond, heerlijk rustig genieten met zijn tweetjes van een goede maaltijd. Op ons verzoek 3 gangen maar dan zonder toetje en ook dat was mogelijk. Perfect, wat een service.
Kars W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Het eten is hier top smaken zijn goed. Allen jammer dat je bij de kassa voor ruim € 40 wordt afgezet. Ze adverteren met novus 5 gangen menu €34,50. Alleen bij het bekijken van de rekening thuis zag ik dat ze € 55,00 berekenen voor het 5 gangen menu. Via de mail nog gevraagd of dit normaal was, maar helaas hierop geen enkele reactie. Dus eten helemaal goed maar let goed op bij het afrekenen!!!
Taco M.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk 5 gangen verrassingsmenu van de chef (met Italiaans tintje) gegeten in een goede ambiance, de chef heeft zijn best weer gedaan. De aanbevolen wijnen bij de gerechten pasten er zeer goed bij. Een restaurant waar je rustig kunt genieten van het eten waar het personeel de tijd voor je neemt. Wij komen zeker nog eens terug.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Fantastisch gegeten, mooie smaakcombinaties aangevuld met goede wijnen! Wachttijd was prima afgestemd op het eettempo van de gasten en redelijk is dus meer passend in het geheel. Een buitengewone avond!
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Verrassend restaurant met goede wijnkaart en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met name het Novus 5 gangen diner is een aanrader.
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wat een verademing, een knus restaurant op een plaats waar je deze nu juist niet verwacht.

Het eten is werkelijk subliem, er wordt nagedacht over smaken apart die elkaar samen op een geweldige manier aanvullen. Ik zou ieder het verassingsmenu aanraden, de kok maakt er een waar feestje van.

Service is ook fantastisch, professioneel maar ze hebben ook een gezonde dosis humor.

Aanrader!
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We komen hier vaker: gastvrij, constante kwaliteit, prettige bediening. Wijnen passen mooi bij de gerechten en over de temperaturen van de wijnen is nagedacht. We komen weer terug.
Ankie S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gister een heerlijke en gezellige avond gehad!!5 - gangen diner, mooie presentaties en fantastische combinaties met Italiaanse twist! En niet te vergeten de heerlijke wijn!! Chefkok Piedro weet wat hij doet! Gastheer en manager Jelmer weet precies wat zijn gasten willen. Top! Al met al een top avond met culinaire verrassingen! Een aanrader voor iedereen die van lekker ( Italiaans ) eten houdt.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Verrassend goed eten, gezien de locatie. Bijpassend wijnarrangement is een aanrader. Bediening steeds hartelijk, kundig, gepassioneerd en vriendelijk, aanvankelijk attent, maar te traag nadat er meer gasten moesten worden bediend. Rekening krijgen, betalen nam op die manier half uur in beslag.