Novus

Kuper 18 8447 Heerenveen Nederland Kaart

Over het restaurant Novus

Tussen kantoren en loodsen verwacht je niet direct een gezellig restaurant te treffen. Toch is het zo, op Kuper 18 huist restaurant Novus. Pure klasse, zowel het eten als de gastvrijheid. Eigenaar, chef en gastheer Pietro Milan wekt met zijn hartelijkheid en vakmanschap alom bewondering op. Er is geen menu, je geeft eventuele allergieën, dieetwensen en het gewenste aantal gangen aan hem door. In de open keuken zie je hoe hij een geweldige maaltijd voor je bereidt. Hier kom je graag terug.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Novus

Dinsdag t/m Zaterdag van 17:00 tot 22:00

9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant Novus

Joke V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk eten. Goede bediening. Mooie zaak.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Heerlijk gegeten, mooie opbouw in de gangen
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Uitstekende gerechten van een Italiaanse gastheer bij uitstek. Sfeer is gelukkig niet al te formeel, maar lekker ontspannen. Mooie collectie wijnen. Dikke aanrader.
Hester P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Eten was lekker. Qua sfeer / inrichting vonden we het minder. Je kan er alleen een verrassingsmenu kiezen.
Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het team van restaurant Novus is goed bezig maar er zijn nog wel enkele punten ter verbetering. De witte wijn die wij bestelden was dun en was te koud. De rode wijn echter prima en zeer smaakvol, helaas weer te warm geserveerd. Grootste punt ter verbetering vond ik het nagerecht. De apfelstrudel pas niet bij dit restaurant van deze allure. De duif en hertenbiefstuk waren echter weer van uitzonderlijke klasse. TIP: Server de espresso in voorverwarmde kopjes zodat deze niet koud is.
Mevrouw D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Hartelijke ontvangst. Zeer schoon. Culinair bijzonder goed. Op verzoek geen muziek. Heel gastvrij.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Een goede afsluiting van een familiedag. Het verrassingsmenu is een aanrader.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Complimenten aan bedienend - en keukenpersoneel voor omgangsvormen en voor kwaliteit eten en ook de wijnkeuzes
Bedienend personeel maakte juiste inschatting van benadering gasten voor het creëren van een ongedwongen sfeer
Niek B.
Uitstekende ontvangst
Zeer flexibel omdat wij met zijn drieën kwamen in plaats van met zijn tweëen
Zeer vriendelijke bediening en leuke gastheer met mooie verhalen
Ook de wijn was meer dan uitstekend
Waar vind je nog een goede Barolo per gals?
Anny V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Restaurant beetje moeilijk te vinden. Het eten was goed, maar wij dachten dat wij zelf mochten kiezen. Dit was niet zo. De bediening was prima
a.vd.vliet .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hadden om 6 uur gereserveerd, werden door baas Pietro en personeel ontvangen, even uitleg over de zaak en mochten zelf een tafeltje uitzoeken. We hadden het A/H 3 gangen verrassingsmenu, 1ste gang werd door chefkok Pietro zelf gebracht met uitleg, Daarna werd het druk, zaak zat helemaal vol, de verdere gangen werden door bediening en kok gebracht met duidelijk uitleg over het eten. Het eten was voortreffelijk (porties hadden iets groter gemogen) en de bediening was top en vriendelijk. Het was een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.We werden door Pietro en personeel bedankt.
AliVleems .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Een goed restaurant op een bijzondere plaats op een bedrijventerrein. De bereikbaarheid was super evenals het parkeren. We hadden het 3-gangen verrasssingsmenu met de AH restaurantactie. Het eten was een heerlijke verrassing en de service was erg goed.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hebben met de AH restaurantactie meegedaan. De ontvangst was vriendelijk, we mochten zelf kiezen waar we wilden zitten. Voor deze actie was er een 3 gangen verrassingsmenu. Werd wel gevraagd naar dieetwensen en allergieën. Vooraf kregen we een mandje met brood en boter, zout en olijfjes. Voorgerecht was vis, o.a. tonijn, mooi opgemaakt en smakelijk. Hoofdgerecht maiskip, puree van spitskool, stukje romanesco, courgette en nog een groente, waar ik de naam niet meer van weet en een heerlijke jus. Dessert bestond uit drie kleine onderdelen, waaronder een stukje cake met verse aardbeien en slagroom. Wat ik zelf jammer vond was dat er weinig groente bij was. Verder ook geen schaaltje met salade en aardappeltjes. Grote eters hadden hier niet genoeg aan. Het was gezellig druk en de bediening was zeer attent en gaf goede uitleg bij de gerechten. Het was een geslaagde avond!
GeraldaJ .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Voor ons was Novus nieuw. We hebben heerlijk gegeten, zowel het voor-, hoofd- en nagerecht waren uitstekend. Rustige en gemoedelijke sfeer, fijne bediening en de wijnkaart had volop keuze. We komen zeker terug.
corien.baars B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was weer een heerlijk avondje uit eten. De binnenkomst was weer hartelijk, de wijn voortreffelijk en de gerechten zeer smakelijk. Onze “ kaarten “ zijn op maar mede hierdoor hebben wij Novus ondenkt en blijven
graag terug komen! Corien en Henk
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Persoonlijke aandacht, gezellig contact en uitstekende smaakcombinaties. Locatie is niet bijzonder, maar bibberig vergeet je dit.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben erg genoten van de lekkere hapjes,en de goeie bediening .
Het was geweldig een erg ontspannen sfeer
Vooral toen er nog wat mensen bij kwamen
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Op niet voor de hand liggende locatie...goed eten, bediening, etc. Bijzonder en voor herhaling vatbaar,
Maria R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Zalige vis zowel als voor- als hoofdgerecht gegeten. De Chef heeft wat ons betreft een "ster" verdient! Voor deze prijs zulke mooie en fantastische gerechten bereiden is ongelooflijk. Dank voor de fijne ervaring!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Chefkok Pietro Milan had al zijn sporen verdiend met 'Per Bacco', ook in Heerenveen. In de opvolger 'Novus' heeft hij het principe - geen menukaart, je kiest alleen het aantal gangen - gehandhaafd. En de basis voor spijzen en wijnen is nog steeds Italiaans. Toen wij er waren stond er een ander achter de kachel omdat hij zelf op vakantie was in Italie (waar anders?). Het deed geen afbreuk aan de kwaliteit.