Novus

Kuper 18 8447 Heerenveen Nederland Kaart

Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Novus

Tussen kantoren en loodsen verwacht je niet direct een gezellig restaurant te treffen. Toch is het zo, op Kuper 18 huist restaurant Novus. Pure klasse, zowel het eten als de gastvrijheid. Eigenaar, chef en gastheer Pietro Milan wekt met zijn hartelijkheid en vakmanschap alom bewondering op. Er is geen menu, je geeft eventuele allergieën, dieetwensen en het gewenste aantal gangen aan hem door. In de open keuken zie je hoe hij een geweldige maaltijd voor je bereidt. Hier kom je graag terug.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Novus

Dinsdag t/m Zaterdag van 17:00 tot 22:00

Uitmuntend
9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant Novus

Jack V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben erg genoten van de lekkere hapjes,en de goeie bediening .
Het was geweldig een erg ontspannen sfeer
Vooral toen er nog wat mensen bij kwamen
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Op niet voor de hand liggende locatie...goed eten, bediening, etc. Bijzonder en voor herhaling vatbaar,
Maria R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Zalige vis zowel als voor- als hoofdgerecht gegeten. De Chef heeft wat ons betreft een "ster" verdient! Voor deze prijs zulke mooie en fantastische gerechten bereiden is ongelooflijk. Dank voor de fijne ervaring!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Chefkok Pietro Milan had al zijn sporen verdiend met 'Per Bacco', ook in Heerenveen. In de opvolger 'Novus' heeft hij het principe - geen menukaart, je kiest alleen het aantal gangen - gehandhaafd. En de basis voor spijzen en wijnen is nog steeds Italiaans. Toen wij er waren stond er een ander achter de kachel omdat hij zelf op vakantie was in Italie (waar anders?). Het deed geen afbreuk aan de kwaliteit.
Ina123 V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
In één woord: Fantastisch. Onbegrijpelijk dat men niet in drommen voor de deur staat te wachten tot Novus opengaat. Zeer vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. We maakten gebruik van de AH restaurantactie om kennis te maken met dit restaurant; we verwachtten Italiaanse gerechten, maar dit bleek niet het geval. Desondanks bijzonder genoten van het voorgerecht : kalfsvlees met een mootje tonijn. Het hoofdgerecht heerlijk op smaak maar niet erg verrassend en het nagerecht...hemels. Graag komen we nóg een keer!
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De ontvangst en de bediening waren prima. Het eten was erg lekker en exclusief.
Doordat de locatie op een bedrijventerrein staat waren er weinig andere gasten.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Welkom ontvangst, jassen aangenomen. Vrije keuze in tafel. Verassingsmenu was bijzonder, open keuken en alles vers bereid. Bediening beschrijft de maaltijd nauwkeurig. Bij vertrek van de gastheer nam hij afscheid van een ieder in het restaurant. Geweldig gegeten en komen zeker nog eens terug.
ansschmitz .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wij waren verrast. De gerechten waren erg lekker en verfijnd van smaak. De aandacht van personeel en de kok vonden wij prettig. Ook de wijn was prima, kortom hebben wij heerlijk gegeten en komen zeker terug.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten en een goede bediening. Komen er nog wel een keer. Fijne gerechten en heerlijke wijnen. Een gezellige sfeer.
Ronella B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Eten bij Novus is een feest. Chefkok Pietro Milan is een ware kunstenaar in de keuken en een gezellige entertainer aan tafel. Hij maakt de meest fantastische gerechten voor je klaar. Gisteravond aten we een carpaccio van verse Albacore tonijn, een crespelle met ricotta en taleggio, en kabeljauwloin met een heerlijke cappuccino van ansjovis. Schilderijtjes op je bord. En overheerlijk! Gastvrouw Sophie geeft je een warm welkom en zorgt voor een prettige bediening. Eten bij Novus is heerlijk eten in een fijne ambiance. Kwaliteit en gezelligheid gegarandeerd. Echte verwennerij!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zeer enthousiast team, gastvrouw was echt spontaan en niet gemaakt. Komen we beslist nog eens terug en voor wie het eens wil proberen kunnen we alleen maar zeggen DOEN
W. V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Wachttijd tussen de gerechten was soms wel erg lang.
De prijzen van de wijn vond ik aan de hoge kant. 6 euro voor een glas rode wijn vind ik te veel.
Het was bij de muur wel erg donker. Kaarsjes zijn gezellig, maar een donkere, bakstenen muur blijft een donkere bakstenen muur. Iets meer goedgerichte lampen zouden goed doen.
De verhouding tussen de tafel en stoelen is niet goed. De stoelen zitten te lag waardoor je de neiging hebt om onderuit te gaan zitten/hangen.
Bediening is goed, leuk en attent.
Voorgerecht: bijzonder, hoofdgerecht: apart (wij zijn niet zo van de kip), maar wel lekker, nagerecht: lekker maar niet bijzonder.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
eerste keer bezoek, zeker voor herhaling! we komen terug! eten heerlijk en zeer verzorgd. bediening optimaal.
huiswijn was prima op temperatuur. uitleg menu voortreffelijk.
Tiny S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Het eten was heerlijk. De bediening was goed. Het concept om zonder menukaart te werken is relaxt. We laten ons dus verrassen. Er heerst een ontspannen gezellige sfeer in het restaurant. Er zit ruime tijd tussen de menu gangen en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Al met al een aanrader. Ik kan eigenlijk geen verbeter punten bedenken.
Aernout H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We sluiten ons aan bij het reeds eerder gegeven, lovende commentaar over Pietro en Sophie. Heerlijk gegeten, dat ten eerste, maar de verdere aankleding van de avond door beiden verdient een dikke pluim!
Wijenonzehond S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het eten was boven verwachting; heerlijk vers, uitstekend en zeer smakelijk klaargemaakt in verrassende combinaties. Zelfs een voor ons nieuwe vissoort gegeten die uitstekend was. Een aanrader
a N.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Ik vond dat het eten zeer goed smaakte, het was er gezellig met een goede sfeer en een uitstekende bediening en ontvangst en uitgeleide.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Open keuken waardoor de kok zich ook met de klanten kon bemoeien, was erg gezellig
En je heb gelijk een kijkje in de keuken
marjon H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
eten bij Novus en bij chefkok Pietro Milan is een beleving! we hebben een superavond gehad met een erg entertainende chefkok in frans, italiaans en nederlande taal... Erg gelachen, maar wat hebben we geweldig gegeten. We zijn zeker niet voor het laatst geweest!
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Tja, ga je op een doordeweekse broeierige avond samen uit eten, ben je de enige gasten! Maar niet getreurd Sophie en Pietro verwelkomde ons met open armen en hebben er alles aan gedaan om er een geslaagde avond van te maken, en dat was het. Heerlijk eten, met een heel persoonlijke service door de zorgzame Sophie en bevlogen Pietro. Ze hadden met ons te doen, als enige gasten en wij met hen, want dat gun je niemand, slechts 2 gasten waar je de avond op moet draaien. Met moeite namen we afscheid van elkaar en komen er graag weer terug. Komt u ook? Het is zeker de moeite waard en deze mensen gun je meer gasten!