Novus

Kuper 18 8447 GK Heerenveen Nederland Kaart

Over restaurant Novus

Tussen kantoren en loodsen verwacht je niet direct een gezellig restaurant te treffen. Toch is het zo, op Kuper 18 huist restaurant Novus. Pure klasse, zowel het eten als de gastvrijheid. Eigenaar, chef en gastheer Pietro Milan wekt met zijn hartelijkheid en vakmanschap alom bewondering op. Er is geen menu, je geeft eventuele allergieën, dieetwensen en het gewenste aantal gangen aan hem door. In de open keuken zie je hoe hij een geweldige maaltijd voor je bereidt. Hier kom je graag terug.

Meer informatie over restaurant Novus

Maandag t/m vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag en zondag gesloten

• Airconditioning , Bar , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Voordelig
Dijkesv .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten in Novus, echt een super restaurant. Mijn zus en ik hebben mijn ouders meegenomen naar dit restaurant en we hebben een heerlijke avond gehad. Het eten was heel erg goed, super professioneel opgemaakte borden, vertrouwde en verrassende smaken. De gastheer was ook enorm attent en de wachttijden tussen de gerechten waren perfect. Het is echt een feestje om hier te eten. Als je kijkt naar de prijs-kwaliteit kunnen weinig restaurants hier aan tippen.
André K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mooie avond beleefd in Novus, het restaurant op het industriegebied van Heerenveen (moet je echt even doorheen kijken), zonder menukaart. Niet alleen een heerlijk diner, maar gastheren Pietro en Wouter hebben ons ook prima onderhouden.
Verbazend dat het zo rustig was in het restaurant, ons gezelschap was het enige op zaterdagavond. Maar dat gaf ons we de onverdeelde aandacht.
Mooie amuse, met fazantenpaté en wildzwijnsalami. Eerste gang tompouce van verschillende soorten vis en langoustine. Tweede gang een envelopje met ricola en gorgonzola. Derde gang prachtig mals stuk kalfsvlees. En een panne cotta met apfelstrudel. Alles in de puntjes verzorgd en begeleid door een prachtige rode wijn.

We moeten nog wel terugkomen, want we moeten het vervolg van het verhaal van Pietro horen. Geen straf, integendeel.
Gijs Proeft! .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Novus is ook op zaterdag geopend. Hier op een rustige zaterdagavond heerlijk gegeten. Hoogtepunt voor mij was de ravioli gevuld met kwartel. Chefkok Pietro Milan komt zelf aan tafel om te vragen naar de voorkeuren en alle gerechten sloten perfect aan op onze smaak.
Ook de wijnen waarvan wij de keuze overlieten aan het personeel pasten perfect.
Door de open keuken en zijn Italiaanse afkomst maakt Pietro er een hele belevenis van.
Kan niet wachten tot zijn boek uit komt!
Jarno M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een topavond gehad onder begeleiding van duizendpoot Pietro Milan die zowel het koken, alsmede bediening en entertainment verzorgde. Hierdoor geen moment gestoord aan het feit dat het erg rustig was, in tegendeel, hierdoor had hij meer tijd voor zijn gasten. Geen menukaart, niet aangegeven hoeveel gangen we wouden. Let's see how it goes, improviseer naar hartelust was het devies en dat hebben we geweten. De gerechten waren stuk voor stuk fantastisch, de begeleidende wijnen idem dito. We begonnen met wat verse broodjes, olie en zout, altijd lekker, en een fijne Prosecco. Daarna een amuse van krabsalade met tomaat en koriander, getopt met een oester met gerookte zalm en een cappuccino van vis, een heerlijk begin. Een tijdje later een enorm lawaai uit de keuken; het bereiden van de hertencarpaccio vond plaats, leuk om te zien. Dit kwam tezamen met wat olie, veldsla, tomaat, gepofte uit en pecorino kaas. Daarna was het de beurt aan verse kreeft en garnaal, met boontjes, een knapperige deegstick met sesam en dit alles in een sublieme bisque. Letterlijk met de vingers het bord leeggemaakt! Vervolgens kregen we een rouleau van kip met een puree van kwartel, ik meen op o.a. aubergine met een nieuwe bijpassende wijn. Na een korte pauze kwam de crespella (Italiaans flensje) gevuld met ricotta in een saus van tomaat afgetopt met salie. Bij de vraag naar de crespella werd verteld dat het flensje zó dun moest zijn, dat wanneer je deze op een krant gooide, je de tekst zou moeten kunnen lezen, leuk! Ook al ben ik absoluut niet van de rode wijn, ik kan niet ontkennen dat de hierbij geserveerde variant de smaken samenbrengt en liften. Vervolgens kwam het slotstuk; Italiaanse hutspot met een rijke kalfsjus. De ossenhaas die hierop geserveerd werd; zonder twijfel één van de zachtste die ik ooit geproefd heb. Mijn broertje en ik keken elkaar aan en zeiden tegelijkertijd; smelt op je tong. Fan-tas-tisch. Inmiddels zaten we meer dan voel, maar absoluut niet op vervelende wijze. Hebben een nagerecht overgeslagen, maar die bewaren we voor de volgende keer. Wat mij overigens verbaasde; hoe kan een chef zo veel persoonlijke aandacht geven aan een tafel, af en toe een paar minuutjes naar de keuken sprinten (gevoelsmatig) en vervolgens gerechten op tafel toveren waarvoor een ander een dag in de keuken vertoeft. Schitterend! Bedankt voor een topavond en tot spoedig, that's for sure.
Giulia W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gisteravond een geweldige avond beleefd met Pietro Milan. Heerlijk gegeten en genoten van goede wijn. Goed entertainment van gastheer Milan en door de open keuken was het leuk om de bereiding van het eten te kunnen volgen. Het concept zonder menu kaart beviel zeer goed en we hebben erg goed gegeten. We komen zeker nog een keer terug!
- Team Wijn&Whisky Schuur
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Gisteren bij Pietro Milan gegeten, kok en eigenaar van het nieuwe Novus. Gevestigd op een industrieterrein, ten westen van Heerenveen. Maar dat vergeet je onmiddellijk als je binnen bent en geen parkeerproblemen. Mooie inrichting. Gastvrij onthaal door Djoeke. Er is geen menukaart; Pietro vraagt wat je lekker vindt en dan word je verrast. Eindelijk 's een keer zonder de obligate schaaltjes patat en salade. En alles is vers.
Het eten was dus geweldig met prachtige, soms eigenzinnige, Italiaanse accenten.
Wat een aanwinst voor Heerenveen en omstreken.
Maurits en Christine.