NOVI Gran Caffè

Zaterdag 10:00 - 02:00
Voordelig
Raphael .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
(Bijna) alles klopt! Heerlijk gegeten, prima prijs. Smaakvolle inrichting, gemêleerd publiek en leuke bediening. Over alles is nagedacht en zit een visie achter. Met uitzondering van de muziek. Dat gaat alle kanten op. 'Ja, we maken een playlist met alle favo nummers van ons personeel', vertelde de gastheer. Sorry, dat kan echt niet. Speel een lekkere playlist af waar ook een visie achter zit (tot de avond lounge,chill) en in de avond soul/jazzy.
Ard V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016

Lunchen bij NOVI. Eindelijk weer eens een originele italiaanse kaart inhoudelijk. Flink glas rode wijn erbij op goede temperatuur. Topklasse broodje geserveerd met verassend veel smaak .....Bediening ok. kortom,hier moet je heen!
Amv20 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De gerechten waren erg goed, vooral voor de prijs. Er werd rekening gehouden met een glutenvrij dieet en het personeel wist er alles van. Ik heb er inmiddels al twee keer gegeten.
Ik vond het origineel dat er een 'pastaproeverij' was, waarbij je vier soorten pasta kon proeven. Daarbij was heerlijk vers brood geserveerd.
De muziek stond naar mijn idee net iets te hard, waardoor we elkaar niet zo goed konden verstaan. De bediening was aardig en de sfeer was goed.
Echt een aanrader, lekker eten voor een niet al te hoge prijs!
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ik laat niet snel eten staan, maar heb dit vandaag wel gedaan. Ik had spaghetti carbonara besteld. Op de kaart stond met pacetta, ei en peccorino. Dit beloofde veel goeds, want eindelijk een restaurant die het maakt zoals het hoort zonder room. Helaas, er zat een zurige melk achtige saus overheen. Alsof dit kant en klaar uit een potje kwam. Er werd me aangeboden om een nieuwe te maken, maar dit kon de keuken toch niet voor elkaar krijgen. Hebben twee drankjes gratis gekregen en het eten stond niet op de rekening. Helaas wel met lege maag vertrokken.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Hier twee keer gegeten. Eerste keer gingen we daarna naar de bios, dus vroegen om met de tijd rekening te houden. Dat gebeurde (ondanks de drukte) met veel aandacht waardoor we toch nog heerlijk een voorgerecht en hoofdgerecht kregen. Ik had de gebakken gamba's vooraf (slechts € 6,-) en spaghetti carbonara als hoofdgerecht. Het was heerlijk. Ook de keer erna aten we hier opnieuw heerlijk voor een zeer redelijke prijs. Leuke attente bediening, smakelijk gegeten en ondanks de drukte een stukje persoonlijke aandacht. Wat wil je nog meer?
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gambas smakelijk maar een vleugel zout iets olijfolie zou top zijn .En waarom geen brood bij een voorgerecht serveren.Tournedos goed maar weer peper en zout.Nagerecht van de chef je moet je schamen, chocoijs met ijskristallen, tiramisou zelfgemaakt? Slagroom leek uit een spuitbus te komen, cheescake en drankje oké. Zeer storend het steeds hardere volume van de muziek.Ik heb niet geklaagd omdat ik op uitnodiging gast bij jullie was en een niet snel klagende ex collega ben.Ik hoop dat julie hier iets mee kunnen en wens jullie veel succes.Roel Steen
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Het ziet er erg mooi en gezellig uit, dan verwacht je ook wat! Maar toen ik een appeltaart bestelde en een stuk kreeg die er fabrieksmatig uitzag en kant-en-klaar smaakte viel dit erg tegen. Ook de pannenkoek die ik voor mijn dochtertje had besteld leek opgewarmd in een magnetron. Flinke teleurstelling.
Cheryl B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Eén van de leukste restaurants/cafés op de oude markt in Enschede! Het eten is er heerlijk (de ravioli en de cheesecake zijn o.a. enorme aanraders), de bediening is vlot en correct en je kan ontzettend gezellig zitten. Absoluut een keer proberen als je van een gezellig sfeertje en lekker eten houdt!
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Op het terras bij Novi genoten van lekker eten en een fijne sfeer. Voor een goede prijs krijg je hier vers eten, goede koffie en attente bediening. De kaart biedt genoeg keus, voor ieder wat wils. Sommige gerechten worden leuk gepresenteerd op etagères. Een aanrader!
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Goede lunchgelegenheid in Italiaanse sfeer. Aardige enthousiaste gastheren. Broodjes en drankjes worden vlot met een glimlach geserveerd. Wij aten een ciabatta met zalm en pane nero met paddenstoelen. Prima en lekker, maar niet heel bijzonder. sfeervolle schone locatie. Leuk gedecoreerd. Aanrader.
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Inmiddels 3 keer gegeten, 2 x zeer goed en 1 keer was het gerecht te koud. Eten is goed op smaak. De bediening is vriendelijk en de locatie verveeld nooit. Dit Gran Café is een aanwinst voor Enschede
Rijsr .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Donderdag 16 april samen met onze dochter en kleinzoon gegeten bij NOVI in Enschede, een echt Gran Caffè met een gezellige, daarbij passende, inrichting..

We werden bij binnenkomst direct door het bedienend personeel opgevangen en naar onze gereserveerde tafel gebracht. Echter deze tafel stond in het midden en is niet zo handig met een kindje van 3 jaar. Er werd direct een andere tafel voor ons in orde gemaakt op de verhoging achter in de zaak, waarbij onze kleinzoon een mooie speelhoek had.
De bediening, een zwarte brigade onder aanvoering van een geheel in het wit geklede gastvrouw, hebben wij als bijzonder plezierig ervaren.

De voorgerechten, een Carpaccio, Vitello en een gevulde Portobello waren evenals de hoofdgerechten Bistecca en Formaggi allen prima op smaak en zelfs als Piccolo (kleine portie)voor ons meer dan voldoende. Top dat de hoofdgerechten in twee hoeveelheden zijn te bestellen. Ook was er goed geluisterd naar onze wens om de ossenhaasreepjes maar eventjes te bakken en rood van binnen te houden. De menukaart is niet al te groot maar biedt voor elk wat wils.
Helaas was de door ons gewenste witte wijn Sauvignon Veneto niet meer voorradig en hebben een Trebbiano Vento gedronken. Goede wijn maar qua prijs wat aan de stevige kant.

De huisgemaakte Tiramisu was erg lekker en de koffie smaakte prima.

Ook aan de kleintjes wordt gedacht en onze kleinzoon genoot van zijn pizza en knutselijsje.

Een extra compliment: onze dochter heeft coeliakie (een intolerantie voor gluten). Er zijn niet veel restaurants die de moeite nemen om glutenvrij eten te serveren, dat betekent dat uit eten gaan met onze dochter veelal niet kan. Bij NOVI begrijpen ze in de keuken wel goed wat dat betekent en serveren op aanvraag glutenvrije gerechten.

Kortom; we hebben heerlijk gegeten bij Novi, een voor ons nieuwe eetgelegenheid in Enschede met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Onze complimenten.

Ruud en Joke van Rijswijk
Roombeek_M .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Uitstekende kaart met puike prijs-kwaliteit verhoudingen, inrichting helemaal naar onze smaak, maar echter één grote tip aan de uitbaters: instrueer je personeel goed over strategische indeling/verdeling van de zitplaatsen bij reserveringen. Als je weken van tevoren een reservering binnenkrijgt met daarin expliciet vermeld, dat je met een kindje van 1,5 jr. komt eten (ook netjes in de reservering gevraagd om een kinderstoel) en je wordt dan bij binnenkomst -de zaak is op 2 gasten na vol-le-dig leeg- op het méést onhandige gedeelte gezet, kweek je wel wat wrevel...dat doet uiteindelijk afbreuk aan de totale beleving. Vrijwel de gehele tent is vlak met genoeg ruimte om de tafels! En dan worden wij notabene met ons dochtertje op de verhoging in het midden gezet met al die steigerbuizen eromheen, waar je nauwelijks om de tafel heen kunt manoevreren. Vervolgens moesten we alsnog zelf vragen om de kinderstoel, waarop de ober nog presteerde te zeggen: "oh, ja, je hebt een kinderstoel nodig?"...Over all: superleuke tent, maar de bediening moet íets meer anticiperen op de verschillende type en samenstelling van gasten die komen. Wij zijn i.i.g. een stel, dat vaak ons kleine dochtertje meeneemt en wij proberen juist verrassingen te voorkomen door bij de reservering duidelijk te maken dat we in deze samenstelling komen. Wij vinden dat heel gewoon. Leer personeel daar op te letten. Gaat je heel veel extra erkenning geven. Wij hadden idd zelf om verplaatsing kunnen vragen, maar we waren kennelijk gelijk min of meer zo verbouwereerd, dat hij ons net op die enige onhandige plek had kunnen zetten, dat we het maar zo lieten. Normaliter zijn we erg mondig, maar echt, we stonden gewoon een beetje perplex.