Nouveau van Ham

Van Coothplein 23 4811 NC Breda Nederland Kaart

Over restaurant Nouveau van Ham

Uniek genieten in Breda

Nouveau van Ham is een relatief nieuw restaurant maar heeft zeker al naam gemaakt! Het heeft een mooi, groot terras en biedt een prachtig uitzicht op de gezelligste winkelstraat en de markante kerktoren van Breda. Huisgemaakte producten, speciale bieren van de tap en bossche bollen van Jan de Groot. Kortom: alle ingrediëten voor een gezellige en culinaire avond.

Meer informatie over restaurant Nouveau van Ham

7,2
MTM91 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Afgelopen zondag laat geluncht, heel fijn dat we nog konden lunchen, service was helemaal prima. De broodjes waren niet heel bijzonder. Ik had een warm broodje brie besteld, deze was nog koud en de brie was dan ook niet gesmolten, beetje jammer. Zou hier niet terug gaan.
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijk geluncht bij dit restaurant. We hadden een broodje pittig gemarineerde kip, met meer kip dan normaal thuis bij het diner, en een broodje eiersalade, waarvan de salade na uitsmeren over de twee helften ook royaal te noemen was! Lekker op het terras gezeten, dus van het decor binnen kunnen we niet echt iets zeggen.
De_Waakpoes .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Gisteren op het terras van van Ham geploft , met een lekkere trek. Drankjes snel geserveerd door de vriendelijke serveerster. Ik nam een varkens haassate met pindasaus en mijn tafelgenoot een ossenhaas. In het kort weergegeven, eten was gewoon niet goed. De saté was gortdroog, met een te dikke, zurige pindasaus. De ossenhaas moest goed worden vastgehouden omdat deze wegwaaide, zo klein was deze. De saus was kennelijk opgewarmd in de magnetron, het bakje had opwarm randjes. Salade was niet smakelijk en papperig. De ossenhaas was volgens mij ook geen ossenhaas maar een stuk biefstuk ( ik ben slager) Jammer, want t is een leuke zaak, de keuken heeft aandacht nodig.
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Het terras maakt een verzorgde indruk, op het bord staat de specialiteit van de dag vermeld, gezellige sfeer. Duidelijke menukaart op de tafeltjes, men heeft hier oog voor detail. menukaart op een grappige manier aan bierflesje bevestigd. De kwaliteit van het eten is redelijk. we aten focaccia met filé americain en een broodje hete kip. De focaccia met filé americain was goed, naar niet bijzonder, beetje flauw van smaak. het broodje hete kip was matig. De kip was goed op smaak, maar het broodje (speltbol) was helemaal week geworden van het sausje. Gezien de prijs van het broodje kip : 9 euro hadden wij iets meer verwacht. prijs /kwaliteit verhouding dus niet helemaal naar wens. De bediening was keurig, vriendelijk. De sfeer binnen in het restaurant doet ook gezellig aan. tip: rooster het broodje even op de grill zodat het vocht niet in het broodje trekt.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Wat zijn wij verrast deze zaterdagavond bij Nouveau van Ham. Natuurlijk kent iedereen uit Breda van Ham al decennia en is heeft het bedrijf sinds een jaar een metamorfose gehad echter zijn wij nooit met diner hier naar toe gegaan omwille het feit dat er voor vegetariers weinig keus was. Enfin, nieuwe kaart, nieuw personeel (?). Heerlijk gegeten, wij hadden o.a. salade van rode biet, vegetarische pasta, lasagne, kabeljauw en een steak. Werden zeer netjes geholpen door 2 medewerkers. Het eten was goed verzorgd en alles was duidelijk VERS. Wij gaan hier vaker terugkomen.
Rgboudestijn .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Gedineerd bij 'Nouveau van Ham'. Het is erg sfeervol ingericht met genoeg ruimte tussen de tafels. Je moet even wachten op je eten maar dan krijg je ook wat! Complimenten voor de keuken! Buiten dat zeer uitstekende service. Al met al een geslaagde avond!
Annekehendrikx .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Het voorgerecht en het nagerecht was prima, maar het vegetarische hoofdgerecht was niet om over naar huis te schrijven, helaas. De bediening en de entourage was verder prima!
RitaenMarijke .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Hallo,

Vorige week op een wat desolate koopavond toevallig daar binnen gegaan. We kozen de vegetarische truffelpasta ...zalig gewoon, zowel mijn zus als ik vonden het super lekker! Het was er best gezellig , wat een huiskamergevoel. Ik keek lekker r herhaling vatbaar!naar buiten waar je voorbijgangers zich zag voorbij haasten door het gure weer. Toen we buiten gingen werden we ook netjes uitgeleide gedaan, zoals je dat thuis ook bij je gasten zou doen...en helemaal niet gemaakt maar op een spontane, warme manier...VOO
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Nouveau van Ham. De service was heel goed er was een persoon die het menu (wild)niet lusten maar dat hadden ze niet verteld. Ze hebben dit keurig opgelost door ander vlees te geven dat was perfect.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Leuke bediening en zeer service gericht (na elke gang, werd gevraagd of je de volgende gang snel wilde hebben (of later)), top. Bij de wijn kraanwater. Mooi geworden.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Enthousiaste en zeer vriendelijke bediening. Gratis extra kan water op tafel zoals het hoort. En hand geven als je weggaat. We vierden hier verjaardag van dochter die 14 werd met 8 personen en we hebben een top avond gehad.
Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Wij hebben het erg naar ons zin gehad met de heerlijke verrassings gerechten van de chef! Alleen waren voor en hoofdgerecht beide vis, maar wellicht mag hier dan wat variatie in! De service was uitermate goed. Erg vriendelijke en nette bediening.
Suzannedepanne .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wat leuk dat we een verrassingsmenu kregen bij de AH actie. De ontvangst was ook prettig. Jassen werden aangenomen en we mochten een plekje uitzoeken. De gastvrouw zorgde ervoor dat ons aan niets ontbrak. Eten was top! Bijna culinair! Wij komen zeker terug!
Verhalle .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Prettige ontvangst.Jassen werden aangenomen,behalve hoed,was geen plaats voor.Begon met aperatief,wat al fout ging. Heel het verrassingsmenuutje(via AH) was zo weinig dat alles als voorgerecht opgediend kon worden.Mini tartaartje,mini stukje kabeljauw en smerig rauw stukje buikspek(klomp vet).Over het toetje maar niet gesproken.Diverse malen ging het fout met drinken.Na anderhalf uur het hoofdgerecht!!!!!!!Personeel liep als een kip zonder kop rond te rennen, maar deden niets.We werden er zelf onrustig van.Als klap op de vuurpijl lagen de vuile tampons op de vloer in de toilet.Het was daar een grote bende.En een oorverdovend lawaai.Wat een gezellig verjaardagsuitje moest worden,werd een fiasco.Bovendien de rekening met voordeelbon was ook erg veel!!!!Dit ook doorgesproken met de bediening.Doe er iets mee.Dit kan echt niet.Op de valreep moesten we ook nog zelf onze dure jassen op de grond gaan zoeken.Schaapachtig lachend en met een hand nam de bediening afscheid.Wij ook en komen hier nooit meer terug.
Marjan M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij bezochten Nouveau van Ham voor de eerste keer in het kader van de AH-actie. Het restaurant is sfeervol ingericht. Wij mochten een tafel bij het raam uitkiezen met uitzicht op het Van Coothplein. De serveerster vertelde dat we een 3-gangen verrassingsmenu zouden krijgen en vroeg naar onze dieetwensen en allergieeen. Wij hadden bij het reserveren al aangegeven geen vlees te eten maar wel vis en dat was geen probleem. Vervolgens ging het een beetje mis : wij bestelden een aperitief en dat liet even op zich wachten. Vervolgens kwam de ober al met ons voorgerecht! Wij gaven aan dat we een aperitief hadden besteld en daarvan eerst te willen genieten en dan te beginnen met het menu met wijn erbij. Maar de borden werden gewoon voor ons neergezet en tegelijk kwamen onze drankjes. Die hebben we dus eerst gedronken, vervolgens wijn besteld en daarna begonnen we aan ons voorgerecht. Gelukkig was het een koud voorgerecht, maar ja, toch een vreemde gang van zaken. Het was een salade met kleine garnaaltjes en een bietencompote, erg smakelijk dat wel. Alleen het bietenschuim dat erbij zat was inmiddels al een beetje ingezakt. Het hoofdgerecht was een mooi gebakken mootje kabeljauw met tomatenrisotto en een salade met kappertjes. De risotto was vrij zout, maar dat werd wel enigszins gecompenseerd door het zuurtje van de kappertjes. Het nagerecht was een cappuccinokop gevuld met chocolademousse en vanilleijs met een schuimlaagje erop. Bij de koffie kregen we nog een lekkere bonbon aangeboden. Al met al vonden wij het een goede kennismaking bij Nouveau van Ham en we komen dan ook zeker nog een keer terug.
Ostag .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Het eten bij Nouveau van Ham was erg goed en de service goed. Het decor was echter minder. Het galmt er heel erg en al was het nog niet erg druk er was veel lawaai. Daarnaast stonden we met een 3-gangen menu binnen een uur weer buiten. Jammer van de goede keuken, maar daarom zullen we er niet snel weer eens uit eten gaan.
Petra P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Enorm gezellige avond gehad! De ontvangst en bediening zijn hartelijk. De inrichting is smaakvol, geen poespas en toch warm. Je voelt je er thuis. Het tafeltje waar we zaten stond erg dicht op de beide buurtafeltjes. Dit leidde tot geanimeerde gesprekken en een onverwacht zeer gezellige avond uit. Om een intiem gesprek te voeren zou het wel lastig geweest zijn, maar dit was erg leuk. Het eten was een verrassingsmenu. De borden zijn smaakvol opgemaakt en de gerechten waren lekker en inderdaad verrassend.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
We hebben lekker gegeten voorgerecht rodebiet met walnoten en geitenkaas,hoofdgerecht kip met een saus van thee met een heerlijke champignon risotto,dessert chocolade mousse met vanille-ijs en caramel saus lHet was een verrassingsmenu.Bijzonder gastvrij onthaal en attente bediening.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Wij hebben met vieren gebruik gemaakt van een Sweetdeal aanbieding om te genieten van een 3-gangen verrassingsmenu.
Bij binnenkomst werden we warm en met een glimlach ontvangen, jassen werden aangenomen en kregen een tafeltje bij het raam met een mooi zicht op de winkelstraat in Breda.
De medewerkster vroeg wat we wilden drinken en adviseerde om een fles te nemen, omdat we alle vier dezelfde keus maakten.
Als voorgerecht kwam een salade met paté, voldoende en prima samengesteld.
Het hoofdgerecht was confit de canard met bietensalade, een mooie combinatie en de eend was heerlijk klaargemaakt. De hoeveelheid frites was wat beperkt en een extra portie was een supplement, het enige minpuntje. Het personeel lette goed op en kwam geregeld, belangstellend, langs. Correct.
Het geheel werd afgesloten met een uitstekende mousse au chocolat met ijs.
Na de koffie/thee met een heerlijke bonbon werden de jassen gehaald, dit verliep wat rommelig, omdat de structuur van jassenophangen was doorbroken, maar wel weer de glimlach en een hand als afscheid.
Het was een mooie kwaliteit/prijsverhouding, een prima bediening, personeel met aandacht voor de klant, kortom een aanrader.
Pukjes .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Eten was op zich wel goed,maar veel te weinig. De porties die geserveerd werden horen qua hoeveelheid bij een duur sterren restaurant met een 7 gangen menu. Als je ook maar enige honger zou hebben is het dus veel te weinig.