Over het restaurant Nostra

Bij Nostra in Rotterdam serveren ze overdag een heerlijke, niet-alledaagse lunch en veranderen ze ' s avonds in een sfeervolle wijnbar. Bijna alle wijnen worden per glas geschonken. Ook kun je er genieten van een high tea, een high wine, of - doe eens gek- een heerlijk high ontbijt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Nostra

Maandag t/m zondag vanaf 09:30
- Ontbijt 09:30 - 12:00
- Lunch vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Nostra

Aart-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Leuk restaurant, gezellige inrichting, vlotte en goede bediening
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten en goede service
Max F.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk eten, geduld is wel nodig!
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vriendelijk en gastvrij, goede service en overheerlijk gegeten!. Zeker een aanrader.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Prima lunch gehad bij Nostra op 17 juli met een oud-collega. We hadden van tevoren de High Wining besteld; de tafel was versierd met rozenblaadjes, wat hilariteit teweeg bracht want mijn tafelgenote en ik hebben een puur zakelijke relatie
:-)
De gerechten op de etagères waren stuk voor stuk lekker en van goede kwaliteit. Het is alles bij elkaar wel een enorme peuzel dus neem er de tijd voor!
Qua inrichting is het restaurant- gedeelte erg mooi, maar het is opvallend dat de toegang tot het sanitair voor de gasten bij een soort spoelkeuken is die er wat rommelig en niet opgeruimd uitzag.
Bottom line: een aanrader voor wanneer je de tijd hebt voor een goede lunch, waarbij ik me heb laten vertellen dat de geitenkaas salade super is; uit eigen waarneming kan ik zeggen dat de High Tea er ook appetijtelijk uitziet!
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
In een sfeervolle straat, niet echt in de loop van het winkelende volk, ademt deze parel een beetje nostalgie uit. Zittend in het zonnetje, op een klein terras, elleboog aan elleboog met een onbekende, doet de sfeer je een beetje denken aan een kleine Italiaanse traiteur, ergens in Toscane of zo, in een smalle straatje, op een luie zomermiddag, scooters, fiat 500.... get the picture?
Met gerechten die vers, eerlijk, puur en smakelijk zijn in hun eenvoud, zoals het eten in Italie ook is en hoort te zijn. Heerlijke koffie, lekkere fris bubbeltje. Prijs kwaliteit verhouding uitstekend, Rond lunchtijd zowel binnen als buiten vol.
Kom graag snel terug. Want de kaart nodigt uit tot meerdere bezoeken. Kan ik me nu al op verheugen :)
Mirwais M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Bedankt Nostra!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gezellige zaak, we hebben hier
heerlijk gegeten en het personeel is erg prettig in de omgang. Wijnen per glas zijn prima!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We hebben een high tea genuttigd. De etagère was royaal gevuld. Scones, taarten en sandwiches. Het cijfer 8 is voornamelijk dankzij de taarten. De sandwiches waren op zich ok, de zalmsandwich was smakelijk, de rest vd sandwiches waren echter vrij droog en hadden weinig fantasie. Dit was wel jammer. De high wine zag er heerlijk uit en wilken deze dan ook graag een keer bestellen de volgende keer ondanks dat de bediening niet echt supervriendelijk (maar ook niet onaardig, ongeinteresseerd? Ze geloven het allemaal wel?) was. We zijn benieuwd.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Enige tijd geleden geluncht in deze sfeervolle zaak. Gekozen voor de Nostraburger en deze was heerlijk. Personeel is zeer attent en oplettend. Ik zal zeker nog eens teruggaan.
juergen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik zou Nostra toch echt geen lunch Restaurant willen noemen. Je kunt er wel lekkere broodjes eten of een gevarieerde salade, helaas geen lunch menu. Maar de sfeer is lekker relax en de wijnen aardig. Voor een snelle hap tussendoor komen wij zeker nog een keer terug.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Een lekkere over de top chique lunchtent. Ik ging voor de pastriami sandwich. Een beetje jammer van de wasabi mosterd, naar mijn mening te sterk voor bij dit broodje. En ik miste iets anders (misschien is een goede kruidenolie ook lekker ) leuke chique inrichting maar zeker de moeite waard om eens te proberen.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
vanmiddag met zijn 2tjes lunch.Het zat redelijk vol maar nog wel een tafel voor 2. We zaten tegenover een ouder stel waar iemand bij zat die of de eigenaar was of iemand die daar werkte. Er was een kind bij die een fiets had en in de drukke zaak aan het fietsen was. Als het best druk is in een zaak en in de smalle gang een kind aan het fietsen is komt niet goed over.
De lunch was heerlijk, clubsandwich(kalkoen) en tapas(vlees) was lekker, de wijn prima. De bediening was alert en vriendelijk.
dus al met al geslaagd om een klein min puntje na.
Beste Marsje, dank voor je recensie. Ik begrijp je comment over het fietsen helemaal.
Hij had het fietsje net 2 min daarvoor gekregen (in de zaak) omdat hij vandaag jarig was.
Normaal wordt er bij ons in de zaak niet gefietst :-)
Fijn te lezen dat jullie verder wel te tevreden waren. Graag tot ziens!
Thessa
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op een zondag geluncht bij Nostra. Super lekkere broodjes/ maaltijden en prachtig gepresenteerd op het bord. Broodjes zijn hier wat prijziger, maar daar krijg je ook kwaliteit en kwantiteit voor. Wij hadden de Taleggio (geweldig!) en de Gorgonzola (ook heel lekker). Let op: dit is niet de tent om op zondag in je joggingbroek even aan te schuiven voor ontbijt/lunch. De zaak is meer chic ingericht, gericht op yuppen en het is hier wel een beetje zien en gezien worden.
saskia4601 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Uitstekende High Wine! We hebben genoten! Prima wijnen en heerlijke hapjes.
Echt een aanrader!
Klasse en vakmanschap voor de gastheren van Nostra.
Proef1234 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Ik lunch vaak bij deze mooie zaak, en dus is het tijd dat ik een mooi stukje schrijf!

Met deze mooie weken zit je heerlijk in de zon op het terras van de Nostra in de van oldenbarnevelt straat ( een van de mooiste straten die Rotterdam heeft). Maar ook binnen is het zeker genieten. De salades zijn er heerlijk en van de kleine gerechtjes geniet ik altijd het meest, lekker van alles iets zoals wat slakjes en een plakje Spaanse ham, of heerlijke tonijn! Thessa de eigenaresse houd van eerlijke producten, en ik zelf vind dat er ook echt meer smaak zit aan biologische zalm bijvoorbeeld. Ook voor een mooi glas wijn kun je hier terecht en daarom spreek ik hier ook graag af met vrienden om even bij te kletsen. Er staat een top team van echte horeca mensen die je altijd herkennen en weten wat je lekker vind, en dat is wat veel horeca zaken in Nederland vergeten tegenwoordig..... je verkoopt niet alleen goed eten maar ook een leuke gezellige ervaring waarvoor je terug wilt komen! en dat doen ze hier.
marcofem .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Ik ga regelmatig lunchen bij Nostra en het eten is altijd heerlijk en de service goed en vriendelijk. Mijn favoriet is de salade geitenkaas, deze is nergens zo lekker als bij Nostra!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Vandaag heerlijk op het gezellige terras van de Nostra gegeten, gelegen aan de oldebarneveldtstraat in centrum Rotterdam. Bediening was attent en oplettend. Mijn gezelschap en ik namen beide wat van het seizoensmenu, de salade met coquilles. De salade stond ondanks de drukte op tijd op tafel en smaakte heerlijk. Naast de coquilles een heerlijke ham met een nog lekkerdere dressing. Ik eet regelmatig bij de Nostra en het maakt de verwachtingen elke keer weer meer dan waar. Absolute aanrader!
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Prima lunch.
Nostra burger was echt lekker,precies goed gebakken en heerlijk broodje
clubsandwich vis was goed belegd en lekker smaakvol
Witte wijn was lekker.
Bediening was vriendelijk en alert

enige minpuntje is de toiletruimte, niet helemaal schoon en ruikt niet fris.
Floris G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Afgelopen vrijdag weer is bij Nostra geluncht. Als je de deur opendoet kom je in de wereld die Nostra heet, leuke blije mensen en de geur van lekker eten! De nostra bol blijft een succes nummer samen met een glas witte wijn, ik kom hier (nog;)) vaker.