Over restaurant Nostra

Bij Nostra in Rotterdam serveren ze overdag een heerlijke, niet-alledaagse lunch en veranderen ze ' s avonds in een sfeervolle wijnbar. Bijna alle wijnen worden per glas geschonken. Ook kun je er genieten van een high tea, een high wine, of - doe eens gek- een heerlijk high ontbijt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Nostra

Maandag t/m zondag vanaf 09:30
- Ontbijt 09:30 - 12:00
- Lunch vanaf 11:00

Mili K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We hebben een high tea genuttigd. De etagère was royaal gevuld. Scones, taarten en sandwiches. Het cijfer 8 is voornamelijk dankzij de taarten. De sandwiches waren op zich ok, de zalmsandwich was smakelijk, de rest vd sandwiches waren echter vrij droog en hadden weinig fantasie. Dit was wel jammer. De high wine zag er heerlijk uit en wilken deze dan ook graag een keer bestellen de volgende keer ondanks dat de bediening niet echt supervriendelijk (maar ook niet onaardig, ongeinteresseerd? Ze geloven het allemaal wel?) was. We zijn benieuwd.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Enige tijd geleden geluncht in deze sfeervolle zaak. Gekozen voor de Nostraburger en deze was heerlijk. Personeel is zeer attent en oplettend. Ik zal zeker nog eens teruggaan.
Juergen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik zou Nostra toch echt geen lunch Restaurant willen noemen. Je kunt er wel lekkere broodjes eten of een gevarieerde salade, helaas geen lunch menu. Maar de sfeer is lekker relax en de wijnen aardig. Voor een snelle hap tussendoor komen wij zeker nog een keer terug.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Een lekkere over de top chique lunchtent. Ik ging voor de pastriami sandwich. Een beetje jammer van de wasabi mosterd, naar mijn mening te sterk voor bij dit broodje. En ik miste iets anders (misschien is een goede kruidenolie ook lekker ) leuke chique inrichting maar zeker de moeite waard om eens te proberen.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
vanmiddag met zijn 2tjes lunch.Het zat redelijk vol maar nog wel een tafel voor 2. We zaten tegenover een ouder stel waar iemand bij zat die of de eigenaar was of iemand die daar werkte. Er was een kind bij die een fiets had en in de drukke zaak aan het fietsen was. Als het best druk is in een zaak en in de smalle gang een kind aan het fietsen is komt niet goed over.
De lunch was heerlijk, clubsandwich(kalkoen) en tapas(vlees) was lekker, de wijn prima. De bediening was alert en vriendelijk.
dus al met al geslaagd om een klein min puntje na.
Beste Marsje, dank voor je recensie. Ik begrijp je comment over het fietsen helemaal.
Hij had het fietsje net 2 min daarvoor gekregen (in de zaak) omdat hij vandaag jarig was.
Normaal wordt er bij ons in de zaak niet gefietst :-)
Fijn te lezen dat jullie verder wel te tevreden waren. Graag tot ziens!
Thessa
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op een zondag geluncht bij Nostra. Super lekkere broodjes/ maaltijden en prachtig gepresenteerd op het bord. Broodjes zijn hier wat prijziger, maar daar krijg je ook kwaliteit en kwantiteit voor. Wij hadden de Taleggio (geweldig!) en de Gorgonzola (ook heel lekker). Let op: dit is niet de tent om op zondag in je joggingbroek even aan te schuiven voor ontbijt/lunch. De zaak is meer chic ingericht, gericht op yuppen en het is hier wel een beetje zien en gezien worden.
Saskia4601 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Uitstekende High Wine! We hebben genoten! Prima wijnen en heerlijke hapjes.
Echt een aanrader!
Klasse en vakmanschap voor de gastheren van Nostra.
Proef1234 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Ik lunch vaak bij deze mooie zaak, en dus is het tijd dat ik een mooi stukje schrijf!

Met deze mooie weken zit je heerlijk in de zon op het terras van de Nostra in de van oldenbarnevelt straat ( een van de mooiste straten die Rotterdam heeft). Maar ook binnen is het zeker genieten. De salades zijn er heerlijk en van de kleine gerechtjes geniet ik altijd het meest, lekker van alles iets zoals wat slakjes en een plakje Spaanse ham, of heerlijke tonijn! Thessa de eigenaresse houd van eerlijke producten, en ik zelf vind dat er ook echt meer smaak zit aan biologische zalm bijvoorbeeld. Ook voor een mooi glas wijn kun je hier terecht en daarom spreek ik hier ook graag af met vrienden om even bij te kletsen. Er staat een top team van echte horeca mensen die je altijd herkennen en weten wat je lekker vind, en dat is wat veel horeca zaken in Nederland vergeten tegenwoordig..... je verkoopt niet alleen goed eten maar ook een leuke gezellige ervaring waarvoor je terug wilt komen! en dat doen ze hier.
Marcofem .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Ik ga regelmatig lunchen bij Nostra en het eten is altijd heerlijk en de service goed en vriendelijk. Mijn favoriet is de salade geitenkaas, deze is nergens zo lekker als bij Nostra!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Vandaag heerlijk op het gezellige terras van de Nostra gegeten, gelegen aan de oldebarneveldtstraat in centrum Rotterdam. Bediening was attent en oplettend. Mijn gezelschap en ik namen beide wat van het seizoensmenu, de salade met coquilles. De salade stond ondanks de drukte op tijd op tafel en smaakte heerlijk. Naast de coquilles een heerlijke ham met een nog lekkerdere dressing. Ik eet regelmatig bij de Nostra en het maakt de verwachtingen elke keer weer meer dan waar. Absolute aanrader!
R. G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Het eten (bruschetta) en de wijn waren prima. De bediening mag wat meer vriendelijk zijn. Afstandelijk en als je ze nodig hebt moet je je best doen om hun aandacht te vragen.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Prima lunch.
Nostra burger was echt lekker,precies goed gebakken en heerlijk broodje
clubsandwich vis was goed belegd en lekker smaakvol
Witte wijn was lekker.
Bediening was vriendelijk en alert

enige minpuntje is de toiletruimte, niet helemaal schoon en ruikt niet fris.
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Afgelopen vrijdag weer is bij Nostra geluncht. Als je de deur opendoet kom je in de wereld die Nostra heet, leuke blije mensen en de geur van lekker eten! De nostra bol blijft een succes nummer samen met een glas witte wijn, ik kom hier (nog;)) vaker.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gereserveerd voor de lunch na zondagochtend concert.
Om mijn tafelgenoot extra te verrassen voor zijn verjaardag, vooraf reeds verzocht om bij binnenkomst direct ongevraagd twee glaasjes Crémant d’Alsace te schenken. Jammer dat de vriendelijke serveerster dan toch komt vragen of wij iets vooraf willen drinken (het erop volgende excuus "Oh nee, dat is natuurlijk al geregeld", verraadde de verrassing) en er geen felicitatie afkon.
Jammer, maar mocht de pret niet drukken, aangezien verder alles meer dan in orde was.

Gekozen voor de salade van wilde spinazie met rucola, semi dried tomaatjes, geroosterde kastanje champignons, jonge parmezaan, gemengde noten en als supplement serrano ham.
Een weldadige salade met de beste dressing ooit geproefd!
De heerlijke rosé uit de Provence combineerde goed.

Mijn tafelgenoot koos voor de rijkelijk gevulde vissalade. Er wordt bepaald niet bespaard op de vis en was zelfs voorzien van een toefje kaviaar. Wel jammer dat deze rechtstreeks bovenop de (overigens heerlijke) mierikswortel lag, waardoor de fijne smaak van de kaviaar overvleugeld werd. Wellicht beter op een klein blaadje sla of plakje zalm leggen?
De iets houtgelagerde Portugese Esporao Reserva Branco gaf een perfecte match.

Ik kan mij aansluiten bij de eerdere positieve recensies: Nostra is een top lunch adres.
We zijn ook wel erg benieuwd naar de befaamde Nostra bol, dus komen zeker terug!
Hehor .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Om de twee weken ben ik voor mijn werk in Rotterdam. Vaak staat de Nostra burger voor mijn neus echt een feestje. Bediening is attent en gezellig, sfeer prettig. Kortom een fijne plek voor lunch of wijntje.
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Aantal keren al wezen lunchen bij Nostra, en ik moet zeggen dat ik elke keer wel lekker gegeten heb. Kwaliteit en opmaak van het eten is prima. Er hangt een warme sfeer en de bediening is vriendelijk, al mag deze wel wat attenter zijn, zo kwam er pas iemand na 15/20 min na binnenkomst naar onze tafel om het menu te brengen, desondanks kom ik hier graag terug!
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Prima geluncht. Burger was veel en goed zeiden tafelgenoten en mijn Italiaanse bol met zalm was ook voortreffelijk. Kom zeker terug!
Frais .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Al vele malen van een high Wine genoten bij nostra.
Paar maanden geleden met 15 personen het leven gevierd bij nostra en met z'n allen genoten van een high wine.
Overal was aan gedacht en onze favorieten tijdens de lunch waren nu in mini aanwezig tijdens de high Wine ( oa de nostra burger).
Ze schenken goede wijnen en een goede prosecco.
De sfeer is ongedwongen en gezellig.
Nogmaals bedankt team Nostra!!
GenietVanHetEten .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Iedere maand komen we op zijn minst 1 keer bij Nostra langs. De salades, hun soepje, hamburger en broodjes zijn verrukkelijk.
Soms is de service iets minder, maar dat hangt ervan af wie er op die dag serveert. De meneer die daar de leiding heeft kan soms heel nors zijn, maar dat wordt door de gastvrijheid van het overig personeel zeker gecompenseerd.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Lunch met vrienden. Prima tent. Ik had de salade Vis, boven verwachting goed. Gewoon lekker vers met veel verschillende soorten vis zoals het hoort. Hier kom ik zeker graag terug.