North Sea Jazz Club (Westergasfabriek)

Pazzanistraat 1 1014 DB Amsterdam Nederland Kaart
31-207220980

Meer informatie over restaurant North Sea Jazz Club (Westergasfabriek)

Maandag t/m Donderdag Gesloten

7,1
Duur
Dave G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Geprobeerd wordt om BB King club in New York te kopieren, maar dat is niet gelukt. Bij BB King wordt een royaal buffet met zeer goede soul food gepresenteerd en kan iedereen meerdere keren opscheppen zonder dat er file optreedt. Is de muziek van top kwaliteit en treden de soul sterren van toen op. Bij North Sea Jazz Club is de keuze beperkt, lauw opgediend en in kleine porties. Flauwe smaak, dus de zout en pepermolen pakken. De prijs-kwaliteit verhouding is uit het lood geslagen. Niet voor herhaling vatbaar.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Qua restaurant straal het totaal niks uit. Geen sfeer niks.

Het eten was normaal, niet goed en niet slecht. Personeel is overigens we vriendelijk.

En ik ervaar het als zeer storend dat wanneer ik aan mijn nagerecht zit er al publiek binnen komt wandelen dat een staplaats heeft.

Wat veel goed maakte was het optreden van Kim Hoorweg, maar daar is deze site dan weer niet voor!
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Inmiddels al drie keer geweest, Benjamin Herman, Yuri Honing en Eric Vloeimans. Alle drie de keren met een goede maaltijd genoten van de avond de sfeer het eten, de intimiteit van zo'n prachtige plek. Jammer dat het niet ook in Den Haag te vinden is. Wij gaan hier vaker komen, dat is zeker. Sjoerd Beerends
Lexvand .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Op 9 augustus toch maar eens de gok gewaagd en een concert met diner meegemaakt in deze club. Als muziekliefhebber was ik in eerste instantie niet enthousiast over dit concept, maar aangezien het de enige mogelijkheid was om Bob James te zien, toch maar voor het diner/concert gekozen. Wat het meeste opvalt in dit restaurant is dat alles misgaat wat er mis kan gaan. Obers en serveersters lopen met dienbladen met eten en drinken naar verkeerde tafels en moeten vervolgens eindeloos op zoek naar de juiste tafel. Wij waren om 19.25 uur gearriveerd en het restaurant zat reeds bijna vol. Als voorgerecht gekozen voor de sateh, die niet goed op temperatuur was. Vervolgens tot 21:25 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. De bediening is diverse keren komen vertellen dat alles wat mis kon gaan in de keuken ook werkelijk mis ging. Tafels om ons heen hadden om 21:30 uur, bij aanvang van het concert, nog steeds geen hoofdgerecht. De geserveerde entrecote was bijna nog rauw van binnen en alleen door eindeloos te kauwen was dit vlees te verorberen. Nagerecht werd niet hetgeen we hadden besteld, maar dit hebben we maar zo gelaten. Concert was trouwens geweldig en het geluid in de zaal is prachtig! Publiek is rustig en gedisciplineerd en praat niet door de muziek heen. Als concertlocatie derhalve een tien, maar als restaurant..........
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hadden een leuk menu: de een ceviche en daarna gambas (waren een beetje zacht!)en de ander, ravioli en daarna Angus beaf. Toe aardbeientaartje. Alles goed!
Bediening draaft voorbij, maar vergeet soms wel iets. maar karaf met kraanwater was snel gebracht.
Muziek erna was perfect. Dus al met al, ook de kwaliteit/prijsverhouding meer dan lof voor een muzikaal avondje uit.
Ine R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik was al een beetje huiverig door de vorige recensies, maar besloot toch om eerst te gaan eten bij de North Sea Jazz club voordat we naar het concert gingen. Want de ambiance en de plek zijn geweldig: een tafeltje vooraan bij het podium, eerst eten en dan lekker blijven zitten voor het concert (fantastische Gospel Sessions met Michelle David).

Ik had ravioli vooraf en gamba's met een gevulde courgette als hoofdgerecht. Mijn tafelgenote koos vooraf voor de ceviche van zeebaars.

De ravioli was op zich best smakelijk, maar lauw en lag op een bedje van een soort caponata en een klein toefje sla. Die hadden denk ik al even op mij liggen wachten, want de sla was wat slap aan het worden. De gamba's waren zoet, maar net iets te lang gegrild. De guacamole bood weinig tegenwicht, daar had een zuurtje in gemogen. De kleine bolcourgette was net niet gaar genoeg, de vulling van gemengde groenten weer te lang door gebakken (slappe broccoli).

De ceviche van mijn disgenote was smakelijk, dat dan weer wel.

Ik begrijp het niet zo goed, want met de gekozen ingrediënten moet het toch niet zo moeilijk zijn om iets echt lekkers op tafel te zetten? De locatie, de sfeer, het concert, dat was bij elkaar zo top dat ik geneigd zou zijn om wat milder over het eten te zijn. Toch ga ik dat niet doen. En zo veel is er niet nodig, meer aandacht voor juiste gaarheid en temperatuur van het eten en dan zou er al een heel stuk gewonnen zijn. Als je de vulling van de courgette te lang moet laten staan waardoor je papperige groenten krijgt, vul hem dan met iets wat makkelijker te verwerken is voor grote groepen, zoals bijvoorbeeld couscous.

De bediening was vriendelijk en alert en we hoefden niet lang te wachten, dat was gewoon goed.

Waarschijnlijk ga ik hier de volgende keer toch weer eten omdat het een fijne aanloop naar een concert is, maar mensen van de keukenbrigade, please, doe iets met het commentaar dat jullie krijgen op deze IENS site. Het zit hem vooral in voorbereiding, timing en juiste temperaturen.

Erik J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Ik word door vrienden getrakteerd op een optreden van Dayna Kurtz met een etentje vooraf. Het idee is natuurlijk geweldig: aan een tafeltje lekker eten en daarna blijven zitten en genieten van mooie muziek. Het is dan wat lastig om het optreden te scheiden van het eten, omdat het vloeiend in elkaar overgaat, maar omdat dit een oordeel over het restaurant is, probeer ik me daar wel toe te beperken.
Het eerste wat opvalt is de rij voor de deur. De zaal zou om zeven uur opengaan en doet dat een paar minuten na zeven ook, maar dan duurt het toch nog een poos (wachtend in de kou) voordat we werkelijk binnen zijn en een plaatsje krijgen aan een tafeltje achterin de zaal (gezien vanaf het podium). Als ik zit is rechts van mij het podium, en links de bar met daarvoor een lege vloer waar later de concertgangers komen die niet zijn komen eten. Die mogen staan.
Tussen de tafeltjes zijn heel nauwe gangetjes waar het personeel zich als slagenmensen doorheen wringt om bestellingen op te nemen en uit te serveren. Dat gaat vlot: het is duidelijk dat men ingespeeld is op de krappe tijd en ruimte om iedereen van eten te voorzien. Het menu is daarop, met beperkte keuze, ingesteld.
Als eerste eet ik Tempura maki van garnalen en krab met wasabimayonaise en sojasaus. Dat is zonder meer smakelijk, al zijn de stukken te groot om met de bijgeleverde stokjes te eten. Gelukkig is er ook bestek gedekt.
Als hoofdgerecht heb ik Boeuf bourguignon in Pinot Noir met polenta, gestoomde wortel en aardappelen. Die valt wat tegen; niet vanwege de smaak, maar omdat het al wat afgekoeld is (of niet voldoende opgewarmd) en drie worteltjes ter grootte van klein kaarsje voor een verjaardagstaart vind ik wat karig.
Het toetje, Crema catalana met frambozen, is zonder meer het hoogtepunt, al eet het wat onhandig met een gebakvorkje.
Het personeel weert zich in de krapte aardig en blijft vriendelijk. De muziek is echter hinderlijk. En dan bedoel ik niet het optreden (want dat is fantastisch en de geluidskwaliteit is opmerkelijk goed) maar de muziek tijdens het eten en in de pauze. Dat staat zo hard dat we elkaar met moeite kunnen verstaan, vooral ook omdat iedereen kennelijk de neiging heeft om harder te gaan praten of zelfs te schreeuwen. Bovendien is de geluidskwaliteit matig, veel slechter dan die tijdens het optreden.
Hoewel de combinatie eten en concert een gouden greep is (en hier kennelijk de manier om een zitplaats te bemachtigen), valt het eten me wat tegen. Jammer.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met 2 vriendinnen naar tribute voor David Bowie. Ik ben te jong om hard core fan te zijn, maar de optredens van Manuele Kemp, Brood's Bombitas, Brainpower & o.a. Lucretia vd Vloot waren op z'n Amsterdams heerlijk excentriek en met overtuiging gebracht. Genoten. Gemiddelde leeftijd lag op 45+. Duidelijk type mensen: wel iets doen, maar niet meer echt stappen en als 't uitloopt prima (ik hoor daar ook bij). Dan het eten. Voor vaste prijs beperkte keuze. Vooraf de linzensoep gehad. Prima maar in zijn totaliteit overpriced. Als hoofd de Gouden sliptong (2 stuks). Op mijn vraag vooraf wat er 'gouden' aan is bleef een antwoord uit. Visjes watten oké. Tafelgenoot ook vis en de ander beef bourgeon. Zij tevreden, ik vond het droog. Ik heb een paar happen met haar meegegeten. Want voor mij waren de porties te klein. Na: een (te) kleine maar heerlijke crème de Catalana. Tafelgenoten hadden een yoghurt in deeg toetje. Deze vonden we collectief smaakloos, deeg zacht. Niet lekker. Stoelen dicht op elkaar, maar kan ik nog wel iets mee qua doel en entourage. Het eten voor deze prijs moet gewoon beter. Vandaar ook mijn lage waardering bij eten. Te meer omdat je voor het concert immers een aparte prijs betaald.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor ons de eerste keer bij de North Sea Jazz Club. Bo Saris trad op dus daar kwamen we primair voor. Omdat we een goede plek wilden hebben tijdens het concert besloten om dan ook maar te gaan eten. Na 10 minuten buiten te hebben gewacht mochten we stipt om 19:00u naar binnen en een tafeltje uitzoeken. Zoals we al in recensies hadden gelezen staan de stoelen belachelijk dicht tegen elkaar aan. De Marokkaanse harirasoep met lam, dadels, linzen en kikkererwten smaakte goed, origineel en lekker gekruid. Het brood was ook lekker en we kregen er een fles water erbij. Het hoofdgerecht, voor mijzelf boeuf bourguignon in Pinot Noir met polenta, gestoomde wortel en aardappelen, en voor mijn tafelgenote een Gouden sliptong met een knapperige salade, ravigottesaus en gebakken minikrieltjes, werd gemengd ontvangen, Mijn vriendin vond de vis lekker, ik vond het vlees redelijk; niet slecht maar wat smakeloos. Vooraf nog aan de serveerster gevraagd of het één stuk vlees betrof of in stukken gesneden vlees, ze zei het eerste maar het bleek het laatste. De garnering mocht ook niet echt baten. Helaas was het toetje geen goedmaker. De yoghurttaart met appel- en rabarbercrumble was niet wat we ervan verwacht hadden. We hadden een soort kwarktaart verwacht, maar dan van yoghurt gemaakt met daarin stukjes zoetzure rabarber en appel. Het bleek echter een soort vlaai-achtig rondje te zijn met daarnaast een flauw wit toefje wat totaal niet naar yoghurt smaakte, veel te zoet en te droog. De bediening zag dat we het niet op hadden gegeten en bood namens de keuken het andere nagerecht aan, crema catalana met frambozen, wat er uit ziet als creme brulee met een framboos erop, een vriendelijk gebaar! Mijn tafelgenote vond dit nagerecht erg lekker, maar ik vond het raar en niet lekker smaken. De wijn, een sauvignon blanc uit Frankrijk, smaakte erg goed. Veel beter dan de witte Spaanse wijn die als eerste op de kaart staat. In totaal bedroeg de rekening ruim €90 voor het diner (€37.50 p.p. + drankjes) + €38,30 voor het concert en het tafeltje, dus totaal bijna €130. Wat ons betreft te duur voor wat je krijgt. Het concert was leuk, en het concept is leuk om een keer gedaan te hebben, maar door de hoge prijs toch wat teleurstellend.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het concept is goed: lekker eten en een mooi concert. Het drie-gangendiner was van goede kwaliteit, maar moest wel snel opgediend worden. De service is prima, maar iets meer rust in de tent zou prettig zijn. Een uur eerder beginnen, 6 ipv 7 uur, zou kunnen helpen. Er is nu veel drukte, terwijl je juist wilt ontspannen. Iedereen doet zijn best, daar niet van.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij gingen om de vermaarde Fred Wesley te zien en gelijk te combineren met een lekkere maaltijd. Een goede formule dachten wij. Je zit krap op elkaar, kleine ruimte en veel belangstelling. Maar goede sfeer. Wij bestelden een fles wijn en water bij binnenkomst. De wijn duurde 20minuten en het water moest nog opgepompt worden 45min.... maar toen kwamen er ook gelijk 2 flessen. Over het eten zijn we snel klaar. Tartaar van shitake waar de olie afdruipt.
Hert met rode kool. Het was wel even zoeken naar het hert... En de toet, haast niet te geloven, 3 profiterolles op een bord.
De kok had een zeer creatieve avond(ahum). En dat voor € 37,50.
Het optreden was gelukkig geweldig.
Gbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We hadden er zin in; Fred Wesley voor € 25 en een goed diner voor € 37,50. Oeps, de prijzen had andersom moeten zijn en dan nog was het eten duur betaald. Gelukkig dat Fred er bij was.
Wat shiitaketartaar had moeten zijn was een ondefinieerbaar donker goedje met een onprettig mondgevoel met daarnaast een soortgelijke saus. Jammer want het had een smakelijke combinatie kunnen zijn. En wat was het zout :-(. Proeft de keuken haar eigen eten?
Het visgerecht was fantasieloos. De pompoen zag er aantrekkelijk uit. Een hele pompoen uit de oven met daarin de winterse groenten enz. Best wel aardig maar de aubergine heeft toch wel een voorbehandeling nodig.
Het nagerecht was een aanfluiting; dat je dat durft te serveren.
Bediening was aardig maar wat opleiding(professionalisering) zou op zijn plaats zijn.
Gelukkig was Freds optreden de kers op de profiteroles/macrons.
Ik snap best dat het niet eenvoudig is om een horecazaak winstgevend te maken/houden maar op deze manier vind ik het wel heel jammer. Ik betaal dan liever meer voor losse kaartjes(die er niet veel zijn) zodat ik ergens anders voor datzelfde geld veel beter/smakelijker kan eten met wat meer ruimte om me heen.
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wij waren bij het optreden van Edgar Winter.
Het eten was aan de zoute en peperige kant en de kaart was beperkt met keuze uit twee à drie gerechten per gang. De gerechten waren niet heel warm en we moesten aardig lang wachten op onze bestelling (eten of drinken)
Het personeel liep regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was en of we nog iets wilden drinken.
Dennizzle .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ik heb uiteenlopende recensies gelezen over de North Sea Jazz Club, maar na meerdere bezoeken over een langere periode moet ik zeggen dat de kwaliteit van zowel het diner als de service aanzienlijk verbeterd is. En nergens in de stad is het geluid zo goed als hier, dat blijft voor mij al reden genoeg om een concert te bezoeken.

Afgelopen zondag nog het dinerconcert van Cécile McLorin Salvant bezocht. Mijn vriendin en ik werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Het eten werd snel opgenomen, de wijntjes op tijd bijgeschonken en we hadden een mooie plek voor de geluidsman met goed zicht op het podium. Het diner was erg lekker, met name de peren tarte tartin was voortreffelijk. De borden waren ook netjes opgemaakt. Het bord lag niet echt vol, waardoor het menu misschien iets aan de prijzige kant is voor de hoeveelheid die je krijgt, maar tegelijkertijd... het gewoon genoeg. Ik had nog wel een peren tarte tartin gelust, omdat die zo lekker was, maar mijn buik was goed gevuld en daar gaat het om. De bediening was vriendelijk en behulpzaam en hield duidelijk rekening met het concert. Bij rustige momenten op het podium kon je een speld horen vallen, zoals het hoort. Dat is bij staconcerten of een staanplaats bij de bar (tijdens een dinerconcert) nog wel eens anders helaas, maar dit ligt meestal aan de mensen die daar ook staan en niet aan het personeel. En waar heb je dat niet tegenwoordig?

Over het concert verder niets anders dan lof. Cécile McLorin Salvant is een megatalent en ik kan mij geen betere locatie voorstellen dan de North Sea Jazz Club voor iemand van haar klasse.

Ja, wij komen zeker nog terug!
JessJess .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Hoewel ik al vaker een drankje heb gedaan in de North Sea Jazz Club, was het optreden van Cécile Mclorin Salvant dé kans om eens een dinerconcert mee te mogen maken. En ik raad het iedereen aan!
Niet alleen was de wijn heerlijk en het eten erg smakelijk (vooraf coquilles met pompoenmousse gevolgd door een entrecote en als dessert een heerlijke chocolade shortbread taart) maar de setting is als een echt avondje uit. De sfeer was subliem, het personeel attent en vriendelijk en Cécile maakte de avond compleet.
Al met al ga ik er zeker nog eens dineren!

Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Ging vanuit een leuke avond maar het viel zwaar tegen, is dit een culinair belevenis?nee smaakloos vlak, service die aandacht geeft, er moet veel opschop
Dean18 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Hier gistermiddag het lunch menu besteld met mijn partner, voorafgaand aan een geweldig optreden van Sherry Dyanne. Ik heb hier zeker een jaar geleden ook in de middag gegeten en toen was het eten erg slecht. Aangezien de sfeer hier erg goed is wilde ik het toch weer een kans geven.. Helaas kwam ik zeer bedrogen uit. Het voorgerecht, iets met hollandse garnalen.. leek net ontdooid, smakeloos en heel erg waterig. Het hoofdgerecht, gepocheerde vis, dreef in water en boter met drie harde aardappeltjes en een paar verdroogde mossels... Wederom smakeloos. En dan nog te bedenken dat ze hier 24, 50 voor vragen!!. Ik ben erg teleurgesteld. Het zeer vriendelijke personeel bood aan om dan het vleesgerecht te nemen. Hoe netjes ook...ook dit was niet om te eten. Ik vind het ongelofelijk dat een jaar later de kwaliteit nog steeds zo vreselijk slecht is!! Absoluut een desillusie.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Menu wat wij kregen was net nieuw. Eerste gang werd voor 2 van de 6 waarmee we waren opgediend in eerste instantie. Pas 15 minuten later na 2x vragen om de andere voorgerechten werden de overige 4 geserveerd. Ribeye was mals, maar van wisselende kwaliteit (1 bord leek meer de rest stukken met veel vet te bevatten, terwijl de rest prima was). Cheesecake was lekker. Service viel erg tegen. Tafels staan veel te krap op elkaar. Je zit echt rug tegen rug. Hierdoor kun je je nauwelijks bewegen aangezien de tafel ook nog onhandige middenlat/poten had. Om ons heen zijn meerdere stukken servies kapot gevallen. Al met al nogal chaotisch. Personeel deed wel zijn best met veel excuses en een laatste ronde koffie en thee van het huis. Goed om over herindeling van de tafels na te denken. Dat maakt dat je beter van het eten kunt genieten. Muziek was daarentegen erg leuk.
Jasmijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Een avondje in de North Sea Jazz club is de perfecte avond uit als je zin hebt in kwaliteitsmuziek en een goed diner. De intieme sfeer (dineren voor de neus van de meest beroemde artiesten - en later op de avond zelfs de mogelijkheid om kennis met ze te maken) en de persoonlijke service zorgen altijd voor een VIP gevoel. Hoewel er enkele negatieve recensies over het eten zijn geschreven, kan ik zeggen dat het diner absoluut de moeite waard is. Bovendien lijkt het personeel erg open te staan voor feedback. Is een diner of concert niet naar wens, biedt de club de gelegenheid om op hun kosten op een andere avond terug te komen. De werknemers zijn betrokken en hebben feeling met de club en hun gasten. Ga zo door en ik blijf zeker komen!
Rutgergraas .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Niet goed geschilde asperges
Het hoofdgerecht krijgen als je halverwege het voorgerecht bent
20 min wachten op je drankje
Een dessert (crème caramel) met doorweekt koekje en taai geworden crème (ik wist niet dat het kon), niet van gegeten en teruggestuurd.
Vervolgens schaamteloos de volle rekening voorgelegd gekregen met de uitleg dat ze wel vaker klachten krijgen....
Gelukkig was de muziek geweldig!