Norling Restaurant Amsterdam

Reguliersdwarsstraat 23 1017 BJ Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Norling Restaurant Amsterdam

Ontdek Tibet

Ontdek Norling en je ontdekt Tibet. Eet gerechten direct afkomstig uit de Himalaya-gebergte. Speciaal voor de minder ingewijden geeft Eigenaar Tenzing of de bediening een uitgebreide uitleg bij het menu. Ontdek de nieuwe smaken en een stukje rust in de drukke Reguliersdwarsstraat.

Meer informatie over restaurant Norling Restaurant Amsterdam

Edward T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Per toeval hier beland op zoek naar een goed restaurant vlakbij het Rembrandplein waar wij toevallig waren. Vanwege de goede recensies op Iens en Tripadvisor bij Norling gaan eten. Klein knus restaurant, eten is niet duur en is vers bereid, maar ...... Tibetaans? Gebakken lamsvlees (Tender lamb) en gebakken rundvlees (Tender beef) genomen ("recommended"): mals en redelijk van smaak, maar ERG Europese/Nederlandse smaak, ik proefde er echt helemaal niets exotisch c.q. Tibetaans (wat dat dan ook voor smaak moge zijn) aan. Als dit restaurant had geheten "De Amsterdamse Happetap", was het t.a.v. het eten ook prima geweest. Alleen de frietjes met mayonaise ontbraken. Jammer voor dit sympathieke restaurant.
EvaS .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Twee jaar terug Norling ontdekt. Het was toen net open en regelmatig komen we er terug. De eigenaar is heel gedreven en zeer vriendelijk. Eenmaal in het restaurant geweest, herkennen ze je direct bij een volgende keer. Dat geeft een leuk gevoel.
De Tibetaanse keuken is eigenlijk niet zo heel bijzonder en uitgebreid. Maar als je zelf ooit in Tibet bent geweest, herken je wel de gerechten. Met name de momo's (soort dumplings) zijn echt aan te raden. Ze hebben veel soorten gerechten. Met name een soort curry's die je makkelijk kunt delen. Het wordt allemaal vers gemaakt en is goed van smaak.
De inrichting is niet heel erg Tibetaans, maar dat is meestal een betonnen vloer en banken bekleed met tapijten. Wel hangt er bij de deur een typisch Tibetaans gordijn, wat je ook direct herkent als je in Tibet bent geweest. Het restaurant ziet er modern en gezellig uit. Je hebt allemaal leuke hoekjes met zitjes.
Leuk zou zijn als ze Lasha beer zouden kunnen schenken, maar daar is denk ik heel lastig aan te komen.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Alles was hier goed! Nou ja, de salade was misschien wat gewoontjes. En het bier was wat aan de prijs. Maar die Veggie Chili: fantastisch! Heerlijke textuur, heerlijke smaak. De Special Cooked Tofu was ook al erg goed, net als de Unique Creamy Potatoes. Bediening is prima in orde. Hier komen we terug!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Afgelopen week voor een 'snelle hap' bij Norling terecht gekomen. Een verrassing door het zeer lekkere en betaalbare eten op een drukke plek in het centrum van Amsterdam. Alles is vers klaargemaakt, zeer mals vlees in lekkere curries die net weer anders zijn dan de 'gewone' Indiër of Thai. Wij hebben genoten en komen zeker terug!
John V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Door de vele goede recensies besloten we hier eens een hapje te gaan eten. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen in een mooi ingerichte, knusse ruimte. We waren op een maandagavond de enige gasten. We kozen voor het sharing-diner menu. Misschien hadden we wat teveel verwacht van het eten want het viel ons een klein beetje tegen. Niet dat het niet lekker was maar bijzonder vonden we het niet echt ( we hadden vooraf loempiaatjes en dumplings en als hoofd lamsvlees en beef in een curry-saus met aardappelpuree ) We misten echt wat salade of groenten bij de gerechten. Misschien komt het ook een beetje door onze onervarenheid met de Tibetaanse keuken en hadden we andere gerechten moeten kiezen. Al met al toch geen vervelende ervaring en volgende keer nemen we wat anders van de kaart !
Joey L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Gister hebben we ons laten verassen door de Tibetaanse keuken. het is ons alles behalve tegen gevallen. Een verademing in centrum Amsterdam waar toch de meeste restaurants voor de doorsnee toerist is. Het restaurant was knus, intiem en een hele goede sfeer. Het eten was heerlijk. Je kon aan alles merken dat er met verse ingrediënten (kun je merken aan de saus en salade) wordt gekookt, werkelijk een dikke plus in vergelijking met andere restaurants in Amsterdam. Het is inderdaad een combinatie van Chinees, Indiaas en klein beetje Thais. Ma heeft ook weer een geheel eigen karakter het Tibetaans eten. En het personeel is rond uit top! De eigenaar is vriendelijk en beleeft en waar ik persoonlijk van hou is dat hij als je wilt wat informatie en achtergrond geeft over al zijn verse producten. Ze hebben er weer een super tevreden klant bij.
Japiyoo .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Echt een heel leuk restaurant in hartje Amsterdam. Een oprecht aardige eigenaar en volledig Tibetaans team dat uitsluitend met verse ingrediënten werkt en alles zelf maakt.

Prijs/kwaliteit is uitstekend, je eet je buikje rond met een flesje wijn voor minder dan 50,- pp. En dan heb je een proeverij van allerlei lekkers. Verse groente, gebakken rijst, heerlijk malse kip en lam, fijn gekruid gehakt en vergeet vooral het speciale aardappelgerecht niet. Top!
Niels A.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Zeer gastvriendelijk ontvangen door de eigenaar in het kleine gezellige restaurantje. Keuze uit boven en beneden zitten, gekozen voor boven, is sfeervoller. Kleine kaart maar voldoende keus uit kip, beef, lam en garnalen. En alles zelfgemaakt met verse producten. Heerlijke kipcurry en beef chili gekozen, vooraf werd netjes gevraagd hoe pittig we het eten wilden.
Conclusie: heerlijk gegeten, betaalbaar, vers en fijne sfeer; topavondje!
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Het eten was overduidelijk van hoge kwaliteit. Er waren geen kant en klaar sausjes, maar alles was vers en met zorg bereid. Heerlijk om hier te eten en ook de Tibetaanse bediening is van hoge kwaliteit. Tibet, zoals het is geweest, is hier voelbaar, ondanks de Chinese bezetting van Tibet, die ook hier merkbaar pijn doet, wanneer je in gesprek raakt met een medewerker.
Dit is een uitstekend restaurant om aan te raden aan wie dan ook.
Borrius .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Tibetaans eten? Wist eigenlijk niet wat ik er van moest verwachten, maar heb bij restaurant Norling echt lekker gegeten. Beetje combinatie van Indiaas en Chinees... curry, dumplings... Prima menu met volop keuze. Mooie, gezellige ambiance. Dus voor een ieder, die ook niet weet wat te verwachten van Tibetaans eten, ge n's eten bij Norling.
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
In de rumour van de Reguliersdwarsstraat is Norling echt een oase van lekker eten. Ik ben nooit in Tibet geweest, maar als dit de smaken zijn lijkt het me een goed vakantieland.

Het eten was echt heel lekker. We namen een verzamel-menu voor 2 personen waarmee we meerdere gerechten konden proeven. De kip en beef waren heerlijk zacht en goed op smaak. De kip zacht en romig en de beef heerlijk kruidig.

Met een drankje of 2 erbij waren we minder dan 24 eur pp kwijt. Echt een koopje voor zo lekker eten. Een dessert ging er bij ons niet meer bij. Echte aanrader!
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Vooraf nemen we een soort langwerpige loempia en dumping met gekruide gehakt. Beiden prima bereid met een heerlijke, lichtpittige, dipsaus. We kiezen drie verschillende hoofdgerechten, gecombineerd met witte rijst en gebakken rijst, als een soort buffet. Een kipcurry, rundvlees met linzen en een aardappelgerecht. Van het huis wordt er een groentegerecht bijgeleverd met tahoe. Omdat we het zo lekker vinden allemaal, besluiten we nog 1 gerecht extra te nemen, noodles met rundvlees. Allemaal heerlijk op smaak gebracht en volgens een van ons precies zoals je het in Thailand krijgt. Alleen de salade met olijven lijken mij niet te passen in het Thaise eten. De ambiance is zeer prettig. De Thaise muziek vind ik op de lange duur minder prettig, maar is niet overheersend. Norling gaat vaker bezocht worden door ons.
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Het eten was lekker. Nooit eerder Tibetaans gegeten. Voor wat je krijgt is het ook niet duur. De bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. We kregen zelfs beef dumplings van het huis. Een aanrader als je een keer iets anders wil proberen, maar het is ook niet weer zo exotisch dat je je afvraagt wat je aan het eten bent.
Marcp .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Het restaurant is nu bijna een jaar open en de eigenaar en bediening hebben hun enthousiasme en persoonlijke aandacht gehouden. Een ware verademing in Amsterdam, waar te veel restaurants hun gasten niet als zodanig behandelen. Maar het gaat niet alleen om de bediening. Het eten is net zo belangrijk. Je proeft de versheid van de gerechten en het gebruik van de authentieke kruiden. Smaakvol en prima bereid. een intiem restaurant met drie verdiepingen, waar je even in het mooie Tibet waant. Een plek om vaker te bezoeken en dat doen we sinds de opening ook.
Ymkje R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Mooi strak ingericht tentje: helder, fris en schoon. Eenvoudig maar lekker eten. Vooral de witte wijn is echt een aanrader, heerlijk! De bediening is stralend, buitengewoon attent en vriendelijk! Wij kwamen hier van de week al voor de tweede keer, helemaal uit Rotterdam en... we komen graag nog eens terug!
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Alleen al omdat je niet vaak een Tibetaans restaurant tegenkomt is het de moeite waard om hierheen te gaan. De inrichting is prachtig; warm en ingetogen tegelijk, je hebt overal een prettig zicht. De bediening is vriendelijk en de eigenaar een leuke man die je desgevraagd best wat meer over Tibet wil vertellen. Last but not least: het eten is lekker en vormt een goede, authentieke, kennismaking met de Tibetaanse keuken. Ook de geserveerde wijn smaakt goed. Het is er niet duur, dus al met al een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitverhouding!
Casparz .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Sfeervol klein restaurant, in een historisch pand (wijnhuis). Bediening was zeer vriendelijk en alert, en nam tijd om een praatje te maken. Advies voor het eten was uitstekend.
Het eten was heerlijk, de lam chili is een aanrader, de currie herinnerde ons aan India en Nepal! De gebakken rijst maakte het compleet.
Kortom een aanrader!
Manon H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Wat een Aziatisch pareltje! En dat komt, naast lekker eten, voor een heel groot deel door de bediening. Het restaurant is de gezellige Reguliersdwarsstraat en het restaurant zelf is ingericht in een goede mix van sfeervolheid en gezelligheid. Ik ben fan van de bankjes waar je op zit, waardoor je een wat intiemer tafelgevoel hebt. De bediening is super service gericht, straalt liefde voor het eten uit maar is nooit opdringerig. Wij hebben hier onlangs genoten van smakelijke dumplings en samen deelden we drie verschillende vegetarische gerechten, en van de bediening kregen we nog een vierde te proeven. Allemaal heel lekker, niet al te pittig in de kruiden (voor de een een plus, voor de ander misschien wat jammer) en allemaal lekker zacht van smaak (aanrader: de Himalaya aardappelen!). Heerlijk gegeten, top avond gehad & een fijne rekening na afloop. Zeker een aanrader!!!
JYDM .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Nog nooit Tibetaans gegeten en na deze ervaring smaakt het naar meer. Heerlijk gegeten. Alles vers en smaakvol. Persoonlijk houd ik niet van rijst, maar na het proeven dan de basmati rijst met lente-uitjes kon ik niet meer stoppen met ervan eten. Wij hadden een menu voor 5 personen en hebben zo erg veel kunnen proeven, het enige wat een beetje tegenviel waren de noodles.
Het personeel was heel vriendelijk en enthousiast en bereid om alles uit te leggen. Tevens in voor een geintje. Er waren een aantal dingen mis gegaan, maar dit werd direct opgelost voordat wij het doorhadden. Zo kregen we extra dumplings en een extra hoofdgerecht. Het decor was prima en simpel.
Ik kom zeker een keer terug!
Bo D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag met familie gegeten bij Norling. Het eten was verrassend lekker, en ik heb nog nooit zulk zacht kippenvlees geproefd. We hadden verschillende gerechten, diverse soorten momo's vooraf en kip- en lamsgerechten als hoofd. Het viel me op dat de smaken erg leken op het eten in Nepal, waar ik een paar maanden geleden geweest ben. Dit kan wel kloppen volgens de bediening, het zijn de smaken van de himalaya regio. Verder was de bediening top, een super vriendelijke dame die goed op de hoogte was van de producten op de kaart en, wederom een verrassing, ook van de wijnen. Top avond gehad.