Over het restaurant Noordwest

Eigentijds restaurant op unieke plek in de Jordaan

Noordwest dankt zijn naam aan de ligging op de hoek van de Noordermarkt en de Westersstraat. De hele dag door een geliefde plek voor koffie, thee of een borrel, maar 's avonds is het pas echt feest. Dan serveren ze er mooie, moderne Franse seizoensgerechten waar je als liefhebber van lekker eten echt blij van wordt.

Glas champagne

9,1
9,4
marlies D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Na vele lovende recensies online zijn we hier naar toe gegaan.Wat een geweldige avond! Gastheerschap ten top. Je merkt dat zowel de keuken als bediening passie heeft voor wat ze doen. Het eten proeft zeer verfijnd en de smaakcombinaties kloppen perfect. De eigenaar heeft daarnaast een grote passie voor wijnen die hij zelf ook ophaalt in Frankrijk. Geweldige ervaring en wij komen zeker terug!!
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
10 augustus hier met een grote groep gegeten. Het eten was heerlijk en de bediening top. Ook heerlijke wijnen. Gaan we zeker vaker eten. Top restaurant.
Jasper E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijk eten en een zeer gastvriendelijke bediening. Een grote keuze uit diversen wijnen die goed bij het eten passen. Zeker een aanrader!
helma B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Alles tot in de puntjes verzorgd. Verrassende gerechten. Vlotte bediening. We hadden een fantastische avond! Maar de rekening was dan ook pittig.
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Op 10 augustus zalig gegeten. Een aanrader is de paling op een bedje van zuurkool. Dit is een van de sublieme combinaties die de kok maakt, gecombineerd met een bijpassende wijn, maakt het geheel af. Dit is de passie van de gastheer. Mooie wijnen vinden, en het liefst zelf ophalen uit Frankrijk. Doordat de kaart iedere maand vernieuwd wil ik er iedere week wel eten. De bediening en ambiance geven je een welkom gevoel. Een bezoek zeker waard!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Ontzettend lekker gegegeten! De paling was echt absolute hoogtepunt! Maar ook de bravette was buitenaards! De wijn die erbij werd aangeraden paste heel goed bij de gerechten maar was ook los van de gerechten heeeerliijk! Al met al een echte aanrader!!!
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Complimenten voor de chef in combinatie met de aangeboden heerlijke wijnen.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een prettig restaurant, goede vriendelijke bediening. Prima gerechten, goede sfeer.
louwhelderop L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Kon niet beter!
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wat een aangename verrassing was het weer eens te eten bij Noordwest. Een uitstekende persoonlijke service werd ons geboden, het eten was prima en zeker goed in verhouding met de prijs. Er heerste een rustige ontspannen sfeer met rustige muziek op de achtergrond. Gesprekken aan tafel konden zodoende rustig gevoerd worden. Een aanrader wat ons betreft.
Trudis V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
plezierige plek om te lunchen.
Esmée B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
De locatie icm met de vriendelijke bediening, heerlijk eten en een goed glas wijn geven je het gevoel alsof je eventjes op vakantie bent.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Leuke sfeer in restaurant. Vriendelijke, snelle en ter zake kundige bediening. Het eten was zeer voortreffelijk !
Een aanrader, we komen zeker terug!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gedineerd in ongedwongen sfeer! Wat een prettig restaurant om te eten. Zeer goede kwaliteit van eten. De borden zijn prachtig opgemaakt. De bediening is erg prettig. Eigenlijk eten als in een sterren zaak qua kwaliteit en opmaak, maar dan in een ongedwongen sfeer en prijzen waarvan je niet achterover valt. Ik beveel dit restaurant zeker aan.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
De service is ontzettend rap en vriendelijk. De locatie fantastisch en het eten van hoog niveau. Wat ik een ontzettende plus vind is dat de kaart vaak verandert.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Gezellig en lekker gegeten. Leuke tent, goed eten en goede bediening die bijv. precies de juiste dessert wijn adviseerde op basis van mijn wensen.
Joris E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Gewoonweg heerlijk gegeten!
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding op een prachtige plek in Amsterdam.
Ik raad aan om het 4-gangen menu te nemen en te luisteren naar de sommeliers. Goede ervaring!
Hessel S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Ik heb een voedselallergie voor veel producten, en dit was geen enkel probleem bij Noordwest. Aanrader! 'Zonder de knip erop' hier uiteten geweest. We wonen om de hoek, maar nog nooit bij Noordwest aangeschoven, behalve dat we wisten dat de wijnen er goed zijn. 4 gangen (incl de tussengang met lamsreks) waren allen erg goed bereid (de runderlende als voor, rib-eye als hoofd, en sorbetijs met rabarber als desert), en kleurrijk gepresenteert. Informele bediening, en erg klantgericht.
Juno B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Top locatie !
Zeer verrassende menukaart met super mooie combinaties , top wijnen, top ambiance en een goede service . Aanrader !
Copini A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gewoon goed. De service is bijzonder goed! De sfeer en de ambiance zijn fantastisch.