Over het restaurant Noordwest

Eigentijds restaurant op unieke plek in de Jordaan

Noordwest dankt zijn naam aan de ligging op de hoek van de Noordermarkt en de Westersstraat. De hele dag door een geliefde plek voor koffie, thee of een borrel, maar 's avonds is het pas echt feest. Dan serveren ze er mooie, moderne Franse seizoensgerechten waar je als liefhebber van lekker eten echt blij van wordt.

Glas champagne

Zaterdag 09:00 - 03:00

Uitmuntend
9,1
9,3

Jouw recensie over het restaurant Noordwest

Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Eten en bediening goed!
Ambiance waar wij op dat moment zaten was minder.
Zeer onverzorgd toilet voor dames.
Machteld M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Alle gerechten waren met liefde bereid en opgediend. Dit in combinatie met een heerlijk wijntje en goed gezelschap bezorgde ons een fantastische avond!
Annemarie O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten! De gerechten zagen er prachtig uit, smaakten voortreffelijk, we kregen er steeds een goede uitleg bij. Ook over de wijnen. De bediening weet waar ze het over heeft. Het was vrij rustig in het restaurant, nog niet half vol. Leuke inrichting met bankjes.
Karen B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten en super van smaak met een mooi wijnarrangement. Enthousiast geserveerd met goede toelichting. Alleen jammer van de kleine tafel die we kregen, terwijl we bijtijds gereserveerd hadden en de zaak voor de helft gevuld was met tafels.
Vera S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Hier koken ze de sterren van de hemel. Surf&turf oesters met steak tartaar; zo lekker! Evenals een mooi verfijnd voorgerecht: de gerookte zeeduivel. De snoekbaars met heerlijk ingelegde uitjes. Het wordt ook nog eens opgediend door attente en leuke bediening. Toprestaurant!
Lekkerinrotterdam V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
hier op donderdagavond met z'n tweeën werkelijk fantastisch gegeten. begonnen met een glas cremant ( de loire? ) en wat Iberico ham. daarna ons drie gangen a la carte menu. de kwartel met eendenlever bombe was geweldig evenals de kabeljauw. hert van mijn partner ook super. warm chocolade taartje als dessert. wij kozen voor een gruner veltliner die wij heerlijk vonden maar de zeer vriendelijke gastheer liet ons toch nog een goed passende wijn proeven. verder een zeer comfortabel en warm interieur. dit restaurant is een absolute aanrader!
Anja W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Erg lekker gegeten, mooie kleine gerechten met liefde opgemaakt.
Prachtige wijnen en zeer goede service. Restaurant heeft een prachtig uitzicht. Enige minpunt is de gedateerde inrichting, maar volgens de nieuwe eigenaar gaat dat in de toekomst veranderen.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Verassende gerechten, de gerookte paling vooraf was subliem qua compositie, smaak en textuur. Een onverwachte smaaksensatie. Het hoofdgerecht van licht gerookte eendenborst was geheel in lijn, net als het dessert vanduinbessen en mousse en ijs. Plezierige bediening. Je kunt zien, proeven en ervaren dat er veel werk gemaakt wordt de gerechten met oog voor detail. Een voortreffelijk restaurant met een aangenaam verassende kaart.
Dianne B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Teleurstellend had er veel meer van verwacht na al de lovende recensies. Wijnen pasten niet bij het eten. Rare opbouw in de gerechten. Taai vlees was bijna geen doorkomen aan. We zagen onze buren ook worstelen met het vlees. Al met al erg jammer en teleurstellend voor ons eens maar nooit weer.
Lilian H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Keurige bediening. Heerlijk eten! Lekkere wijnen, er wordt erg goed geluisterd! Ga zo door.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Geweldig gegeten met een verassing van de chef. Wederom een leuke avond. Chapeau!
Mirte G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Hier gegeten met restaurantweek. Erg vriendelijke behulpzame bediening. Bijzondere heerlijke smaakcombinaties, dus iedereen heeft echt lekker gegeten. Jammer was alleen dat iedereen (7 personen, mannen en vrouwen) eigenlijk echt niet genoeg had gegeten. Hoofdgerecht was bijvoorbeeld een heel klein stukje eendenborst, met eigenlijk ook helemaal geen bijgerechten, dat was jammer. Verder goed gegeten!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Uitstekend gegeten en prima, persoonlijke service!
lauren O.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Hier samen gegeten met mijn vriend.
We gingen voor een vijf gangen menu.
Deze werd geselecteerd door de Chef. Doordat ik vegatarisch ben, kreeg zowel mijn vriend als ik de vijf gangen vegetarisch. Dit terwijl mijn vriend best een biefstukje had gelust. Helaas was dit niet mogelijk. Persoonlijk vond ik de gerechten vrij vlak van smaak en kregen we vrij vaak van het zelfde. Het toetje wat toch altijd wel een van mijn favorieten gerechten is viel tegen. De mouse was te slijmerig (ei wit?) en het ijs had geen smaak en was erg stevig qua structuur. Het personeel was verder wel heel vriendelijk en vertelde met veel enthausiasme over de gerechten. We wilden graag nog een kopje koffie of thee na, maar het personeel vroeg ons niet meer of ze nog wat voor ons konden betekenen waardoor we na 20 miniten toch maar besloten gewoon thuis een kopje koffie te drinken.
Virgil S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Goed verzorgd! Lekkere smaak combinatie! En een hele mooie zaak. Maar vooral de sommelier was zeer vakbekwaam en attent en heel knap. Je voelt echt dat je uit eten bent geweest. Absoluut waar voor je centen.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De gerechten zijn echt goed, professionele bediening en mooie plek in de stad. De inrichting van het restaurant is origineel maar of ik het nou mooi vind....... kortom een gezellige avond met een goed glas wijn en heerlijk eten.
Emmanuel M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Top service, zeer vriendelijk personeel
Zeer smaakvol eten
Tobias D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Verrassend goed restaurant, geweldige bediening. Leuke locatie, fijne wijnen by the glass. De chef wist de ambitie waar te maken. Ik kom graag snel terug!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Wat een aangename verrassing! Lekker eten, origineel, verfijnd zonder gezocht te zijn. En top bediening! I'll be back!
marlies D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Na vele lovende recensies online zijn we hier naar toe gegaan.Wat een geweldige avond! Gastheerschap ten top. Je merkt dat zowel de keuken als bediening passie heeft voor wat ze doen. Het eten proeft zeer verfijnd en de smaakcombinaties kloppen perfect. De eigenaar heeft daarnaast een grote passie voor wijnen die hij zelf ook ophaalt in Frankrijk. Geweldige ervaring en wij komen zeker terug!!