Over het restaurant Noordwest

Eigentijds restaurant op unieke plek in de Jordaan

Noordwest dankt zijn naam aan de ligging op de hoek van de Noordermarkt en de Westersstraat. De hele dag door een geliefde plek voor koffie, thee of een borrel, maar 's avonds is het pas echt feest. Dan serveren ze er mooie, moderne Franse seizoensgerechten waar je als liefhebber van lekker eten echt blij van wordt.

Meer informatie over restaurant Noordwest

Maandag 09:00 - 16:00
- Geen Diner
Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag 11:00 - 03:00
Zaterdag 09:00 - 03:00

Copini A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gewoon goed. De service is bijzonder goed! De sfeer en de ambiance zijn fantastisch.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Goeie zwaardvis
j-ital .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met z'n 2-en gegeten, vier-gangenmenu voor 40 euro. Lekker gegeten, goede prijs-kwaliteitverhouding en ook goede wijnsuggesties. Minpuntje vonden wij dat sommige onderdelen uit het voorgerecht (een soort aardappelkroketjes en zeewier) die minder goed bevielen vervolgens ook terugkwamen in het hoofdgerecht. De wagyu-beef als tussengerecht daarentegen beviel ons zeer goed, evenals de citroenmerenguetaart als nagerecht (lekker ruime portie ook). Zeker een aanrader.
Saidjah P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Toplocatie, geweldig eten icm prachtige wijnen. Vriendelijk personeel en topservice!
vri00402 D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
vriendelijke bediening en goede sfeer
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Vier gangen menu inclusief wijnarrangement voor redelijke prijs. Bediening is attent en rap. Gerechten en wijnen werden perfect achtereenvolgens getimed. Aan te raden!
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prettige ontvangst en bediening. Meteen een karaf koud water op tafel en deze werd ook regelmatig ververst! Attente bediening, ook qua aanbieding van wijn/bier. Zeker niet opdringerig! Gerechten hebben heerlijke pure smaken! Bisque vooraf was overheerlijk. Mag ook eenkleinere portie zijn. Krab was overheerlijk. Tussengerecht was dit keer tongschar. Zacht van smaak. Als hoofdgerecht hadden we halve kreeft, deze was al schoongemaakt ( had van. Mij niet gehoeven, want ik hou wel van wat gepeuter) maar de combinatie met de paddenstoelen en noten was heerlijk. Ook de heilbot was prima en verrassend klaargemaakt. Als nagerecht hebben wij voor de kaasplank gekozen. Alle kazen heerlijk op temperatuur , brood en dip erbij. De kazen zijn lekker maar mag ook wat vernieuwender/gedurfder zijn.
We komen zeker terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteravond weer heerlijk verwend bij Noord West. Menu is uitgekiend en het tussengerecht van de dag was heerlijk (deze keer zeetong). Er is een prettige sfeer en de mensen die er werken leggen je in de watten.

Last night we had a delicious dinner at Noord West, we were pampered by the staff and the food.
Very relaxed atmosphere... I can definitely recommend a visit!
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Top, top? Nee super! Sfeervolle ambiance en attente vriendelijke bediening. Het eten is een plaatje en waanzinnig lekker.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Waanzinnig lekker gegeten. Plaatjes op het bord en tongstrelend. Bediening heel attent en gastvrij. Kortom superavond gehad.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Knus, smaakvol, modern en bovenal prima restaurant met mooie gerechten. Overzichtelijke menukaart, speelse uitvoering. Vlotte bediening, goede service, toepasselijke wijnkeuze. En ook nog aantrekkelijke locatie.
alrove .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Uitzonderlijk lekker gegeten. De bediening was ontzettend vriendelijk en wist ons bij elk gerecht een lekkere wijn aan te raden. Chique uitstraling en toch erg gezellig. Aanrader!!
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Superlekker gegeten. Op elkaar afgestemde producten met mooie bijpassende wijnen. Zeer vriendelijke attente bediening. Een echte aanrader. De kaart wisselt iedere maand aan de hand van het seizoen.
Margriet.
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Noordwest is één van m'n favorieten, echt een parel in de Jordaan van Amsterdam. Werkelijk alles van de kaart is lekker, vooral de gebakken eendenlever met perzik en brioche of de surf en turf van gamba en buikspek, de wijnen (met goed advies), heerlijk zitjes, ongedwongen en spontane doch kundige bediening.. Ik kan er echt naar uitkijken om hier weer heen te gaan. Klasse!
Willem T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Fantastisch gegeten! Heerlijke oesters, mooie tournedos en surf&turf. De bediening is zoals altijd zeer hartelijk en het is op de Noordermarkt bijzonder lekker zitten. Aanrader!
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
De kwaliteit is die van een redelijk eet-café. De gerechten zijn tamelijk primair samengesteld, van enige subtiliteit is weinig sprake, e.e.a. wordt gewoon op of naast elkaar gelegd en aangeleverd, de soepen zijn nog het beste. De bediening is vriendelijk en attent. Van het zakelijke binnen-interieur moet je houden, maar buiten op de Noordermarkt zit je met mooi weer prima. Prijs-kwaliteit verhouding in orde, maar in deze buurt kan je voor dat geld elders wel beter eten.
wineandfood .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super wijnproeverij gehad op het terras aan de Westerstraat.
Onze host wist veel van de wijnen en had ons zo geplaatst dat we met zijn twaalven het gevoel hadden dat wij als enige op het terras zaten, terwijl dit niet het geval was.
De complementaire gerechten bij de wijnen maakten het geheel af.
De nieuwe kaart van Noordwest is echt een aanrader en Noordwest is voor mij een restaurant waar ik vaak terug kom.
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Onlangs een wijnproeverij gehad met vriendinnen. De wijnen waren heerlijk! De hapjes die erbij werden geserveerd pasten er erg goed bij (vooral de oester, jummie). Daarnaast werden we heel vriendelijk bediend. Echt ´n aanrader!
suziemeijer .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ik ben hier 2 weken geleden tijdens een vrijgezellenfeestje geweest tijdens een wijnproeverij. Ik wist helemaal niet dat dat hier kon dus erg leuk. Heerlijk op het terras in het zonnetje genoten van allerlei verschillende Chardonnay's. We hadden een aantal lekkere happen erbij en hier werd erg flexibel mee omgegaan toen bleek dat een aantal allergien niet goed doorgekomen waren dus dat was erg chill. Zeker een aanrader!
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Voor het eerst in Noordwest. Op een leuke locatie en wat betreft het interieur kan je van mening verschillen. Mijn tafelgenoot had de steak tartaar welke er vers uitzag en met alle ingrediënten welke deze moet aanvullen. Ik had een tournedos welke met een sobere jus geserveerd werd.
Frites en een bakje met sla vergezelde onze keuzes. Gewoon goed eten met geen poespas. Ook wel weer eens lekker. Goede Chardonnay daarbij en prima bediening. Dit zal voor mij een restaurant worden voor als ik het een keer niet weet.