Over restaurant Noordwest

Eigentijds restaurant op unieke plek in de Jordaan

Noordwest dankt zijn naam aan de ligging op de hoek van de Noordermarkt en de Westersstraat. De hele dag door een geliefde plek voor koffie, thee of een borrel, maar 's avonds is het pas echt feest. Dan serveren ze er mooie, klassiek Franse seizoensgerechten waar je als liefhebber van lekker eten echt blij van wordt.

Meer informatie over restaurant Noordwest

Maandag 09:00 - 01:00
Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag 11:00 - 03:00
Zaterdag 09:00 - 03:00

Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Knus, smaakvol, modern en bovenal prima restaurant met mooie gerechten. Overzichtelijke menukaart, speelse uitvoering. Vlotte bediening, goede service, toepasselijke wijnkeuze. En ook nog aantrekkelijke locatie.
Alrove .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Uitzonderlijk lekker gegeten. De bediening was ontzettend vriendelijk en wist ons bij elk gerecht een lekkere wijn aan te raden. Chique uitstraling en toch erg gezellig. Aanrader!!
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Superlekker gegeten. Op elkaar afgestemde producten met mooie bijpassende wijnen. Zeer vriendelijke attente bediening. Een echte aanrader. De kaart wisselt iedere maand aan de hand van het seizoen.
Margriet.
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Noordwest is één van m'n favorieten, echt een parel in de Jordaan van Amsterdam. Werkelijk alles van de kaart is lekker, vooral de gebakken eendenlever met perzik en brioche of de surf en turf van gamba en buikspek, de wijnen (met goed advies), heerlijk zitjes, ongedwongen en spontane doch kundige bediening.. Ik kan er echt naar uitkijken om hier weer heen te gaan. Klasse!
Willem T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Fantastisch gegeten! Heerlijke oesters, mooie tournedos en surf&turf. De bediening is zoals altijd zeer hartelijk en het is op de Noordermarkt bijzonder lekker zitten. Aanrader!
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
De kwaliteit is die van een redelijk eet-café. De gerechten zijn tamelijk primair samengesteld, van enige subtiliteit is weinig sprake, e.e.a. wordt gewoon op of naast elkaar gelegd en aangeleverd, de soepen zijn nog het beste. De bediening is vriendelijk en attent. Van het zakelijke binnen-interieur moet je houden, maar buiten op de Noordermarkt zit je met mooi weer prima. Prijs-kwaliteit verhouding in orde, maar in deze buurt kan je voor dat geld elders wel beter eten.
Wineandfood .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super wijnproeverij gehad op het terras aan de Westerstraat.
Onze host wist veel van de wijnen en had ons zo geplaatst dat we met zijn twaalven het gevoel hadden dat wij als enige op het terras zaten, terwijl dit niet het geval was.
De complementaire gerechten bij de wijnen maakten het geheel af.
De nieuwe kaart van Noordwest is echt een aanrader en Noordwest is voor mij een restaurant waar ik vaak terug kom.
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Onlangs een wijnproeverij gehad met vriendinnen. De wijnen waren heerlijk! De hapjes die erbij werden geserveerd pasten er erg goed bij (vooral de oester, jummie). Daarnaast werden we heel vriendelijk bediend. Echt ´n aanrader!
Suziemeijer .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ik ben hier 2 weken geleden tijdens een vrijgezellenfeestje geweest tijdens een wijnproeverij. Ik wist helemaal niet dat dat hier kon dus erg leuk. Heerlijk op het terras in het zonnetje genoten van allerlei verschillende Chardonnay's. We hadden een aantal lekkere happen erbij en hier werd erg flexibel mee omgegaan toen bleek dat een aantal allergien niet goed doorgekomen waren dus dat was erg chill. Zeker een aanrader!
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Voor het eerst in Noordwest. Op een leuke locatie en wat betreft het interieur kan je van mening verschillen. Mijn tafelgenoot had de steak tartaar welke er vers uitzag en met alle ingrediënten welke deze moet aanvullen. Ik had een tournedos welke met een sobere jus geserveerd werd.
Frites en een bakje met sla vergezelde onze keuzes. Gewoon goed eten met geen poespas. Ook wel weer eens lekker. Goede Chardonnay daarbij en prima bediening. Dit zal voor mij een restaurant worden voor als ik het een keer niet weet.
Ventje .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten, we hadden de terrine van konijn en eendenlever met gemarineerde witte druiven en de stoofpot van wildzwijn, wat een feestje! Kazen van Kef zijn per definitie heerlijk en het taartje van mandarijn en speculaas was licht en zeer smakelijk. De bediening was ongekend attent.
Josephine_t .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Laatst voor het eerst bij Noordwest gegeten. Mooie, strakke inrichting, met gezellige banken aan de tafels, waardoor je echt een soort eigen 'eethoekje' krijgt. De bediening was zeer behulpzaam. Wijnsuggestie van het personeel opgevolgd en die paste uitstekend bij het hoofdgerecht. Had de gebakken schelvis met gamba kroket, snijbonen en linzen en het gerecht was goed uitgebalanceerd en heerlijk op smaak. Als dessert het à la minute gebakken chocoladetaartje met cranberries en witte chocoladevulling, waar ik ook erg van genoten heb. Noordwest is een aanrader dus!
Nikki W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Koffie en gebak gehad. Koffie was prima, de citroen merengue taart daarentegen was erg vies. Had een nare vlees/lever smaak. Bediening reageerde hier onverschillig op.
Beste Nikki,
Wat vervelend dat de citroentaart u niet gesmaakt heeft.
Vreemd ook, want we krijgen juist altijd te horen dat hij zo lekker is.
kom je nog eens langs om de taart te proeven?
Vriendelijke groet,
Team Noordwest
Merel R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijke borrel en diner. Aanrader is de chorizo in rode wijn saus.. Als je dit leest ga je toch al van watertanden?! Alles vers en met zorg bereid. Bediening erg vriendelijk. 10!
Juriaan S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Noordwest is een terechte hoogvlieger in A'damse horeca. Goed eten, goede wijn(suggesties) en een prettige inrichting. Maar echt outstanding is hier de service; ik kom zelden een dergelijk vakkundig en prettig gastheerschap tegen. Een om vaker terug te komen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik had zin in een soepje en een salade en bij Noordwest hadden ze van beide iets op de kaart staan waar ik wel trek in had. De meeste mensen zaten in een waterig en herfstachtig zonnetje buiten op het terras op de fraaie Noordermarkt. Ik ging echter binnen zitten en trof daar een toch wel oubollige inrichting aan met van die zitjes à la een oude treincoupé. Maar ik kwam om te eten natuurlijk. Het werd de rodelinzensoep en de salade met parmaham, groene asperges, roquefort en perencompote. De soep had wat warmer mogen zijn maar was verder prima op smaak en ging vergezeld van brood. Ook de salade was lekker al miste ik hier wel wat brood. De service was uitstekend.
Daniël R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vis gegeten van de nieuwe kaart van Noordwest: een makreelfilet in koude tomatenbouillon als voorgerecht (erg zomers) en een schol op de graat à la meunière als hoofdgerecht. Warm chocoladetaartje als toetje. Al het eten was goed bereid en ronduit lekker. Bediening was goed, huiswijn (viognier) was ook goed, al mag die aan paar graden warmer geschonken worden. Noordwest is nog steeds een place to be, zeker als je een van de felbegeerde terrastafeltjes voor de deur weet te bemachtigen.
VellingaM .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ik ben na een avond stappen op zaterdagochtend hier langs geweest voor een ontbijtje. Witte ciabatta met oude kaas en vijgencompote samen met een shake en daarbij een kop koffie besteld. De aardige bediening voorzag me van een glas extra water. Daarnaast heb ik super kunnen genieten van het ontbijt. Ik vond het niet duur. Als ik een kater heb kom ik hier absoluut terug.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vrijdagavond gereserveerd op het terras van Noordwest. Er zijn 2 terrassen, op het plein, de Noordermarkt, en aan de Westerstraat. Wat meteen opvalt is de dame die meteen komt vragen om drankjes en het begrijpt dat je wilt wachten op je tafelgenoten. Ondertussen komt er wel meteen een karaf ijskoud water en glazen op tafel. Heel prettig!

We kiezen voor een voorgerecht en hoofd. Ik geniet van een klassieke artisjok, een salade met mango en gamba's als hoofdgerecht. Lekker licht op deze warme avond. Het ziet er mooi uit en de prijzen zijn heel prettig. Er staat een Viognier op de kaart die je per glas,karaf of fles kunt bestellen. Heerlijk is die. Als afsluiter doen we nog een toetje. Wat leuk dat je zelf je kazen kunt kiezen uit een lijstje. Deze worden op een plankje geserveerd, met verrukkelijke pan forte, wat toastjes en ander garnituur erbij. Ook op de kaart keuze uit verschillende dessertwijnen of port.

Ook binnen ziet het er leuk uit. Moderne inrichting, prettige bediening en verrassend goede kaart. Voor herhaling vatbaar.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
We hebben op een vrijdag gegeten bij NoordWest, waar we op het terras zaten (goede stoelen!). Het menu bestaat uit een aantal eetcafé-achtige gerechten en een aantal wat bijzonderdere gerechten. A la carte is ietsje aan de dure kant, maar daar staat tegenover dat het 3-gangen weekmenu wel zeer betaalbaar is. Dat weekmenu biedt echter geen keuze-opties, dus je moet net alles lekker vinden.

Het eten kwam goed verzorgd over. Ik had een smaakvolle boudin blanc op licht knapperige linzen (lekker!) en een steak tartare met diverse garnituren. De augurk bij de steak tartare had wat mij betreft niet zo fijn vermalen hoeven zijn, en de frietjes waren wat slap. Maar verder smaakte alles prima. De porties waren waarschijnlijk te klein geweest als we alleen een hoofdgerecht hadden gehad, maar omdat we ook een voorgerecht hadden ging dat wel.

De bediening was uiterst vriendelijk, maar niet erg attent. Een lege fles wijn werd een half uur lang niet meegenomen, en er werd ook niet gevraagd of we nog iets wilden drinken (wat we best hadden gewild). Of we na afloop koffie lustten werd evenmin gevraagd, dus hebben we dat zelf maar gedaan.

Afgezien van deze schoonheidsfoutjes in eten en bediening, vonden we het eten bij NoordWest zeker prettig en ontspannend. We kunnen het restaurant dus zeker aanbevelen en zouden het restaurant zeker weer overwegen als we weer in de buurt zijn.