Noorderlicht

NDSM-Plein 102 1033 WB Amsterdam Nederland Kaart
31-204922770

Over het restaurant Noorderlicht

Creatief bij Café Noorderlicht

Een van de allermooiste plekjes van Amsterdam zit Café Noorderlicht. Een bezoek aan de NDSM-werf is al een heel avontuur, maar voor een heerlijk diner met uitzicht over ‘t IJ moet je hier zijn voor een speciaal avondje uit. De warme sfeer en creatieve inrichting geven je gelijk het gevoel op de juiste plek te zijn. De creativiteit kun je ook terugvinden in de gerechten, vergeet de kok vooral niet te vragen naar de specialiteiten!

Meer informatie over restaurant Noorderlicht

5,7

Jouw recensie over het restaurant Noorderlicht

Iris V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Afgelopen weekend wezen borrelen bij Noorderlicht. Leuke locatie! Het was selfservice die dag, maar we hoefde niet te lang te wachten op het bier. Voor de bitterballen kregen we zo'n piepertje, maar die ging vrijwel meteen af. Leuke, ongedwongen plek.
annemarie N.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Gister hier gegeten, eigenlijk omdat waar we wilden gaan eten helemaal vol zat. Wel lekker gegeten, maar vond het erg smerig dat er een paar honden los liepen in het restaurant.
marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Zeer lang moeten wachten op eten, ook tussen de gangen door. Eten onder de maat, koud, te sterke smaken of juist te flauw van smaak. Eenmalig was dit helaas! Leuke plek en aankleding.
Caspar P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Barbershop - pulled pork, was goed! Zijn vegetarische equivalent de Weedshop, daarentegen zeer teleurstellend. Betrof de normale versie alleen dan zonder vlees (logisch), maar zonder echt goede vegetarische vervanging (op een soort mayonaise spread na). Voor vrijwel dezelfde prijs dus een uitgeklede versie van de vleesvariant. Na dit te hebben aangekaart bij het personeel werd hier door de grote drukte (en redelijke chaos rondom het afhandelen van de bestellingen) niets mee gedaan.

Jammer, want de plek is zeer leuk!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Afgelopen weekend hier gegeten. Het menu op de website was niet meer actueel. Jammer, maar inmiddels is dit aangepast. De gerechten waren lekker maar niet bijzonder. Porties waren ruim voldoende. De bediening was vriendelijk maar niet heel snel. Noorderlicht is het soort restaurant wat je op het NDSM-terrein kan verwachten: ongepolijst. De sfeer van een krakerscafé. Echt een zaak om op een wekend eerst te gaan borrelen en dan nog een hapje te eten.
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Zo als ik de avond al gezegd had, grote complimenten voor de koks! Ik heb heerlijk gegeten en de sfeer was fantastisch! Zeker een aanrader voor iedereen die van lekker eten en goede service houdt!
Vreetwolfje .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Afgelopen vrijdag lekker wezen eten en drinken. Lekker de hele dag blijven hangen, begon om drie uur met een tostietje zuurdesem met pastrami en fenegriekkaas, heerlijke fluweelzacht romige kaas met goede pastrami(huisgemaakte?) erg lekker in ieder geval! Wat later nog even een goed vleesplankje gedeeld met bijzonder Krul-toast!
Besloten ook maar te dineren aangezien het hier prima vertoeven was.
Eerst een terrine met inktvis, erg lekker, mooi opgemaakt , top! Smaakte naar meer.
Daarna even een goed gebraden piepkuiken naar binnen geknald. Pfff wat zat ik vol. Uurtje later toch maar een goede kaasplank besteld, en een goede crumble van gegrilde ananas. Daarna begon de club wat lekkere beats te draaien, en zijn dus maar de avond ook gebleven!
Echt een aanrader, top dag gehad! Eten kwam lekker snel en was goed op smaak,, leuke vlotte meiden in de bediening. Echt een topdag gehad, bedankt! We komen snel weer.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heerlijk gegeten op een toplocatie! Service was goed en het eten een aanrader! Zelf had ik de longhaas met een aardappelgratin en wat heerlijke seizoens groenten en achteraf een lekkere chocomousse.. in combinatie met een goeie huiswijn was dit al met al een geslaagde avond!
Leslie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Vandaag hier geluncht. Het is een "kunstzinnig"restaurant. De inrichting is zeer rommelig, maar dat is gewoon de stijl. Wat mij wel tegenviel was de hygiene, zowel op de tafels als het sanitair. Het was er wel druk, zodat mensen ook tafels gingen delen. Het restaurant heeft alleen biologische produkten, dus de prijs is ook hoger dan andere restaurants. De patat die we erbij kregen (bij de hamburger en de vegentarische burger) was zeer zout en bestond ook uit veel kleine stukjes. Persoonlijk liever grote frieten! De hamburger was goed, alleen de mysterieuze saus die beschreven stond heb ik niet geproefd! Al met al niet onze stijl, maar voornamelijk de hygiene vindt ik toch wel een puntje voor de horeca! Weet niet of wij nog een keer daar gaan zitten. Wel leuk uitzicht over het IJ.
Kate D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
De kwaliteit van het eten was abominabel, een schande voor de bedrijfstak. We waren met een groep van 19 personen, en het "groepsarrangement" hield in: een paar schalen met lauwe makreelfilets, verscrikkelijk vette runderrib, iets vegetarisch, en later schalen met iets dessert-achtigs. Slecht eten is per defenitie altijd te duur, maar dit was een regelrechte schande! De meesten van ons moesten nog ver rijden en zodoende is er weinig gedronken, maar de rekening was toch ruom 40 Euro p.p. Je reinste bedrog. Ik heb een gastronomie achtergrond, maar zoiets als wat we afgelopen woensdag voorgeschoteld kregen had ik nog niet erder meegemaakt. Schandalig. Ik heb ze mijn mening meegedeeld per email maar ook daar reageren ze niet op. O zo dom...Blijf hier weg.
Ashwin B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De helft van de menu kaart was niet beschikbaar, we moesten erg lang wachten op simpele gerechten en de service was belabberd.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gisteren met mijn twee pubers hier gegeten. Er loopt heel veel personeel, maar die zijn erg met elkaar bezig en met rondkijken. Het duurde een kwartier voordat iemand naar ons toekwam voor een drankje, daarna een uur voordat er een hoofdgerecht op tafel kwam. In totaal kwamen er zes verschillende mensen aan onze tafel, die niet met elkaar communiceerden. De patat die ik direct bij het hoofdgerecht bestelde, stuurde ik terug want hij kwam een half uur na dat hoofdgerecht. Maar stond evengoed op de rekening. En van die rekening klopte wel meer niet. En degene die hem kwam brengen kon niets met mijn vragen.
De akoestiek en het licht hier zijn niet fijn. Op de bovenverdieping was een soort vrijgezellenfeest aan de gang, in een open verbinding met het restaurant. Je moet het maar durven, als uitbater. Ook mijn kinderen konden elkaar niet verstaan en de menukaart niet lezen. Het vegan-gerecht was zouteloos en te karig, De appeltaart kletsnat. Ik ga hier niet meer eten. En ook niet meer iets anders, want de bediening is een ramp.
wendy B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
De locatie is prima, een mooi uitzicht over het IJ.
Het restaurant daarentegen heeft iets sneu's.
De bediening is ronduit slecht, de twee dames van de bediening op het terras vonden het niet nodig om te vragen of we ( 2 personen, dus ook niet een hele grote groep) nog iets wilde drinken, terwijl ze af en toe een leeg glas weghaalde... (lijkt mij dat daar de winst zit voor een restaurant!!) Daarnaast waren deze twee dames ongeïnteresseerd en had ik het idee dat ze geen idee hadden dat (en daarmee bedoel ik eigenlijk het management van dit restaurant) dat werken in de horeca ook een vak is.
Ze waren traag en onvriendelijk/niet geïnteresseerd.
De gerechten waren na lang wachten redelijk, maar het vis gerecht (catch of the day, daar was de citroen groter dan de vis) klein.

In elk geval ga ik daar niet meer naar toe.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Een van de beste plekken aan het IJ! Prima drank en de patat kapsalon (Barbershop zegt de menukaart) is om je vingers bij af te likken. Met mooi weer is dit de ideale plek om de middag door te brengen.
Rozemarijne D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Vandaag gaan lunchen bij dit restaurant. Geweldige plek met fijne muziek en een goeie sfeer. De bediening is aardig. Het eten is echter van een bijzonder laag niveau en wel heel duur. We aten een pita tosti met brie en chorizo. In de ietwat taaie pita zat nagenoeg geen vulling. De uiteinden waren helemaal leeg. Ernaast lag een klein bergje sla zonder olie/azijn o.i.d. met twee dunne plakjes komkommer en een plakje tomaat. Dit kost 8 euro! Toen de serveerster (heel aardig) vroeg of het gesmaakt had, moesten we toch wel eerlijk zijn: nou nee, niet echt en niet in verhouding tot de prijs. Ze heeft het nog aan haar manager doorgegeven, maar die vond de kritiek onterecht. Heel arrogant...
Afijn, geweldige plek voor een drankje, maar ga er niet eten!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ergste horeca-ervaring ooit! Ruim een uur moeten wachten op de voorgerechten, die vervolgens nagenoeg koud bleken te zijn (dus teruggestuurd). De serveerster beloofde beterschap bij de hoofdgerechten, maar helaas... Drie kwartier en diverse herinneringen later kregen we te horen dat onze bestelling niet was doorgekomen. Ter compensatie bood de bedrijfsleider op kosten van de zaak een proeverij van verschillende gerechten aan, plus twee flessen wijn. En geheel in stijl van de rampzalige avond werd ook dát veel te laat en veel te koud op tafel gezet. Hompen lauw en vet vlees, met wat hoopjes garnering. Gewoon slecht. Dat een deel van het eten uiteindelijk toch in rekening werd gebracht, hebben we ondanks grote verbazing maar voor lief genomen. We wilden hier weg en we komen nooit meer terug..., wat een nachtmerrie.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteravond bedrijfsfeest gehouden in groot gezelschap. Na lange tijd werd eindelijk het varkensvoer geserverveerd in een trog. De mix van verschillende gerechten husselde lekker door elkaar en was genoeg voor de helft van ons gezelschap. De smaak laat zich raden, maar voldoet om je avond te verpesten. Het dessert was prima, werd overigens rijkelijk laat geserveerd. Wat me wel opviel was dat het ijs niet smolt????. Een gewone cola was niet te krijgen, een biologische dat dan weer wel. Geen aanrader!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een prachtige plek, fantastisch uitzicht over het IJ met de lichtjes aan de overkant. Hier voelen we ons thuis, ongedwongen, creatief, check de lampen. Ivm wat tocht van buiten kregen we direct een andere tafel aangeboden. Fijne bediening, leuk, en professioneel. Met hart voor de coole zaak. De kaart is klein en iets te ingewikkeld voor de ongedwongenheid aan het water. Men is het met ons eens, er komt een herziening van de kaart binnenkort. De longhaas is een heerlijk gerecht, goed gebakken, sappig, met een mooie begeleiding. Die mag blijven. Kortom, niet de plek voor culinaire hoogstandjes maar wel voor een goed avondje in een relaxte omgeving.
Amber N.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag bij het noorderlicht geweest om wat te lunchen. Bij binnenkomst om 12:30 werd ons gelijk gevraagd of wij niet langer dan 14:00-15:00 wilde blijven vanwege een festival in de avond. Nadat we een tafel gevonden hadden hebben we meer dan 20 minuten gewacht totdat iemand uit de bediening kwam die ons vertelde dat we alleen een tosti konden bestellen. De tosti's arriveerde na meer dan 40 minuten terwijl het niet eens zo vol bezet was. De tosti's waren te hard, daarnaast was er een hoopje sla op ons bord die alleen aangemaakt was met zonnebloemolie.
Bij het vertrek zijn we gelijk maar naar binnen gegaan om te betalen. Hier moesten we ook erg lang voor wachten voordat het personeel ons te hulp schoot. Bij het betalen werd ons gevraagd aan welke tafel wij zaten. Wij zeiden dat we ons tafelnummer niet gezien hadden, na het omschrijven van onze tafel positie was de man achter de bar erg verontwaardigd met het antwoord: ons terras is erg groot, hoe moet ik nou weten waar jullie zaten. Na het betalen kregen we niet eens een rekening. Toch nog naar gevraagd terwijl de man achter de bar alweer ergens anders mee bezig was zonder een bedankje of wat dan ook.

Een erg teleurstellend bezoek.
Ik ben nu twee keer bij het Noorderlicht geweest. Het eten is en blijft matig. De bediening is erg onvriendelijk (zelfs onbeleefd) en ongetraind.
Hier zal ik niet nog eens heen gaan en dit raad ik andere ook af.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Dit was het slechtste restaurant waar ik in jaren heb gegeten. Prima plek voor een biertje, maar ga hier in hemelsnaam niet dineren. We waren achteraf zo over de zeik dat we terug zijn gegaan om te klagen.
Verkeerde gerechten, koud opgediend, taai vlees, etc. Niet te doen, echt.