Noorderlicht

NDSM-Plein 102 1033 WB Amsterdam Nederland Kaart
31-204922770

Over restaurant Noorderlicht

Creatief bij Café Noorderlicht

Een van de allermooiste plekjes van Amsterdam zit Café Noorderlicht. Een bezoek aan de NDSM-werf is al een heel avontuur, maar voor een heerlijk diner met uitzicht over ‘t IJ moet je hier zijn voor een speciaal avondje uit. De warme sfeer en creatieve inrichting geven je gelijk het gevoel op de juiste plek te zijn. De creativiteit kun je ook terugvinden in de gerechten, vergeet de kok vooral niet te vragen naar de specialiteiten!

Meer informatie over restaurant Noorderlicht

6,2
6,2
Duur
Erg kort
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een prachtige plek, fantastisch uitzicht over het IJ met de lichtjes aan de overkant. Hier voelen we ons thuis, ongedwongen, creatief, check de lampen. Ivm wat tocht van buiten kregen we direct een andere tafel aangeboden. Fijne bediening, leuk, en professioneel. Met hart voor de coole zaak. De kaart is klein en iets te ingewikkeld voor de ongedwongenheid aan het water. Men is het met ons eens, er komt een herziening van de kaart binnenkort. De longhaas is een heerlijk gerecht, goed gebakken, sappig, met een mooie begeleiding. Die mag blijven. Kortom, niet de plek voor culinaire hoogstandjes maar wel voor een goed avondje in een relaxte omgeving.
Amber N.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag bij het noorderlicht geweest om wat te lunchen. Bij binnenkomst om 12:30 werd ons gelijk gevraagd of wij niet langer dan 14:00-15:00 wilde blijven vanwege een festival in de avond. Nadat we een tafel gevonden hadden hebben we meer dan 20 minuten gewacht totdat iemand uit de bediening kwam die ons vertelde dat we alleen een tosti konden bestellen. De tosti's arriveerde na meer dan 40 minuten terwijl het niet eens zo vol bezet was. De tosti's waren te hard, daarnaast was er een hoopje sla op ons bord die alleen aangemaakt was met zonnebloemolie.
Bij het vertrek zijn we gelijk maar naar binnen gegaan om te betalen. Hier moesten we ook erg lang voor wachten voordat het personeel ons te hulp schoot. Bij het betalen werd ons gevraagd aan welke tafel wij zaten. Wij zeiden dat we ons tafelnummer niet gezien hadden, na het omschrijven van onze tafel positie was de man achter de bar erg verontwaardigd met het antwoord: ons terras is erg groot, hoe moet ik nou weten waar jullie zaten. Na het betalen kregen we niet eens een rekening. Toch nog naar gevraagd terwijl de man achter de bar alweer ergens anders mee bezig was zonder een bedankje of wat dan ook.

Een erg teleurstellend bezoek.
Ik ben nu twee keer bij het Noorderlicht geweest. Het eten is en blijft matig. De bediening is erg onvriendelijk (zelfs onbeleefd) en ongetraind.
Hier zal ik niet nog eens heen gaan en dit raad ik andere ook af.
RobAnt .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Dit was het slechtste restaurant waar ik in jaren heb gegeten. Prima plek voor een biertje, maar ga hier in hemelsnaam niet dineren. We waren achteraf zo over de zeik dat we terug zijn gegaan om te klagen.
Verkeerde gerechten, koud opgediend, taai vlees, etc. Niet te doen, echt.
Anne-Elisa K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Slechtste restaurantervaring in Amsterdam ooit. Dit is mijn eerste IENS recensie, omdat dit restaurant zo slecht is dat ik het iedereen met klem wil afraden. Ik at hier afgelopen vrijdag met 4 personen. Het begon met ongeïnteresseerd, onervaren personeel dat al enorm veel tijd nodig had met 2 bier en 2 (miniglaasjes) wijn op tafel krijgen. De witte wijn was smaakloos en leek zelfs aangelengd met water, de rode wijn smaakte zurig en goedkoop. Het eten sloeg echter alles. Voorgerecht: vitello van kalfswang (8,50 euro). De kalfswang had een grijzige kleur, smaakte naar karton, taai en smaakloos, met grote stukken slijmerig vet ertussen. Het was op het bord geplempt met wat goedkope mayonaise en sla eroverheen. Ik ben niet moeilijk met eten - met een diepvriespizza ben ik al blij - maar dit was niet te eten. We hebben het na 2 happen laten staan. Tweede voorgerecht: carpaccio van zwaardvis (10,00 euro): zat een heel rare vieze smaak aan, matchte niet met de radijs erop. Alles leek niet vers. Ook niet opgegeten. Toen de bediening vroeg of het eten goed was en wij eerlijk zeiden van niet, werd het eten zonder excuses en met een chagrijnig gezicht meegenomen. Hoofdgerecht: dagvangst met salade (19,50 euro). De vis en de asperges waren warm, maar de aardappels en doperwten waren koud. Vis was prima te eten maar niet van niveau "verse dagvangst". Toen wij bij de bediening aangaven dat de helft van het eten koud was kregen we een snibbige "dat is de salade hoor, dat hoort koud, kijk maar op de kaart" als respons.
Het toppunt was de portie friet die we maar bij hadden besteld om in ieder geval iets te kunnen eten. Er zat een laag hard vet op het bakje mayonaise, alsof het al heel lang buiten de koelkast had gestaan. Misselijkmakend.
Wij zijn na een uur met gierende banden vertrokken en komen hier nooit meer terug.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Eten slecht. Veel te weinig voor onze grote groep, en voorgerecht sober, hoofdgerecht met redelijke vega-bietentaart, gewoon lekkere vis en veel te weinig maar ook nog eens koud vlees.
Serveerster reageert aardig op klacht (als normale vraag - 'Heeft u nog wat meer vlees?' - geformuleerd)
Verantwoordelijke werknemer kwam erbij en reageerde ronduit arrogant en onaardig.
Volgens hem moest iedereen snappen dat een grote schaal vlees bedoeld was voor de hele tafel. Dit was niet met ons besproken, dus het vlees was op voor ca. 8 personen / een derde van ons gezelschap.
Dessert moest alles goedmaken....daarop hebben we ca. 45 minuten gewacht. Het was sorbetijs met een bevroren slagroomsoesje...Geen aanrader.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De omgeving is heerlijk. Als t druk is moet jezelf aan de bar bestellen. Eten en drinken moesten we apart bestellen. Dus twee keer in de rij. Verder was de friet helemaal vol van de frituurvet en zompig. Echt niet lekker. De loempia's waren prima. Evenals het heerlijke bier.
Carlo S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
We kwamen hier voor de lunch, heerlijk buiten aan het water met prachtig weer. Helaas was de serveerster erg onaardig: de menu kaart moesten we zelf halen, toen ik een normaal glas kraanwater vroeg werd mij een half glaasje water gegeven. Er werd door haar gezegd dat we meteen af moesten rekenen maar keek daarna niet meer naar ons om en we konden niet eens meer een koffie bestellen.
Erg jammer van zo'n heerlijke plek.
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Eten was heerlijk, sfeer is goed en het is fijne plek om te komen met de nodige variatie op de kaart. Ook voor de non-alcoholica genoeg te beleven. Wel een pijnlijk foutje, de vegaburger werd omgewisseld met de niet vegaburger... Hier moet scherper op gelet worden! Gelukkig zagen we het zelf. Verder, gewoon prima kwaliteit en een prettige tent om te komen in de zomer! Zeker met het zicht op 't IJ en het grote terras
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Kom hier nu al een poosje omdat het zo lekker ligt in de buurt van veel voor mij relevante bedrijven. Na 'werk' dus een hippe, relaxte plek met altijd prettige bediening met veel jeugdig enthousiasme. Maar het eten wordt er m.i. niet beter op. Betaalde 17€ voor 'Rijk gevuld visstoofpotje met aardappelpuree en groene salade' Helaas allesbehalve rijkgevuld (1 stevige gamba, stukje kabeljauw en paar schelpjes, superdun laagje aardappelpuree) en niet eens in een potje. Misschien een misplaatste poging tot 'chique', want dat past hier gewoon niet. Keep it simple maar verzorgd en zeker niet van die chique maar magere porties svp. Zonde van de leuke tent en leuke mensen.
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Kom hier al jaren. De laatste tijd is de kwaliteit van het eten met sprongen vooruit gegaan. Echt lekker en vers. De tapas zijn om te smullen. De laatste keer aten we kaasfondue. Een echte aanrader hier. Geserveerd met crudités en brood. Los van het eten zit je hier op een fantastische locatie, met prachtige vergezichten over het water.
Lianne K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Ik heb hier gisteren gegeten met een collega. Als voorgerecht deelden we een tapasbord. De runderlende was heerlijk en de makreelrilette ook, verder zat er een zelfgemaakte hummus bij en een olijventapenade. Vrij veel smeersels, maar daar zaten 4 stukjes brood bij. Dat had wat meer kunnen zijn.

Als voorgerecht had ik diezelfde makreelrilette op toast met een fris zure salade erbij. Dat was prima. Het hoofdgerecht was de steak met eekhoorntjesbrood saus en wintergroenten. Ook prima.
Het nagerecht vond ik het grootste succes van de avond. We vroegen aan de kok of we een proeverij konden krijgen en dat was mogelijk. We kregen bloedsinaasappelijs, chocolade triple en bread and butter pudding. Alledrie ontzettend lekker! Heel lief dat ze de moeite hadden genomen om dat voor ons te regelen.

Het enige echte minpunt was dus de hoeveelheid brood bij het tapasbord. Verder prima service en gerechten.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Hele mooie locatie met aan de raamkant uitzicht over terras en ij. Gezellige sfeer, mooie kleuren in interieur. Doet een beetje aan een strandtent.
Eten was helaas niet goed. Wij hadden een visstoof en een gevulde portobello besteld.
Bij de visstoof werd boerenkool geserveerd, omdat de puree op was. Volgens de kok zou dit ook lekker zijn, maar door de bittere smaak van de bouillon in combinatie met de boerenkool was het niet lekker. De visstoof bestond uit een intense kreeften jus (die mij doet denken uit een potje) met mosselen (beetje uitgedroogd), langoustine (ook droog) en een stukje witvis (ook droog). De vis in de stoof was ook lauw.
Ook de portobello was lauw en risotto smaakloos.
Service was ok; maar duurde lang voordat je drankje kreeg (tweede drankje kwam nadat hoofdgerecht al bijna op was).
Kortom; leuke ambiance, maar voor hetzelfde geld kan je betere plekken in Noord bedenken.
Karla N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
We waren hier met een team-uitje. Van te voren was duidelijk dat er nog een grote groep aanwezig zou zijn maar dat dit geen punt was voor de keuken.
Helaas bleek ter plekke dat de andere grote groep er een feest had, incl zeer luide muziek, toespraken en een clown/goochelaar. Wij konden elkaar nauwelijks verstaan, niet leuk dus!
Het eten was prima, grote schalen met allerlei lekkers. Helaas lagen vlees, vis en groenten tegen elkaar, op elkaar. Niet iedere vegetariër stelt dat op prijs.
De bediening deed haar uiterste best en kon ook niets aan de situatie doen. De fout zat duidelijk bij degene die de reserveringen aangenomen heeft.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Geweldig! Hier met mijn dochter gaan eten. Toen we op de donkere MDSM werf kwamen dacht ik; 'o jee, waar kom ik terecht '. Een grote loods aan het IJ; een zeer hippe en gemoedelijke plek. De kwaliteit van het eten overtrof mijn verwachtingen; een heerlijke salade met verse makreel en een fijne dressing met citroen en versgehakte kruiden. Het hoofdgerecht was al even smakelijk met aardappelgratin, gegrilde beef en uien en nog wat groenten. Het dessert was ook al meesterlijk; noten-chocoladetaart met caramel-ijs en slagroom. We hadden een 3 gangenmenu voor 28 euro! Al bij al een zéér goede prijs-kwaliteitsverhouding. Dit gold ook voor de wijnen. Eten met liefde en zorg bereid en erg puur. En niet te vergeten de vriendelijke, vlotte bediening. Hier kom ik zeker terug.
Gongli .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
We dronken een drankje bij de buitenbar en verhuisden naar binnen toen er wat regenspetters vielen. Leuke, 'alternatieve' ambiance, het eten was okee maar ik was vooral verrast door de oprechte vriendelijkheid van het personeel. Klanten van mijn (middelbare) leeftijd worden vaak verholen of openlijk genegeerd door jongere bedienden (dat is althans mijn ervaring in Amsterdam) maar hier niets dan hartelijkheid, goede service en een grapje toe. Dat is een compliment waard.
Debskie .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Deze heerlijke plek is ruw, mooi uitzicht, voetjes in het gras, uitzicht op het ij. Helaas is dit niet genoeg, lang wachten tot we iets konden bestellen. Tapas bord besteld (buikspek, gegrilde paprika, ingemaakte groenten, verse humus, 12,50 euro) en dit was echt een aanfluiting. Humus leek al een tijdje te staan, gegrilde paprika waren 4 kleine strookjes die uit een potje afkomstig leken, ingemaakte groenten waren een paar slierten atjar-achtige kool, buikspek een paar dunne plakjes fuet.

Serveerster erbij geroepen, manager zou langskomen, kwam niet. Ik had graag nog wat te drinken besteld maar er is helaas niemand meer langsgekomen. We zijn achteraf met het niet aangeraakte tapas bord naar binnen gegaan en daar werd het uiteindelijk netjes opgelost door de manager. We hebben de schotel niet hoeven betalen en de rekening was aangepast.

Bediening loopt als een kip zonder kop rond, 2 man lopen maar glazen op te halen terwijl je er niet bij mag bestellen.. Ben met flinke dorst weg gegaan. Jammer want alleen een goede locatie is niet genoeg, neem deze tip aan, manager moet buiten lopen en aanwijzingen geven aan het personeel. Prijzen omlaag of doen wat je beloofd op de kaart.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Met 4 collegae heerlijk ontvangen in een ontspannen sfeer eten perfect op een schitterend terras de keuze was gevarieerd , ook de attentheid van de bediening was prima
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Tijdens over het IJ festival bij Noorderlicht gegeten.
Ondanks grote drukte hebben we super gegeten en zijn we snel geholpen. Personeel is vrolijk en je kunt zien dat er met plezier word gewerkt.
Nina M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Zaterdag met 10 man gegeten bij noorderlicht met een heerlijk groepsmenu!
Geweldige lokatie en een fijne sfeer; er speelde bandjes en het zonnetje scheen volop.
De serveerster was super lief en behulpzaam.
Nicoletta T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wat we geproefd hebben (tabbouleh salade, vegetarische roti) was flauw en niet echt spannend. De appetizer nachos met guacamole en salsa was goed, goede guac en de salsa was heel smakelijk. Jammer van het eten dat echt niet lekker was: groente overgaar, te weinig zout, niet vies maar duidelijk niet lekker. Glas wijn bij de bar besteld, mijn glas had nog sporen lippenstift van een vorige gebruikster. Heb om een nieuw glas wijn gevraagd en wijn werd overgegoten van vies glas naar schoon glas! Heb moeten vragen om écht een nieuwe glas wijn te krijgen. De jonge, onervaren barjongen keek heel vies toen ik het deed. ;)
Het personeel is wel heel vriendelijk, mag iets professioneler zijn, en het is een prachtige plek om te gaan borrelen, het decor en de locatie zijn super als het mooi weer is en je buiten zit.