Nolita Pizzabar

Lange Veerstraat 17 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Nolita Pizzabar

Anders dan je bij de reguliere Italiaan gewend bent, heeft Nolita Pizzabar in Haarlem een hele compacte kaart. Hartstikke handig als je moeite hebt met kiezen. Kleurige antipasti, verse en voedzame salades en natuurlijk pizza’s uit de Fornitalia steenoven, waar je binnen een mum van tijd aan verslaafd raakt. Houd wel ruimte vrij voor je toetje, want het is de kroon op je maaltijd.

Meer informatie over restaurant Nolita Pizzabar

Maandag t/m zondag 17:00 - 23:00

• Mastercard , Visa card
  • Engels gesproken
Reneetje85 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Vlotte service, leuke bediening, lekkere gerechten. Kortom mooie aanwinst voor Haarlem! Enige puntje van kritiek is dat de tafels wel erg dicht op elkaar staan. Iets minder fijn als je een familie met kleine kinderen naast je hebt zitten....
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben hier een heerlijke pizza gegeten . Met een dunne bodem. Top.
Richard1503 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
We zijn nu meerdere keren geweest in deze geweldige pizzabar. Zeer vriendelijke bediening, heerlijk eten en een warme entourage. Een gezellig barretje met uitzicht op- en in de grote pizzaoven.
Ik vindt deze pizzabar een aanrader, ook zeker om even een heerlijke pizza af te halen.
Ga zo door, top zaak!
Edith H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Prima restaurant voor goed gevulde pizza en uitstekende ontvangt. Wij komen terug!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Gisteren in Nolita gegeten van de nieuwe kaart en weer positief verrast. (Alhoewel mijn all time favourite nog steeds Nolita's pizza Prosciutto Tartufo blijft en die stond ook al op de oude kaart). Ik werk in Amsterdam waar ik eigenlijk alleen de pizza's van Portare de Via lekker vind. En ben blij dat er nu ook iets vergelijkbaars in Haarlem is. (En zelfs nog lekkerder). Ook een pluspunt dat je er ook nog heel gezellig kan zitten. Inrichting is goed over nagedacht zonder dat het te bedacht is. Enige minpunt was dat we even moesten wachten tot we een tafel kregen, want de tent zat helemaal vol wat je niet echt verwacht op een woensdag. Maar werden verder goed geholpen door de aardige bediening. Overall kan ik Nolita zeker aanraden.
deSnob .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Antipasti misto, Salumi en Bruscetta. Drie voorgerechten en toch maar twee spijzen. brood met tomaat en rauwe ham. En voorzien van een ruime hoeveelheid rucola als garnering. Kwaliteit is overigens prima.

Insalata: een schotel gemende gegrilde groenten en een schotel salade met gamba's en citroen. De gegrilde groenten zijn verborgen onder een enorme berg rucola. Ook in salade met gamba's is weer rucola te vinden. De gamba's zijn van te voren als ontdaan van hun pantser op staartje en hoofd na. Jammer, het is lekkerder als ze pas na het ontdooien en bakken van hun schildje worden ontdaan. Maar het eet wel zo makkelijk :)

De pizza's tenslotte zijn okee. Kwalitatief goede ingredienten. Maar iets te lang gebakken waardoor iets uitgedroogd en de randen zijn donkerbruin en daardoor hard. Gelukkig komt elke pizza met verse rucola erop waardoor je minder ziet dat het wat aan de droge kant is.
Dessert is citroenijs en panacotta met karamel.
We hebben alle wijnen die per glas geschonken worden gedronken. Prima, maar niet bovengemiddeld.

De bediening is vlot en vriendelijk. Inrichting is mooi. Minpuntje is de tocht die je voelt bij de raamplaatsen elke keer dat de deur opengaat. In de winter kun je beter halverwege of achterin de zaak zitten dan bij het raam.

Als eindoordeel geef ik het eten een voldoende. En dan zie ik die enorme hoeveelheden rucola door de vingers.
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten de special day menu pizza spinazie geitenkaas etc. was goed van smaak pizzabodem zoals t echt hoort dun en krokantje aan de buiten kant???? super zoals iknhet liefst geserveerd wil hebben in een Italiaans restaurant. Lekker robuust geserveerd. Sfeer het restaurant warm knussig. Toetje tiramisu was ook top! Bediening vriendelijke en vlot !
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
We hebben hier voor het eerst gegeten. We waren van plan om te bestellen maar laten we toch maar eerst even de sfeer proeven van het restaurant zelf. En uiteten is toch leuker. Fijn warm sfeer en knussig restaurant. Special menu Pizza Spinazie was heel lekker. Het was vooral lekker robuust geserveerd:) Bediening was vlot en vriendelijk. Dus zeker weer eens eten daar of bestellen vanuit huis. Ohja de tiramisu was ook goed naar smaak !
Armengar .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Prima gegeten.
Vooraf hadden we de bruscetta, en hoewel de tomaten zelf wat meer smaak gehad konden hebben, was het een mooie portie (2 grote stukken), die goed smaakte.
Als hoofdgerecht hadden we een kleine en grote pizza. Zoals elders al aangegeven zijn de kleine maten een beetje misleidend (je krijgt inderdaad een ovaal ipv cirkel), maar dat was geen probleem, het is een mooie portie voor de kleine eter (of iemand die een van de flinke anti pasta opheeft). De pizza's waren goed en smaak vol belegd. Enig opmerking die ik kan geven is dat de marinada (tomatensaus) echt wat meer smaak verdiend. Dat zou de pizza helemaal compleet maken.

Prima wijn en je kan er gewoon een karaf kraanwater bij vragen.
Desserts zijn lekker, maar ik heb wel het idee dat de prijzen daarvan iets te hoog liggen.

Bediening lijkt nog nieuw, dus beetje gewennig, maar vriendelijk en tijdig.
Aankleding van de zaak is goed, en stoeltjes en tafels zitten goed.

Enige echt verbeterpuntje is dat ze 'werkwijze' moeten hebben met deliveroo, er werd nogal veel heen en weer gelopen tussen de bar en de deur (en dan bleef de deur nog wel eens open staan).
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heel lekker gegeten, hoge kwaliteit pizza's. Aardige bediening, maar moet een stuk scherper. Comfort aan de tafels is laag, harde houten stoeltjes en erg weinig ruimte. Als het druk is kan de wachttijd wat oplopen. Dit in achtnemend toch een aanrader vanwege de goede pizza's en lekkere antipasti.
NienkeBijlsma .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De pizza's waren lekker. We kozen voor een kleinere diameter omdat we ook een voorgerecht hadden. Je verwacht dan een kleine ronde pizza, maar krijgt een langgerekte pizza in een ovaal vorm. Dat is gek want op de kaart wordt een diameter genoemd.

De voorgerechten waren slecht. De vitello tonato smaakte niet naar kalfsvlees en leek wel rosbief. Te dik gesneden en niet mals. Saus ook smaakloos. De bruscetta stond op de kaart met tallegio en wilde paddenstoelen. We kregen toast met smaakloze kaas en kastanjechampignons. De espresso na was goed en de wijn ook. 44€ moeten we afrekenen. Niet veel, maar de verhoudingen in prijzen zijn niet helemaal in balans. Zo is een voorgerecht duurder dan een kleine pizza. Voor ons helaas iets te veel tegenvallers en gaan dan ook niet meer terug.
cph88 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Prima pizza's en een gezellige sfeer. Uitstekend om snel even een pizzatje te eten voor een bioscoop of theaterbezoek. De pizza's worden in een grote oven in de zaak gebakken wat zorgt voor een goede sfeer.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Prima Italiaanse pizzeria.. Goede wijnen per glas (heerlijke Primitivo). De Vitello Tonato was heerlijk rosé gebakken en de Pizza Proscuitto Tartuffo was erg goed van smaak. Vriendelijke correcte bediening. Voor wie snel en toch wat lekker wil eten, is dit "the place to be".
We komen hier zeker terug.