Noderstraun

Badweg 32 9166 NK Schiermonnikoog Nederland Kaart
31-519531940

Meer informatie over restaurant Noderstraun

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Mila N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het eten was echt verrukkelijk!!! We kwamen om 19.50 aan. ( 20.00 gaat keuken dicht) en bestelden mosselen en paella. Omdat ik zwanger ben, is het belangrijk dat alles vers is ( niet vacuüm verpakt). En dat was het!!! De super vriendelijke bediening heeft alles goed uitgezocht en kwam ook vertellen dat de paella lang zou duren, want dat wordt vers klaargemaakt. Duurde niet super lang en het was meer dan de moeite waard. Een pan, zo groot dat je er met z'n vijfen van kunt eten. Allemaal verse ingrediënten en super smaakvol en mals. Was echt genieten. En omdat het zo veel was, kwamen ze zelf vragen of we het mee wilden nemen. Nou, echt top!!!
Ellen P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Helemaal verrukt was ik van de licht pittige currysoep met kokosmelk. Als je het vriendelijk vraagt, wat ik ook deed, krijg je het recept. Heerlijk!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Mooi gelegen aan het einde van de Badweg, bij de opgang naar het activiteitenstrand. Het eten is goed en de bediening vriendelijk. In de zomerperiode af en toe wat krachten die nog onvoldoende ervaring (?) hebben in de horeca. Pluspunt: op een zonnige dag kan je reserveren op het terras! Voor de kinderen zijn er spelletjes aanwezig. Wij aten er met ons vieren (twee kinderen) en hadden een lekkere avond.
JasperdeG .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Mooi restaurant op perfecte plek aan zee, maar eten en bediening kan echt beter. Voorgerecht en de vis was redelijk goed. Risotto was slappe hap en ribeye had minstens 300.000 km op de teller. Beste kok, dat kan je je gasten niet aan doen!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De vissoep met coquilles fantastisch, de beide maaltijdsalades goed. De ene salade was zalm met asperges en toebehoren, de andere wederom coquilles. Het viel wel op de beide salades eenzelfde basis hadden. Het uitzicht op de zee fenomenaal.
Arrie1970 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Met veel plezier het 'slotetentje' van het familieweekend Schiermonnikoog bij Noderstraun genoten. Al bij binnenkomst viel de vrolijkheid en het plezier van de heren in de bediening op. De amuse - een tomaatje gevuld met kakelverse waddengarnaaltjes - werd voor een niet schelpdiereter onmiddelijk vervangen door een 'caprese' -spiesje. Leuk! Malse carpaccio met orginele en smakelijke salade met o.a. geconfijte vijg (mooie zoete bite) en heerlijke aspergeschotels (klassiek, met zachte zalm en in pasta) stalen de show. Voor een zeer redelijke prijs krijg je hier méér dan waar voor je geld inclusief toplocatie bovenaan het strand en perfecte bediening. Hier komen wij zeker terug!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gedurende ons weekend in Schiermonnikoog de Noderstraun bezocht. Qua ambiance ijkt het op een luxe strandtent, niets mis mee maar de kwalificatie restaurant is te hoog gegrepen.
Voor 2 personen de tapas plate genomen, veel, heel veel gerechten en niet slecht, goed van smaak en ruim voldoende. dat dit als voorgerecht op de kaart staat. Is genoeg voor voorgerecht en hoofdgerecht. Bediening vriendelijk en licht de gerechten toe, top. Leuk adres om weer eens in de zomer heen te gaan.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Wij hebben genoten van het weekmenu. Vooraf een paddenstoelensalade met walnotendressing voor mijn man en voor mij met truffeldressing ivm allergie. Als hoofdgerecht had mijn man runderribey met wintergroenten en aardappelgratin en ik een zeewolffilet met zilte groenten en een heerlijke doperwten risotto en als nagerecht een overheerlijke brownie (mouse achtige chocolade) met slagroom, ijs en caramel.
Hele goede prijs kwaliteit verhouding.
Prettige bediening en een fijne sfeer in een mooie ambiance en toepasselijke muziek.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Wij bezochten Noderstraun op een regenachtige donderdagavond. Het was rustig en één ober verzorgde de bediening voor de acht bezette tafels. Wij namen vooraf een tapas-plate voor twee personen met de gebruikelijke tapas, die heerlijk waren. Maar wat een overdaad!!! Het was ontzettend veel en we waren eigenlijk al vol voordat het hoofdgerecht op tafel stond. Dit was overigens voor ons allebei de niet hoogstaande coquilles, een voorgerecht die we in een hoofdgerecht portie hadden besteld. Toch had de ober dit verkeerd begrepen, want we kregen de voorgerecht portie. Dit kwam niet slecht uit, maar het was wel slordig. De verder vriendelijke ober sloeg eveneens de plank mis bij de wijnkeuze. Hij raadde een witte wijn aan die absoluut niet pastte bij de visgerechten. Concluderend; het restaurant zit op een mooie plek en de tapas zijn een aanrader, verder is het 't allemaal gewoon nét niet.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Tijdens onze vakantiewerk op Schiermonnikoog een avond genoten van het uitzicht aan zee en de gezelligheid die restaurant Norserstraun biedt. Een afwisselende kaart met smakelijke gerechten. Het enthousiasme van de ober hielp ons kiezen voor de zeebaars als hoofdgerecht. Daar kregen we geen spijt van: prima gebakken, mals gegaard en smakelijke aardappel met paling stamppottje en frisse groentes. Heel smakelijk na een dag op het winderige strand! De voorgerechten waren ook prima. Ik vond mijn coquelles wel wat het onderspit delven opneemt bor met ook een gekookt ei, venkel en garnaaltjes. Maar door met wat beleid te eten en zo smaken te combineren bleek het erg lekker en de coquelles prima gegaard. We deelden een nagerecht dat ook weer goed gemaakt was en een lekker besluit.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Aantal keren geluncht of een borrelhapje gegeten. En elke keer zeer tevreden. Het broodje tonijn is heerlijk evenals de tapenade's. Heerlijk met een boekje op de strandstoelen, zicht op zee, wijntje erbij. Aan te raden!
Harda V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Heerlijk gegeten zowel s'middags met de lunch als s'avonds het diner, wat ze ook nog boven op de kamer brachten.
De wijn was prima en ook de kennis van de wijn was voortreffelijk.
We hebben nadien ook met een dagtrip naar het eiland hier de lunch gebruikt.
We hadden dochter, schoonzoon en hun beide kids meegenomen. Ook toen werd alles voortreffelijk verzorgd.
Daarom gaan we begin september er weer naar toe, een dikke aanrader dus!
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
in de afgelopen 4 maanden al 5 keer in dit restaurant gegeten, waarvan 2 maal met een groep vrienden. Telkens weer genieten. Het eten is telkens heerlijk, goed verzorgd, ruime porties en met en dieet wordt prima rekening gehouden. Mijn favariete gerecht is de Tongschar. Daarnaast is de chef zeer meedenkend. Toen onze gasten bij de het voorgerecht met gebakken makreel vroegen om de salade die hoorde bij de jacobsschelpen (in plaats van de salade die hoorde bij de makreel), was dat geen enkel probleem. De bediening is vriendelijk en zeer attent. Daarnaast wordt je ook nog getrakteerd op een schitterend uitzicht op de zee of de duinen. Kortom een toplocatie.
Proever6666 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Prima geluncht aan het eind van de Badweg. Beide een mexicaanse hamburger. Zowel smaak, hoeveelheid als aankleding een ruime voldoende.
Mooi uitzicht over het strand en zee. Prettige jonge bediening. Het zeventje voor decor is ivm de steigerhouten banken, vind ik niet zo prettig zitten.
Reinierv .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Goed en smakelijk gegeten, met wat aanmerkingen. Saltimbocca was wel erg zout, en te ver gegaard tot droge laagjes. Zonde. Ook de mosselen waren te lang gekookt, beetje vreemd want de mosselgroente was wel beetgaar. We snapten het niet, en de bediening heeft het vervolgens aan de keuken gemeld. Er werd wel een nieuwe portie aangeboden, dat we vriendelijk hebben afgeslagen. De zeebaarssalade was ruim voorzien van zeevruchten - bijna machtig. Op de huid gebakken zeebaars bovenop de salade was zeer smakelijk, maar misschien wat heftig. Het was in ieder geval een volwaardig hoofdgerecht. Prima Rose uit de Gascogne. Noderstraun is een van de duurdere restaurants - afgezien van de salade zagen we dit niet helemaal terug in het kwaliteitsniveau.
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Op terras geluncht. Ik de sandwich met zalm en mijn partner de hamburger. Beide borden waren mooi opgemaakt met leuke extra's ( noten). Royale portie en vlotte bediening. Goede wijn. Het betreft een wat chiquere strandtent. Beslist voor herhaling vatbaar.
Sophie T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
We had a delicious dinner. Nice wine, generous portions, friendly service even though the kitchen wsa alsmost closed. We strted with an amuse from tomatoes, cheese and herbs, after, the 1st course was served with local herbs. the main course was a generous rack of lamb, with a mix of zilver uitjes, dried fuit and other delicious things. For a nice dinner in a nice place, please come here. The service was akso great with knowledge and advise.
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Op de huid gebakken zeeduivel met zorgvuldig bijpassende groenten en een aardappelpuree met stukjes paling en garnaaltjes. Als dessert is de chocoladedroom echt een aanrader. Inclusief bijpassend glaasje banyuls. Echt heerlijk! Wellicht iets duurder dan restaurants in de omgeving maar die meerprijs is het absoluut waard. Gastvrije, professionele bediening en nog kindvriendelijk bovendien. En de lokatie is natuurlijk schitterend, vlak naast het strand voor een romantische avondwandeling na het eten.
Mila N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Het was voor een zaterdag best rustig, maar wel prima. Als voorgerecht gepelde gamba's met knoflook en hoofdgerecht ossenhaas met geitenkaas, tagliatelle en groenten. Heb nog nooit zo'n lekker gegeten. De ossenhaas was perfect en heel belangrijk.... Het eten was goed warm!! Een echte aanrader.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Heerlijk gegeten gisteravond. Het was nog erg stil, zo vlak voor de kerst, de drukte moest nog komen. Leuke, verrassende kaart voor een toeristisch hotel-restaurant met veel visgerechten maar ook vegetarisch en vlees. Wij kozen voor salade met warme geitenkaas, vijgen, croutons van suikerbrood vooraf, samen. We kregen er keurig 2 bordjes en dubbel bestek bij. Als hoofdgerecht salade met malse ossenhaas en risotto met bospaddenstoelen. Beide met een lekkere smaak en mooi klaargemaakt. Bediening en ambiance waren goed. De open haard was aan en werd lekker opgestookt.