Nobel

31-519554157

Meer informatie over restaurant Nobel

Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Nobel in de sterren. Wat een onvoorstelbaar goede avond bij nobel was het afgelopen zaterdag. Heerlijke gerechten in duo met de chef van lastage uit Amsterdam. Heerlijke wijnen en bijna perfecte bediening. Mag wat ons betreft iedere maand Barend!
Appetito .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Bij hotel Nobel geslapen en ook gegeten. Het drie-gangen diner is uitstekend. Wel vonden we weinig vleesgerechten op de kaart. Alleen de ribeye en de eendenborst. Het eten zelf was heerlijk. Amuses waren ook voortreffelijk. Ook een pluspunt dat er meteen werd aangeboden kraanwater te serveren. Zeer aardige bediening.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met 3 personen genoten van het nobel 3 gangen keuze menu met voor ieder een op maat uitgekozen wijnarrangement. Sommelier is er kundig en kan enthousiast vertellen over zijn keuze van de wijn bij het gerecht. Uitschieters waren de bouillabaisse en de eend. Je zit er heerlijk, fijne verlichting. Bedankt voor de fijne avond
Jan Kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Prima gegeten bij Nobel. Voor ons was het alweer 9 jaar geleden en daar bewaarden we goede herinneringen aan. Toen aten we in het bruin café gedeelte met kleine kinderen.
Nu is het van een heel ander niveau: het decor is design en de kaart is ambitieus. Het eten is zeker goed maar soms ook wat hoogdravend.
Plan was om de avond erna met alle kinderen er weer te gaan eten maar nadat we hoorden dat de aparte café-kaart vervallen is en we te horen kregen dat we met 9p niet buiten konden eten door de niet flexibele indeling van het terras, hebben we de reservering ingetrokken. Conclusie: wat ons betreft een goede keuken maar niet echt voor gezinnen met jonge kinderen.
Geachte "jankees5",

Allereerst dank voor uw recensie hier op Iens. Het klopt inderdaad dat we recentelijk wat veranderingen hebben doorgevoerd in onze kaart sinds uw laatste bezoek. We hebben onze oude bistro kaart vaarwel gezegd en een nieuwe kaart neergezet met enerzijds een gevarieerd a la carte gedeelte en in de weekeinden de mogelijkheid om culinair verrast te worden. We hebben een aparte kleine kinderkaart en proberen ook hun zo goed mogelijk van dienst te zijn.
We hopen u de volgende keer gewoon weer te mogen verwelkomen, hopelijk met de kinderen!

GordonRamsy .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Taartje gegeten en wat gedronken bij Nobel. De aankleding en sfeer is prima. Echter, de appeltaart was duidelijk niet vers (slap en nattig deeg), en ook de chocolade taart leek uit de diepvries te komen. De seizoentaart (meerdere porties besteld) heeft zonder verdere toelichting wel of geen pistache nootjes... Verder moeten sommige personen wel erg lang wachten op de taart en op een biertje. Voor het 5e jaar op rij waren we benieuwd of er nog vernieuwing was. We hadden er meer van verwacht (ook gezien de prijs).
Geachte "GordonRamsy",

Wat jammer dat onze taarten u zo zijn tegengevallen. Wij kunnen u verzekeren dat deze absoluut huisgemaakt zijn en vers! Het klopt dat onze appeltaart volgens recept geen krokante korst heeft, excuses als dat niet aan uw verwachtingen voldeed. Echter het had duidelijk niet gemogen dat er pistache nootjes ontbreken op de seizoenstaart, onze excuses dat ons dit is ontglipt. We hopen dat deze wel lekker hebben gesmaakt in ieder geval.
Het hoogseizoen is inmiddels begonnen en wij doen onze uiterste best om gasten zo snel mogelijk te bedienen, echter het kan voorkomen dat door bijvoorbeeld uitzonderlijk veel koffie bestellingen uw bestelling die simpel lijkt iets langer duurt. Wij doen onze uiterste best gasten zo snel mogelijk van hun drankje te voorzien en slagen daar ook eigenlijk altijd in.
We hebben volop vernieuwing doorgevoerd de afgelopen vijf jaren, zoals ons compleet nieuwe terras met vuurhaardjes, onze nieuwe lunch kaart met uitgebreide selectie van voor-, hoofd-, en nagerechten, nieuwe gin-tonic kaart en vanaf komende maandag een nieuwe cocktail kaart!

We hopen u dat snel te mogen laten zien als u weer bij ons langs komt in Ballum.

Gribru .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten volgens het nieuwe concept, driegangenmenu. Lekker aperitief met cranberry's, heerlijke amuses, wortel mosterdsoep en een wijngaardslak. Van het menu was vooral de rode mul en de tagliatelle met truffel geweldig lekker. Goede bijpassende wijnen en een lekker dessert.
Prettige, alerte en deskundige bediening.
Beste "Gribru"

Hopelijk tot snel!

TY 5.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Modern, sfeervol en ruim opgezet restaurant. We kozen voor een driegangenmenu voorafgegaan door een lokaal apperatief en een mooie amuse. De gebruikte ingrediënten waren niet heel bijzonder, maar de gerechten waren goed van smaak en keurig opgemaakt. De gastheer was jong en vriendelijk, maar miste nog ervaring. Gezien de eerdere recenties hadden we iets meer van dit restaurant verwacht.
Geachte "TY57",

Allereerst bedankt voor uw review en uw vriendelijke woorden richting het eten en het restaurant. In ons recent veranderde concept voeren wij de gehele week onze gastronomische bistrokaart aangevuld in de weekeinden met onze culinaire verrassingsmenu's. Onze jonge assistent restaurant manager had deze dag de leiding over het restaurant, het doet ons deugd dat hij vriendelijk overkwam. We hopen dat hij in de loop van de tijd de benodigde ervaring op zal doen om u nog beter van dienst te kunnen zijn. We hebben uw opmerkingen ook met hem besproken.

Nogmaals bedankt voor uw recensie en we hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen bij ons.

Lars O.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op advies van een kenner naar Nobel omdat dit het beste restaurant van Ameland zou zijn. Bij binnenkomst erg goed ontvangen. De kaart vonden we wat te moeilijk en zonder een gewoon stuk vlees. De gerechten waren wel allemaal helemaal af. Eerlij is eerlijk, de kwaliteit is top. De ambiance binnen is naar onze mening wat over the top en oudbollig. De gemiddelde leeftijd van de gasten hoog. We konden merken dat er status hangt aan eten bij Nobel. De prijzen vallen wat tegen, vooral een paar lekkere glazen wijn of -cava tikken behoorlijk aan.
Beste "lars26",

Bedankt voor uw recensie en de lovende woorden, u heeft ons team hiermee erg blij gemaakt. We hebben sinds uw bezoek ons concept aangepast en weten zeker dat we nog beter aan uw wensen kunnen voldoen met onze nieuwe kaart. Niet alleen hebben wij nog steeds onze culinaire menu's in de weekeinden, deze is aangevuld met een gastronomische bistrokaart de gehele week.
We hebben deze verandering ingezet juist op basis van feedback zoals de uwe, waarvoor onze dank.
Hopelijk mogen wij u snel weer ontvangen in ons restaurant, dan kunt u onze nieuwe kaart uitproberen.

Frans S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Recent hier heerlijk koffie gedronken met een lokaal borreltje erbij, de zgn Nobel. Een geweldige ambiance, een echt familie hotel. Het drankje "Nobel" wordt blijkbaar in Schiedam gemaakt, en toen men hoorde dat we uit Rotterdam kwamen, werd het helemaal gezellig. Na een ruim stuk fietsen over het eiland zijn we nog eens terug gegaan naar Ballum, en hebben in Hotel Nobel nog een afzakkertje gehaald. Terwijl de E-bikes aan het opladen waren, hebben we nog een lekker bittergarnituur genomen met natuurlijk nog een extra Nobeltje. Het fietste heerlijk terug naar Nes. Dit vanzelfsprekend geheel terzijde. Een aanrader om te boeken als hotel.
Beste "scheppie",
Hartelijk dank voor uw positieve feedback van ons . Het Nobeltje is ook heel erg lekker, zijn wij het helemaal mee eens! Hopelijk tot snel.

Avveer .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
gezellig in het cafégedeelte gegeten. Heerlijk voorgerecht met een mix van voorgerechtjes. Mosselen super, biefstuk super. Maar de kreeftensoep was top. Prijs kwaliteit prima
Beste "avveer",

Hartelijk dank voor uw positieve feedback van ons restaurant en het eten. Inmiddels is ons concept wel veranderd, maar de bouillabaisse waar u het over heeft hebben we nog steeds! Hopelijk tot snel!

Richard Veerbeek Food and Beverage Manager
J.L. M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het leek ons leuk om weer eens bij Nobel te eten, eenmaal binnen kregen we te horen dat we niet a la carte konden eten. Op de site stond echter dat dat wel kon op donderdag. Dan maar het Bistro menu.
Na het vragen van de wijnkaart kreeg ik de huiswijn voorgeschoteld, toch nog maar even de wijnkaart gevraagd en een ander wijntje uitgezocht.
Op de bistrokaart stond beef Wellington voor 2 personen, leek ons heerlijk en het wachten waard ( stond bij dat we er 25 min op moesten wachten)
Vooraf hadden we wat broodjes besteld, de broodjes waren nauwelijks op of ons hoofdgerecht stond voor onze neus. De borden werden even op tafel gesmeten en er werd op dat moment geen moeite genomen nog even een bestelling qua drankjes op te nemen! Erg slordig en niet gastvrij! Dit mag wel anders je verwachten van zo'n restaurant met deze prijzen.
Verder viel het ons op er een vorm van discriminatie plaatsvond! De hotelgasten konden wel a la carte eten en de " gewone" bezoeker niet! Erg vreemd vonden we dit! We komen maar weer eens een tijd niet denk ik! Van Nobel had ik ECHT wel beter verwacht.
P.s. Bij het betalen van de rekening kregen we 10% korting op de totaalprijs, nette oplossing maar daar komen we niet voor.
Geachte heer Meijer,

Bedankt voor uw recensie. In deze periode was ons restaurant altijd op donderdag gesloten, we hebben dit ook nogmaals nagekeken na uw commentaar maar konden nergens op onze site vinden dat we op donderdag wel geopend waren voor onze culinaire kaart.
Borden smijten wij niet op tafel, het spijt ons oprecht als u dat zo heeft opgevat.
We vermoeden dat u met de verkeerde verwachtingen bent begonnen aan deze avond. In deze periode hadden we een groot verschil tussen onze bistro kaart en onze culinaire kaart en de daarbij behorende service stijl. In het café wilden mensen vaak snel een hapje eten en werd heel los bediend.
We willen wel graag bestrijden dat we aan discriminatie doen, dit is simpelweg niet correct. De hotelgasten in kwestie hebben niet a la carte gegeten, maar kregen een menu wat bij hun in het hotel arrangement zat. Dit was geen culinair menu, maar een bistro menu samengesteld uit dezelfde kaart waar u uit heeft gekozen.
Als een teken van goede wil en omdat wij het jammer vonden dat uw verwachtingen niet werden gehaald hebben wij u de 10% korting aangeboden.
Inmiddels hebben wij ons concept aangepast en is de bistro kaart verdwenen. We doen nu waar we goed in zijn en dat is onze gasten culinair verwennen, elke dag van de week.

We hopen op een kans dat nog een keer aan u te laten zien als u weer op het eiland bent.

Johan T.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Ik kon geen enkel negatief punt vinden. Zeer gezellig en heel goed eten. Ook de bediening is super. Vrolijke aardige mensen. Eigenlijk alles wat ik wil maar niet verwacht.
Beste "johantiller",
Hartelijk dank voor uw positieve feedback van ons restaurant, het eten en de bediening. Erg leuk voor het team om te lezen dat u zo tevreden bent geweest. Hopelijk tot snel!

Richard Veerbeek Food and Beverage Manager
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Tja er valt niet veel over te zeggen ;)
Ik beleef dus ik leef
Wijn 10+
Eten 10
Bediening 10+
Gasten 10+

En de toetjes....die zijn hemels

Dennis Visser
ErikJan10 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Twee maal gegeten afgelopen weekend, en bijzonder aangenaam verrast. Inderdaad een pareltje op Ameland, zeker in combinatie met een overnachting in het hotel.
De bediening is informeel, vriendelijk, maar uiterst professioneel en geïnformeerd. Van grote waarde voor het restaurant!
Het eten (we aten een vier en een vijf gangen menu) verrassend, mooi opgemaakt, niet te grote porties. Bijpassende wijnen worden mer een goede toelichting geserveerd.
Gerrit-66 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wat een bijzondere verassing om op Ameland een dergelijk restaurant te vinden. Laat de Michelin heren en dames maar snel langskomen. Complimenten voor onze gastheren Chiel en Egbert! Uiteraard ook alle lof voor de chef wiens naam ik schuldig moet blijven. Een absolute aanrader!!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
wij verbleven 3 dagen in hotel Nobel. De kamer was fantastisch, behoorlijk luxe en erg schoon. We hebben 2x gedineerd in het cafe en beide keren heerlijk gegeten. De bediening was heel alert maar niet storend. Prima gerechten. Een echte aanrader voor een verblijf op Ameland.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Tijdens ons korte verblijf op Ameland 2 maal gedineerd. Wat een onverwachte klasse. Twee avonden heeft Chiel de Boer ons verrast met zijn sublieme kennis over de vele wijnen die hier met groot gemak per glas worden geserveerd. Het hele team is van hoog niveau, professioneel en tegelijk informeel. De kaart bevat een aantal mooie menu’s waarvan de gerechten moeiteloos ook individueel à la carte kunnen worden besteld. De keuken bereidt die gerechten op het hoogste culinaire niveau. Het zijn niet alleen plaatjes voor het oog, de smaken harmoniëren feilloos. Geen gerommel met allerlei ingrediënten maar een compacte presentatie van een samenhangend bijzonder smakelijk gerecht. Achter ons zaten mensen die speciaal voor dit restaurant naar Ameland komen. Dat kunnen we ons heel goed voorstellen. Gaan wij ook doen.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
De blueburger werd prachtig geserveerd en het bijbehorende wijnadvies was goed. De bediening is uitermate correct. Het terras is uitnodigend en heerlijk in de zon. Nobel is een verplichting als je op Ameland verblijft.
Steranijs .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Een lang weekend in hotel Nobel en restaurant was een waar feestje. Wij hadden een verrassingsmenu waar de spetters vanaf vlogen. Bijzondere creatieve amuses, een pré- en voorgerecht, hoofdgerecht en dessert; alles geserveerd op prachtig opgemaakte borden en erg lekker. Een missertje bij het hoofdgerecht was de kreeft. Te lang gegaard en daardoor taai. Verder niets dan lof. Compliment voor de jonge veelbelovende kok uit Zuid Frankrijk. Vlotte, aardige en attente bediening met kennis van de begeleidende wijnen. Zeker de reis waard.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Gewoon in één woord TOP. Eten was super lekker op hoog niveau. Aan vriendelijkheid en topservice absoluut geen gebrek!