No 1916

Rombout Hogerbeetsstraat 136 1052 XM Amsterdam Nederland Kaart
31-681917218

Over restaurant No 1916

Nº 1.916 is een klein restaurant met twaalf zitplaatsen. Eigenaar Simon de Boer is gastheer én kok. De kookstijl is postmodern – anything goes. Het zes-gangen menu wisselt per kwartaal. Dineren bij Nº 1.916 is een avondvullende gebeurtenis. Reserveren is gewenst.

With only twelve seats, Nº 1.916 is a small restaurant. Owner Simon de Boer is both host and cook. The style of cooking is postmodern – anything goes. The six-courses menu changes quarterly. A dinner at Nº 1.916 will take a whole evening. Reservations are required.

Meer informatie over restaurant No 1916

Uitmuntend
9,2
9,2
Voordelig
Walter S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
No 1916 is een uniek restaurantje met leuke originele gerechten. De authentieke eigenaar maakt zijn visie op eten als "restaureren" (zie ook zijn website) helemaal waar. Bedankt voor een mooie avond!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Bijzondere diner ervaring, er was gedekt voor in totaal 8 personen in het gehele restaurant(tje), bediening en koken wordt gedaan door de eigenaar, erg leuke ervaring. Eten is zeer smakelijk en gezond, wijnen zijn goed. Leuk!!
Esther W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een heerlijk restaurant. Bijzonder warme ontvangst, prachtige gerechten, heerlijk rustig, alle aandacht... Dat dit maar lang een onontdekt pareltje mag blijven (uit puur egoïstische overwegingen dan ;-) - want de eigenaar en kok gun ik elke avond volle bak! Gelukkig is dat altijd maximaal 12 personen). Prachtig concept, we komen volgend kwartaal weer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Bijzonder wat Simon in zijn eentje weet te realiseren!
Nigel D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Simon is een geweldige gastheer, chef en sommelier. Heel intieme sfeer doordat er maar een paar tafeltjes zijn. Bijzonder wat Simon weet te berei(d)(k)en in z'n kleine keukentje. Bijzondere gerechtjes, goed op smaak, verrassende texturen en combinaties die worden geserveerd met heerlijke wijnen. Ik kom hier graag nog een keer terug!
De tafel van Jan A.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een van de grote geheimen van Amsterdam: zeer originele en exclusieve keuken, alles met zorg bereid, zeer persoonlijk, de kok is een echte kunstenaar.
Jan V.
Unieke gerechten, beste ingrediënten. Zelden zo lekker en bijzonder gegeten. Kunst aan tafel, zou ik het noemen.
AnnieGenmaicha .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Een uniek restaurant dat unieke belevenissen brengt, elk kwartaal opnieuw. Ik ga trouw om de drie maanden en verlang er stiekem naar me vaker in de hemel te bevinden. Want dat is wat No 1916 biedt. Pure verwennerij van aankomst tot afscheid. De eerste stap over de drempel verleidde mijn neus, toen ik ging zitten waande ik me in keizerlijk China met de mooie kleuren en comfortabele 'troon'.
Vanaf dat moment was het alsof meer mensen me bedienden dan de gastheer. Mineraalwater met of zonder bubbels ter tafel, vloeide rijkelijk en gratis bovendien! Het menu werd uitgelegd, ondertussen verscheen een heerlijke koele Martini-cocktail en dacht ik: alsof hij onze gedachten kan lezen. En dat klopt, want hoort bij onze ritueel. Verrukkelijk om na een drukke dag op deze manier verwend te worden. Sommige elementen van dit menu voerden me terug naar mijn jeugd. Ja, de smaken spelen echt zo goed op elkaar in. Maar er zijn genoeg nieuwe onbeschrijfelijke verrassingen te proeven, dat mijn emoties lyrisch raakten. En de wijnen die de gangen vergezellen, ook subliem. Verzuchtingen aan onze tafel: hoe komt hij op deze creatie, magisch, te lekker, mag ik weer hetzelfde. De magie gebeurt tijdens de avond op het bord, in het glas. Het is je eigen waarneming, en het onderlinge contact. Ik ben zo blij met deze unieke plek! Chapeau No 1916.
Marijke E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Dit is geen restaurant om binnen te lopen voor een biefstuk met friet en een bak sla, hoe lekker dat ook kan zijn… Nee, dit is een restaurant om iets fijns te proeven: exclusieve smaken in een combinatie waarvan je nog nooit had gedroomd. Zoals een koude, sterk geconcentreerde champignongbouillon met een kraag van marsalazablagione. Het was verrukkelijk, net als de sappig-rood gebakken eendenborst met granaatappel-eendenjus. Ik ga hier niet alle 6 gangen van het menu van het 3e kwartaal 2016 opnoemen, maar de heerlijk zacht-knapperig geroosterde brioche met rillettes van eendenbout mag niet ontbreken.
Alles is met liefde en toewijding bedacht en gemaakt door Simon de Boer, kok en gastheer die je de illusie geeft alleen voor jou te hebben gekookt.
En vergeet niet het wijnarrangement erbij te nemen, want dit gaat perfect samen met het menu. Zoals het hoort!
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Bijzonder concept.
We waren in totaal met zijn zevenen in een lange smalle ruimte, verdeeld over drie tafels.
En met natuurlijk een gastheer/kok/anything.
Het eten ziet er prachtig uit, biedt verrassingen die soms heel smakelijk maar soms ook een beetje flauw: meer vondst dan lekker. In ieder geval niet erg hoog op smaak.
Ik had een wat ongemakkelijk gevoel. Miste de reuring van een echt restaurant. Bovendien is de gastheer voortdurend in de weer waardoor je niet makkelijk nog een glas wijn besteld als je daar trek in hebt: wachten op je beurt.
We hadden ook een valse start. Na zo'n anderhalf uur hadden we nog niets te eten gekregen, niet eens een broodje of een amuse. De gastheer meende te hebben begrepen dat we eerst een fles wijn wilden leegdrinken. Maar, dat hadden we helemaal niet gezegd! Geeuwende honger.
Na thuiskomst 's avonds nog een bruine met kaas. De porties zijn prachtig maar niet royaal.
De wijn viel ook wat tegen, met name de rode vond ik nogal fruitig. En wat was het? Keuze was er niet.
Charmant initiatief, de chef is enthousiast en hij kan echt origineel koken, hier en daar zeer geslaagd. Wat mij betreft uiteindelijk teveel een concept dat aanpassing van de gasten vraagt.
Bij deze prijsstelling mag dat eigenlijk niet.

Carin Stoop G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ik dineerde al meerderde keren bij No 1916, met vrienden en met mijn zakenrelaties. Het zes gangenmenu net als het tempo waarin de gerechten elkaar opvolgen is goed overwogen. De gerechten zijn ontsproten aan een creatieve geest, de smaakcombinaties zijn altijd spannend. De wijnen zijn goed uitgezocht, de kok is ook de sommelier, dat merk je. Simon de Boer krijgt van mij alle lof, zijn sympathiek ingericht restaurant(je) en zijn speelse stijl van koken vormen een mooi geheel, smaakvol en eigen
BetsieG G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een heerlijke avond gehad bij restaurant 1916. Simon is een perfecte gastheer met veel aandacht voor de gasten en mooie toelichten op het eten. Hij had geweldig gekookt, zoals een perfect gegaard stuk koolvis met tonijsaus en aardappelchips. De liefde voor het eten komen tot uitdrukking in mooie en verrassende combinaties, een mooie opmaak van de borden en een grote glimlach waarmee het eten wordt opgediend. Eten bij 1916 is een avondvullend programma. Wij verlieten het restaurant ver na twaalf uur.
Quintin S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Na alle positieve recensies was ik erg benieuwd. Binnenkomst maakt duidelijk dat dit een vrij uniek project is. De locatie oogt pop-up achtig. Eerlijk gezegd erg basic en weinig smaak. Blijkt niet in verhouding te staan tot het eten. Eten (en drinken) gelukkig bijzonder smakelijk. Gerechten zijn allemaal super vers en met veel tijd, aandacht en liefde gemaakt (en uitgeserveerd). Mooie combinaties. Ik snap dat met deze aanpak het aantal gasten per avond zo beperkt moet zijn. Zeer arbeidsintensief. Kok/gastheer doet alles alleen maar heeft meer dan voldoende tijd voor toelichting.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Dit is intiem en persoonlijk eten!! Het is heel erg klein en aangezien hij alles alleen doet krijg je veel persoonlijke aandacht en echte uitleg over je eten. Alles is vers en met ontzettend veel plezier en passie bereid en dat is af te lezen van je bord, heerlijk. Met veel plezier gegeten en met name voor een prive verjaardag of gelegenheid een briljante locatie. Het is niet goedkoop en op zich logisch vanwege de persoonlijke benadering.
Keetjekrul .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Goddelijk het eten bij 1.916. Heb hier gegeten met mijn twee dochters en na afloop ons voorgenomen om ieder kwartaal het nieuwe menu uit te proberen. 12 februari mogen we weer. Een echte aanrader voor fijnproevers. De geheimzinnige kok (we verdenken de ober ervan dat hij stiekum ook kookt.) is een tovenaar. Samen met de heerlijke wijnen is een avondje 1.969 de hemel op aarde.
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Het is een bijzondere ervaring om hier te dineren. Je krijgt gerechten voorgeschoteld die je je haast niet kunt voorstellen, zoals de uienbouillon met uienpuree en uienringen tempura. Alleen maar ui, maar heerlijk, en zo verfijnd. De brioche gevuld met duxelles van paddestoelen is simpel maar ook precies goed. De rode wijn die we erbij kregen was de enige rode wijn van de avond, maar ook weer iets wat ik nooit eerder had gedronken. De artisjokhart met druiven is een vondst, en de gedroogde knoflook in de sabayon een perfecte toevoeging. Ballottine (surf 'n turf) gerold in nori, je moet er maar opkomen! En mosterd pasta, aangevuld met verschillende soorten groente. De dessert was eigenlijk te veel voor mij, maar overheerlijk. Wentelteefjes (maar heel verfijnd) gebakken in eendenvet! Wie bedenkt het, maar het smaakt geweldig. Alles geserveerd met bijpassende wijnen in een onnavolgbare volgorde, maar alles past perfect. En Simon beantwoordt geduldig al je vragen. Je zit erg comfortabel, de sfeer is relaxt. Echt een ervaring.
Pvanbakel .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Door vrineden hier uitgenodogd en een heel grappig concept, klein restaurant met de eigenaar als kok en bediende. Kleine verfijnde gerechtjes met een goede twits. Wijnen zijn absoluut in balans en reserveren is aanbevolen er zijn geloof ik maar iets van 12 plaatsen.
AmsterdamCentraal .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Bij het omschrijven van ons diner bij Simon kom je superlatieven te kort. Een warme ontvangst, een prachtige ruimte, mooi gedekte tafels, fijn meubilair; een heerlijke lounch-bank aan het raam, een intieme sfeer. Simon doet zijn kunsten in een piepklein strak keukentje waar je niet in kan kijken. En dan volgen de gerechten, je praat wat met mede-gasten, die vakgenoten blijken...genieten! Heerlijke bijpassende wijnen, bij verrassende, smakelijke, kleine gerechten. Een ster!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Dit kwartaal voor de derde keer gegeten bij Simon de Boer.
Het kleine restaurant heeft 12 plaatsen. De kok, de gerant en de bordenwasser is dezelfde persoon. Een bijzondere man, met bijzondere kwaliteiten.
De kok bereidt het eten creatief, smakelijk, verrassend en van prima kwaliteit. De wijnen completeren prima het smaakpalet.
De gerant is gericht op zijn gasten en houdt een goed evenwicht in nabijheid en afstand.
De bordenwasser doet zijn werk goed....
Dit alles in een goede prijs - prestatie verhouding.
Vertel het niet verder, want met zo weinig zitplaatsen wordt het al snel te vol.
Reserveren wordt noodzakelijk en het personeel komt te veel onder druk te staan.
Dus mondje toe en lekker eten.

Linda V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
No 1916 als je het niet kent zou je er zo voorbij lopen, maar ben je eenmaal binnengeweest...
Ouderwetse vriendelijkheid , aandacht voor zijn gasten , Simon de Boer tovert bijna ongemerkt en zonder moeite (dit laatste is zeker niet waar als je hoort wat voor voorbereidingstijd in al zijn eten zit) geweldige gerechten op tafel.
Het begin : Een heerlijke brioche met een granita van groene kruiden was divine!
De fish en chips bijzonder lekker, de gevulde ossenhaas boter zacht en spot on. Kaas inclusief fotoboek van de boerderij waarhet vandaan komt, het dessert verrassend, al je zintuigen op scherp !

De bijpassende wijnen maken alles af.
Passie met een hoofdletter P

Een beetje laat , maar alsnog even de moeite genomen om NO. 1916 op de kaart te zetten.
Het was een heerlijk relaxte avond met fijn gezelschap en een geweldige gastheer, die rustig de tijd neemt , zich niet laat ophaasten en jou zeker niet ophaast.
Uit eten is weer een avondje uit.
Jan-Willem W.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Bijzondere en smaakvolle gerechten met een uitstekend matchend wijnarrangement. Echt genoten. De kok verzorgt zelf de bediening en doet dat op een prettige, ingetogen manier. Beste gerechten: de brioche met truffel en cognac en de timpano met mascarpone en cacao.