Niven

58-A Delftweg 2289 AL Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

Rudi B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
perfecte avond super gerechten wij genoten van het 10 gangen menu subliem en perfect met wijnkeuze van het huis zeer geslaagde avond thx aan het hele team
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk eten bij Niven. Het wijnarrangement paste perfect bij de gerechten en maakte ze compleet. Het 10 gangen diner is een echte aanrader. De uitleg over de wijn en de gerechten was ook erg interessant.
Margreet R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Wat een mooie ervaring om in dit restaurant te eten. Het eten was heel bijzonder en erg lekker. De bediening zeer hoffelijk en professioneel. Wij hebben een heerlijke avond gehad en zelden zo lekker gegeten als bij Niven
Jane R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het eten was voortreffelijk. De amuses waren heel apart. De gerechten werden op de juiste momenten geserveerd. Geen lange tussenpozen . Bediening was super goed. Het restaurant is gemoedelijk en huiselijk ingericht. Over de inrichting van de tafels is nagedacht, niet te dicht op elkaar.
Overall hebben we genoten van de sfeer en het eten.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Mijn vriend en ik hebben een heerlijke avond gehad bij Niven. We werden ontvangen door Niven zelf, wat voor ons al een bijzonder leuke binnenkomer was. Avondvullend 10 gangendiner met bijpassende wijnen, helemaal top! Mooie kleine gerechtjes waarbij niet de hoeveelheid maar vooral de smaak centraal staat, ware kunstwerken, met recht heeft Niven een Michelinster!
Wij hebben ook gebruik gemaakt van de hotelkamer bij Niven, echt luxe waarbij er als verrassing ook nog een kadootje op ons wachten, hoe welkom kun jij je voelen!
Wil je een keer een een gezellige setting eten in een Michelinsterren restaurant, ga dan zeker naar Niven.
astridbol .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wacht tijd is goed. Altijd een verwennerij om er te zijn. Voelt als Alice in Wonderland. Leuk vanwege het speciale prijskaartje. Tot ziens.
Heetkaej .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We hebben heerlijk gegegeten. Het is een echte aanrader om er te gaan eten. De gerechtjes bestonden voor 80 procent uit groente. De overige 20 % was vlees en vis. Plus 2 heerlijke nagerechten. Het kaasplankje is ook een aanrader met heerlijke port.
M.T. N.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Met allemaal leuke kleine (groente)hapjes vooraf. In de bediening een erg jong team, dat nog een beetje onwennig leek, maar ze deden het netjes! En natuurlijk even Niven's nieuwe 'Groente' kookboek meegenomen. Wij hebben weer genoten.
Petitfleur .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Een artikel uit de krant met lovende recensie heeft ons naar "Niven" gebracht. Gekozen voor een 10-gangen menu waarbij de eerste drie gangen met veel smaak, daarna viel de smaak tegen. Twee nagerechten waarvan de pistache-cake overheerlijk was maar het softijs zwak. Het zeer jonge personeel is te onervaren om op dit niveau de gasten te bedienen. Tussendoor serveert een jongen uit de keuken ook even snel maar mijn bord werd half op de tafel gezet en viel er bijna vanaf. Wijnarrangement genomen (zes verschillende) drie toppers en drie zwakke wijnen.
Een restaurant waar zeker potentie in zit maar er zijn beslist verbeterpunten en dan is de prijskwaliteit verhouding pittig te noemen €100,- menu, € 55,- wijnarrangement. Sfeer, inrichting is absoluut aangenaam!
Maud R.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Toetje vond ik in verhouding tot de rest niet bijzonder en te veel.
Heerlijke wijnen (helaas waren de eerste twee keuzes niet meer op voorraad)
Patrick N.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
We werden in de watten gelegd. Eigenlijk zoals je zou verwachten als je ergens gaat uiteten. Er werd goed rekening met onze wensen gehouden en ze hebben dit aan het begin alleen nog even bevestigd en daarna hebben we nergens over hoeven nadenken.
Heerlijk wijn arrangement erbij gehad met een duidelijke verhaal hoe en wat.

Al met al een zeer grote aanrader en wij komen zeker weer terug.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Eten was goed en verrassend. Het menu was een verrassingsmenu, maar er werd goed rekening gehouden met dieetwensen. Bediening was prettig. Flessen water en wijn wat prijzig.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hebben een voorgerecht en een hoofdgerecht besteld van de kaart. Het was echt Ge wel dig! Wat een smaakbeleving. We gaan snel weer een keer terug voor het 10 gangen menu
glennmitch .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
we hebben heerlijk gegeten, een 10 gangen menu, met bijzondere combinaties en smaak sensaties.
Met een informele gezelschap, en kwaliteit op hoog niveau.
zeker voor herhaling vatbaar!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Helaas was onze ervaring met dit restaurant niet echt positief. Aan tafel direct na binnenkomst werd er gevraagd of wij een kortingsbon hadden, toen wij vertelde dat wij die niet hadden vertelde de zeer jonge en onervaren ober dat er heel veel mensen met die bonnen komen eten want dat ze regelmatig kortingsacties hebben. Nou je begrijpt dat je er best een beetje de pest in hebt als je dan in een vol restaurant met allemaal kortingsbonnen tafeltjes zo'n beetje als enige de volle prijs moet betalen en die liegt er niet om.
Het 10 gangen menu werd ons aangeraden als de echte Niven ervaring. Gelukkig zijn het 10 gangen want de porties zijn werkelijk zo ontzettend klein. Maar het brood maakt veel goed alhoewel je daar dan wel 3,50 extra voor moet betalen, heel jammer!!!
Er is helaas weinig aandacht voor het bij schenken van wijn, om van de wc nog maar te zwijgen. Bij de McDonalds zijn ze schoner. Nee ik had veel meer verwacht van een Michelin Sterren restaurant en heb gelukkig ook veel betere ervaringen.
Niven nooit meer.
mariella70 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Erg goed gegeten. 10 gangen proeverij hadden wij; met een wijn arrangement. Bij 1 wijn vermeldde ik deze niet lekker te vinden, hier werd niets mee gedaan, dat was dan zo. Jammer voor een wijnarrangement van 60 euro! Ook bij de afrekening ging het naar onze mening fout; wij hadden een voucher: 10 gangen niven 2 personen. Er werd vermeld dat sinds januari de prijs omhoog was gegaan a 10 euro pp. Ok, wij accepteren dat.....wat moet je anders? Overigens wel vreemd, dat er op de men kaart nog wel de oude prijs a 100 pp staan? Ik dacht dat de prijs die er op staat.....de prijs ook is? Vervolgens konden we nogmaals 110 euro voor het eten betalen, meneer meldde dat ik geen voucher had, maar kortingsbon. Beetje teleurstellend en zonder woorden te maken vertrokken. Thuisgekomen voelde ik me toch enorm in de maling genomen. Hierover mail gecontact gehad; maar de maitre sommelier van Niven hield en houdt voet bij stuk, geeft totaal niets toe, en vind dat wij de juiste prijs hebben betaald! Helaas wij komen hier dus niet meer terug.
Terwijl je bij Groupon een bon kan kopen voor 59 euro pp. Wat is mijn voucher dan waard geweest? Helaas niets....alleen veel tijdsverspilling, frustratie onbegrip.....en misleiding!
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Het eten was heel goed. Knap om bij ieder gerecht weer te verrassen. Wat dat betreft zijn de prijzen prima, alleen de prijzen die voor de wijn gehanteerd werden, vond ik redelijk hoog.
WeiWei G.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
De dessert daar is zo lekker, Kom zeker terug. De restaurant is meer geschikte voor bescheidend maag, niet voor groot eters.
Inge N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Leuk en enthousiast personeel. Ik kan de 10 gerechten met een half wijnarrangement aanraden.
verhoeven1 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Eerlijk gezegd waren we niet onder de indruk qua smaken, er werden veel fouten gemaakt (verkeerd bestek, bestellingen niet gebracht) en vieze toiletten.