Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Samen met mijn vriend hier gegeten op zaterdagavond met een gewonnen veilingactie het 10 gangen proeverij menu. Na de recensies hier hadden we niet hele grote verwachtingen. Maar het was echt een super avond, we hebben heerlijk genoten van het eten. Het is wel wat jammer dat je voor brood bijv weer extra moet betalen elke keer dat je extra brood wil komt er een bedrag bij. Dit zit "normaal" erbij in maar goed het menu kostte dan ook helemaal niets. Wel lekker wijnarrangement erbij genomen en dus een heerlijke avond gehad. Wijnen waren goed en meeste paste goed bij de gerechten. Ook nog koffie/thee met fiandises na genomen , deze waren allemaal van groeten gemaakt erg bijzonder en de meeste ook erg lekker. Alleen de knoflook bonbon achtig was absoluut nul chocolade smaak en echt heel erg knoflook wat echt niet lekker was. Maar dat was het enige, verder heerlijk genoten. Genoeg gegeten na de 10 gangen en top service.
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Genoten van de 10 gangenproeverij met bijpassende wijnen. Mooie gerechtjes met heerlijke smaken. De bediening is vriendelijk.
Maar in een sterrenrestaurant moet alles kloppen, de gerechtjes worden uitgeserveerd zonder te vragen naar dieetwensen. Vervelend dat de handdoekjes en toiletpapier in het toilet op waren. Als je met je creditcard wil betalen wordt er 2% extra in rekening gebracht....
millyvanderlinde .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Top restaurant! Heerlijke 10-gangen Proeverij: bijzonder verfijnd en zeer smaakvol. Aardige en humoristische bediening. Dineren in een mooie en rustige ambiance. Zeer aan te bevelen!
Steffanie M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was uiteraard goed maar voor een sterren restaurant vond ik een aantal dingen tegenvallen. Bediening was keurig
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Hier wederom een 10 gangen menu genoten. Alle gerechtjes waren super smakelijk. Veel verschillende smaken en mooie opmaak. Wij zijn hier vaker geweest. Ik merk dat de gerechtjes kleiner geworden zijn en het vleesgerecht was echt 1 plakje eend. Dat was ook met het stukje vis. Dit was jammer. De smaken zijn een feestje, niets op af te dingen, super smaken! De bediening was keurig. De wijn was erg lekker.
Jennifer S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Vanavond verrukkelijk gegeten bij Niven. De proeverij van 10+ gangen was bij elke gang een complete verrassing vol smaken en textuur.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Elke gang was weer een smaakavontuur; verrassend anders en heel erg kekker.
De opmaak van de gerechten vormden een schilderachtig palet van vormen en kleuren, prachtig.
De bediening was vriendelijk, zeer informatief en behulpzaam.
Aanrader.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bravo! Niven blijft briljant toveren met groente. Limoenpoeder op het toetje, losgeslagen hutspot in de winter. Leuk om de knipoog naar koken met het seizoen te zien. Bediening blijft heerlijk relaxed, ondanks of dankzij hun leeftijd.

Alles bij elkaar blijft Niven voor dit niveau zeker goedkoop en een heerlijke manier om gezellig bij te kletsen.
Ioanna I.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Na een tiental restaurants bezocht te hebben in den Haag en omgeving in de laatste maanden komt Niven voor ons op de eerste plaats. Niven presenteert culinair kunstenaarschap.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Alles is goed gegaan van reservering tot aan het dinner/lunch.
Vriendelijke bediening, , goede kwaliteid eten.
Mooie restaurant
boogacht1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bij binnenkomst proef je al de ontspannesfeer die het restaurant uitstraalt!
Het Bedienendpersoneel is zeer vriendelijk en bekwaam bij het uitleggen van de geserveerde "creaties " zoals de gerechten wel genoemd mogen worden!
Een ware belevenis!
De smaaksensatie die geserveerd worden zijn niet te evenaarden, Top kwaliteit!
Een heerlijk avondje ontspannen genieten van al dat lekkers!
Een aanrader voor iedereen!
Jacoba V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prachtige gerechten en mooie smaken. Ik had het leuker gevonden om de 80-20% van groenten en vlees/vis terug te vinden.
De bediening was prima en fijn ontvangst. De sommelier deed z'n best maar het was erg "standaard" verhaal in plaats van er iets omheen weten te vertellen.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Hoewel lekker gegeten, toch jammer dat ons 4 gangen diner voor 80% uit vis/vlees bestond. Verder erg lange pauzes tussen de gerechten en een onzekere en rommelige bediening. Het viel ons helaas wat tegen.
Ka V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Topbelevenis bij het 10 gangen proeverijmenu. Wat een heerlijke, frisse en lichte smaken! Alle gerechten waren prachtig opgemaakt. De wachttijd tussen de gerechten was zo goed dat je niet in de gaten had dat er wachttijd tussen zat. Alles ging vlekkeloos. Leuk maar belangrijk detail: bij binnenkomst wordt je door Niven zelf begroet. Erg attent. We hebben er van 18.00 - 23.00 uur gezeten en de tijd vloog om. Geen van ons gezelschap had in de gaten dat we er al 5 uur waren. Zo goed verliep alles. Topper!
oppedijkvanveen .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
chique lunchen, altijd weer een verrassing, zeker als je dat maar sporadisch doet. Een mooie ervaring!. Twee kanttekeningen: 1) De prijs van een flesje water van 6,50 euro doet absurd aan. En 2). de pakken van de bedieningen zitten veel te krap en lijken nagenoeg tot op de draad versleten. Geen gezicht.
Woeligewieltjes .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het is altijd goed toeven bij Niven. We hebben weer genoten. Dit keer een hoofdrol voor de vis en een verrassende rodekoolspoon. We hebben genoten
Hanke R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik heb mijn familie uitgenodigd voor een lunch op 14-01-2017. Dit was proefdraaien, gelukt. Mijn enige probleem, ik houd noet van zoet, en kreeg nu 2 toetjes. Had liever eenextra hartig gerecht gehad
Caston V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Avondje weg met zn 2en bij dit restaurant... geweldig gegeten en byzondere gerechten geproefd..
ik mis hier wel het wauw!! Met wat kleine gemiste kansen €320,- afgerekend.. (voor ons erg uitzonderlijk)
met de puntjes op de ï kan dit restaurant het wauweffect creëren daardoor de besteding minder belangrijk wordt.
Paleeuw .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Genoten van een 10 gangen proeverij menu. Bijna alle gerechten waren lekker echter niet verrassend. Jammer dat de reservering en de rekening niet klopten. Verder € 6,50 voor een flesje plat water en 2 % creditcard toeslag, hoort wat bij betreft niet thuis een sterrenrestaurant.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Zonde dat dit restaurant meedoet aan allerlei acties. Gaat volgens mij met name ten koste van de service. Het eten werd met de gang beter. De rodekool met appelcider was verrassende, de pompoen met coquille verrukkelijk en de sukade delicious. De wijnen waren prima. Wat een afknapper dat je brood kunt bestellen voor een meerprijs van 3,50. Zelfs bij de Italiaan om de hoek is het brood gratis. Mijn vriend had van tevoren aangegeven geen kaas te lusten en toch zat er in de amuse en 1 van de bijgerechten kaas (niets van gezegd). Ik ben een kleine eter, maar ik zat na 10 mini-gangen echt niet vol. De bediening (jong en oud) laat behoorlijke steken vallen: water werd nauwelijks bijgeschonken en als je vroeg om een nieuwe fles, werd die wel eens vergeten, en bij het weggaan hebben we even gewacht maar uiteindelijk maar zelf onze jas uit de garderobekast gepakt. Ik betaal liever de volle 100 euro (ipv de helft) voor deze 10 gangen en dan wel met een uitstekende bediening, iets meer eten en dan geen meerprijs voor wat brood. Zonde.