Niven

58-A Delftweg 2289 AL Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Niven

Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijke gerechten! Heel verrassend elke keer..
Ruime tafels / opzet , waardoor je niet bij anderen op schoot zit. Bediening liep vlot en was attent. Het restaurant zelf zit op een rustige locatie.
Dit was een super avondje uit!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Doordat bijna iedereen kwam dineren met een voucher voor een 10 gangen diner voor de helft van de prijs, was het kennelijk te druk voor de keuken- en bedienings brigade en moesten we voor ons 4 gangen menu (tegen de normale prijs - we hadden geen voucher) tussen de gerechten veel langer wachten dan de gasten om ons heen. Bovendien was het door de drukte erg rumoerig. Je zou denken dat iemand die het volle pond betaald minstens dezelfde service mag verwachten als de gasten met kortingsbonnen.
Het eten was overigens voortreffelijk.
Marlon W.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Eten was prima, vooral het toetje was erg lekker. Bediening vonden we echt slecht. Niet gast vrij, weinig aandacht. Hierdoor komen we niet meer terug.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Topavond! Wat een heerlijke smaakcombinaties en kunstwerkjes. Genoten! En met de grouponactie een goede prijs. Fijne service. Zo hoort iedereen met groenten om te gaan!
Marlon W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Het eten was lekker, zeker het toetje!! De bediening vonden wij echter erg slecht. Geen service, gastvrijheid of aandacht. Heel onplezierig. Bij zo'n duur restaurant mag je hiervan toch echt iets anders verwachten. Wij komen hier niet meer terug!
mary D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Lekker gegeten via Social Deal, was een uitgebreid menu. De amuses en voorgerechten hadden het thema tomaat, pech als je daar niet van houdt, maar misschien ook iets teveel van het goede? De gerechten met vis en kalfsleder heerlijk. Het dessert was naar mijn smaak erg veel chocolade , toch lekker.
Vreemd dat het karafje met lauw water voor 2,50€ op de rekening stond.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Genoten van het 10 gangen menu met bijpassend wijnarrangement! De porties zijn aan de kleine kant, maar door het aantal gangen toch voldoende gegeten en daardoor ook heel veel verschillende en heerlijke smaken. Helaas in het wijnarrangement wel veel witte wijnen, terwijl ik liever rood drink.
Gwendolyn V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Het eten was voortreffelijk, zoals je mag verwachten van dit restaurant. De service was ook intens netjes en vriendelijk. Wij hadden de 80/20 menu van €100 pp wat een heleboel gangen zijn. We wisten alleen niet dat dit betekende dat we vanaf half 8 tot half 12 aan tafel zouden zitten. Mijn advies om dit wel aan te geven van te voren. Door de mini hapjes heb je de eerste twee uur best honger maar aan het einde zat ik perfect vol. Heerlijk eten in iedergeval echt een aanrader!
Marleenvdm .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Ben blij dat we ondanks sommige reviews zijn gegaan.

We hadden een driegangen diner via social deal. Niks aan gemerkt bij de vriendelijke bediening (op 1 iemand na, die was nogal kort van stof en steeds weer snel weg, maar dat vonden we wel een grappig contrast). Vegetarisch gegeten en helemaal niet het idee gehad dat we gerechten minus vlees kregen. Smaken waren verrassend en goed op elkaar afgestemd!
Overigens heette het driegangen, maar je kreeg er 4 amuses bij en 2 keer een dessert. Allemaal heerlijk!

De sommelier vestond duidelijk zijn vak en was heel klantvriendelijk (zelf helaas geen wijn gedronken want zwanger).

Broodje was trouwens bij ons gratis en de toiletten schoon :)
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk avondje uit! Smakelijke gerechten, correcte bediening.
De borden waren prachtig opgemaakt.
We hadden een 3 gangen verrassingsmenu met als aanvulling een kaasplankje.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastisch gegeten heerlijk goede bediening het eten was zalig en tongstrelend
Wel wat lang wachten maar alles de moeite waard kom hoer zeker terug
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
prijs kwaliteit verhouding is nogal hoog. BEdiening was goed maar af en toe ook onprofessioneel. Alhoewel gasten op verschillende tijden binnen kwamen leek de keuken te proberen zo veel mogelijk het opdienen van hetzelfde gerecht te synchroniseren.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het was een bijzondere avond met een zeer mooi gebalanceerd menu gericht op groenten met bijbehorend wijnarrangement . De bediening was zeer effectief en professioneel. De inrichting vonden mijn vrouw en ik ronduit lelijk, dat is misschien smaak maar de hokjesindeling die ontstond door hoge banken overal neer te zetten maakt dat bijvoorbeeld maar weinig gasten de tuin goed kunnen zien. Gezien de hoge prijs van het menu vonden wij het een mooie ervaring voor een avond, maar niet echt een schot in de roos
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Top restaurant! Wat een heerlijkheden...Al die combinaties van kruiden, specerijen.
Vlees of vis...Verse groenten soorten.
Mooi gepresenteerd! En net genoeg gegeten....
Kleine porties, maar een smaakexplosie in je mond. En daardoor respect voor de bereiding van het gerecht.
Was elke keer weer spannend , hoe de smaak beleving dan weer was.

Personeel is ook erg professioneel!
En op en top tot in de puntjes geregeld. Liep als een geoliede machine. Een goed team dus!
Sherry Ella B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Wat mij aansprak bij Niven is de focus op groenten. We hebben daarom 80/20 menu gekozen.
Het eten was prima. Prijs/ Kwaliteit is goed. Goed op smaak. Wat ik mis bij Niven is sfeer, beleving. Het gevoel dat je als klant gewaardeerd wordt, warme gastheer/ gastvrouwschap. De sommelier verstaat zijn vak en maakte met ons een praatje, omdat wij ook wijnliefhebbers zijn; dat was fijn. Voor de rest is het toch afstandelijk / instrumenteel. Wij wonen in Den Haag en toch ligt het voor ons niet voor de hand dat we daar nog eens komen. Terwijl wij al sinds 2002 elk jaar een keer per jaar naar Librije (vorige werkgever van Niven) gaan. Best jammer. Voor de goede orde: het eten was prima.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Niven is een fantastisch restaurant met heerlijk eten. Elke gang was weer een kunstwerk, het doet de reputatie eer aan. Een avond om niet snel te vergeten!
Irene T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Weinig aandacht = lang wachten = slechte service. En die hoofdrol voor groenten zag ik ook niet op het bord. Daar was sowieso weinig op te zien.
E. V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben een fijne avond gehad in dit mooie restaurant Niven.
Het eten was apart en lekker en de bediening heel vriendelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Maureen O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Fijne bediening. Wat een verrukkelijke gerechten. Zeer creatief met groenten. Voor een ieder een aanrader, ook is het alleen al om te ontdekken wat je allemaal met groenten kunt doen. Voor herhaling vatbaar!!!!!
Mariskavm .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Fantastische avond gehad bij Niven. Gerechten waren heerlijk, met mooie bijpassende wijnen. Prettige sfeer en service van het personeel is ook goed. Ontzettend genoten, we komen zeker nog eens terug.