Niven

58-A Delftweg 2289 AL Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Niven

Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heerlijk gegeten!!

Restaurant heeft een mooi ambiance.
Perfecte smaak van gerechten en wijn.

Een aanrader voor een geweldige avond!
Elsbet L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Heerlijk gegeten, de Wereldreisproeverij is top en zeer uitgebreid.
koen P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
13/1/18 Gebruik gemaakt van een vakantieveiling voucher om hier samen met mijn vriendin te eten. Geweldige ervaring. Ik heb vaker met een voucher bij sterrenrestaurants gegeten en altijd krijg ik een aangepast menu(wat ik ze overigens niet kwalijk neem, het blijft een voucher), niet bij Niven. Ik heb +/- 20 gerechten voorgeschoteld gekregen en ze waren allemaal heerlijk.

Ik wil een extra compliment geven aan de fromager. Hij paste het palet aan kazen precies aan op onze smaak. Ik heb begrepen dat hij dit jaar wederom genomineerd is voor de beste fromager van Nederland, mij zege heeft hij!
Namens Team NIVEN wil ik u hartelijk danken voor uw feedback.

wij hopen u in de toekomst nogmaals te m ogen ontvangen.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Op 9 januari jl. heb ik met een vriendin een proeverij van heerlijke gerechten genuttigd bij Niven. Het is al een feestje om naar de gerechten te kijken, zo strak en mooi opgemaakt, maar wat een smaaksensatie! Daarnaast is het personeel ook erg vriendelijk en hebben zij stuk voor stuk verstand van zaken.
Wij hebben genoten in hoofdletters!
Absoluut een aanrader!!!! En mij/ons zie je ook zeker terug! :-)
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Op 9 januari 2018 met een vriendin fantastisch gegeten bij Niven. Een overheerlijke proeverij van ongeveer 18 gangen. Alle gerechtjes zijn een beleving op zich. Personeel zeer vriendelijk en kundig.
Gini K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Om te beginnen: alle gerechten waren een feest voor het oog. Ik had de vegetarische lunch gekozen. In zowel voor-als hoofdgerecht waren alleen maar groentes, dus geen kaas, eieren of de een of andere eiwitbron of vleesvervanger. Iets wat ook een beetje vult dus. Dat vond ik teleurstellend.
Hartelijk dank voor uw feedback.

Wanneer u uw feedback persoonlijk wenst toe te lichten, vragen wij u dit te doen naar info@restaurantniven.nl

Félice V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
We hadden een 16gangen proeverijdiner. Een genot voor de smaakzintuigen!! Nu weet ik wat tv-koks met een 'smaakexplosie' bedoelen.

Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Niven stond al lang op ons lijstje en achteraf is het één van onze beste gastronomische ervaringen. Dat groenten op de eerste plek staan is fantastisch en very Slow Food, en de uitwerking hiervan in de smaaksensaties is echt subliem. In het bijzonder hebben we genoten van de fromager Maarten Koek, die ons de mooiste kazen presenteerde. Dus we hebben ook zijn boek meegenomen over de Nederlandse kaasplank, met goede verhalen over kaasmaak- en zelfkaastradities die we als ons erfgoed zouden moeten beschouwen, zoals de Boeren-Leidse kaas waarvoor inmiddels ook het Slow Food Presidium is ingericht. Kortom: een superervaring!

Teis B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zaterdag 23 december hebben wij nogmaals het genoegen mogen hebben om bij Niven te eten. Ditmaal zaten wij aan de “chefs table”, een klein zaaltje naast het restaurant met uitzicht op en in de open keuken met slechts drie tafeltjes.

Dit was een fantastische ervaring! Naast het feit dat het erg leuk is om te zien hoe het team hard aan het werk is om de avond tot een succes te maken, hebben we ook de mogelijkheid gehad om ook met Niven zelf een aantal woorden te wisselen.

In het verleden hebben wij al eerder in deze Michelin-zaak gegeten, maar de ervaring is zeker veranderd! De “belevenis-waarde” is verhoogd. De gerechten worden met mooie en spannende effecten aan tafel uitgeserveerd! Zo krijg je een rokende oester geserveerd (Stikstof of droogijs??), een avocado onder een stolp met ondoordringbare rook en wordt zelfs een marshmallow aan je tafel bereid.

Dit is zeker nog niet alles, maar de hoeveelheid hapjes is overweldigend! Erg leuk ook dat de gerechtjes gelinkt zijn aan een land (met bijbehorende vlag), wat voor de tafelgenoten nog tot het nodige raadwerk heeft geleid. Bij het vertrekken wordt het menu nog uitgeschreven meegegeven, zodat je niet vergeet wat je allemaal gegeten hebt.

Ook over de bediening niets dan lof! Zeer mooie wijnen waar enthousiast over verteld wordt door de sommelier. Ook de rest van de brigade is zeer kundig! Wij komen zeker nog vaker terug, de prijs-kwaliteit verhouding voor een zaak van dit niveau is ongekend.

Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Erg lekker gegeten van de 19 gangen menu!

Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Een culinaire reis door de wereld in 18 kleine gerechtjes. Heerlijk, vooral de pizza, boerenkool, tomaat en de oester vonden wij hoogtepunten!

Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Een fantastische avond gehad! Een bijzondere culinaire wereldreis met 18(!) gangen. Heerlijke gerechtjes, prettige en persoonlijke bediening. Dit laatste bleek ook uit het feit dat ze voor mij een stukje vlees alvast in stukjes hadden gesneden, kenneljjk hadden ze opgemerkt dat ik door mijn handicap hier wat meer moeite mee heb. Ze brachten dit zeer prettig en ongevraagd; super! Echt een mooie avond uit, mede door de bijzondere manier waarop sommige gerechtjes geserveerd werden. Een sfeervol restaurant, we hebben genoten!

Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Een hele gezellige avond met familie en echtgenoot. Genoten van ambiance en verrassende gerechten. Mooi gepresenteerd. Porties goed op elkaar afgestemd. Smaak verrassingen. Een avond entertainment. Mooie wijnen. Wij komen zeker terug.

Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
10 gangen menu van de Chef! Amazing! Elke nieuwe gang was een geweldige smaak-explosie, een uniek prachtig plaatje op je bord! Tip: laat bijpassende wijnen kiezen door de sommelier.

Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijke avond bij NIVEN gehad. Complimenten voor het personeel. Verrassend lekker gegeten van het 10 gangen menu. Heerlijke hapjes. Op tijd beginnen anders wordt het snel heel laat!
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten, bijzondere ervaring!
Lawrence K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Voor de vijfde keer dit jaar gegeten bij Niven in de keuken. Iedere keer een feest om er te zijn. De creativiteit van Niven is nog steeds van een ongelooflijk hoog niveau. Het huidige menu, is een culinaire reis door de wereld. 18 gangen en een goed tempo! Werkelijk geweldig wat hij en z'n team weten neer te zetten. Ieder gerecht heeft z'n eigen karakter en smaak. Bediening blijft professioneel en relaxed. Blijft het leukste en fijnste restaurant in de omgeving Den Haag!
D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
kleine lekkere porties met soms verassende smaken, maar toch ruim voldoende om voldaan naar huis terug te keren! Doordat het een grote zaal is soms wat veel achtergrondlawaai voor een rustig gesprek aan tafel.
Angela C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Genoten van een voortreffelijk verrassingsmenu!
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Geweldige ervaring, van binnenkomst tot t weggaan voel je je Gast. Goede bediening. Genoeg ruimte tussen de gangen. Hadden de proeverij (Groupon) en dat was het ook. Thema is “wereldreis” dus gerechten vanuit ik geloof 18 landen. Was een geweldige ervaring zo lekker en verrassend, we hebben enorm genoten.
Prijs van een glaasje Champange vind ik erg hoog. Twee glaasjes €29,00 . Maar kon de avond niet bederven.
2% opslag bij betalen met creditcard vind ik niet meer van deze tijd. En zeker niet horen bij een dergelijk niveau restaurant . Misschien omdat je met voucher kom?