Niven

58-A Delftweg 2289 AL Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Niven

Maike V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hadden een 15 gangen proeverij. Veel gerechten waren lekker maar sommigen vielen ook wat tegen. We komen vaker bij niven en vonden het dit keer niet helemaal van de kwaliteit die we normaal gewend zijn.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prima gegeten! Maar je bent wel lang aan tafel. Op zich geen probleem, maar je moet echt rekening houden dat je 4 uur aanwezig bent. Dus perfect met vrienden voor een complete avond uit.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Eten was zeer uitgebreid, 16! gangen. Niven kenmerkt zich door veel gerechten met groente in bijzondere bereidingen. Boerenkool gerechtje was erg lekker, terwijl ik eigenlijk geen fan ben van boerenkool. Maar ook paar heerlijke vlees en schaaldieren gerechten. Onze 11 jarige zoon vond het net zo leuk, lekker en entertaining. En hele eerlijke prijs. Enorme aanrader. Mooi restaurant, mijn man zat wel beetje op de tocht.
c.klaphaak .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wat een mooi locatie . We hebben er heerlijk gegeten en was alles genoten. Aan te bevelen. Tevens mooi kookstudio en eventuele overnachting mogelijkheden.
Sascha B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben gekozen voor een 20-gangenmenu. Erg jammer dat hier geen wijnarrangement bij was. Ook het advies van de bediening was onvoldoende (kies maar iets wat je lekker vindt). De bediening was of onervaren en niet geschikt voor het vak (eigen woorden). We moesten lang wachten voor de glazen wijn weer gevuld werden. Verder vind ik het raar dat als je champagne besteld, deze verkeerd uitgeserveerd wordt waardoor de 6e persoon een half glas krijgt, en dat er ipv een fles, 6 glazen op de rekening staat. Al met al, was het eten erg lekker maar heeft alles 'er om heen' de hele ervaring negatief beïnvloedt.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Zeer creatieve, optisch mooi geserveerd, een smakelijke samenstelling van m.n. plantaardige minder populaire ingrediënten.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gebruik gemaakt van een 10 gangenproeverij via VakantieVeilingen. Op tafel lag een kaartje met allerlei vlaggen en dat bleek (aan het eind van het diner) een overzicht van alle landen te zijn waarlangs de culinaire reis voerde. Leuk idee maar nog leuker wanneer iemand dat even uitlegt. Dan wel, wanneer een gerecht wordt geserveerd, dat met een verwijzing naar dat kaartje gebeurt. Het eten was goed, maar zeker niet verrassend. Verder was het zo druk dat het de sommelier aam de tijd ontbrak om echt goed te adviseren.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Prima gegeten, maar de michelinster hebben we niet bij alle gangen geproefd. Het diner werd in een prettig rustig tempo geserveerd. Het personeel leek weinig feeling te hebben voor het werk. Opmerkelijk: brood op de rekening plaatsen voor 3,50 en 2% toeslag rekenen voor betaling met creditcard.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Na erg enthousiast van alles uit het 80/20 boek te hebben gekookt, nu eindelijk eten bij het restaurant. Helaas was het toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Een blik op het 10-gangenmenu liet weinig verassende ingrediënten zien. Maar het gaat om wat je er mee doet. Twee gangen wisten me te verassen (Portugese vis met kaaskoekje en babycourgette) en een prachtig dessert van chocola. De salade was ongelukkig, dressing lag onderop waar je natuurlijk pas achter kwam als je bijna klaar was. Sommelier en serveerster deden hun best, de gastheer daarentegen was gehaast en kortaf, vergat de kazen van het kaasplankje uit te leggen en probeerde me een dessertwijn te serveren terwijl ik al had aangegeven genoeg te hebben gehad. Jammer. Restaurant is mooi gestyled, wellicht kan de service ook een restyling gebruiken.
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vorige keer gedineerd bij Niven. Toen zeer tevreden. Nu de lunch genomen. De gerechten en service waren weer bijzonder smaakvol en uitstekend. Daar hebben we van genoten. Slechts een paar minpunten. Gemis van een tafellaken, placemat, € 3.50 betalen voor wat brood, brood hoort immers bij een goede lunch/diner. En een onooglijk plantje op tafel. Dat kon wel wat uitbundiger. Verder een aanrader.
Wieske W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Sfeervol restaurant, heerlijk gegeten en het personeel was uitermate professioneel en vriendelijk. Zeer zeker voor herhaling vatbaar!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Het duurde enige tijd tot de wijn besteld kon worden en daarna ging het uitserveren ook niet vlot.
Ietwat verbazend was dat er geen décafé geserveerd kon worden. "Er wordt zelden naar gevraagd, en op dit moment hebben we het niet". (Daarentegen wel alcoholvrije wijn op de kaart.)
H.G. D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Een voortreffelijke avond. Heerlijk gegeten van 8020. Zeer prettige bediening. In een sfeer van private dining zonder apart te zitten.
BartAlisch .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
2e maal dat we bij NIVEN eten. Blijft een fantastische ervaring. Rij met plezier 160km en terug om een avond te genieten. Een aanrader voor iedereen die graag geniet van mooie uitgebalanceerde gerechten.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige combinaties en goede wijn erbij!
We hadden het 10-gangen diner, we vonden alleen de twee desserts aan het einde een tikje machtig, volgende keer het kaasplankje! Wel jammer dat je bij € 100 per couvert nog moet bijbetalen voor het brood.
JeremyS .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Weer heerlijke avond gehad. Enige aanmerking was de logistiek: moesten tweede keer vragen om aperitief, paar gangen kwamen sneller dan bestek, paar onlogische vragen na aangeven dieetwensen. Dat is echt minor en verder heerlijke avond gehad met zeer vriendelijk personeel (met humor), prachtige en heerlijk gerechten, en heerlijke wijnen. Blijft op de favorietenlijst staan.
ele68 M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
wij hadden een groupon aanbieding voor 10 gangen diner. Goede gerechten, vooral zeer verse en kwaliteitsingrediënten. Zelf vond ik de amuses niet geweldig, maar dat is vaak kwestie van smaak.
wij hadden eerder zakelijk bij Niven gegeten en in mijn herinnering was het echt beter. Dit was goed maar niet zoals ik had verwacht. De gerechten gingen in zeer rap tempo doorheen, dat vond ik niet prettig.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Prima gegeten maar de extra's zoals een fles water of een klein mandje brood zijn stevig aan de prijs. Beiden € 6.60. De wijn per glas gemiddeld € 8 en het waren zeker geen bijzondere wijnen. Dat moet beter.
Geertje V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Genoten van de op een bijzondere manier bereide gerechten. Wachttijd tussen de gerechten precies goed. In het begin konden we elkaar niet verstaan door te luide muziek. Dat werd verholpen.
Na afloop fijn bijgepraat en tevreden huiswaarts.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijke gerechten! Heel verrassend elke keer..
Ruime tafels / opzet , waardoor je niet bij anderen op schoot zit. Bediening liep vlot en was attent. Het restaurant zelf zit op een rustige locatie.
Dit was een super avondje uit!