Over restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
ITS .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met vrienden hier mijn verjaardag gevierd heerlijke lunch (Groupon) was ietsje minder dan de vorige keer maar wel heel goed
Bediening vakkundig en vriendelijk. Niet opgeprikt
Gezellig en goed
Een aanrader!
Claire S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij waren met vrienden en kozen het 80/20 menu met 10 gangen. Bij de introductie werd vrij boud meegedeeld dat de de hele tafel hetzelfde moest kiezen; op zich begrijpelijk maar de toon was niet erg gastvrij.
Het eten was overigens erg lekker ; kleine porties maar als totaal zeker voldoende. De noordzeekrab en Sukade waren erg lekker. De eerste gang: een stukje oester, maakt vreemde indruk. waarom niet een hele bij menu van 100 euro . Het stukje was mooi bedekt met groente maar ondefinieerbaar als oester. totaal wel lekker. Laatste gang zoet dessert vonden we alle 4 was consistentie risotto niet lekker in combinatie met de zoete smaken. Jammer. Wij vonden wat gek dat een mandje brood (niet bijzonder) apart wordt gevraagd en in rekening gebracht.
Er liep veel bediening rond maar dit maakte erg rommelige indruk: de linkerhand leek niet te weten wat de rechterhand deed. Zo hadden wij net wij arrangement aan sommelier doorgegeven of iemand anders komt vragen of wij nog wat willen drinken.
De wijn was niet erg bijzonder in onze ogen en ik vond ook niet altijd passend bij de gerechten in de zin dat de combinatie wijn en spijs het genoegen van eten lekkerder maakt. De keuze voor arrangement is 2-5 glazen gedurende de maaltijd; wij vonden na aperitief met alcohol 3 glazen tijdens diner genoeg en spraken dit zo met sommelier . Dan krijg je grote porties wijn die qua timing iets beter afgestemd hadden kunnen op de gerechten. Is het glas leeg moet je lang wachten. tot je blijkbaar weer aan de beurt bent. Je hebt ook geen idee hoeveel gangen je geacht wordt met ingeschonken wijn te doen.
Wellicht is idee ook per gang kleine portie passende wijn aan te bieden?
Qua entourage is restaurant niet erg sfeervol ingericht. De schilderijen aan de muur vonden wij bovendien lelijk.
Al met al gezellige avond gehad en ook genoten van het eten maar de verwachtingen waren hoger zeker gezien de forse eindrekening.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Hartelijke ontvangst. Prima zitgelegenheid aan tafel. Keurige bediening. Heerlijk 3 gangen menu met verrassende combinaties.
Echte aanrader
Ernst W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De start van onze avond bij Niven begon ronduit slecht, we stonden zelfs op het punt om weer te vertrekken voordat we zelfs ons aperitief ophadden. Gedurende de avond werd de service beter en de hoge kwaliteit van het eten zorgde voor een geslaagde avond. De eindconclusie is echter dat de prijs te hoog is voor de combinatie van service en kwaliteit van het eten wanneer we dit vergelijken met andere zeer goede restaurants die veel betaalbaarder zijn en een uitstekende service bieden. We gaan hierbij vaak af op een hoge waardering in Iens en ervaren dan vrijwel altijd dat hoge beoordelingscijfers ook overeenkomen met onze eigen ervaring. Bij Niven was dit de eerste keer niet het geval.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Was er voor de 2e keer voor de lunch. Het was weer super, alles tip top, een echte aanrader. Heel goede service en gastvrij.
Carlos M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
bizar: met zijn 4-n is a la carte niet mogelijk, horen we aan tafel pas. Of menu van €100 of verrassingsmenu, 3,4,5 gerechten. Eten op zich goed maar prijs/kwaliteit niet. Vaak uit eten ook eerder hier maar was de laatste keer. Voor de helft van het bedrag kun je betere zaken vinden, betere service ook.
M M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Veel te duur voor wat je krijgt. Slechte service: "u kunt omdat u met vier mensen bent niet a la carte eten". Wel het menu van 100 euro nemen. Wat n oplichterij. Als we twee tafels van 2 hadden genomen, had het vast wel gekund. Verreweg de meest teleurstellende ervaring in een sterrenrestaurant ooit. Huiswijn bij dessert laten staan, gewoon vies. Ook niet iemand die dan vraagt: "goh ik zie dat u allen de huiswijn niet lekker vindt, kunnen we u iets anders aanbieden." Het gevoel dat ik heb na afrekenen van meer dan 700 euro met vier man: Niven wil heel snel, heel veel geld verdienen en interesseert zich niet voor de klanten. Ik had er al eerder gegeten, maar dit was echt de laatste keer.
Sander T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten! Mooi om onbekende groenten weer eens te eten! Enorme gastvrijheid en goede enthousiaste bediening. De krab was een toppertje. We kunnen Niven aan iedereen aanbevelen!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Het eten was heerlijk, met veel zorg bereid.
De bediening was zeer vriendelijk er werd bij iedere gang duidelijk verteld wat er op tafel kwam en er werd bij iedere gang rekening gehouden met de wensen van de gasten.
Voor herhaling vatbaar
Gvanhunen .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Dit was de derde keer in een jaar tijd. Die man kan uitstekend koken. Ieder element van rundvlees tot het kleinste stukje groente was uitmuntend toebereid. Voelde mij deze keer iets minder verwend. Tegenvaller bij de sponscake met theelepeltje sorbetijs. Wijnkaart is prima. Ook een aantal goede duitse wijnen! Servies vond in gedeeltelijk verkeerd gekozen. Te licht van gewicht. Maar dat is natuurlijk eenvoudig te vervangen.
C C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Prima gerechten. Wijnarrangement bij de gerechten was slecht. De wijnen sloten niet aan op de gerechten en voor de prijs die je betaald mag je betere wijnen verwachten. Twee wijnen (waarvan de rood te jong en dus nog niet op dronk was) en een huisgemaakte dessertwijn (die overigens heel erg slecht was). Bediening was vooral aanwezig om de borden op tafel te zetten. Vriendelijkheid zat er niet in en timing was slecht. Daarnaast vonden wij het vies; vieze tafels, vlekken op het tapijt, vingervlekken op de borden en het toilet was niet schoon. De rekening viel ons achteraf heel erg tegen; het geheel klopte niet!
Conclusie: we hadden ons erg verheugd op een uitgebreide lunch bij Niven, maar kunnen in Delft meer restaurants opnoemen waar het eten (+ wijncombinaties!) en de service vele malen beter zijn!
Onwijs Lekker W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Je wordt ontvangen op zeer professionele manier.
De gerechten zijn zeer smaakvol en verrassend.
Goede wijnen.
Bediening top
Chrissy B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen woensdag bij NiVen gegeten met de AH restaurantactie. Ik moet eerst een beetje wennen aan hoe stijf de bediening was, maar gelukkig werd dat na mate de avond vorderde wel wat informeler.
Het eten was erg goed en bijzonder. Wij hadden er voor gekozen geen tussengerecht te nemen bij het 3 gangenmenu, alleen wat brood. Dit was voor ons voldoende en ik heb heerlijk gegeten! Eerst hadden we een aantal amuses, die erg bijzonder waren, gevolgd door een makreel tartaar met komkommer en als hoofdgerecht sukade (ik wist niet dat dat zo lekker kon zijn!) We kregen daarna 2 toetjes, een spoom en een chocolade cake met limoenijs.
Zou ik het aanraden? Dat zeker. Zou ik het ook waard vinden om er het dubbele voor te betalen? Dat weet ik niet zeker.....
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Erg mooi en leuke mensen, even meegekeken in de keuken ook na afloop. Leuke ideeen opgedaan. Benieuwd naar de kookworkshops
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten! We hebben genoten van een 10 gangen proeverij met verrassende gerechten en hierbij een goede uitleg. Ontspannen sfeer.
Ad D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Veel over Niven gehoord. Nu zelf het gehoorde gezien en beleefd. Wij hadden een fantastisch culinaire avond, waar niets op aan te merken viel.
Ccm V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Ik was teleurgesteld dat ik de bon van 99 euro verkeerd begreep (dacht dat het een cadeau bon was) voor een tweede keer zal ik niet meer komen. Te duur
Lindadevet .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Geweldig gegeten, prachtige locatie. Echt een feestje. Helaas voor ons te prijzig om dit geregeld te doen. Maar kijk hier met veel plezier op terug!!!!