Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ka V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Topbelevenis bij het 10 gangen proeverijmenu. Wat een heerlijke, frisse en lichte smaken! Alle gerechten waren prachtig opgemaakt. De wachttijd tussen de gerechten was zo goed dat je niet in de gaten had dat er wachttijd tussen zat. Alles ging vlekkeloos. Leuk maar belangrijk detail: bij binnenkomst wordt je door Niven zelf begroet. Erg attent. We hebben er van 18.00 - 23.00 uur gezeten en de tijd vloog om. Geen van ons gezelschap had in de gaten dat we er al 5 uur waren. Zo goed verliep alles. Topper!
oppedijkvanveen .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
chique lunchen, altijd weer een verrassing, zeker als je dat maar sporadisch doet. Een mooie ervaring!. Twee kanttekeningen: 1) De prijs van een flesje water van 6,50 euro doet absurd aan. En 2). de pakken van de bedieningen zitten veel te krap en lijken nagenoeg tot op de draad versleten. Geen gezicht.
Woeligewieltjes .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het is altijd goed toeven bij Niven. We hebben weer genoten. Dit keer een hoofdrol voor de vis en een verrassende rodekoolspoon. We hebben genoten
Hanke R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik heb mijn familie uitgenodigd voor een lunch op 14-01-2017. Dit was proefdraaien, gelukt. Mijn enige probleem, ik houd noet van zoet, en kreeg nu 2 toetjes. Had liever eenextra hartig gerecht gehad
Caston V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Avondje weg met zn 2en bij dit restaurant... geweldig gegeten en byzondere gerechten geproefd..
ik mis hier wel het wauw!! Met wat kleine gemiste kansen €320,- afgerekend.. (voor ons erg uitzonderlijk)
met de puntjes op de ï kan dit restaurant het wauweffect creëren daardoor de besteding minder belangrijk wordt.
Paleeuw .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Genoten van een 10 gangen proeverij menu. Bijna alle gerechten waren lekker echter niet verrassend. Jammer dat de reservering en de rekening niet klopten. Verder € 6,50 voor een flesje plat water en 2 % creditcard toeslag, hoort wat bij betreft niet thuis een sterrenrestaurant.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Zonde dat dit restaurant meedoet aan allerlei acties. Gaat volgens mij met name ten koste van de service. Het eten werd met de gang beter. De rodekool met appelcider was verrassende, de pompoen met coquille verrukkelijk en de sukade delicious. De wijnen waren prima. Wat een afknapper dat je brood kunt bestellen voor een meerprijs van 3,50. Zelfs bij de Italiaan om de hoek is het brood gratis. Mijn vriend had van tevoren aangegeven geen kaas te lusten en toch zat er in de amuse en 1 van de bijgerechten kaas (niets van gezegd). Ik ben een kleine eter, maar ik zat na 10 mini-gangen echt niet vol. De bediening (jong en oud) laat behoorlijke steken vallen: water werd nauwelijks bijgeschonken en als je vroeg om een nieuwe fles, werd die wel eens vergeten, en bij het weggaan hebben we even gewacht maar uiteindelijk maar zelf onze jas uit de garderobekast gepakt. Ik betaal liever de volle 100 euro (ipv de helft) voor deze 10 gangen en dan wel met een uitstekende bediening, iets meer eten en dan geen meerprijs voor wat brood. Zonde.
tijdelijksuus .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Gisteren voor het eerst bij Niven gegeten. Het was zeker niet de laatste keer, want wat een heerlijk eten krijg je daar. Mooie visuele composities en bijzondere en heerlijke smaakcombinaties. Een aanrader!
Olaf Wijnants Labree .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Uitstekend gegeten. Warme ambiance. Prettige bediening met tact en genoeg gevoel voor humor. Voor herhaling vatbaar. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Overheerlijk gegeten, zelfs nóg lekkerder dan de vorige x. Enkel spijtig dat er momenteel geen nougat te verkrijgen was ????.
Komen er in de toekomst nog eens kortingvouchers...?
Janssen.cga J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Opgemaakte borden zijn plaatjes die ook nog eens zeer lekker smaken. Een aanrader!
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ter gelegenheid van enkele verjaardagen met 6 personen de 10-gangen proeverij gekozen. Uitstekend. Een echte aanrader en daarbovenop nog een zeer fijne bediening. TOP !!!
scribbly .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Grootste culinaire teleurstelling van het jaar. Het eten was goed, maar niet onderscheidend voor een restaurant met een ster. Een restaurant dat zich laat voorstaan op het koken met groenten mag wat mij betreft in gerechten niet simpelweg vlees of vis weglaten en ter compensatie meer van toch al aanwezige componenten toevoegen. Dat gebeurde een enkele keer en is geen werkelijk alternatief. Slechtste service die ik in een restaurant binnen deze categorie heb mogen ontvangen. Enkele voorbeelden: Bij gang 1 en opnieuw gang 6 moeten horen hoe goed de wijn past bij het vlees (dat we als niet-vleesteters natuurlijk niet geserveerd wilden hebben) is echt onder de maat. De toelichting op alle gerechten werd echt opgedreund. Om onduidelijke redenen veel verschillende mensen aan tafel die duidelijk niet met elkaar af hadden gestemd over onze wensen. Ik heb het studenten op hun eerste dag in de horeca beter zien doen. 3,50€ extra voor een mandje brood... en gedurende de avond geen vraag of we nog water wilden, terwijl de fles toch echt duidelijk leeg was. De deur wordt netjes voor je opengehouden als je komt, maar bij vertrek niets van dat alles. Ik had ondanks de service toch echt nog een fooi gegeven van 8 procent. Ik ben echt niet pietluttig, maar voor +/-350 euro voor 2 personen, mag ik toch wel iets meer verwachten.....
EefjeL .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wij zijn hier met de AH actie geweest en hadden een veganistisch menu besteld. Van te voren nogmaals gezegd dat we veganistisch wilden eten en dat ik allergisch ben voor mango. Over de mango zelfs met een van de obers een heel gesprek gehad.
De amuses waren heerlijk, de salade en wortelrisotto waren lekker en puur, maar niet heel bijzonder.
Na deze drie gangen werd ons tegen betaling een kaasplankje aangeboden. Ik vind het voor een restaurant met een ster niet kunnen dat als je veganistisch besteld er gevraagd wordt of je kaas wilt. Maar dit was nog niet het ergste, het toetje bevatte mango waar ik dus, zoals duidelijk aangegeven, zwaar allergisch voor ben.
Door deze twee grove fouten heeft mijn vriend geen fooi gegeven, en dat hebben we bij ons vertrek qua vriendelijkheid van degene die ons uitliet duidelijk gemerkt.
Nog een paar niet al te positieve punten: in een duur restaurant verwacht je niet dat je voor brood moet betalen, mijn vriend ging met honger naar huis aangezien de porties best klein zijn en het steeds wisselen van personeel aan onze tafel was erg onrustig.
Positief was wel dat de groentes super vers waren.
Misschien dat voor mensen die van een wat stijver restaurant houden en geen allergieën hebben en wel vlees en vis eten het wel een goed restaurant is.
a M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Na al zeker 2 jaar van plan te zijn geweest om hier eens te gaan eten, en helemaal van de groenten te gaan genieten, heb ik absoluut geen goede ervaring gehad. Het verhaal van een gastheer/vrouw wie je avond verzorgt, zag ik niet terug in de service die wel werd geboden. In mijn beleving was niemand wie er die avond serveerde, echt bezield van wat hij doet. Ik vroeg om lactose vrij eten en realiseerde mij later pas dat de leuke, in diverse kleuren, toefjes creme die de salade opvrolijkten, zeer zeker van zuivel waren gemaakt. Het gekozen hoofdgerecht vis was te zout, te scherp gebakken en de stukjes bloemkool (80/20???) heb ik moeten zoeken op het bord. Ik heb deze avond uiteten ook nog met een voedsel allergie moeten betalen. Heb nog nooit eerder een recensie online achtergelaten, maar dit wilde ik toch delen. Ben je kieskeurig met eten en zoek je een avond uit die onvergetelijk is (op de positieve manier dan)? Mijn advies is om een betere keuze te maken dan ik had gedaan!
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Slechte ontvangst, onattente bediening vooral de gerant. Rekening klopte niet en voor een glas champagne 15 euro vragen is over de top (prosecco hebben ze niet)
Ik ga er nooit meer heen
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Afgelopen juni een heerlijke verjaardagslunch gehad met mijn moeder die hier voor de eerste keer kwam. We hebben genoten (net als alle vorige keren) van een 10-gangen etentje. Prachtige gerechtjes en mooie smaken, goede bediening en een heerlijke fles wijn. Als aperitief een mooi glas champagne en gedurende het etentje goed tafelwater. Wij komen hier altijd met veel plezier en genieten altijd met volle teugen wat Niven op tafel zet. Het is altijd een middag of avond uit, dus tot snel !
Paulhoutwijk P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Prima, Je had echt het gast gevoel , goede kwaliteit, mooie uitgebalanceerd gerechte,n het nagerecht was echt een smaak explosie, voldoende gegeten niet het gevoel gehad dat je met een lege maag weg ben gegaan, de prijs wijn was wat aan de hoge kant.
ITS .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met vrienden hier mijn verjaardag gevierd heerlijke lunch (Groupon) was ietsje minder dan de vorige keer maar wel heel goed
Bediening vakkundig en vriendelijk. Niet opgeprikt
Gezellig en goed
Een aanrader!