Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
verhoeven1 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Eten top. Bediening drama: 2 obers die 5 minuten na elkaar met de menukaarten het menu komen bespreken. Jus d'orange serveren ze niet (!). Bij alternatief komt ober met 3 flesjes en moet de etiketten oplezen, omdat hij niet weet wat erin zit. De kaasplank werd eerst aan de man uitgeserveerd etc. Wijnarrangement is te duur: je krijgt 2 slokken in een glas. Op de vraag hoeveel je in godsnaam krijgt bij een halfglas wijnarrangement werd niet ingegaan. Het glaasje port bij kaas werd voor nog geen kwart gevuld ( hooguit 1 slokje) en kost 13,50 ! Ik kreeg niks bij mijn dessert, terwijl iedereen een glas met rode substantie kreeg. Gevraagd aan ober of er bij dessert geen wijn zat via wijnarrangement (hint) : deze meldde van niet. Geef dit dan aan: waren 2 nagerechten n.b.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
We hebben een minder goede ervaring, als je alles lust is het allemaal heerlijk. Maar een aantal dagen van te voren gebeld en gezegd dat er 1 pers. Geen vis lust of ze daar rekening mee kunnen houden, nou daar kan absoluut niet mee omgegaan worden door de kok!! Deze persoon kreeg gewoon GEEN alternatief alleen groente nou dat smaakt niet echt als je dat zoverl gangen hebt. Tussendoor nig een keer gemeld maar niets mee gedaan. DIT KAN NIET VOOR EEN MICHELLINSTER KOK!!! Nu was het niet 80/20 maar 100 groente. Dus avond viel tegen ook al eet de rest wel lekker het is heel vervelend als er iemand van je gezelschap niet lekker eet.
Dus TIP: ALS JE GEEN VIS LUST GA ER NIET HEEN
Charles K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Waarlijk genoten van het 80/20 tiengangenmenu.
Alles klopte: de smaaksensatie, de bediening en de sfeer.
Het menu heeft een bijzondere samenstelling die ons zeer goed beviel.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Onze eerste ervaring met een sterrenrestaurant. Heerlijk gegeten van het 10-gangenmenu, voorafgegaan door enkele amuses en twee supplementen, en afgesloten met koffie. Vooral het gerecht met snijboon, truffel en kwartelei is zeker de moeite waard om bij te bestellen. Prima service, vriendelijke ontvangst.
Otto J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Het "standaard" 16 menu met 16 gangen gekozen. Een avondvullend programma met steeds weer afwisselende smaakvariaties, de een nog spannender dan de ander. Heerlijk gegeten!
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Verrassende gerechten en verfijnd van smaak. Jammer dat er maar twee warme gerechten geserveerd werden.
Bijzondere hapjes wegen echter niet op tegen de lange wachttijden tussen de gangen. Circa 25 minuten per gerecht maakt dat de avond met een 10-gangen proeverij wel heel erg lang duurt. Aan het verzoek om het tempo te versnellen werd geen gehoor gegeven. Teleurstellend.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
De gerechtjes waren een lust voor het oog en tongstrelend, heerlijk! Jammer dat er voor gluten patienten toch iets minder was, sommige dingen werden weggelaten , daar kwam niet iets anders voor terug. Deze feedback hebben wij ook in het restaurant gegeven. De wachttijd tussen de gerechten waren mij iets te lang, maar het was ook druk. De service en bediening waren prima. Wat ik opvallend vond, was dat er geen vrouwen werkten, alleen maar mannen. Dat vond ik niet van deze tijd.
Dick Van Der T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Absoluut een Top restaurant. Uitstekend eten en een vriendelijke en correcte bediening. Tevens een ruime keuze aan wijnen.
Xander D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Eten was lekker maar wel buiten proportie duur. We vroegen bij het 10'gangen diner een alternatief voor eendenlever, maar werd simpelweg weg gelaten. De reactie hierop was dat er al genoeg smaak aan de groente zit.. Het was jammer dat er maar 1 vleesgerecht was en dat ook enige warme gerecht van de avond was. De sommelier had er deze avond geen zin in. Hij was vaak te laat met de wijn of vergeten, en schonk amper bij terwijl we per gerecht een half uur moesten wachten. De keuzes van de wijn bij de gerechten was helaas onbegrijpelijk. Het ging van vol en vet naar zuur en fris. Bij de kaasplank een mini glas 10 jaar oude port ontvangen, 11.50 flink aan de prijs.

Samenvattend, Niven kan duidelijk goed koken maar het bediedend personeel heeft het deze avond laten liggen. Voor ruim 350 euro op een avond verwacht je meer persoonlijke service, betere wijnen en wijnkeuze en meer enthousiasme van de sommelier. Wij zullen helaas niet meer terugkomen.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Proeverij van 10 gerechtjes + nog een 11e gang buiten de kaart om. Alle gerechtjes zagen er prachtig uit en waren erg lekker. Veel groente, weinig vlees en vis. Ik kan me voorstellen dat een grote eter niet volledig voldaan is, maar voor ons gezelschap prima hoeveelheden. Erg leuke avond gehad.
molsander86 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Het eten was prachtig opgemaakt en heel lekker. De bediening vonden we erg goed en kundig al vroegen ze wel drie keer of we koffie of thee wilden.
Cafra .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Afgelopen zaterdag gegeten bij Niven. Prachtige kunstwerkjes op het bord. Aspergemenu van 6 gangen, heel verrassend, ook door de toevoegingen van diverse eetbare bloemen. Ondanks de kleinere porties meer dan genoeg door alle sausjes en schuimpjes die er omheen gedrapeerd liggen. Heerlijk! Ik hou ervan.
adriaan46 K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Voor de 3e keer gaan eten bij Niven. Iedere keer weer een verrassing, prachtig opgemaakte hapjes en stuk voor stuk smaakbommetjes. Kortom: Geweldig !!
Käthe T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk, innovatief gegeten in een warme ambiance, professionele bediening, goed passend wijnarrangement,de proeverij is een 10 gangen streling van de zinnen
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Bij Niven gegeten met een veilingbon; 10-gangen menu. Grappige vraag voorafgaand aan gang nummer 1: 'Willen jullie nog een extra gerechtje met snijboontjes carbonara en truffel voor maar 12,50e?' Uhm, zouden die 10 gangen dan niet genoeg zijn? We hebben het dus bij slechts 10 culinaire hoogtepunten gehouden, en dus volgden er 10 prachtig opgemaakte, creatieve en smakelijke gangen (zoals biet met rozensmaak, gele groente met eendenlever etc). Na vier uur tafelen, restten ons alleen de complimenten aan de kok. Het was buitengewoon. En ach, eigenlijk had dat ene gerechtje er best bij gekund, niet omdat we nog trek hadden, maar dan hadden we dit eetfeestje nog even kunnen rekken:)
gvonk .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het eten was heerlijk, maar de bediening was erg teleurstellend. Niet altijd even attent, bij drie verschillende mensen om een karaf water gevraagd en dan na een half uur wachten nog met een fles mineraalwater komen is NIVEN onwaardig. Bediening was een mengeling van twee ervaren en een aantal duidelijk jonge onervaren obers. Heel jammer, gelukkig hadden wij een heleboel bij te praten en was het eten wel heel goed.
annemiekverrips .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Eten was fantastisch, smaakvol en prachtig opgemaakt. Mooi gebalanceerd. Contact met sommelier mag iets persoonlijker en minder afstandelijk (niet alleen standaardverhaal als iemand iets meer van wijn weet). Tijd tussen gangen was mn aan begin van de avond soms net even te lang, zeker als de wijn voor het gerecht dan allang was ingeschonken (half 7 tot kwart over 11 voor 10 gangen met koffie/thee).