Over het restaurant Niven

Licht, duurzaam, ingenieus

Rijswijkse klassezaak met Michelinster waar de eigenzinnige chef Niven Kunz de scepter zwaait. Hij staat bekend om zijn creativiteit en originele bereidingen, zoals zijn granité van gin-tonic met gekaramelliseerde olijf en luchtige citroen. Verwacht een avond die bol staat culinaire verrassingen en gastronomisch vernuft.

Meer informatie over restaurant Niven

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
adriaan46 K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Voor de 3e keer gaan eten bij Niven. Iedere keer weer een verrassing, prachtig opgemaakte hapjes en stuk voor stuk smaakbommetjes. Kortom: Geweldig !!
Käthe T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk, innovatief gegeten in een warme ambiance, professionele bediening, goed passend wijnarrangement,de proeverij is een 10 gangen streling van de zinnen
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Bij Niven gegeten met een veilingbon; 10-gangen menu. Grappige vraag voorafgaand aan gang nummer 1: 'Willen jullie nog een extra gerechtje met snijboontjes carbonara en truffel voor maar 12,50e?' Uhm, zouden die 10 gangen dan niet genoeg zijn? We hebben het dus bij slechts 10 culinaire hoogtepunten gehouden, en dus volgden er 10 prachtig opgemaakte, creatieve en smakelijke gangen (zoals biet met rozensmaak, gele groente met eendenlever etc). Na vier uur tafelen, restten ons alleen de complimenten aan de kok. Het was buitengewoon. En ach, eigenlijk had dat ene gerechtje er best bij gekund, niet omdat we nog trek hadden, maar dan hadden we dit eetfeestje nog even kunnen rekken:)
gvonk .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het eten was heerlijk, maar de bediening was erg teleurstellend. Niet altijd even attent, bij drie verschillende mensen om een karaf water gevraagd en dan na een half uur wachten nog met een fles mineraalwater komen is NIVEN onwaardig. Bediening was een mengeling van twee ervaren en een aantal duidelijk jonge onervaren obers. Heel jammer, gelukkig hadden wij een heleboel bij te praten en was het eten wel heel goed.
annemiekverrips .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Eten was fantastisch, smaakvol en prachtig opgemaakt. Mooi gebalanceerd. Contact met sommelier mag iets persoonlijker en minder afstandelijk (niet alleen standaardverhaal als iemand iets meer van wijn weet). Tijd tussen gangen was mn aan begin van de avond soms net even te lang, zeker als de wijn voor het gerecht dan allang was ingeschonken (half 7 tot kwart over 11 voor 10 gangen met koffie/thee).
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
22 Heerlijke uren bij Niven gehad. Dag 1 eerst 's middags met keukenbrigade meegelopen en hier en daar wat geholpen. Leuk om gedrevenheid van de sous chef en de koks i.o. van dichtbij te mogen zien. Daarna even paar uurtjes relaxen in de mooie suite. Kleine teleurstelling was het koude water. Ik kreeg mijn bad niet gevuld met warm water en manlief stond onder ijskoude douche. Niet iets dat past bij een kamerprijs van € 150,-. 's Avonds dit nog even gemeld bij bedienend personeel en we kregen te horen: Wat spijtig, maar het is hier bekend er komt binnenkort een groter boiler.
Het 10-gangen menu werd aangevuld met een paar heerlijke amuses. Halverwege hebben wij zelf nog (tegen extra betaling) 2 supplementen besteld. Manlief is een absolute carnivoor en kende fenomeen 80/20 niet, maar kon na afloop niets anders meer uitbrengen dan: wow, wat ik heb ik donders (dat is twents voor FANTASTSCH) lekker gegeten!!
Leuk detail vond ik het verschillende kaasplankje voor hem en haar. Persoonlijk door sommelier aka chef fromage, samengesteld. Alle gangen begeleid door een heerlijke bijpassende wijn. Daarna lekker slapen in het hele fijne bed met 1e kwaliteit beddegoed!!
Op dag 2 na uitslapen, genoten van een eenvoudig doch erg smakelijk ontbijt. Ei precies goed gekookt (hoe vaak gaat dat niet goed), vers brood, verse jus, o.a. serranoham en truffelkaas (Lekker!!!) en heerlijke jammetjes.
22 Uren die voorbij zijn gevlogen en die ik direct over zou willen doen! TOP!!!!
Marleen S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hebben waanzinnig lekker gegeten.
Wegens een handicap kan ik moeilijk snijden en in de keuken is daar goed rekening meegehouden en lastige dingen voorgesneden, top!
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We eten niet vaak zo luxe, maar het zojuist vernieuwde 10 gangenmenu (+ 2 supplementen) was werkelijk fantastisch. De Michelin ster dubbel en dwars waard. We hadden een tafel in de keuken, dus contact met de chef, iets wat wij erg leuk vonden. Kon er nog iets beter? De bediening had nog niet alle gangen zelf kunnen proeven, maar verder prima (vriendelijk en correct).
daniel139 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Eten erg goed en verrassende smaken (10 gangen 80/20 menu). Mijn vrouw is zwanger en daar werden de gerechten mooi op aangepast zonder af te doen aan de essentie van het gerecht. Solidair meegedronken met alcohol vrije wijn, beter dan druivensap minder dan echte wijn.
De bediening is wat rommelig, moest warm draaien en ze zijn zeker niet perfect op elkaar ingespeeld. De inzet is er wel maar komt niet uit de verf. Onze glazen hadden wel iets vaker bijgevuld mogen worden.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Ik vond t eten lekker maar we werden een beetje in t verdom hoekje gezet. We waren er om half zeven en om 11 uur weg. 10 gangen maar t duurde echt heel lang allemaal. Bediening was niet warm of persoonlijk.
Onno M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Ongelooflijk lekker gegeten. alle gerechten hadden een heerlijke, zeer verfijnde smaak. Ondanks dat ik een echte vlees eter ben en dit niet de hoofdmoot vormt bij Niven heb ik dat geen moment gemist. De wijn was lekker maar behoorlijk aan de prijs. De wat betaalbaardere Chablis (44 euro) was na de eerste fles niet meer aanwezig en voor de tweede fles Chablis moest dan ook € 66,00 worden afgetikt. daar hadden ze ons wel wat in tegemoet kunnen komen vind ik. Hoe het ook zij, een heerlijke avond gehad.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Samen met mijn vriend hier gegeten op zaterdagavond met een gewonnen veilingactie het 10 gangen proeverij menu. Na de recensies hier hadden we niet hele grote verwachtingen. Maar het was echt een super avond, we hebben heerlijk genoten van het eten. Het is wel wat jammer dat je voor brood bijv weer extra moet betalen elke keer dat je extra brood wil komt er een bedrag bij. Dit zit "normaal" erbij in maar goed het menu kostte dan ook helemaal niets. Wel lekker wijnarrangement erbij genomen en dus een heerlijke avond gehad. Wijnen waren goed en meeste paste goed bij de gerechten. Ook nog koffie/thee met fiandises na genomen , deze waren allemaal van groeten gemaakt erg bijzonder en de meeste ook erg lekker. Alleen de knoflook bonbon achtig was absoluut nul chocolade smaak en echt heel erg knoflook wat echt niet lekker was. Maar dat was het enige, verder heerlijk genoten. Genoeg gegeten na de 10 gangen en top service.
Jeannette P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Genoten van de 10 gangenproeverij met bijpassende wijnen. Mooie gerechtjes met heerlijke smaken. De bediening is vriendelijk.
Maar in een sterrenrestaurant moet alles kloppen, de gerechtjes worden uitgeserveerd zonder te vragen naar dieetwensen. Vervelend dat de handdoekjes en toiletpapier in het toilet op waren. Als je met je creditcard wil betalen wordt er 2% extra in rekening gebracht....
millyvanderlinde .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Top restaurant! Heerlijke 10-gangen Proeverij: bijzonder verfijnd en zeer smaakvol. Aardige en humoristische bediening. Dineren in een mooie en rustige ambiance. Zeer aan te bevelen!
Steffanie M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was uiteraard goed maar voor een sterren restaurant vond ik een aantal dingen tegenvallen. Bediening was keurig
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Hier wederom een 10 gangen menu genoten. Alle gerechtjes waren super smakelijk. Veel verschillende smaken en mooie opmaak. Wij zijn hier vaker geweest. Ik merk dat de gerechtjes kleiner geworden zijn en het vleesgerecht was echt 1 plakje eend. Dat was ook met het stukje vis. Dit was jammer. De smaken zijn een feestje, niets op af te dingen, super smaken! De bediening was keurig. De wijn was erg lekker.
Jennifer S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Vanavond verrukkelijk gegeten bij Niven. De proeverij van 10+ gangen was bij elke gang een complete verrassing vol smaken en textuur.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Elke gang was weer een smaakavontuur; verrassend anders en heel erg kekker.
De opmaak van de gerechten vormden een schilderachtig palet van vormen en kleuren, prachtig.
De bediening was vriendelijk, zeer informatief en behulpzaam.
Aanrader.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bravo! Niven blijft briljant toveren met groente. Limoenpoeder op het toetje, losgeslagen hutspot in de winter. Leuk om de knipoog naar koken met het seizoen te zien. Bediening blijft heerlijk relaxed, ondanks of dankzij hun leeftijd.

Alles bij elkaar blijft Niven voor dit niveau zeker goedkoop en een heerlijke manier om gezellig bij te kletsen.
Ioanna I.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Na een tiental restaurants bezocht te hebben in den Haag en omgeving in de laatste maanden komt Niven voor ons op de eerste plaats. Niven presenteert culinair kunstenaarschap.