Nikos

Amsterdamsestraatweg 751 3555 HH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Nikos

Alles op en top Grieks

Restaurant Nikos in Utrecht is een plek waar je terecht kunt voor een echte Griekse avond. Grieks eten, Grieks muziek en Grieks decor, alles is op en top Grieks. Regelmatig worden er bij Nikos live muziek avonden georganiseerd, waarbij authentieke Griekse muziek wordt gespeeld zodat je je echt even in Griekenland waant. Geniet van lekkere Griekse specialiteiten zoals moussaka en giros. Met mooi weer is het prachtige dakterras van Nikos geopend.

Meer informatie over restaurant Nikos

Maandag t/m Zondag vanaf 16:00
- Diner vanaf 16:00

Riet V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heb gister een gezellige avond gehad bij Nikos. Prima gegeten in een mooi restaurant, met zeer vriendelijk personeel. We voelden ons erg welkom.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wij werden goed ontvangen en naar een tafel begeleid. Onze eerste drankje was de bekende ouzo die we altijd aangeboden krijgen. Het eten is altijd prima ongeacht wat je besteld. Dus.... we komen weer graag terug om er te eten.
elven .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Een echte aanrader!
Eindelijk weer eens echt lekker gegeten, en wat een goede service, helemaal goed! Ik ga volgende week weer.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Zeer vriendelijk ontvangst. Het was erg druk maar dan wel gezellig druk. We mochten eerst plaatsnemen in de Lounge hoek. Er werd vast stokbrood met kruidenboter geserveerd (gratis) en een drankje. Even later was de tafel beschikbaar. We waren met 5 personen en mochten gewoon a la carte uitzoeken en de AH korting werd later verrekend. Prima eten, alles warm, ondanks 5 verschillende hoofdgerechten, en zeer smaakvol. Van de totaalprijs van € 185.00 liet men € 62.00 vallen voor de AH korting . Hier komen we zeker terug om dan normaal af te rekenen want dat is het zeker waard. Nikos, nog hartelijk bedankt.
Ine D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Ik heb lang niet zo lekker Grieks (stifado) gegeten. Maar alles was smakelijk.
jdrooij .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Zeer gezellig restaurant,vriendelijk personeel, en het eten was heerlijk,genoeg keuzes op de menukaart.

Echt een aanrader super.
G A V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zoals gewoonlijk weer zeer goed..
Rosa H.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten. Zeker een restaurant om vaker heen te gaan. Prijs was ook redelijk. Ga zo door.
Rosa H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Super goed restaurant.
E. V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Goed gegeten, was meer dan voldoende eten. Gastvrije bediening.
Live muziek maar niet storend.
Ienimini D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij Nikos. We waren aangenaam verrast. Vaak langsgereden maar nooit geweten dat hier zo'n leuk en goed Grieks restaurant zat. Het ontvangst is hartelijk en de bediening bleef gedurende de hele avond uitermate klantgericht. De menukaart is zeer uitgebreid en alle gerechten hebben ons goed gesmaakt. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Goede sfeer aardige mensen
na een klein ongelukje van mijn kant goed en netjes geholpen.
Christle T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vond het een leuke sfeer hebben, personeel houdt ook wel van een lolletje, eten was super lekker.
Hoefde niet te lang te wachten, dus al met al een geslaagde avond!

Kom er graag nog een keer!
Anneleen A.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Restaurant Nikos ligt bijna aan het einde van de Amsterdamse straatweg, voor je gevoel zowat buiten Utrecht. Maar het is de fietstocht waard. Als je de trap bent opgegaan, kom je in een zeer grote maar volle ruimte. Zoiets verwachtte ik niet op de eerste verdieping van dit pand. Aan de wanden Griekse versieringen, het bruist er van levendigheid, het haardvuur brandt, je wordt enthousiast ontvangen en naar een tafel begeleid. De tafels staan behoorlijk dicht op elkaar. De bediening is vriendelijk en hulpvaardig. Fijn dat er karaffen kraanwater worden gebracht. De voorgerechten zetten meteen een positieve toon: knapperige inktvisringen en met zachte kaas gevulde zalmrolletjes. De hoofdgerechten worden verschillend opgediend: in een steelpannetje, op een plank, op een bord. Een malse stoofpot van verschillende vleessoorten, grote gamba's geurend van de grill, en een traditionele schotel met vier typisch Griekse vleesgerechten: souvlaki, lam, giros en biftekki. Goed van smaak, niet te zout, wel lekker volop knoflook. Toetjes op langwerpige borden, mooi opgemaakt en niet te grote porties.
mkamerbeek .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hadden met de AH actie gereserveerd in het laatste weekend van die actie, dus we hadden al verwacht dat het erg druk zou zijn. Druk was het zeker en de tafels stonden veel te dicht op elkaar waardoor de bediening meer dan eens tegen één van ons aanstootte. Het eten was lekker, maar wel veel te duur, dus we zouden er nooit komen zonder de AH actie. Er zijn genoeg Griekse restaurants die een stuk goedkoper met dezelfde kwaliteit zijn. Daarbij weet dit restaurant het keer op keer voor elkaar te krijgen om met de rekening te sjoemelen. De verrekening van 2e 3-gangenmenu klopte van geen kant. Ook weer veel te lang moeten wachten op de rekening. Wij zijn helemaal klaar met dit restaurant.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Via AH/Iens actie kwamen we bij Nikos terecht. Aan de buitenkant ziet het er niet uit als een kwalitatief en redelijk groot Grieks restaurant, maar laat je niet tegenhouden! Binnen tref je op de eerste verdieping een groot en sfeervol ingericht restaurant aan. Het was aardig druk toen we binnenkwamen, goed dat we gereserveerd hadden. Voorgerechten werden erg snel geserveerd en waren voortreffelijk. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, om je vingers erbij af te likken! Mijn vrouw had lam die was mals dat die zo van het bot afgleed. Heerlijk! Ook de nagerechten waren prima, maar met het voorgerecht en hoofdgerecht hebben ze erg veel punten gescoord!
Johanna V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het was gezellig druk in het restaurant, alle tafels waren bezet. De ontvangst, het opnemen van de bestelling en de bediening lopen als een goed geoliede machine. Helemaal niets op aan te merken.

We kwamen hier voorheen gemiddeld 5 keer per jaar, maar waren hier door omstagdigheden al lange tijd niet meer geweest. We hoorden van anderen veel negatieve feedback over dit restaurant. Wat er bij de anderen gebeurd is in de tussentijd weet ik niet, maar voor ons was het weer als vanouds, gewoon goed en gezellig dus.

Dit keer wachten we niet meer zo lang in elk geval.
G.J. H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voorgerecht en nagerecht goed, bij het hoofdgerecht had de hoeveelheid en variatie in sauzen iets beter gekund. Apart erbij doen was prima. In cijfer uitgedrukt had ik een 7 willen geven.
De rode wijn werd koud geserveerd. Dat is bij rode wijn uit den boze! De bediende, op zich een aardige jongen, leek daar geen flauw benul van te hebben maar bood wel excuses aan.
Tijd tussen de gangen was goed.
Het is erg propperig. Dan wordt het algauw een kippenhok.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Tjonge, wat gezellig! Echt buiten verwachting. Heerlijke sfeer, vriendelijk en enthousiast personeel, vrolijke baas. Kortom: goede keus!