Nikos

Amsterdamsestraatweg 751 3555 HH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Nikos

Alles op en top Grieks

Restaurant Nikos in Utrecht is een plek waar je terecht kunt voor een echte Griekse avond. Grieks eten, Grieks muziek en Grieks decor, alles is op en top Grieks. Regelmatig worden er bij Nikos live muziek avonden georganiseerd, waarbij authentieke Griekse muziek wordt gespeeld zodat je je echt even in Griekenland waant. Geniet van lekkere Griekse specialiteiten zoals moussaka en giros. Met mooi weer is het prachtige dakterras van Nikos geopend.

Meer informatie over restaurant Nikos

Maandag t/m Zondag vanaf 16:00
- Diner vanaf 16:00

Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Goede sfeer aardige mensen
na een klein ongelukje van mijn kant goed en netjes geholpen.
Christle T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vond het een leuke sfeer hebben, personeel houdt ook wel van een lolletje, eten was super lekker.
Hoefde niet te lang te wachten, dus al met al een geslaagde avond!

Kom er graag nog een keer!
anneleen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Restaurant Nikos ligt bijna aan het einde van de Amsterdamse straatweg, voor je gevoel zowat buiten Utrecht. Maar het is de fietstocht waard. Als je de trap bent opgegaan, kom je in een zeer grote maar volle ruimte. Zoiets verwachtte ik niet op de eerste verdieping van dit pand. Aan de wanden Griekse versieringen, het bruist er van levendigheid, het haardvuur brandt, je wordt enthousiast ontvangen en naar een tafel begeleid. De tafels staan behoorlijk dicht op elkaar. De bediening is vriendelijk en hulpvaardig. Fijn dat er karaffen kraanwater worden gebracht. De voorgerechten zetten meteen een positieve toon: knapperige inktvisringen en met zachte kaas gevulde zalmrolletjes. De hoofdgerechten worden verschillend opgediend: in een steelpannetje, op een plank, op een bord. Een malse stoofpot van verschillende vleessoorten, grote gamba's geurend van de grill, en een traditionele schotel met vier typisch Griekse vleesgerechten: souvlaki, lam, giros en biftekki. Goed van smaak, niet te zout, wel lekker volop knoflook. Toetjes op langwerpige borden, mooi opgemaakt en niet te grote porties.
mkamerbeek .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hadden met de AH actie gereserveerd in het laatste weekend van die actie, dus we hadden al verwacht dat het erg druk zou zijn. Druk was het zeker en de tafels stonden veel te dicht op elkaar waardoor de bediening meer dan eens tegen één van ons aanstootte. Het eten was lekker, maar wel veel te duur, dus we zouden er nooit komen zonder de AH actie. Er zijn genoeg Griekse restaurants die een stuk goedkoper met dezelfde kwaliteit zijn. Daarbij weet dit restaurant het keer op keer voor elkaar te krijgen om met de rekening te sjoemelen. De verrekening van 2e 3-gangenmenu klopte van geen kant. Ook weer veel te lang moeten wachten op de rekening. Wij zijn helemaal klaar met dit restaurant.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Via AH/Iens actie kwamen we bij Nikos terecht. Aan de buitenkant ziet het er niet uit als een kwalitatief en redelijk groot Grieks restaurant, maar laat je niet tegenhouden! Binnen tref je op de eerste verdieping een groot en sfeervol ingericht restaurant aan. Het was aardig druk toen we binnenkwamen, goed dat we gereserveerd hadden. Voorgerechten werden erg snel geserveerd en waren voortreffelijk. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, om je vingers erbij af te likken! Mijn vrouw had lam die was mals dat die zo van het bot afgleed. Heerlijk! Ook de nagerechten waren prima, maar met het voorgerecht en hoofdgerecht hebben ze erg veel punten gescoord!
Johanna V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het was gezellig druk in het restaurant, alle tafels waren bezet. De ontvangst, het opnemen van de bestelling en de bediening lopen als een goed geoliede machine. Helemaal niets op aan te merken.

We kwamen hier voorheen gemiddeld 5 keer per jaar, maar waren hier door omstagdigheden al lange tijd niet meer geweest. We hoorden van anderen veel negatieve feedback over dit restaurant. Wat er bij de anderen gebeurd is in de tussentijd weet ik niet, maar voor ons was het weer als vanouds, gewoon goed en gezellig dus.

Dit keer wachten we niet meer zo lang in elk geval.
G.J. H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voorgerecht en nagerecht goed, bij het hoofdgerecht had de hoeveelheid en variatie in sauzen iets beter gekund. Apart erbij doen was prima. In cijfer uitgedrukt had ik een 7 willen geven.
De rode wijn werd koud geserveerd. Dat is bij rode wijn uit den boze! De bediende, op zich een aardige jongen, leek daar geen flauw benul van te hebben maar bood wel excuses aan.
Tijd tussen de gangen was goed.
Het is erg propperig. Dan wordt het algauw een kippenhok.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Tjonge, wat gezellig! Echt buiten verwachting. Heerlijke sfeer, vriendelijk en enthousiast personeel, vrolijke baas. Kortom: goede keus!
Tuintje .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Nikos is onze nieuwe vaste Griekse stek geworden door de AH actie omdat ze precies dat bieden wat we bij Grieken elders in Utrecht niet meer vonden. Ze hebben een vlotte, vriendelijke, niet te amicale bediening, heerlijk eten en heerlijk mals vlees.
joseloveschris .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Super gezellig daar, word leuk geholpen en eten is daar heerlijk!!!! Leuke locatie. Komen hier zeker nog een keer terug. Wij zijn hier komen eten met de ah-actie en konden gewoon kiezen van de kaart.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker eten bij Nikos. Maar om te beginnen hartelijke ontvangst bij binnenkomst. De zaak zat vol, ook een goed teken. Heerlijk voorgerecht (niet te veel, niet te weinig) en zowel de visschotel als de vleesschotel als hoofdgerecht waren prima. Ook dessert was goed, wel wat veel aan het eind van zo'n maaltijd. Enige puntje van kritiek betreft de plek waar wij zaten: we hadden een tafeltje vlakbij het trapgat (restaurant ligt op eerste verdieping). Daarom hadden we last van continue koude golfstroom als gasten binnenkwamen of het restaurant verlieten. Omdat de zaak vol was konden we geen andere plek krijgen. Verder dus niets dan lof.
montagne101 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima hartelijke ontvangst. Snel aan een tafel. Goede bediening, service met een smile. heerlijk gegeten. Top avond. Sfeer in het restaurant is goed, het was vol.
Demi Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Superlekker gegeten met de ah actie! Aan de hand van een raar telefoon gesprek eerder de dag wisten we niet wat we konden verwachten maar we waren super tevreden! Snelle en vriendelijke bediening, goed eten en een prima uitzicht! We zouden zeker terug komen!
Aline S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Lekker eten. Super lief en enthousiast personeel. Zeker een aanrader om er heen te gaan.. leuke en gezellige inrichting.
ahiens H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hartelijke ontvangst; wij zijn hier al eerder geweest, dus we werden herkend! Prima eten, zelfs te royale porties.
Deze avond was het erg druk, waarschijnlijk werden de laatste AH-kaarten ingewisseld, waardoor je helemaal het gevoel had om in een druk Griekse restaurant te zitten.
Marry S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een grote verrassing! Wij aten hier ihkv de AH actie. Vrije keuze van de kaart. Hoewel het heel druk (met veel Griekse gasten) was bleef de bediening attent en stemde af wanneer de volgende gang zou komen. Heerlijke gerechten met een moderne twist. Borden mooi gedresseerd. Ik noemde het een verrassing maar dan in positieve zin. Wij kenden het restaurant niet maar na deze plezierige kennismaking zullen wij hier zéker terugkomen. Parkeren vlakbij het restaurant en gratis... iets wat in Utrecht uniek genoemd mag worden.
Rini.meeuwisz M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hadden gereserveerd voor 19.00 uur. Echter hebben we een flinke tijd moeten wachten voordat we aan de beurt waren. En wachten hebben we de gehele avond gedaan. Lang gewacht op het voorgerecht. Heel lang moeten wachten op het hoofdgerecht, echt veel te lang. Een glas wijn is een glaasje wijn. Een karig glaasje witte wijn en niet eens goed gekoeld. Het eten wat we hadden besteld was qua kwaliteit wel lekker. Echt jammer van het te lange wachten.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben hier met 5 pers. gegeten op zaterdag 22 jan. j.l. met de AH actie. Alle tafels bezet, waardoor we ruim een uur op het hoofdgerecht moesten wachten. Mensen met gehoorproblemen moeten hier niet zijn - erg rumoerig als het druk is. Bediening verliep naar ons idee wat chaotisch en werd op onpersoonlijke wijze op je tafel gezet. Eten was verder in orde en konden met de AH-actie kiezen uit bijna de volledige kaart. Maar een volgende keer kiezen wij voor een kleiner Grieks restaurant met wat persoonlijker bediening.
E.N. N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Groot lawaaierig en druk restaurant. Gerechten zijn prima maar niet bijzonder, beperkte salade bar. Hoewel we gereserveerd hadden moesten we tochtig even wachten. Gehaaste bediening.
Lonneke G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten, vlees was van zeer hoge kwaliteit. Daarnaast ontzettend vriendelijk en behulpzaam personeel. Tip: toetje Chocolade verleiding!
Wij komen hier 100% terug. :)