Nihao Watami

6,5
Kan beter
EF J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Jammer, hier een niet tevreden klant. Want wie wil er nu zure biefstukpuntjes? Alleen de geur die er af kwam liet mij al bijna kokhalzen, ze liepen nog net niet van mijn bordje af. Bah, yuk. Nieuwe kregen we niet, we mochten wel wat anders uitzoeken. Nou ja, eigenlijk waren wij er al wel klaar mee. Ik bedoel maar, als het vlees al niet goed is! Hoe zit het dan met het de rauwe vis die je eet bij een sushi restaurant? Het vertrouwen wat wij hadden in deze zaak, was dan ook in één klap verdwenen. Bij het afrekenen ook nog eens het volle pond moeten betalen. Nee, mij zie je hier echt niet terug!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Op de terugreis van een lang weekend weg, dit restaurant aangedaan:
Bediening en personeel: goed.
Het eten, tja, de suzi was klef, zonder smaak, leek niet vers.
Overige frituren en warme gerechten hooguit redelijk te noemen. Ik heb de indruk dat men daar verwacht dat ik Japan -eten-dus-wel-lekker gebruikt om het maar wat minder te doen. Kans op herhaling: 0%
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Diverse keren hier gegeten, in het begin werd alles netjes optijd geserveerd, heerlijk gegeten en gedronken. De laatste keer waren we met een grotere groep en ging het in het begin goed maar erna werd het rommelig. De tafel was door jullie zelf opgedeelt zodat mensen aan beide uiteinden ook hun eten kregen. Dit gebeurde niet, sommige gerechten duurden echt meer dan 45 min voor ze uitgeserveerd werden. Wellicht kwam het door de groepsomvang maar het was echt spijtig.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op de terugreis van een lang weekend weg, dit restaurant aangedaan:
Bediening en personeel: goed.
Het eten, tja, de suzi was klef, zonder smaak, leek niet vers.
Daniel L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Uitstekend gegeten aan de bakplaat. Gerechten zijn niet perse goedkoop maar smaakvol bereid. De paling de kreeft de garnalen en de ossenhaasrolletjes konden mij zeer bekoren. Prettige sfeer, lekkere wijnen!
Annagien S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Vriendelijk ontvangst. Eten is matig. Rijst om de sushi is wat klef en niet alles is vers. Smaken erg minimaal en saai. Niets verrassend. Bediening niet op de hoogte met koffie likeuren en Irish Coffee was niet te krijgen.
Richardh81 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Na een wat stroef ontvangs (gastheer vond kwebbelen met collega belangrijker) aan tafel gebracht. Goede wijnen en vlotte service, over de versheid van de sushi valt de discuseren, niet alles was dagvers. Maar evengoed over het algemeen prima! Prijs kwaliteit eveneens prima. Op enkele puntjes na genoeglijke avond gehad
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na een stevige wandeling door Drenthe hadden wij wel wat honger en het leek ons leuk om in Zuidlaren wat te gaan eten.

Het onbeperkte eten en drank optie sprak ons aan! We werden vriendelijk ontvangen en we mochten een plek uitkiezen. De drankjes kwamen snel en er werd op de goede moment gevraagd of wij nog een nieuw drankje wilden.

Het eten zag er prima uit, sommige opties waren van wat mindere kwaliteit en de afbeelding op de kaart kwam niet helemaal overeen met wat je uiteindelijk voor je had staan. De smaak was soms ook wat minder dan verwacht.

De vegetariërs hebben al niet veel keus, maar het feit dat de avocado op was, was een minpuntje. Dit werd netjes gemeld aan de tafel en er werd een goed alternatief op tafel gezet.

De muziek stond op repeat en dit was te horen. Ook werd er veel door elkaar gedraaid, van oosterse muziek tot klassiek. Naar mijn mening een beetje apart, maar niet storend. Het decor was modern en openlijk, maar kon wel iets gezelliger!

Verder prima tijd gehad!
Marielle K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
We waren hier met een gezelschap voor de teppanyaki en waren aangenaam verrast. Een beetje huiverig door de recensies hier toch maar de uitdaging aangegaan en weer blij de deur uitgestapt. Het eten was zeer smakelijk, verrassend gebruik van 5-kruiden poeder in de noedels en een leuke honing/sake saus bij de zalm. Bediening was correct, opgeruimd en zeer vriendelijk. Al met al, niets op af te dingen. Geslaagde avond.
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We eten regelmatig sushi en wonen in de regio.
We zijn vaak met veel plezier bij Watami of Ni Hau de plaat geweest en was er trots op zo een goede japanner vlakbij te hebben.
De laatste keer erg teleurgesteld over het eten. Aan de bediening ligt het niet; altijd vriendelijk en de jas wordt aangenomen en ook de uitstraling is prima.
Maar het eten haalt het niet meer bij goed Japanners in Groningen het gaat nu blijkbaar om veel en de snelheid .
Er wordt veel gebruik gemaakt van Vtsin en bijna alles lijkt kant en klaar.
Voor ons was dit jammer genoeg de laatste keer bij Watami.
Ivar D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
De sushi's waren vers en lekker. De bediening was vriendelijk en snel. De inrichting van het pand is wat sfeerloos. Al is de entree prettig. Je wordt begroet, je jas wordt aangenomen en op z'n feng shui staat tegenover de ingang een mooi vissen aquarium, waarbij het water hoorbaar is.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Voor het eerst met familie gegeten in dit sushi/tepanyaki all you can eat restaurant. De tepanyaki gerechten waren helaas niet warm, amper lauw. Toen wij een kipspiesje terugstuurden omdat de ze nog rauw was, kregen wij na excuses direkt een nieuwe. Alleen de gefrituurde gerechten waren wel warm. Over de sushi kunnen we geen oordeel vellen omdat niemand dit lust en genomen heeft. de inrichting is modern en de bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam
Barbara78 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Wij zijn echte sushi liefhebbers en inwoners van Zuidlaren maar zijn al een paar keer teleurgesteld bij Watami. Aan de bediening ligt het niet; altijd vriendelijk en een praatje en ook de sfeer is ok. Maar het eten haalt het niet bij de goede sushirestaurants in Groningen; droge, oude victoriabaars, bruine tonijn en koude soep. Voor ons was dit de laatste keer helaas.
s_anne .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
We eten hier regelmatig met de kinderen aan het eind van de middag en het bevalt ons prima, zowel sushi als teppanyaki (al mogen ze nog wel wat oefenen op de kreeft). Er wordt soms een eigen interpretatie gegeven aan een gerechtje, zoals bij de beefrolletjes, maar dat is bij elk sushirestaurant, waar je ook in Nederland of in de wereld bent, zo. De eigenaresse is heel hartelijk en persoonlijk in haar benadering. Vis en Drenthe gaat zelden goed samen, maar Nihao Watami is zeker op de goede weg!
rosaboonstra .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Afgelopen zaterdag avond voor het eerst bij Nihao Watami in Zuidlaren gegeten en wij komen er zeker vaker terug! Je kon kiezen uit verschillende soorten hapjes zoals sushi, vlees, soep, salada's etc.
Het restaurant heeft een aangename Japanse gezellige sfeer wat goed in het decor uitkomt.
De bediening was erg vriendelijk en netjes en legde alles keurig uit. Tenslotte was het eten verukkelijk! Sushi's worden vers gemaakt in de keuken en dat proef je! Zeker een aanrader
nouwens01 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Afgelopen zaterdagavond hier wezen eten. We hadden voor all you can eat gekozen. De sushis waren ronduit slecht. Het leek wel left over rijst van hun chinese restaurant, Het was vreselijke kleffe (tegen het zompachtig aan) rijst zonder geur of smaak. Ook de ingedrienten van de verschillende sushis smaakten naar niets. De grill en gefrituurde gerechten gingen wel , maar lieten een vervelende nasmaak achter ( vieze frituur smaak). De kok(s) slaan de plank vreselijk mis. Kortom dit is voor eens en nooit meer.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Bij Watami kan gegeten worden aan de bakplaat maar er is ook een ‘All you can eat’ deel voor sushi. Je betaalt er op zondag €23,50, buiten het weekeinde is het een paar Euro goedkoper, en daarvoor mag je inderdaad zoveel ten als je wilt.
Per ronde mag per persoon een viertal hapjes worden aangekruist op de lijst en na telkens een minuut of tien wachten, worden die dan geserveerd door het vriendelijke personeel. Om misbruik tegen te gaan en mogelijk ook met het oog op overjolige vrijgezellenfeestjes, geldt dat pas nieuwe hapjes besteld mogen worden als de vorige op zijn en bovendien wordt alles wat overblijft in rekening gebracht: koude gerechten meen ik 1 Euro, warme 2,50.
De kaart is redelijk uitgebreid. Er is zijn soepjes, salades, min of meer klassieke sushi’s, bami, rijst, noedels, springrolls, vleeshapjes, vishapjes, garnalen en groente. Er is rauw en gebakken, gefrituurd, er is gestoomd en loempia en pangsit. Het aantal begeleidende sausjes is beperkt eigenlijk vooral sojasaus, wasabi bij sommige van de koude gerechten, en soms een specifieke saus. De bakjes salade zoals de beefsalad zijn ruim voorzien van dressing, dat zou wat minder mogen.
Zeker in groter gezelschap raak je bij zo’n tafel vol fingerfood al snel het overzicht kwijt, maar proeven van elkaars bestelling is een deel van de fun van dit soort maaltijden. Dit maakt zo te eten meteen ook erg toegankelijk voor kinderen.
De belangrijkste min is dat zeker veel van het gefrituurde weinig smaakvast is, het maakt dan niet zoveel uit of er een gefrituurde tomaat in de tempura zit of een garnaal, weet niet of het zo is maar je vermoedt al snel dat alles uit dezelfde olie komt. Ook zou je zeker als volwassene wel wat aanvullende gerechten willen proberen, mogelijk gewokte groenten of iets soortgelijks.
Maar behalve deze min of mogelijkheid tot verbeteren is het vooral genieten bij Watami van heel veel verschillende soorten Japanse lekkernijen.
JICVW .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Wat een waardeloos restaurant, op mijn verjaardag er gegeten, ondanks aankondiging niets mee gedaan, vlakke smaken of loeiheet zodat het je smaakpapillen verbrand, niks tussenin.
Totaal geen Japanse invloeden. Beefrolletjes (Usuyaki) had niets met het gerecht te maken.
Tempura was klef en smakeloos, Sushi was leek oud en was taai.. kortom; waardeloos.
Halverwege weggegaan en op de vraag of alles had gesmaakt gezegd dat dat dus zeker niet het geval was werd ons zonder blikken of blozen de rekening van ruim 100euro gepresenteerd!!

Geen enkele blijk van gastronomisch ondernemerschap!..
Wij komen nooit meer terug en zullen dit restaurant aan niemand willen aanbevelen!.. wat, een verschrikking!
Edgar S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Met z'n vieren van alles gegeten. Veel verschillende soorten sushi, warme gerechten en soep gehad. Soep was het enige dat tegenviel. De sushi was heerlijk en ook de warme gerechtjes waren lekker. Bediening vriendelijk en netjes. Je kan zoveel bestellen voor een vaste prijs dat je het niet eens op kan. Dus hoeveelheid, kwaliteit en prijs allemaal dik in orde.
dibrial .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Hier al meerdere keren het 'All you can eat' concept gegeten en nog nooit teleurgesteld. Lekker zitten en iedere ronde weer wat anders lekkers bestellen. Vaste prik ieder rondje zijn de garnalen, maar ook de sushi en de warme gerechten zijn lekker.