Nieuwe Koningin

Nassaustraat 15 2011 PH Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Nieuwe Koningin

Waar te beginnen?

Deze Koningin heeft inderdaad een vernieuwend concept. In plaats van het doorsnee voor- en hoofdgerecht, kies je hier van de menukaart een aantal verfijnde gerechtjes in de volgorde die je wilt. Geïnspireerd op de Franse, Mediterrane en Aziatische keuken, houdt deze chef van pure en eigentijdse smaken. Leuke houten tafeltjes met comfortabele kuipstoeltjes maken het af.

Meer informatie over restaurant Nieuwe Koningin

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Elisabeth.net G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Met de AH actie prima gegeten. Leuke locatie, gastvrije bediening.
gerecht goed, nagerecht heerlijk. wijnkeuze en koffie zeker prima.
Theo Z.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Lekker gegeten met keuze uit een gevarieerd aantal gerechten. Keuze uit de wijnkaart is goed. De bediening is vlot en vriendelijk. En er is ook gewoon kraanwater te bestellen.
Leonoor C.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Voor het eerst bij de Nieuwe Koningin gegeten met de AH Restaurantactie. Wat een teleurstelling! Het eten is op zich van prima kwaliteit (alhoewel niet bijzonder) maar de porties zijn wel héél klein. Toen de zeebaars werd geserveerd durfden we niet te kuchen omdat we bang waren dat de vis anders van het bordje zou waaien. De service in dit restaurant vonden we echt ver beneden peil: lang wachten om te kunnen bestellen, geen verstand van wijn, knullig personeel. Het toppunt vonden wij dat direct bij binnenkomst werd gemeld dat we 3 gangen "moesten" nemen omdat anders de AH actie niet geldig zou zijn. Ik heb nog nooit in een restaurant te horen gekregen dat ik iets "moest" nemen. Ik snap dat er voorwaarden aan een actie zijn, maar het is een kunst dat op klantvriendelijke wijze te vertellen. Uiteindelijk vonden we het na 2 gangetjes + bijgerechten + wijn welletjes,. Toch moesten we betalen voor het dessert. Kortom, geen succes, wij komen hier niet meer.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel! Aanrader!
Meerdere kleinere gerechtjes delen is gezellig en je proeft veel meer van de kaart.
Dichterbij de Koningin kom je niet!
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We zijn hier een 1,5 jaar geleden ook geweest en toen hebben we echt super lekker gegeten. Nu zijn we terug gegaan met de AH actie. Dit omdat het niet goedkoop is om daar te eten. Nu was het echt een teleurstelling. Ik had eerst de vis van de dag (Tonijn) die was veel te gaar. En de risotto was echt super flauw (dit heb ik ook doorgegeven) zelfs het dessert (de chocolade cake met ijs) was echt niet bijzonder. Ik had misschien echt de eerder genoemde gerechten terug moeten sturen maar om dat te doen als je al zoveel minder betaald voelde niet echt goed. Echt een teleurstelling, ik denk niet dat ik daar ooit nog ga eten.
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Nieuwe locatie, de keuken is niet veranderd d.w.z. nog steeds prima gerechten.
De kaart was zojuist vernieuwd, en wij had twee gerechten waaronder vis v.d. dag ( tonijn).
Samen met groenten een fijne combinatie. Het dessert maakte het af.
Al met al een geslaagde avond wat betreft de gerechten, tel daarbij de bediening waar niets op aan te merken viel. Een reden om weer eens terug te komen, maar dat wisten wij al :-)
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten was bijzonder goed. De sfeer, ambiance, droegen ook bij aan een heerlijke avond.
Bijzonder vriendelijke en attente bediening.
Kimpauw .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat is dit toch een geweldig restaurant. Top eten, heerlijke wijnen en Scroppino's. De bediending zijn jonge meiden die heel vrolijk en enthousiast zijn. Ze hebben er veel zin in en werken hard. Ik kom hier vaak, en gisteravond weer een bewijs waarom. Ik zou zeggen deel lekker alle gerechten met elkaar, want een keuze maken is lastig????
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Leuk sfeervol tentje met goede bediening. Leuk concept met kleine gerechten. Sommige gerechten waren erg lekker andere wat minder.
Aanrader.
Joke T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Nieuwe Koningin is een lief klein restaurantje met ontzettend gastvrije serveersters. De kaart heeft heel leuke aparte gerechtjes, het idee van allemaal kleine gerechtjes die je per keer kunt uitzoeken, en dus zoveel kunt eten als je wilt, sprak ons erg aan. De smaken zijn ook ok, maar we vonden de gerechtjes niet helemaal af. De Thaise curry is heerlijk, maar groenten zijn nagenoeg rauw en miste een beetje rijst erbij. De asperges in truffelmousseline klinkt veelbelovend, maar 4 asperges en een beetje saus is wat karig. Naar onze mening zijn de gerechtjes veelbelovend maar hebben nog nét wat verfijning nodig. Ook zou er iets meer keus in warme gerechten moeten zijn, we wilden het beefburgertje op brioche en dat was al uitverkocht. Verder was er dan weinig andere warme keuze. Het dessert was uiteindelijk een leuke lekkere goedmaker.
Maartje.diermen54 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
De avond verliep soepel en vlot.
De bediening was vriendelijk en ongedwongen.
Het eten en was heerlijk, maar iets te zout naar mijn smaak.
Een aanrader!
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het bezoek aan de Nieuwe Koningin is ons uitstekend bevallen. Wat een leuk concept! Geen onderscheid tussen voor- en hoofdgerecht; je bestelt gewoon per ronde lekkers van het formaat voorgerecht. In ons geval 2 rondes (met verrassende en heerlijke gerechten) en daarna nog ruimte voor een overheerlijk kaasplankje met een heerlijk glaasje Pedro Ximénez. En dat alles in een prettige huiskamerachtige sfeer met prima bediening. Gastvrijheid zoals het hoort!
Annelieslg .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij , vijf vriendinnen , hadden een prima avond bij de nieuwe koningin. Kaart gevarieerd genoeg en niet overdreven groot.. De keuze van kleinere porties (en aangepaste prijzen ) was een prima formule om meerdere gerechtjes te bestellen , daardoor te genieten van meerdere smaakjes en gezellig te tafelen. Voor ons vrouwen een ideale vorm van uit eten . Prijs - kwaliteit was heel goed. De bordjes zagen er verzorgd uit .
Bediening was vriendelijk en wijn prima.
M.a.timmers .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het eten was lekker, de gerechten bijzonder. Ik heb genoten van een stukje ossenhaas en van blini met zalm en avocadovulling. De porties zijn klein. 1 portie is te weinig en 2 porties te veel. De bediening was prima. Maar de inrichting erg kil. Bijna snackbaridee. Goede wijn en leuk een proeverij van desserts.
Mevrouw387 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Met vriendin prima gegeten bij Nieuwe Koningin. Blijft een leuk concept met de gerechten voor een vaste prijs en een mooie locatie in de stad. De geitenkaas wontons waren goed gelukt maar de burger met blauwe kaas was niet helemaal goed uitgebalanceerd waardoor hij iets te heftig werd. Jammer was dat er geen alcoholvrije drankjes beschikbaar waren (tip pas du tout) en dat de chef niet wist of de kaas die bij de diverse gerechten zat gepasteuriseerd was. Een must om wel te weten zeker als er zwangere vrouwen komen dineren en je best wat diverse kazen gebruikt. Service was oke, meisje die ons bediende was overduidelijk nieuw in de horeca en vergat vaak iets te vertellen of moest het vragen. Hierdoor liep het soms wat mis.
Romanus .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Nieuwe Koningin in Haarlem. Super bediening. Dat begint al bij aannemen jas en natte paraplu's. Adequate, Snelle bediening. Bovendien kregen wij diverse keren verschillende wijnen voorgezet om te kiezen welke wij wilden. Je voelt je hier echt een gewaardeerde gast. Eten is uitstekend. Wij hadden garnalen kroketjes met komkommer. Heerlijk. Zeebaars als dagvis met spinazie en tagliatelle. Goed bereid. En lekkere zoete nagerechten met zelf gemaakt ijs. Hier ga ik terug komen.
Babs V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op woensdag 3 februari heerlijk gegeten samen met mijn vader. Wij zaten aan een mooi klein tafeltje aan de kant.
We hebben heerlijk gegeten, er was ontwapende bediening ( Isa ), erg leuk concept, lekkere wijn. We zullen het door vertellen.
Howisthat .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Zeebaars met tagliatelle vooraf en daarna salade met gerookte ribeye, erg lekker en mooi opgemaakt, tafelgenoten hadden coquilles en parelhoen, ook heerlijk. De bijgerechten gegrilde groenten en frietjes uitstekend. Voor de proeverij van nagerechten betaal je € 2,- extra en dat vond mijn tafelgenoot een beetje jammer, was wel erg lekker.
Kortom een super geslaagde avond in een gezellig klein restaurant.
P.
Jutta57 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Vers, verrassend en prettige porties. Leuk dat je niet vast zit aan de standaard van voor-, hoofdgerecht.
Ongedwongen sfeer, maar wel professioneel in alle opzichten. Een aanrader!
RuudMusman .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Een gedeeltelijk nieuwe kaart, dus iedereen was benieuwd, de bediening voorop. Die was trouwens uitstekend. Veel vrolijke aandacht, verschillende wijnen laten proeven en attent. Mijn eerste gang was direct in de roos, coquilles met aardpeer en kersensiroop. Een mooie zachte combinatie. Mijn tafelgenoten waren daarnaast goed te spreken over de (in sommige recensies verguisde) kwartel. Sappig en smakelijk. Ook over de tweede gang, de ossenhaas met pannenkoekjes van courgette en gegrilde paprika kunnen we alleen maar positief zijn. De kleuren van de merengue met rood fruit, frambozencoulis en mango sorbet spetterde ons als slotakkoord tegemoet. De smaak deed er niet voor onder. Vasthouden dus op de nieuwe kaart. En omdat door schuim onder de tafels de akoestiek inmiddels ook nog in orde is, komen we hier zeker weer terug.