Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Witte de Withstraat 63 3012 BN Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Vier het leven

Werk, studie en andere dagelijkse bezigheden, je hebt het er maar druk mee. Tijd voor ontspanning! In het Nieuw Rotterdams Café is er altijd plek voor jou en je vrienden. Lekker aan de bar hangen of gezellig op het terras met een hapje en een drankje. Op zoek naar een leuke activiteit? Neem je familie, collega’s en vrienden mee voor een barista, cocktail of dj workshop of huur een van de mooie ruimtes af voor een walking dinner, borrel of high tea.

Meer informatie over restaurant Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 02:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,1
6,9
Duur
René V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Het bezoek aan Nieuw Rotterdams Café is goed bevallen. De sfeer in het restaurant is fijn en de serveersters komen erg vlot en gezellig over. Door de drukte duurde het iets langer voordat de gerechten werden geserveerd, maar wachten werd beloond, want de gerechten waren verrukkelijk. De brioche pulled pork is echt het proberen waard! Het NRC is echt een aanrader!
Lotte R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was prima alleen een beetje katig qua groente. Ik had zalm met groente en dat waren drie asperges met doperwten. Veder prima bediening.
Marisa_maduro .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wijn was minder lekker nadat we hadden geborreld in een wijnbar. De service was niet zo heel vriendelijk, maar wel prima
A3aan1 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Enthousiaste en vlotte bediening met goede uitleg over het menu. Prima maaltijd genoten met lekkere huiswijntjes.
Goede sfeer en prettige omgeving.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Op zaterdagavond met een paar vrienden een goede avond gehad en de burgers waren goed.

Bediening was direct, snel en enthousiast.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lunch op zaterdagmiddag. Twee kroketten met friet, eenvoudige r kan het niet. De kroketten werden aangemerkt als Rotterdams. Reuze benieuwd. Ze waren groot, mooi rond van vorm, de vulling wat karig. Wat er nu Rotterdams aan was, we zullen het nooit weten. Een doorsnee cafetariakroket. Die van mijn moeder, een geboren Rotterdamse, waren beter gevuld en smakelijker. De friet werd geserveerd in een hip miniatuurmandje, waardoor hij al koud was eer hij op tafel stond. De spa werd ongevraagd geserveerd met citroen, mar dat viel in goede aarde. Ongevraagd zei de serveerster dat de Tabasco er alsnog aan kwam, maar dat hoefde niet. Toch wel aardig.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Met groep diner gebruikt. Waarschijnlijk door onze late aankomst hebben we het dessert gebruikt tijdens het bonken van harde muziek, niet prettig. Wanneer we van tevoren hadden geweten dat de muziek na x-uur voluit gaat hadden we waarschijnlijk een ander restaurant gekozen. Keuzemenu was op zich prima maar de gerechten zijn heel erg magertjes van volume. Voorgerecht een carpaccio, prima maar klein.Het hoofdgerecht, klafssucade van goede kwaliteit, waren drie plakjes met saus, op tafel mooie frites maar verder niets aan groente of salade. Spijtig! Dessert een kaasplank. Totaal € 36,50 voor een niet bijzonder drie-gangen menu erg hoog.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Hier gegeten met 14 man. Locatie is goed, midden in een gezellige straat. Decor is redelijk, niet enorm bijzonder.
Het eten was lekker, ook werd alles redelijk tegelijk geserveerd.
De bediening was ronduit slecht. Meerdere malen vergeten nieuwe drankjes te serveren, verkeerde kleur wijn geserveerd en de ober van de nagerecht moest nadat hij het dessert ingezet had nog aan de keuken gaan vragen wat het überhaupt was...
Chantal N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik heb mijn verjaardag gevierd met 30 man in de Lux bar bij NRC. Deze locatie is perfect voor een groep van die grootte, omdat je de gezelligheid hebt van de 'normale' bar en toch een eigen hoek hebt. Alles was heel goed geregeld en de medewerkers van NRC waren heel behulpzaam en aardig. We hadden onze eigen barman en kregen bandjes zodat de barman wist wie bij de groep hoorde. De barman was heel erg vriendelijk en behulpzaam en professioneel. Vooraf hebben we gegeten bij NRC en het eten heeft ons erg goed gesmaakt. Ik vind het al met al een super locatie voor een borrel en eten en kom hier zeker nog vaak terug!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik herken mijn ervaring niet met de geschreven recensies. Bediening was erg vriendelijk en vlot en ging ver in de service. Ook het eten was erg goed. Wij waren er op een drukke vrijdagavond en wij hebben verschillende (kleine) gerechten besteld en gegeten (min of meer zoals je zou doen met tapas). Alles was erg lekker op smaak.
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Eten was redelijk, maar relatief duur.
Bediening was erg slecht, enorm lange wachttijden. Drankjes kwamen na twintig minuten, hoofdgerecht duurde drie kwartier. Personeel kijkt niet rond, is een hele toer om iets te bestellen!
Voor ons geen NRC meer!
Gielgoud .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Hier gegeten met 5 personen. Om wat te drinken is dit over het algemeen prima ook al is de service langzaam en het aanbod beperkt.
De burger was goed op smaak. Je betaald hier 3,50 voor een portie friet als bijgerecht, en hiervoor krijg je een zeer klein mandje friet, voor deze prijs mag je meer verwachten.

De service was bedroevend, de bediening kijkt je niet aan en het is bijna onmogelijk om wat te bestellen. Het was niet druk deze avond en de bediening lijkt meer met elkaar bezig dan met de gasten. Zelf werk ik ook in de horeca en dit restaurant is qua service een uitstekend voorbeeld hoe het niet moet.

Niet voor herhaling vatbaar.
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijke lunch, op verzoek ipv brood wat salade bij de omelet. Prima koffie. Leuke locatie en aardig personeel. Enig puntje van kritiek de muziek, eerst zacht en zeurderig daarna hard en opdringerig. Maar de algemene sfeer was prettig.
Arch_ .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Op een zondagavond gegeten met partner. Het was redelijk rustig in het restaurant en de service was dan erg snel. Restaurant ziet er mooi uit alleen is de indeling van de tafels niet overal erg handig gedaan. Begonnen met een breekbrood, smaakte prima. Als voorgerecht de yakitori en die was lekker, echter had partner de tomatensoep en die was erg waterig. Als hoofdgerecht de kipburger met oosterse salade en friet en die viel nogal tegen. Oosterse salade ontbrak, of de sla en wortelrasp op de burger moest een oosterse salade voorstellen... Kipburger smaakte wel oke. Partner had de runderburger en die smaakte een beetje flauw. Afgesloten met een koffie met chocoladetaart die wel erg lekker was en ook de appeltaart smaakte erg goed. Conclusie: eten van wisselende kwaliteit, service en decor prima.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Op een maandag hier gegeten, het was relatief rustig maar desondanks was er een goede sfeer en vrolijk en vriendelijk personeel. Samen met twee vrienden namen we allemaal een verschillende hamburger, daar waren we allemaal erg tevreden over en ook de frietjes waren erg lekker. We hadden overigens liever gezien dat de friet 'gewoon' bij de prijs in zat. Het was niet op deze avond maar het is (zoals op meer plekken in Rotterdam) wel storend dat je op borrelavonden moet betalen via het toilet.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Na een concert in Boymans met een dame geluncht in NRC. 2 koffie, 4 witte huiswijn, uitsmijter ham/kaas en brood met Rotterdamse kroketten, € 35,55 waarmee de prijskwaliteitsverhouding uitstekend was. Goede uitsmijter met drie eieren en heel lekker brood. Ook het bruine brood bij de kroketten was bijzonder goed. Voor € 8 respectievelijk € 7,75 heel goed geprijsd. Huiswijn Grand Heron keurig fris droog, in verhouding met het eten fors geprijsd voor € 3,75. Kortom op het eten is niets aan te merken. Het decor ziet er aardig uit in het oude redactielokaal van de NRC. Wel erg lawaaiig met relatief te harde muziek, hetgeen stoort bij een tafelgesprek. Bediendes zijn vriendelijk en beleefd maar niet erg efficiënt. Zondag rond 14.45 was de bezetting hooguit 45% toch moest er met name op de tweede ronde wijn lang gewacht worden. De ene bediende neemt op, de bar wacht tot met een blad vol drankbestellingen heeft, en dan brengt een andere bediende de drank rond. Niet erg persoonlijk en het levert onnodig wachten op. Kortom een volgend bezoek waard.
Laurens K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren gebruncht in NRC. We hadden het luxe-ontbijt. Dat was erg lekker. Verschillende soorten sneetjes brood, croissantjes, beleg (zoet en hartig) en niet te vergeten een gekookt eitje. De yoghurt met granola heb ik laten staan (omdat ik daar geen liefhebber van ben) maar voor de rest was het helemaal prima. Vriendelijke bediening ook.
Teus D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
De uitgebreide luxe brunch gedaan. Was zeer beperkt en steeds was er wat op incl de koffie die in kannen op tafel stond. Ook liep het weinige personeel met een onweergezicht rond . Alleen het interieur en het gebouw is de moeite waard. Voor ons geen Nieuw Rotterdams Cafe meer.
Clara_deboer .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Gisteren gegeten in het Nieuw Rotterdams Cafe. Het restaurant is gevestigd in het oude kantoor van het NRC Handelsblad, daarom begin ik met het decor. De industriële look van het pand is behouden door het klassieke logo van het NRC Handelsblad à la Cartoon Network. De grote luchtbuizen hingen nog steeds aan het plafond (werkend en wel). Het voordeel van dit kantoorpand is het hoge plafond, waardoor er veel in de hoogte gewerkt is met schilderijen en stellages met drankflessen. We zaten op de verhoging, waardoor we perfect overzicht hadden op de rest van het gebouw.

Er was een ruime keuze op de kaart. Er werd zowel vlees als vis geserveerd. Zelfs vlees-noch-visgerechten (eigenlijk gewoon vega-gerechten). Gerechten komen van all-over-the-world. Bijvoorbeeld: Yakitori uit Azië, Black Angus steak uit Amerika en Fish ’n Chips uit Engeland. Ik koos voor zalmfilet uit de oven. Deze werd geserveerd met mango en maispannekoekjes (voor mij totaal nieuw). Het bleek een gouden combinatie.

De service kon beter. Bij binnenkomst was het even zoeken naar personeel. Ze waren ook niet de snelste met het serveren van drinken en eten. Dit is dus een flink verbeterpuntje, ook al was het druk in de tent. We komen vast nog eens terug, maar helemaal overtuigd waren we niet.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Pas geleden weer eens bij NRC gelunched. Het was alweer zodanig lang geleden dat ik niet anders kon dan een uitsmijter te bestellen. Jammer was wel dat die heerlijke smoothies van voorheen niet meer op de kaart staan... De uitsmijter maakte dit gelukkig helemaal goed. Zou het de beste uitsmijter van Rotterdam zijn?

Wat mij betreft prima adres voor een snelle lunch, en een heerlijke uitsmijter!