Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Witte de Withstraat 63 3012 BN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Vier het leven

Werk, studie en andere dagelijkse bezigheden, je hebt het er maar druk mee. Tijd voor ontspanning! In het Nieuw Rotterdams Café is er altijd plek voor jou en je vrienden. Lekker aan de bar hangen of gezellig op het terras met een hapje en een drankje. Op zoek naar een leuke activiteit? Neem je familie, collega’s en vrienden mee voor een barista, cocktail of dj workshop of huur een van de mooie ruimtes af voor een walking dinner, borrel of high tea.

Meer informatie over restaurant Nieuw Rotterdams Cafe (NRC)

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00

7,2
Kan beter
Özlem S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
NRC Cafe probeerde ons gezelschap ruim 60 Euro meer te laten betalen voor dingen die we niet eens hadden besteld!! Het duurde meerdere bonnen voordat het juiste eindbedrag er eindelijk kwam! Geen excuses ook! Ik kan me goed voorstellen dat mensen die net een beetje teveel op hebben niet letten op zoiets. Zo maakt de zaak dus flink veel extra geld!
Service was onoplettend ook, zeer traag. GEEN aanrader! Er zijn genoeg betere cafes in Rotterdam!
Floor W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zaterdagavond met vrienden hier gegeten. Ontvangst en eten waren redelijk. Lang moeten wachten op drankjes en eten. (Overigens was er wel aangegeven dat het lang zou duren voordat het eten zou komen.) Een supplement van € 3,50 voor een paar(!) frietjes bij een hoofdgerecht is echt te veel! En als gast betalen om naar het toilet te mogen is ronduit belachelijk. De akoestiek is slecht. Ondanks dat het een leuke locatie is komen wij hier niet meer terug.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Langsgegaan voor een lunch, maar niet voor herhaling vatbaar. De locatie is leuk, evenals het pand, maar de bediening en eten zijn niet okee. We hebben eerst ruim een kwartier op het terras gezeten en zijn naar binnen gelopen voor service, daar vijf minuten moeten wachten voordat we uberhaupt iemand iets konden vragen. Er werd aangegeven dat we konden bestellen bij de bar. We zijn maar binnen gaan zitten in de hoop dat de service daar beter zou zijn. Vervolgens weer een kwartier gewacht (aan een vieze tafel) en toen konden we eindelijk bestellen. Het (detox) sapje had geen roerstaafje, dus de substantie werd onderin het glas onaangenaam dik. Het broodje kip met chili bleek een kaal pita broodje met kaal kipgehakt te zijn! Daarbij een klein beetje mayonaise en wat sla. Het was droog en smaakloos. Ik kreeg dit restaurant als tip en had daarom mijn vrienden voorgesteld om hierheen te gaan, ik voelde mij nogal beschaamd. Als ik alleen of met mijn partner was geweest was ik al eerder opgestapt.
Morris T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Mooie gelegenheid. Zowel in bar als restaurant veel te lange wachttijden. Na bestelling drankjes zomaar 10 minuten wachten voor het geserveerd wordt. Bediening is vriendelijk maar enigszins onbeholpen. Had graag nog een glaasje extra besteld bij het eten en een nagerecht besteld. Uiteindelijk maar vetrokken naar een naastgelegen horecazaak.
Aankleding hoofdgerecht is karig. Extra bijgerecht patat was niet meer dan 6 verbrande frietjes. Concept is leuk, maar uitvoering is niet professioneel.
Hjalmar P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gezellig gegeten, heerlijke hamburgers en onze kleine prinses (7) vond de krokante kipstukjes de lekkerste die ze ooit gegeten had.
Rosita H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten!! Af en toe wel te lang gewacht op de bediening. De bediening was wel erg gastvrij, spontaan en aardig.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Uitgebreide kaart en lekker eten! Echt een aanrader! In de zomer kan je ook lekker op het terras ziten, kortom een goede tent!
René V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Het bezoek aan Nieuw Rotterdams Café is goed bevallen. De sfeer in het restaurant is fijn en de serveersters komen erg vlot en gezellig over. Door de drukte duurde het iets langer voordat de gerechten werden geserveerd, maar wachten werd beloond, want de gerechten waren verrukkelijk. De brioche pulled pork is echt het proberen waard! Het NRC is echt een aanrader!
Lotte R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was prima alleen een beetje katig qua groente. Ik had zalm met groente en dat waren drie asperges met doperwten. Veder prima bediening.
marisa_maduro .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wijn was minder lekker nadat we hadden geborreld in een wijnbar. De service was niet zo heel vriendelijk, maar wel prima
Adriaan Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Enthousiaste en vlotte bediening met goede uitleg over het menu. Prima maaltijd genoten met lekkere huiswijntjes.
Goede sfeer en prettige omgeving.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Op zaterdagavond met een paar vrienden een goede avond gehad en de burgers waren goed.

Bediening was direct, snel en enthousiast.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lunch op zaterdagmiddag. Twee kroketten met friet, eenvoudige r kan het niet. De kroketten werden aangemerkt als Rotterdams. Reuze benieuwd. Ze waren groot, mooi rond van vorm, de vulling wat karig. Wat er nu Rotterdams aan was, we zullen het nooit weten. Een doorsnee cafetariakroket. Die van mijn moeder, een geboren Rotterdamse, waren beter gevuld en smakelijker. De friet werd geserveerd in een hip miniatuurmandje, waardoor hij al koud was eer hij op tafel stond. De spa werd ongevraagd geserveerd met citroen, mar dat viel in goede aarde. Ongevraagd zei de serveerster dat de Tabasco er alsnog aan kwam, maar dat hoefde niet. Toch wel aardig.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Met groep diner gebruikt. Waarschijnlijk door onze late aankomst hebben we het dessert gebruikt tijdens het bonken van harde muziek, niet prettig. Wanneer we van tevoren hadden geweten dat de muziek na x-uur voluit gaat hadden we waarschijnlijk een ander restaurant gekozen. Keuzemenu was op zich prima maar de gerechten zijn heel erg magertjes van volume. Voorgerecht een carpaccio, prima maar klein.Het hoofdgerecht, klafssucade van goede kwaliteit, waren drie plakjes met saus, op tafel mooie frites maar verder niets aan groente of salade. Spijtig! Dessert een kaasplank. Totaal € 36,50 voor een niet bijzonder drie-gangen menu erg hoog.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Hier gegeten met 14 man. Locatie is goed, midden in een gezellige straat. Decor is redelijk, niet enorm bijzonder.
Het eten was lekker, ook werd alles redelijk tegelijk geserveerd.
De bediening was ronduit slecht. Meerdere malen vergeten nieuwe drankjes te serveren, verkeerde kleur wijn geserveerd en de ober van de nagerecht moest nadat hij het dessert ingezet had nog aan de keuken gaan vragen wat het überhaupt was...
Chantal N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik heb mijn verjaardag gevierd met 30 man in de Lux bar bij NRC. Deze locatie is perfect voor een groep van die grootte, omdat je de gezelligheid hebt van de 'normale' bar en toch een eigen hoek hebt. Alles was heel goed geregeld en de medewerkers van NRC waren heel behulpzaam en aardig. We hadden onze eigen barman en kregen bandjes zodat de barman wist wie bij de groep hoorde. De barman was heel erg vriendelijk en behulpzaam en professioneel. Vooraf hebben we gegeten bij NRC en het eten heeft ons erg goed gesmaakt. Ik vind het al met al een super locatie voor een borrel en eten en kom hier zeker nog vaak terug!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik herken mijn ervaring niet met de geschreven recensies. Bediening was erg vriendelijk en vlot en ging ver in de service. Ook het eten was erg goed. Wij waren er op een drukke vrijdagavond en wij hebben verschillende (kleine) gerechten besteld en gegeten (min of meer zoals je zou doen met tapas). Alles was erg lekker op smaak.
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Eten was redelijk, maar relatief duur.
Bediening was erg slecht, enorm lange wachttijden. Drankjes kwamen na twintig minuten, hoofdgerecht duurde drie kwartier. Personeel kijkt niet rond, is een hele toer om iets te bestellen!
Voor ons geen NRC meer!
Gielgoud .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Hier gegeten met 5 personen. Om wat te drinken is dit over het algemeen prima ook al is de service langzaam en het aanbod beperkt.
De burger was goed op smaak. Je betaald hier 3,50 voor een portie friet als bijgerecht, en hiervoor krijg je een zeer klein mandje friet, voor deze prijs mag je meer verwachten.

De service was bedroevend, de bediening kijkt je niet aan en het is bijna onmogelijk om wat te bestellen. Het was niet druk deze avond en de bediening lijkt meer met elkaar bezig dan met de gasten. Zelf werk ik ook in de horeca en dit restaurant is qua service een uitstekend voorbeeld hoe het niet moet.

Niet voor herhaling vatbaar.
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijke lunch, op verzoek ipv brood wat salade bij de omelet. Prima koffie. Leuke locatie en aardig personeel. Enig puntje van kritiek de muziek, eerst zacht en zeurderig daarna hard en opdringerig. Maar de algemene sfeer was prettig.