Nieuw China

Biltstraat 45 3572 Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Nieuw China

Chinees met een vleugje Indisch

Dit echte Chinese restaurant heeft een vleugje Indisch. Dit is het perfecte adres om heerlijk Oosters-Oriëntaals te tafelen. De naam "Nieuw China" staat voor genieten in een gezellige informele sfeer van zowel tongstrelende Chinese/Kantonese wokgerechten als subtiel gekruide, met liefde bereide, Indische schotels. Door velen is dit restaurant beoordeeld tot een van de beste Chinese restaurants van Utrecht. Ervaar het zelf en geniet!

Meer informatie over restaurant Nieuw China

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 15:00 - 21:30
Zaterdag 16:00 - 21:30

Marco P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Heerlijk cantonese rijsttafel gegeten. Het eten was voortreffelijk, mooie smaken en absoluut lekkere producten. De ossenhaas super mals en de kip evenzo. Grazie Woen!
AnneH-vB .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
De bediening was heel vriendelijk en attent. We hadden een driegangenmenu, met als hoofdgerecht de rijsttafel Nieuw China en Wan Tan soep vooraf. Het hoofdgerecht was zo uitgebreid dat we het nagerecht hebben laten zitten. Alles was even vers, maar een beetje vlak van smaak: kip met cashewnoten in sojasaus, ossenhaas in oestersaus met rode en groene paprika, garnalen in een krokant jasje, Cha Siu en Koe Lo Yoek.
Leonoor, Erik, Marthe, Jeannette W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
We, de woongroep Contact & muziek, hebben heerlijk vegetarisch gegeten met de Albert Heijn actie in een erg fijne en rustige sfeer. Ik heb nog een klein brandje geblust van een brandende olie van de warmhoudplaat van een tafel verderop die zich al op de tafel aan het uitbreiden was.

De rijsttafels voor 2 personen was niet vegetarisch, maar de Indonesische rijsttafel kon voor ons wel vegetarisch gemaakt worden! Erg aardige meedenkende en behulpzame vrouwen die ons bedienden!! Maar ook door de ervaring die we inmiddels hebben opgebouwd, kan ik makkelijker een gesprek hebben over hoe we vegetarsch gaan eten. Mensen blijken het ook leuk te vinden om naar creatieve oplossingen te zoeken.

Helaas mochten we geen kraanwater bestellen en hebben we verplicht tomatensap en vruchtensap gedronken. Voor een keer niet erg. Als voorgerecht hadden we een heldere groentesoep met taugé en mihoen. Een uitgebreide rijsttafel met extra bami en nasi met 9 schaaltjes met scherpe, zoetzure gerechten, gebakken groente, gebakken banaan, pindasaus, tofu, Foeyong Hai, casave en emping (kroepoek van noten). Erg lekker en leuk om ze met elkaar van alles te kunnen proeven.

Als nagerecht hebben we overlegd en de chocoladetaart genomen met zwarte bessen ijs met nog extra spekkoek en ijs van groene thee. Nog even persoonlijk gepraat met de bedienster.

De sfeer was erg fijn en de mensen ook heel aardig! Iets meer vegetarisch zou heel fijn zijn.
Hermvdtier .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het eten was heerlijk, we hadden gekozen met de Ah actie voor een indonesische rijsttafel die echt lekkere gerechten bevatte. De service is ook zeer goed en vriendelijke mensen, gaan zeker nog een keer terug. Is zeker ook heel betaalbaar. met zijn 2 waren wij nog geen 40 euro kwijt aan eten, nagerecht en drinken.
Alexandra P.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
We waren met 4 personen uit eten en hadden samen 2 rijsttafels besteld. Alles was heerlijk!
De service was uitstekend, zeer attente bediening.
Wij komen zeker nog eens terug!
Trudy.molenaar .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
het voorgerecht en het hoofdgerecht waren beide verrukkelijk, niet te scherp.
de bediening was uitstekend en vriendelijk. prijs en kwaliteit waren prachtig in evenwicht
S.g.vandenbergh .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Het eten bij Nieuw China was goed; niets op aan te merken, maar je miste het moment dat je iets bijzonders proeft, iets wat je even helemaal doet opleven. De prijs was bijzonder gunstig. De bediening was beleefd, vriendelijk, attent en vlot. Het restaurant was gezellig ingericht, zonder de gebruikelijke Chinese attributen, met veel ruimte tussen de tafels en op tafel. Een klein papieren servetje per persoon is een minpunt.
Danielle_G .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Voor een Chinees/Indisch restaurant was het best druk, de helft van de tafeltjes waren bezet. Het eten is goed. Alles heeft veel smaak, was vers en het was ruim voldoende. De toetjes zijn heerlijk en dat is voor een Chinees restaurant best uitzonderlijk. Spekkoek erg lekker en ook het warme chocolade taartje is een aanrader! Ze praten goed Nederlands, bediening is correct. Er is ruimte voor verbetering; een keer vragen of alles naar wens is en of men nog wat te drinken wilt hebben (lege glazen) is geen overbodige luxe Verder prima, vriendelijk en een lach. Decor oké, het was een beetje fris toen wij er waren. Ik adviseer dit restaurant zeker. Het is voor herhaling vatbaar en behoort tot de betere Chinees/Indische restaurants van Utrecht.
Constance V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Op het laatste moment bedacht dat we uit eten wilden met de ah-actie, dus er was beperkt plaats. In de buurt alleen bij Nieuw China. Nu zou ik uit mezelf niet zo snel in een Chinees restaurant gaan eten, maar we hadden achteraf geen betere keuze kunnen maken. Het was heerlijk! Authentieke inrichting, zeer vriendelijke bediening en goed eten. Er zaten geen vegetarische opties bij het ah-menu van rijsttafels, maar we konden ook al la cart iets kiezen. Enige minpunt was dat een van de voorgerechten op een andere tafel terecht gekomen was en de bediening daar pas laat achter kwam. Tafelgenoot had zijn soep toen al op.
Sillie83 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Interieur is een beetje ouderwets en typisch chinees, maar dat doet niets af aan het eten, chinese rijsttafel voor 2 personen op en was erg lekker. Een van de betere chinese restaurants in NL met erg vriendelijk personeel
Diana T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Afgelopen zondag gegeten bij Nieuw China van de ah restaurant zegels. Naast een speciale kaart heb je ook de mogelijkheid ala cart te eten. Wij kozen voor een cantonese rijsttafel en die van nieuw china. De gerechten waren divers dus voor ieder wat wils. Van garnalen tot ossenhaas in een zwarte bonensaus en van babi pangang tot kip met cashewnoten. De gerechten waren heerlijk en goed bereid. En er was genoeg. Daarna afgesloten met spekkoek en een kop koffie. Nieuw China is een goed restaurant waar de prijs/kwaliteit verhouding goed in balans is. Kortom een AANRADER
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Sinds lange tijd weer bij "de Chinees" gegeten met de AH actie... Lekkere voorgerechten Pangsit Goreng en Ha Kao gevolgd door een pittige hoofdmaaltijd Sambal Goreng Oedang (garnalen in een geurige sereh-santen saus) en een smaakvolle Paulo Ap (Pekingeend met ananas in zoetzuursaus). De ober was erg attent door bij de Sambal Goreng Oedang vegetarische Mihoen aan te bieden! De maaltijd afgesloten met spekkoek. Dit Chinees Indisch (buurt)restaurant is een aanrader in Utrecht.
Max96 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het eten was heerlijk! Wij kozen voor de Indonesische rijsttafel. Deze bestond uit zeer veel gerechten en er was meer dan genoeg eten. Speciale vermelding voor de atjar en de butterfly prawns die erg lekker waren.

De service aan tafel was top, het was niet te opdringerig maar ze kwamen altijd precies op het goede moment vragen of er nog iets nodig was.

In mijn ogen het beste Chinees Indische specialiteiten restaurant van Utrecht.
Bert F.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Erg lekkere Indonesische rijsttafel. Meer dan voldoende en genoeg variatie. Niets aan te merken op het decor.
Bediening was vriendelijk maar de verplichting om een dessert te pakken was er een beetje over. Koffie of thee had in onze ogen voldoende moeten zijn.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Eten was ok. Service is niet flexibel, wij wilden geen toetjes, omdat wij vol zatten en toen werd er gezegd: Dan moeten jullie gewoon volle prijs betalen en geen AH korting? Dit is heel raar en klant onvriendelijk.
Beste Solistae,
De meeste restaurants hebben een vast 3-gangen AH-menu waarbij het dessert inbegrepen is, dus of je het nagerecht neemt of niet, je betaalt er toch voor. Wij dachten juist flexibel te zijn door de gasten de mogelijkheid te bieden om zelf een 3-gangen menu samen te stellen.
Wilt u dan geen dessert dan berekenen wij u toch de prijs van een nagerecht. De 50% korting van de AH-actie kunnen wij immers alleen bieden als de gasten juist wat uitgebreider eten.
Mijn verontschuldigingen als dit alles niet goed naar u toe is gecommuniceerd.

Woen
Restaurant Nieuw China
Schic06 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
bediening is altijd zeer vriendelijk en attent. Eten is heerlijk. mijn favoriete gerecht is toch wel Tepan Szechuan kip en van mijn partner ayam pedis
Henny.lievers .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Volgens mij het beste Chinese restaurant in deze prijsklasse van Utrecht.
We hebben genoten van het heerlijke herfstmenu. De bediening was allervriendelijkst! Echt een aanrader om eens van deze voortreffelijke keuken te genieten.
Anton N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Erg lekker gegeten, rijke smaken!
Gerechten kwamen wel erg snel achter elkaar.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat jammer was, dat er geen Duvel glas bij de "Duvel" zat.
Mko1 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten, dit restaurant is zeker aan te bevelen. De bediening was vriendelijk en gaf een prima uitleg over hetgeen zij serveerden. Een aanrader en zeker de moeite waard om daar nogmaals te gaan eten.
Ilse-Marije S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gegeten met de AH actie. Prima, maar niet buitengewoon lekker. Vriendelijke bediening, prima prijs. Dessert kaart met plaatjes komt beetje goedkoop over.