Nieuw Albina

Erg duur
Erg kort
Edward T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Tjauwmin, Telo en Baka Bana (gebakken banaan) gehaald. Nog nooit eerder hier geweest, gehoord van een kennis dat hun eten goed is, onze favoriete Surinaamse-Chinees was dicht dus ....
Niet duur, maar daar is alle positieve over dit restaurant wel gezegd.
Ik kreeg al een donkerbruin vermoeden toen mijn 2 porties Tjauwmin en Telo binnen 3-5 minuten klaar was, en dit vermoeden werd helaas thuis aangekonen bevestigd: ze gooien alle eten (blijkbaar ook de Tjauwmin!) vanuit (waarschijnlijk) grote klaarstaande potten in de plastic bakken, 2-3 minuten in de magnetron en meegeven. Ik zal kort zijn: ik heb nog nooit en te nimmer zulke vieze Tjauwmin gegeten! De garnalen die erin zaten, waar wij gewend zijn dat ze lekker vers mee gebakken worden op een grote wok vlam en daardoor een heerlijke smaak krijgen, waren lauw, de gebakken bami (Tjauwmin dus) was plakkerig en donker van kleur, teveel zout en het vlees was droog. Na 4-5 happen kreeg ik het niet meer door mijn keel en heb het weggegooid. De Telo (gebakken cassave) was zacht (magnetron) en de bakkeljauw was heel fijn gemalen tot een soort van gehakt en flauw van smaak. De baka bana ging wel, maar "vers" die dag gemaakt zoals de verkoopster mij zei omdat ik dat nadrukkelijk vroeg? Onmogelijk!
Vandaag las ik een aantal (positieve) recensies hier op Iens met stijgende verbazing. Wat een slecht eten serveren ze, niveau gaarkeuken, en dan overdrijf ik echt niet!
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Heerlijke afhaalmaaltijden heeft de nieuwe albina! Ook vanwege de prijs kwaliteit verhouding halen we hier regelmatig de roti lam speciaal. Goed gevulde bak waar je makkelijk met zn tweeën van kunt eten. Personeel altijd zeer vriendelijk.
Albinayes .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wij komen zeker al 10 jaar geregeld bij Albina. Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening en dat allemaal voor een leuke prijs! Het restaurant is niet mooi ingericht maar wel schoon. Heerlijk adres als je geen zin hebt om te koken en wel lekker wilt eten!
RHoka .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vandaag ronds 14:00 uur bij Nieuw Albina een portie Tjap tjoy speciaal (102) voor € 9,00 gekocht.
Bij thuiskomst bleek geen enkele garnaal tussen te zitten. Meteen gebeld om dit te melden, dus men wist het nog. Toch beweerde de mevrouw dat er wel degelijk garnalen tussen zaten.
Op dit tijdstip moeten ze dit nog precies hebben geweten.
Heb vaak eten bij ze gekocht waar ik niet negatief over was.
Ben toch nu van plan daar niet meer naar toe te gaan.
Anuska D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Lekkere Chinese Surinaamse gerechten. Meerdere favorieten zoals saté, telo (gebakken cassave met bakkeljauw), pitjil ( taughe, kousenband en kool met pindasaus) nasi kip en bakabana ( gebakken bakbanaan met pindasaus). Heerlijke comfortfood dus als je zin heb in snel, lekker en goedkoop eten dan ben je hier aan het juiste adres. De bediening is altijd vriendelijk. De sfeer is wat kaal en koud vanwege de inrichting maar wel netjes en schoon. Niet voor een gezellig avondje uit maar wel voor een snelle hap, tussendoortje of afhaal.
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Dit restaurant is om de hoek van waar ik woon. Mijn derde keuken wel te verstaan. De keuken is vooral chinees georiënteerd en niet zo Surinaams als men vaak denkt. De Chinese gerechten zijn zeer goed voorbereid en vooral de Chinese specialiteiten op het menu zijn zeer aan te raden. Voor €8 eet je gemengd vlees (varken, kip en eend) en krijg je daar een goede bak rijst bij. Voor wat extra euro's heb je de smakelijk nasi of bami als toevoeging. Buikje rond voor €8 kom je niet zo vaak meer tegen deze tijd. Het personeel is zeer vriendelijk en zeer service gericht. By far number one chinees in de pijp. Ik kom hier met regelmaat en dat zal niet veranderen. Het decor krijgt helaas een puntje van kritiek, maar is voor mij niet storend.
Sinaida .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Ik heb bij Nieuw Albina Roti kip besteld voor 8-10 personen - surinaamse nasi en bami erbij. Bestelling is telefonisch gedaan. Persoon aan de telefoon was heel aardig! Bij het bestellen heb ik de vraag gesteld of dit wel surinaamse masala (Kerrie) is, want ik wil wel echte surinaamse Roti kip hebben. Er is mij verzekerd dat ik inderdaad surinaamse masala zou krijgen. Helaas toen ik het eten kwam ophalen, kreeg al een voorgevoel dat het niet helemaal zou zijn wat ik had besteld en bij thuis komst, bleek ook dat de kip kerrie was op zijn Chinees klaargemaakt. Bami had geen smaak en de geroosterde kip was ook zoals je het bij de chinees kan bestellen.
Met alle respect, dit kan je geen surinaams eten noemen. En ik weet ook dat je eigenlijk Roti bij een hindoestaan moet bestellen voor echt Roti masala kip, maar ik kon dat niet helemaal uit de naam halen. Jammer....
JohanSmit19 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Surinaamse krokante Bami , nassi en saoto soep afgehaald.Heel lekker, nog nooit krokante bami gegeten ,iets nieuws dus.

Service is heel snel,goed.

aan te raden
Romigromy .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
gewoon een leuke toko met eerlijk Aziatisch eten. Kom hier voor de tweede keer! De krokante bami is mijn favorite. En wat snacks meenemen voor thuis is super. De ambiance is prima voor een toko, want lang tafelen doen we hier toch niet. Zeker voor herhaling vatbaar!
JonahKahn .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Ik had gelezen dat de pom hier overheerlijk is, en dat wilde ik als pomliefhebber wel eens zelf ervaren. Nou, 'overheerlijk' bleek mild uitgedrukt; de pom is meer dan voortreffelijk, een regelrechte 10. Dat het eten slechts een 8 krijgt komt omdat de roti lams nogal standaard was; goed te doen, maar niet bijzonder. De rest van het gezelschap kreeg gulle porties voor een bescheiden prijs.
De service was zeer vriendelijk en snel. Het decor is niet speciaal, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling in dit soort eethuisjes; hier kom je om lekker te eten voor een goeie prijs, niet om je te vergapen aan het prachtige interieur.
Ik kom zeker nog eens terug, in elk geval voor de pom!
Test T.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Soep met garnalen in deegvellen. Prima. De Roti lams heb ik elders wel eens
lekkerder gegeten. Lams was mals maar ei, aardappelen en roti waren liefdeloos
gedrapeerd en de matige curry kon dat niet goedmaken. Ik weet zeker dat er veel gerechten bij zijn die mij meer zullen bevallen. De keuken is snel. Prima bediening
en alert. Na frequent bezoek aan z.g. "echte" restaurants is dit een keer een verademing.
En het zal niet bij een keer blijven. Grote porties voor goede eters en afhalers.
Bijzonder is dat er 5 sauzen op tafel staan. Van scherp tot mild.

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Dit is het beste Chinees-Surinaamse restaurant van de Pijp. Ruime zaak met het in dit segment bekende badkamerinterieur. Niet gezellig maar wel proper. Bij de (Chinees-)Surinamer eet je altijd veel voor weinig maar soms liefdeloos voer. Te gaar, te vet, te oud en te zout zijn veel voorkomende kwalen. Hier is de uitvoering van de klassiekers uit die keuken wel in orde. Mijn favoriet staat niet eens op de kaart en is een lichte afwijking van wat er wel op staat: bamisoep met varkensvlees en eend. Ik vraag dan of het speenvarken met eend mag zijn en dat mag altijd. Briljant na een zware avond. Bediening is gewoon vriendelijk en accuraat.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Super tentje waar je voor een tientje je buikje vol eet. Alles is even lekker. Afhalen ook mogelijk, snel klaar. Vriendelijke bediening.
Gianni P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
ik raad het ieder aan.
als je in Amsterdam bent om naar nieuw Albina te gaan.
lekker eten en vooral de pom is overheerlijk.
ik heb nog nooit zo lekker pom gegeten.
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Nieuw Albina, familie van Albina een paar deuren verderop, is een simpel uitziend Aziatisch eettentje. Heel gezellig is het er niet en de verlichting is niet heel sfeervol, maar je kunt er ontzettend lekker eten voor zeer schappelijke prijzen. Even een snelle snack halen of een flinke maaltijd scoren. De mensen zijn heel erg vriendelijk en je wordt snel bediend. Zo lang dit restaurant bestaat, zal ik er blijven komen.
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Als we in amsterdam zijn gaan we hier heel vaak lunchen. Waarom? Lekkere pekingeend, heerlijke soepen en ongedwongen.
Je krijgt gewoon een blikje cola met een rietje ;-).
Vriendelijke nette bediening, alles is hier zoals ik het van een goed (surinaams) chinees restaurant zou verwachten!
Voor minder dan 35 euro eet je hier je buik helemaal vol.
Lottebo .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Lekker eettentje, niet heel gezellig ingericht maar voor een snelle hap kun je hier prima terecht. Ik neem vaak de Tjauw Min met geroosterde kip, heerlijk van smaak en heel betaalbaar voor 6 E. Altijd vriendelijke bediening en alles wordt keurig schoongemaakt.
Rijnron .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2012
Na lang aandringen van ome Lon, heb ik een bezoekje gewaagd bij Albina Nieuw, en ik kan zeggen, met succes. Van buiten is het niet spectaculair, maar het eerste dat opvalt is de drukte. Dat alle tafels bezet zijn zegt natuurlijk nog niet veel, maar het is altijd beter dan die verlaten tenten waar gemiddeld 1 klant per uur binnen komt wandelen. Het bezoekje was om de befaamde saoto soep uit te proberen en en heb gekozen om het mee te nemen. Over de bediening kan ik dus niet veel zeggen, maar de bediening achter de toonbank was heel vriendelijk en ze kwamen zeer vlot over met het serveren van mensen die op dat moment aanwezig waren. Nu de Saoto. Het was een flinke bak wat ik mee kreeg. Het paste net aan in de soepkom samen met de meegeleverde rijst. De Saoto smaakte verrukkelijk. Om de Saoto wat pittiger te maken wordt er ook een soort van Ketjap sambal saus meegeleverd, dit zakje was helaas wat karig gevuld. Dat weten we voor de volgende keer, dan vragen we om 2 zakjes :)
Kortom het was een prima Saoto en je krijgt echt waar voor je geld! Hier kom ik zeker terug om iets anders te proberen.
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Goede kwaliteit eten en vriendelijke en supersnelle service voor een lage prijs. Mijn favoriet: broccoli met visballetjes!
Armel M.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2012
Lekker eten voor weinig! Service is top! Altijd lief en aardig.
Geen plek om hele avond gezellig te blijven hangen, maar daar gaat het ook niet bij Nieuw Albina!