Meer informatie over restaurant Nick Vollebregt

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Na een tiental jaren hier niet meer geweest te zijn, aangelegd voor de lunch. We denken dat je omwille van de sfeer en het decor beter voor het diner kan gaan. Donker en besloten. Aardige bediening met gevoel voor humor. Helaas viel het ons ondanks dat tegen. Een salade met geitenkaas die uitblonk door de gebruikte salade Mesclun, wat walnootjes en pecannoten, plakje geitenkaas met honing en tomaatjes, veel kerstomaatjes. Tafelgenote de salade Riche, zelfde enorme hoeveelheid salade, met 2 cocquiles, stukje zeebaars en een toefje gerookte zalm, wat flinters Pata Negra ham. Tafelgenoot een clubsandwich waarvan het gedeelte wat met spek was bekleed niet makkelijk te "verwerken" was. De fles uitstekende witte wijn voor € 26,50 was prijs/prestatie in orde. Voor een grote rekening (85,-) vonden we het gebodene te duur.
J F.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Mooie nostalgische gelegenheid, veel foto,s van jazz coryfeen aan de muur. Met wit linnen gedekte tafels in het restaurant gedeelte. Wij namen plaats in de tuin. Mooie plek. Het hoofdgerecht was de tournedos met frieten, salade en (te weinig) groente. De tournedos was perfect. (€ 29,50) als nagerecht de dame blanche(€6,50) en de cheekecake( € 7,50) allebeide prima.
Gerben B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Gisteren de lunch genoten bij Vollebregts Jazzcafé te Laren.
Direct bij binnenkomst was het meteen genieten van de geweldige sfeer in het restaurant. Het oude café is omgezet in een prachtig klassiek restaurant in, zoals gezegd, een geweldig sfeervolle ambiance. Overigens is het biljart er nog wel.

De bediening was uitstekend. Bij het bestellen van het menu kwamen waardevolle suggesties, die we ook hebben overgenomen. De tournedos was geweldig goed, zowel qua smaak als ook de temperatuur. Ook de geadviseerde rode portsaus was heerlijk.
Frieten met huisgemaakte mayonaise waren gewoonweg perfect. Ook was er een garnituur van gekookte wortel, aardappel en pastinaak.
Op ons verzoek werden bij het gerecht ook nog een paar zwezeriken, krokant gebakken en bijzonder goed van smaak en textuur, geserveerd.
De geselecteerde Fleurie was van prima kwaliteit en temperatuur.
De espresso koffietjes naderhand waren perfect.

Prijs/kwaliteit is ronduit uitstekend!

Vollebregts Jazzcafé: een echte aanrader!
IdsW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Eén van mijn favoriete plekken om even wat te gaan eten. Ook als het niet vol is veel sfeer en nostalgie. Het eten is prima (zeker voor een eetcafé), maar niet de reden om er naar toe te gaan. De vaste bediening is in het algemeen prettig en passend bij de sfeer. Leuk gevarieerd publiek.
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Hier absoluut heerlijk gelunched. Vooraf de Tataki van Wagyuvlees, crème van yuzu, sojasaus, wasabi, gefrituurde uiringen en Oosterse ossenstaartbouillon en dat was top. Als hoofd de Roodbaarsfilet met een kreeftensaus vergezeld van een prima Chardonnay huiswijn. Mijn vrouw had vooraf de klassieker Rundercarpaccio met eendenleverkrullen en als hoofd de Dorade. Helemaal niks mis mee. Bediening goed en gezellig, de rekening mild. Mensen ga lunchen in één van de meeste gezellige bruine kroegen van Laren.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ze bestaan nog: restaurateurs die beseffen dat je qua decor, setting, sfeer en beleving niet moet rommelen met iets dat eigenlijk al een instituut is. Culinair gezien wel met je tijd mee gaan zonder afbreuk te doen aan de rijke erfenis die dit etablissement kent is een kunst die ze bij Nick Vollebregt uitstekend begrijpen.

Nick Vollebregt is een van de gezelligste culinaire huiskamers van ’t Gooi maar buiten dat ook een plek om heerlijk te genieten. Met een regelmatige wisselende kaart en uitgekiende seizoensgerechten weten ze ook frequente bezoekers zoals wij niet te vervelen.

De klassiekers van weleer zoals de befaamde escargots (sans maison) zijn gelukkig nog steeds op de kaart te vinden maar ook voor de fervente carnivoor nemen de grillgerechten een prominente plek op de menukaart in. Een uitgekiende wijnkaart met betaalbare wijnen complementeren het meer dan prima eten voor een betaalbare prijs. De basis ingrediënten van een prettig avondje uit zijn hier altijd aanwezig: eerlijk eten, immer vrolijke bediening gelardeerd met heel veel sfeer en gezelligheid.

Is er dan helemaal niets op Nick Vollebregt aan te merken? Wat ons betreft eigenlijk maar één ding: het is er vaak zo gezellig dat wij ons verblijf bij Nick langer dan vooraf gepland laten duren…. maar ach er zijn gelukkig ergere dingen.
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
De swung zit er weer in, nu de nieuwe eigenaar zijn hielen gelicht en Ben (de oude kok) er een adviserende rol heeft. Het personeel heeft er weer zin in, de menukaart is als vanouds en vroegere stamgasten keren weer terug naar de gezelligste culinaire huiskamers van ’t Gooi.
YMS2010 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Met Valentijnsdag heerlijk gegeten bij jullie en wat was het gezellig druk. Even een klein drankje aan de bar drinken en onze tafel was binnen no time gereed. Lekker vooraf slakjes gegeten, daarna de bavette. Perfect bereid. Wij zijn erg tevreden en zullen snel terug komen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Sinds ruim een half jaar weer eens bij Nick Vollebrecht gegeten,inmiddels nieuwe eigenaar; maar gelukkig het oude team.
Klassieke maar smakelijke gerechten in correcte porties, lekkere wijnen , stukje brood en karafje water zoals het hoort.
Er komt ook weer life muziek, jammer genoeg niet in combinatie met eten.
We komen zeker terug
Petervandervelde1968 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We kwamen jaren eten bij Nick, maar helleaas is Nick niet meer wat het was, daarom blijven wij nu al maandan daar weg, nu inmiddels heeft de 3e eigenaar zijn intrede gedaan in 3 jaar tijd en is er een hoop veranderd aan de kwaliteit van het vlees. De sfeer is niet meer zoals vroeger helaas en dat is ook af te lezen aan het personeel die weinig passie nog tonen in hun werk en een tikkeltje arrogant worden naar de gasten toe. Met name de nieuwe jonge aanwas bij NV heeft ons meerdere malen aan tafel ernstig lastig gevallen met wel hele vreemde verhalen en standpunten over zijn levensbeschouwing. Ondanks onze klacht is er door het management niks aan gedaan.

Verder is NV een leuke tent om te eten, helaas zijn de prijzen wel aan de hoge kant voor wat je krijgt. Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar eerder patat met een vette hap.
Cengis .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Voor de eerste keer na de overname hier weer gegeten daarvoor een paar keer toen Rogier van Laten het restaurant nog runde. Ondanks aankondiging dat er weer klassiekers uit de tijd van Ben en Nancy op de kaart zouden staan bleek dit toch tegen te vallen. De uit die tijd bekende grote gambas waren een behoorlijk stukje kleiner. Wij aten zalm vooraf. Zalm was goed van kwaliteit maar zo knullig opgemaakt met een hoopje sla blaadjes en eem kwal heerlijke saus. Dat is geheel vorige eeuw, jammer. Net zo jammer was het hoofdgerecht. De vis( zeeduivel) was goed van smaak, maar een mootje met graat opdienen verstopt onder de saus kan echt niet, leuk gerecht wordt zo een beetje kleurloos en dat geeft minder beleving. En ook de bakjes met sla en ei en olijven kunnen echt niet meer. Met dezelfde ingredienten is er veel meer van te maken. En de klassiekers die mogen komen maar dan wel zo als we gewend waren. En tenslotte de huiswijnen die zijn goed, maar schenk het in grotere glazen dat ziet er beter uit en drinkt lekkerder. Komt nu wat zuinig over. Trouwens er mogen best meer open wijnen per glas op de kaart. Er is van deze tent echt meer te maken. Het herberg interieur kan er best nog mee door.
Johnboot .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
3-sterrenwaardige zeeduivel gegeten. Doet niet onder voor Combarro in Madrid. TOP! Bediening goed en correct. Een verademing in Nederland.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Nick Vollebregt is een paar jaar overgenomen van horecatycoon Ben Pandelaar. Ben, getrouwd met de dochter van Nick Vollebregt, heeft jaren gezorgd voor een perfecte formule: een smakelijk Eetcafe met een topsfeer en een fantastisch team die een goede band heeft weten op te bouwen met de vaste gasten. De wat nettere en oudere bevolking van Laren eet hier al jaren. Met de overname van Nick door Rogier en zijn vrouw was het dus even omschakelen maar inmiddels staat er weer een topteam en Rogier maakt nu goed contact met zijn gasten door regelmatig vanachter het fornuis een praatje te maken met de gasten. Dat wordt erg gewaardeerd.
De kaart is smaakvol en alle ingrediënten zijn goed vers en van goede kwaliteit. Ook is er veel mogelijk in overleg met Rogier. Hij is flexibel, servicegericht en creatief in de keuken. Hij kookt met liefde en passie zo te zien en te proeven. Helaas heeft Nick V met de komst van vreetschuur Loetje veel concurrentie maar Nick Vollebregt staat weer goed op de kaart en in de wandelgangen wordt er weer positief gesproken over Laren's oudste jazzcafé ! Een van de beste en gezelligste restaurants van Laren.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Grote vooruitgang t.o.v. enkele maanden geleden. Nu wel attente service en de nodige aandacht voor de gasten. De eetzaal slechts half gevuld; dat maakt het gemakkelijker voor de zwarte brigade.
Lekker en aantrekkelijk geprijsd 3-gangen menu met voldoende keus. Ik had een goed geprepareerde bavette van rund, voorafgegaan door smakelijke paté en choco mousse als dessert.
Vlotte bediening.
Hdannijs .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Wij eten regelmatig bij Nick. Worden altijd leuk en goed ontvangen. Sinds enige tijd staan er een paar prima whisky's op de kaart maar ook de wijnen zijn uitstekend. Geen complexe gerechten maar relatief eenvoudig en erg lekker. Dat is immers waar het om draait nietwaar? Goede bediening, ietwat oubollig decor maar dat hoort nu eenmaal bij het restaurant als voormalig jazz cafe. Zeker een aanrader voor een ieder die van een lekkere hap eten houdt.
Spetter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Nick Vollebregt is echt een klassieker en mijn favoriet in Laren. Het is er bijzonder sfeervol en iedereen is zeer gastvrij. Anders dan de naam misschien doet vermoeden, is dit niet zomaar een eetcafé. De gerechten zijn van constant hoge kwaliteit, waarbij de Chef/eigenaar, Rogier van Laren, gebruik maakt van mooie en eerlijke ingrediënten. Hoewel de dikbil entrecôte mijn favoriet is, laat ik mij regelmatig verleiden tot één van hun heerlijke dagschotels. Laat je trouwens ook eens verrassen met de wijnen die niet op de kaart staan.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Jammer, maar deze keer helaas geen positieve indruk van deze doorgaans gezellige brasserie.
Ontvangst en (dag) menu waren conform verwachting maar met de service ging het mis.
In de vaak wat lastige situatie dat je aandacht vraagt van een medewerker voor een bestelling o.i.d. werd door de voorzichtig gewenkte ober op weg naar een naburige tafel gezegd: 'Ik ben bezig; Spreekt u maar een vrije ober aan'.
Daarna een discussie met een andere ober over de verdeling van bestelde gerechten over de 4 gasten aan tafel.
De kalfslever was prima bereid; daarover tevredenheid. Mag het desgevraagd toch zonder spekjes geserveerd?
Tijdens het diner werd door 3 verschillende obers plichtmatig geïnformeerd of 'alles genoeg en naar wens was'. Die discussie ben ik in een volle eetzaal maar niet aangegaan.
M.i. werk aan de winkel voor het management.
Nicie .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Het is goed te merken dat eigenaren, Inge en Rogier, met veel plezier en liefde hun vak uitoefenen. De kaart is gevarieerd, voor elk wat wils.
De dikbil entrecote is favoriet bij een van onze kinderen, de oesters en de ganzelever vooraf zijn en blijven mijn favoriet. Laatst de saffraan risotto met geitenkaas geproefd, heerlijk! Goed glas wijn erbij en de avond was prima in orde. Het bedienend personeel is hartelijk en vriendelijk. Kortom: een lekker avondje uit in een gastvrij eetcafe. Leuk dat de eigenaren ook langs de tafels komen om een praatje te maken. En last but not least, als het kan, maken de kinderen zelf hun ijsje.
Hugfeng .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Een paar weken geleden weer gegeten bij Nick Vollebregt. We waren met Aziatische vrienden, voor hun de eerste aanraking met een westers restaurant dus zeer bijzonder. Vanwege onze ervaringen in deze regio hadden we voor deze locatie gekozen. Rogier heeft er wederom een feestje van gemaakt. We hadden voor zowel voor als hoofdgerecht een door Rogier speciaal bereide variatie van gerechten waarbij de combinatie van smaken ondanks de complexiteit zeer goed op elkaar waren afgestemd. Onze vrienden waren zeer onder de indruk en hebben een goede en bijzondere indruk van de westerse keuken gekregen.
Wij waren niet verrast gezien onze ervaringen hier, maar dit was wederom een bevestiging. Goede combinaties van smaken, top kwaliteit en service.
Wederom een bevestiging dat dit restaurant eigenlijk wat betreft prijs/kwaliteit en service het beste restaurant in het Gooi is.
LBR .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Voor het eerst bij Nick Vollebrecht gaan eten met mijn man. De sfeer is gemoedelijk en ik heb niets op de bediening aan te merken.
We hebben goed gegeten, maar ik moet toch opmerken dat de prijs / kwaliteit verhouding uit zijn verband is getrokken.
Het eten was niet half zo goed als de prijs doet vermoeden!
Een een tip van ons: geef voor deze prijs een ander garnituur bij de dikbilentrecôte. Dit werd namelijk vergezeld van een bakje slappe, lauwe friet en eenzelfde bakje met sla, plakjes ei en dressing. Dit mag best wat spannender en creatiever.
We zullen hier niet weer gaan eten.